MEISTOPPERS deel 4!!!!

Helaas ik ben ziek, maar door kou en verkouden, brrr, voelde het gisteren al aankomen. Vandaag thuis morgen maar weer werken.

Wie weet er nog leuke jongensnamen? Kort: in de trant van Steijn, Thijs, Lucas?

Zijn sommigen al met namen bezig?

Hoe is het met de wachtenden en de actieve klussers? De zon schijnt goed vandaag dus dat moet perspectief bieden!!!!

Gisteren nog uit eten geweest, weer drama rondom mijn broertje en mijn vriend wil niet dat ik me er nog mee bemoei gezien de zwangerschap, maar ja, iemand moet soms wel, en mijn ouders zijn langere tijd met vakantie. Niet ideaal dus! Toen zei hij: kom we gaan lekker uit eten, dus ik ben gezwicht voor heerlijke kipstate met friet. Vanavond weer gezond aan de brocolli.

Tot later!

hoi dames ben ik weer ff snel
ik ga straks mijn dochte rnaar school brengen en vanmiddag maar ff klussen denk ik
hihi
want ik heb vandaag zoooooooooo veel pijn in mijn buik niet normaal en heel veel slijm nou ik denk dus dat het mijn ei nu eindelijk is
maar dat betekend dat ik dus niet na een week mijn ei heb maar na twee weken ik in de onderstelling dat de vruchtbaarheidskalculator wel klopte maar bij mij dus niet
ik hoop dus dat de zon vandaag gaat mee werken en dat ik niet te laat ben met klussen want heb drie dagen niet geklust en vandaag heb ik dus mijn ei daar ga ik nu dus wel van uit en als het goed is blijft je ei 24 uur goed en heb de kramp net achter de rug dus is mijn kans als ik vanmiddag ga klussen nog groot of niet want weet niet hoelang een zaatje er over doet om bij de ei te komen hoop dus niet 24 uur anders heb ik deze maand dikke peg

leeuwtje meid hoe is het bij jou?

mooiedromen meid ik wens je heel veel beterschap
en brocoli mmmmm leker met kaassaus hihi
en ik hoop zo dat je gelijk heb en dat de zon deze maand gaat werken

Ik doe vruchteloze pogingen om zoontje in te stralen met slaperigheid, helaas, hij is wel moe, maar slapen!? ho maar... Ik word al lichtelijk gek van het gedrein. Dus zitten we nog steeds beneden, hmmmm, ik zou zo kunnen slapen! Maar ja, het zal ook wel niet gemakkelijk zijn een dreumes te zijn, ha ha! Al die frustraties omdat dingen buiten je bereik liggen, niet doen wat je willen...

De week is tot nu toe vrij matig, ik heb een halve dag gewerkt en gisteren weer een flinke baaldag gehad. Christian was weer om 5:00 uur wakker en dan kan ik echt de klok erop gelijk zetten: braken, braken! Vandaag gaat het gelukkig weer een stuk beter met me, vannacht best goed geslapen (idd Mama van Marijn: goede tijden, slechte tijden... hahaha!).

Ben ook weer bij VK geweest, alles was oke met de spruit natuurlijk. Die heeft het prima naar de zin... Kreeg complimentjes dat ik ondanks omstandigheden toch zo goed met mijn klachten om kon gaan. Ze vond het erg positief dat ik goed naar mijn lijf luisterde en overdag vaak slaap, weinig werk, veel rust (= bankhangen), genoeg drink en regelmatig eet. Ze vond het knap dat ik blijkbaar de situatie redelijk kon accepteren en mezelf dus kon aanpassen (de vorige keer zat ik nog jankend daar, maar nu was ik heel rustig). Nou, dat is toch fijn om te horen, want ik ben niet altijd zo rustig, word soms overvallen door allerlei twijfels of ik het allemaal wel goed doe. Verder zei ze: "Sommige vrouwen worden echt leeggezogen door het 'parasitaire' gedrag van de baby."

