Bah, bah, wat een rotweer vandaag. Past wel bij mijn stemming, is weer een slechte dag vandaag, vanochtend weer gebraakt *zucht*. Ik weet precies hoe het komt hoor, gisteren had ik een goede dag (en lekker ook goed weer!) en we zijn wezen shoppen, bij mijn schoonouders gegeten, kortom behoorlijk druk. Ik hield er dus al rekening mee dat het vandaag weer knudde zou zijn, maar ik vrees dat mijn zoontje de doorslag heeft gegeven, hij stond om 5:15 uur alweer in zijn bed te stuiteren!! Ik ben erg blij dat manlief er was en ik (na het braken) weer mijn bedje in kon. Pffff, was echt veel te vroeg, ik stond te trillen op mijn benen en te janken als een gek... Ben nu net wakker, voel me weer een beetje beter. En manlief ligt nu bij te slapen, samen met mijn zoontje, dus het is nog heeeeeeeeerlijk rustig hier!
Ben toch wel aan het twijfelen over mijn zoontje, de afgelopen week was... gewoon niet normaal, groeistuip ofzo?? Heeft 3 dagen helemaal niet geslapen overdag, is de helft van de week voor 5:00 uur klaarwakker, eet me de oren van het lijf (staat iedere 45-60 minuten te jengelen bij de kastdeur en heeft enorm veel rijstewafels, cracottes, rozijntjes, boterhammen etc weggewerkt), en is (voor zijn doen dan) best druk, heeft nu al 3 dagen achter elkaar een tandje door zijn lip omdat hij weer gevallen is.... Met al dat gejengel en gestuiter heeft hij toch overdag een aantal keer zijn speentje gekregen, dus daar jengelt hij nu ook al om. Uit gemakszucht (echt, ik heb de puf niet om streng/consequent te zijn nu) krijgt hij 'm en dan slaat mijn twijfel weer toe. Geef ik hem teveel zijn zin?? Lastig hoor, dat opvoeden... Ik hoop dat het een fase is en dat hij vooral weer beter gaat slapen, want dat breekt me echt op!
(op zulke momenten breekt me ook wel eens het koude zweet uit: hoe ga ik het straks met 2 van die koters redden??? Zal wel loslopen natuurlijk, maar makkelijk zal vast anders zijn...)
Wat opvang betreft, tja, dat kan een hoop stress geven he? Ik heb zelf het geluk dat ik in zuid-oost nederland woon en dat daar de wachtlijsten niet 1,5 jaar zijn, maar toch was het wel een gedoe om het te regelen. In Eindhoven aan een plekje gekomen omdat ze gingen uitbreiden (anders was het vol geweest...), in Maastricht kreeg ik eerst 'nee' te horen en we waren al bezig met gastouders e.d. toen er toch plots op de valreep een plaatsje vrijkwam. En nu voor deze 2e spruit krijgen we pas na de geboorte te horen of er definitief plek is... Ik ga er maar even vanuit dat het losloopt, maar zekerheid zou toch fijner zijn! Vooral omdat ik nu natuurlijk beide kids naar hetzelfde KDV wil laten gaan. Het zijn trouwens wel horizontale groepen. Mijn zoontje gaat er 2 dagen naar toe en heeft het er uitstekend naar zijn zin. Wij vonden het belangrijk dat hij met andere kindjes van eigen leeftijd in contact zou komen en we horen dat hij nu ook steeds meer contact zoekt en lief is voor die anderen ... Schattig hoor!
We hebben trouwens ook 1 dag oma, is ook erg prettig, we kennen dus van beide de nadelen. Het lastige aan oma is idd als ze ziek is (meestal ben ik dan ook 'ziek' thuis...), vakantie valt nog mee, want ik kan meestal (als ik het ruim van te voren weet) een extra dag KDV inkopen (maar ja, kost dus wel extra...). Het voordeel van oma is natuurlijk weer dat het niet uitmaakt hoe ziek of gezond Christian is, al moet ik zeggen dat ons KDV helemaal niet erg streng is. Zolang hij maar redelijk op de groep kan meedraaien, mag hij ook met koorts daar blijven. Daar hoor ik nog wel eens andere verhalen over.
