hey meiden,
ben ik weer even.
rustig hier dit weekend zeg. maar ja, bij missdreamer is het erg spannend en dadelijk komen er weer meer wachtenden aan. Verder is het ook redelijk rustig bij iedereen denk ik?! (of juist druk met allerlei andere dingen)
bloemetje: was wel duidelijk dat jij het bent hoor, hihi
ik miste je al, paar dagen niets van jou horen is eigenlijk meteen vreemd
dus weer geoefend....is dat dan echt zo anders nu, lichamelijk ook? ben wel benieuwd eigenlijk....
en trouwen, wat leuk!!! gefeliciteerd! ja, wij willen ook wel trouwen, maar net als mooiedromen zegt, bij ons zal het ook wel veel geld kosten. En wij vonden een kleintje belangrijker, dat verandert nog meer ons leven. Wij zeggen maar zo, trouwen kan altijd nog...
Maar dat is ieder voor zich. Wij zorgen dus ook maar voor een eigen bruidskindje (of 2). Ieder trouwt zo op zijn eigen manier he, en dat is ook wel weer leuk!
mooiedromen: inderdaad een online reallife soap(zoals missdreamer zegt). alleen hoeven we hier niet eerst door castings en screenings en kunnen we gewoon onszelf zijn. ook met een maatje meer of minder en zonder specifiek talent..
hahaha, nou ja, zwanger raken is toch eigenlijk ook wel een talent, lukt ook niet altijd. (geintje tuurlijk, uiteindelijk raken wij allemaal zwanger hoor!)
ik eet trouwens ook 1 of 2x per week vis (meestal 1x). vind ik ook wel erg lekker eigenlijk. Bij Jumbo Euroborg hebben ze zo'n echte verse vis afdeling, niet eens zo duur! En ik kom daar regelmatig dus dan gaat er wel een visje mee....
en wat lekker dat jou vriend zoveel doet zeg!! (die van mij doet veel, maar veel ook niet hij kookt bv nooit en is ie ook niet van plan maar dat vind ik niet erg.)en dat je dat kleintje in je buik voelt, heeeeeeerlijk. Volgens mij kan jij wel echt genieten zo van je zwangerschap!
en wat betreft die kraamhulp, weet je al hoeveel je krijgt? want dat is toch niet veel meer tegenwoordig of wel? 4 of 5 dagen ofzo?
en ik heb vrijdag ook veeeeeeeeel geshopt en niet geslaagd, grrrrrrrr. Moet nieuwe winterschoenen hebben. Laarzen wil ik. hoeft niet hoog, mag ook halfhoog, meet een klein hakje. Maar ze zijn allemaal of plaat en absoluut niet elegant of juist zo hoog dat je ze alleen aankan als je de hele dag zit. (of zelfs dan nog niet) wat is dat toch altijd weer een ramp.......maar wel lekker tapas gegeten!
en hoe zit dat met dat baby-album? heb je echo-foto's of gewoon zo'n dagboek of wat moet ik me erbij voor stellen?
en wat betreft opvang, ik ben dus locatiehoofd op KDV en BSO. als je een kdv (=kinderdagverblijf) met groepen naar leeftijd hebt, is de wachttijd meestal niet zo lang als bij gemengde groepen omdat die kinderen die daar zitten dus ook doorstromen.
zelf hebben wij 3 horizontale groepen, 0-1, 1-2 en 2-4 jaar. Als ik rond 10-13 weken inschrijf, is er altijd nog plaats. Inschrijven voor 20 weken is wel handig wil je nog keus hebben, daarna word het termijn vaak kort om iedere willekeurige dag nog te kunnen. Dit verschilt ook per regio en per KDV!
er zijn ook zeker wel KDV's met wachtlijsten van 1,5 jaar. nou, dan weet je nog niet eens wanneer je zwanger raakt.... maar dat is dus voornamelijk bij alle leeftijden door elkaar (verticale groepen), want dan duurt het 4 jaar voordat een kind weer van de groep af gaat.
zelf heb ik geen familie in de buurt, wel een buurvrouw die voor nood bij kan springen. Zal me dan ook meteen na 1e echo inschrijven (op eigen KDV hihi) weet de baas ook gelijk hoe laat het is, hahahaha
En als je je kind een plezier wil doen is het toch goed hem/haar na een kdv of peuterspeelzaal te sturen vanaf ongeveer 2 jaar (2 of 3 halve of hele dagen). (en eerder kan echt geen kwaad, maar dat moet je zelf beslissen) Dan is de stap naar school niet ineens zo groot....en kennen ze vaak al andere kindjes op school.
en ja, voor mij is dat makkelijk praten, ik ben zelf ook in hetzelfde gebouw en run de boel dus weet wat er met mijn kind gebeurd. ik heb dus echt een luxe-positie wat dat betreft.
voor jullie kan het toch wel een hele beslissing zijn....
jmv, spannend ja! je ei zal waarschijnlijk geweest zijn dus. Die krampjes lijken er wel op ja. Als je inderdaad vandaag ook nog klust heb je echt wel alle kansen optimaal benut....hihi. Misschien nu ook al wel hoor, maar kan me voorstellen dat je dat zelf wat onzeker vind.
en disney-films kijken, lekker toch. doe ik ook wel eens. ik spaar die dingen. alleen de classics hoor, anders is het helemaal niet te doen. verder spaar ik niks, heb al rommel genoeg zeg ik dan, hihi.
en wat betreft het weer....ideaal klusweer! hopelijk gaat je dochter nog even slapen.....
ik duim voor je!
missdreamer: en en en, weet je al iets....hoop voor je dat je naar die andere kant mag!
vriend was van de week echt totalloss en gisterenochtend weer om 6uur weg, komt straks ergens thuis....
dan weet ik zeker dat ie me gemist heeft en dus wil knuffelen en klussen.
ach, kennelijk vinden ook heel veel ei-sprongen niet netjes in die periode in de maand plaats (precies in het midden). Nu denk ik bij mij van wel, maar ga er niet 100% vanuit...
ik denk dus wel dat ik gelijk naar november door kan...... we zullen zien.
liefs leeuwtje