En oh ja, ze gaat nu goed letten op de groei (buik is al relatief groot), want nu zou er groeiexplosie aan kunnen komen en moeten in gaten houden of kind niet te groot wordt (Christian was 9 pond). Ach ja, dat ken ik nog wel van de vorige keer... Daar maak ik me nu niet echt druk om.

@ Mooie dromen: bleh, vervelend hoor, ziek en verkouden... Hopelijk voel je je snel wat beter. En leuk idd, samen zwanger! Ik ben zelf samen zwanger met mijn schoonzusje, ook leuk...

@ Julia: skinny jeans?? Wow, wat een optimisme , ha ha! Misschien idd tijd voor wat positiekleding? Ik heb het dit keer vanaf 9 weken aan, voelt echt stukken lekkerder. Bij Christian was ik er pas met 19 weken aan toe, dus kan erg verschillen. Fijn dat het goed met je gaat.

@ Jmv: ja, je hebt ook de 'geneugten' van het ouderschap he, ha ha! Pfff, grenzen trekken vind ik toch wel moeilijk, idd, dat uitproberen/uittesten wat de kids doen. Erg vermoeiend en je hebt telkens het gevoel dat je belazerd wordt. Maar misschien ook weer niet, dus dan ga je weer twijfelen wat je het beste moet doen... Ik tenminste wel.

@ Vlinder: leuk om iets van je te horen! En ja, een bruiloft kost veel tijd he? Fijn dat het bijna alweer zo ver is!! Ik hoop dat jullie een geweldige dag hebben en een leuke (en gezonde!) huwelijksreis.

@ Wens voor 3: fijn dat de echo nu goed was en bloedverlies is gestopt. Kun je idd weer een beetje vooruit kijken. Vervelend dat je nog zo moe bent en dan ook op een minder leuke manier 7 kg kwijt. Maar ja, ze zeggen bij een gewone zwangerschap 9 maanden op en 9 maanden af, dus ik denk dat je ook nog wat weken aan het ontzwangeren bent, naast het verwerken van het verdriet en teleurstelling. Doe het vooral rustig aan, pas goed op jezelf!

@ Mama van Marijn: zo te horen een leuk, maar idd druk weekend! En ja, daar betalen we een prijs voor, helaas. Ik hoop dat je je nu al wat beter voelt.
Wat ontzettend knudde dat die VK zo rot reageerde! Daar zit je idd in je kwetsbare toestand al helemaal niet op te wachten. En het ter discussie stellen, terwijl jullie het besluit al lang en breed genomen hebben? Echt niet leuk!
Wat die vit B6 betreft, ik ken die link niet echt, maar ik kan me best voorstellen dat je daar een tekort van zou kunnen krijgen in zwangerschap. Maar ik neem aan dat ze daar rekening mee hebben gehouden in de multivitaminen voor zwangeren? Die slik ik namelijk, ik neem aan dat daar genoeg B6 in zal zitten.
In ieder geval veel succes met de vruchtwaterpunctie!
(en ja, ik krijg nog controle echo met 28 weken, maar ip was alles idd in orde)

@ Missdreamer: spannend!!!!!!

Mooi Dromen,

Beterschap meid, en wat lastig met je broer, en dat je je er buiten moet houden van je vriend, maar lijkt me ook erg moeilijk als het jou broer is.
Lekker hoor, wat je gister op heb. hihi.
Wij gaan morgen bowlen met vriend zn werk, en vooraf eten, in het eten heb ik wel zin, bowlen zelf niet zo, heb erg snel last van bandenpijn. Hehe, vriend heeft al aangegeven op zn werk dat ik het waarschijnlijk niet het hele ritje volhou.

jvm,

veel plezier vanmiddag meid, hihi, geniet ervan hoor.

Hier gaat het goed, enkel erg moe, en brak. zo nog oppassen en vanavond hondenschool, nog niet veel zin in beide dingen, na hondenschool nog bij vriend zn oma op visite, daarna ben ik echt gebroken hoor.
Misselijkheid is hier zo goed als weg, en wat voelt dat heerlijk.
Morgen 13 weken zwanger.
Bloeden is trouwens sinds een week helemaal weg.