@ Leeuwtje: wat het slijm betreft, dat komt een paar dagen VOOR je eisprong, zodra het afneemt, is het ei geweest. En nee, ei hoeft natuurlijk niet in midden van maand te komen (bij mij kwam-ie dus op dag 20 ipv 14, wat voor mij normaal was), maar ik had wel altijd dat slijm (en dat kwam dus ook later die ene maand). Dus als dat geweest is, dan zal het ei ook wel geweest zijn. Gaat het trouwens weer een beetje? Je klinkt nog wat teleurgesteld en gefrustreerd... Ik wilde dat ik het je makkelijk kon maken! Ik zal blijven duimen hoor, toch ook voor oktober. En hart onder je riem: de maand dat ik zwanger werd van Christian heb ik 1 x seks gehad, maar 1 keer kan dus genoeg zijn! Hou je taai.
En ja, seks in zwangerschap voelt anders... Bij Christian zijn we met 34 weken gestopt omdat het ronduit pijnlijk werd, maar ik vrees (arme hubbie...) dat ik nu wel heel wat eerder zal stoppen. Vond de vorige keer al helemaal niet meer zo lekker en al best oncomfortabel ... (je begrijpt, ik ben niet 1 van die vrouwen die botergeil wordt van al die hormonen, ha ha!)
@: Bloemetje: gefeliciteerd!!! Trouwen, wat leuk! En trouwen moet je idd gewoon doen, zoals jullie het willen. Wij zijn (voordat Christian kwam) in vol ornaat met alles erop en eraan getrouwd, maar dat kostte idd een heleboel geld. Ik ben blij dat we het toen gedaan hebben, want ik zie niet in hoe we de komende 20 jaar ooit voldoende geld daarvoor bij elkaar gekregen zouden hebben, ha ha! Wat familiespanningen betreft, wij zijn heel bewust naar bepaalde familieleden gegaan en hebben duidelijk uitgelegd wat die dag voor ons betekende en dat we graag zouden willen dat zij zich zouden 'gedragen' (nou ja, we hebben het netter gezegd hoor, maar daar kwam het op neer). En dat hebben ze netjes gedaan, dus was onvergetelijk dag voor ons...
@ Jmv: ha ha, je dochtertje sliep dus? Nou fijn dat je je vent nog even hebt kunnen 'strikken' ha ha. Want idd, slijm en krampjes... klinkt als een ei! Spannend, meid, ik hoop dat het raak is straks! Ik gun het je zo!!! En Disney... oh, daar ben ik ook gek op! Ik had een hele collectie op videoband, maar helaas nog maar weinig op DVD. Blijven erg duur, he...
Balen trouwens van die vriendin, dat moet toch erg zuur aanvoelen, zij wel en jij niet... Ik duim ook voor jou!!
@ Mooie dromen: wauw, wat leuk, je kindje heeft al een goede interne wekker, ha ha! En stoer hoor, dat je vent het ook al kan voelen!! Daar doen we hier nog wel een tijdje over. Ik heb vandaag pas voor het eerst het kindje van de buitenkant gevoeld, en tja, dan wordt het nog wachten op de juiste timing voor manlief... En wat fijn joh, zo'n huiselijke man!!! Mag ik hem even lenen ?? Zal idd wel erg handig zijn voor kraamweek e.d. Want stel je niet te veel voor van kraamzorg hoor... Die doen niets in huis, behalve de WC/douche poetsen (voor hygiene van kraamvrouw). Het zijn ook maar een paar uurtjes per dag.
@ Breezergirl: meid, wat ontzettend jammer!!! Toch ongi ... Heel succes de volgende ronde.
@Missdreamer: hoezo soap? Valt toch nog wel mee? Spannende tijden voor jou dus! Ik duim !