Liefs

hey meiden,
ben ik ook weer eens.....
nou hier geen nieuws hoor. Alleen moe, maar ja, dan zouden mijn nachten eens wat langer moeten zijn. Gisteren pas weer om 22.30 uur thuis en vanmorgen weer 7.00uur de deur uit. Nu even pauze op het werk dus snel even reageren en bijlezen...
Heb denk ik ook oorontsteking, echt niet tof. heb gisterenmiddag dus meteen toen het op kwam zetten neusspray gehaald (van vogel, die mag als het goed is ook als ik toch zwanger blijk te zijn)
Nu is het wel wat gezakt. letterlijk dan. Heel die hoofdholtes voelen nu beetje verstopt aan.....
verder beginnen borsten weer zeer te doen, zoals iedere maand, dus zal inderdaad naar verwachting niet raakt zijn... (kans is natuurlijk ook minimaal)
bloemetje: leuke foto van je buik. Had ik al gezegd he, maar dan weet iedereen dat nu, hihi.
en van buddy 2weken geleden? de nieuwste is toch van 7weken oud? nou ja, kijk maar wanneer je weer tijd hebt...
en bij ons zal de kamer waarschijnlijk ook met winnie de pooh worden. nou ja, vooral eyoor en roe dan, die vind ik leuker....
want vind beetje aanpassen op meisje of jongen wel leuk, maar wij hebben boven maar 2 slaapkamers, dus als er een 2e komt, gaat ie er gewoon bij. is ook zowat om dan alles weer te veranderen of dan ineens neutraal te maken....en als je eerst een meisje krijgt en dan een jongen en dan in een flowerfairykamer...dan doe ik toch ook echt niet...
maar ik wil geslacht wel weten voor een paar assesoires en zo...
weet je al wanneer jullie trouwdatum wordt? spannend hoor!
mooiedromen, ja de eerste maanden zaten we ruim boven de statistieken, nu eronder. misschien komt hierna weer een periode van gemiddelden eraan? hihi. Moeten inderdaad wel weer wat zwangeren bij!
en dus misschien nog een maand extra verlof. lekker hoor. maar persoonlijk lijkt het me ook wel moeilijk om aan het werk te gaan als je nog langer "er uit" bent. Misschien vind ik eerst voor minder uur terugkomen wel lekker. Maar dat is natuurlijk erg persoonlijk.
en dat zwangerschapsboek, zo'n dagboek heb ik dus gekocht, waar dat allemaal in kan. Wat je met de eerste papa en mamafoto bedoeld is mij ook niet helemaal duidelijk....
en korte stoere namen: je hebt echt dezelfde smaak dan ik! de naam voor een jongetje ligt bij ons al een paar jaar vast (ik vind meisje moeilijker). Maar zal even wat opsommen (behalve de naam die ik zelf wil gebruiken dus, hihi) ik vind ze niet allemaal zelf leuk hoor!
stijn, stein, stan, thijn, tijn, thijm, tim, thijs, thom, tom, lucas, luca (kan je ook uitspreken als loeka), stan (vind ik erg leuk!), nick, koen, max, sam, sem, luc, luuk, guus, gijs, rick, daan, Niek, Mark, Bas, Bram, Flip
(ja, we hebben hier een kinderdagverblijf vol verschillende namen.....nog wel meer namen, maar dan meer dan 1 lettergreep)
en cadeau voor jongen van 3? weet je budget niet, maar speelgoedgereedschap of dokterskoffertje of klei of treintje (ikea!) met railsje, iets van cars....zoiets?
en spannend he, dat je nog niet weet of er een jongetje of een meisje in je buik zit!!!!en lekker bewegelijk, geniet er maar van. (als je er maar niet teveel maagzuur van krijgt hoop ik voor je, rennies helpen anders wel iets)
en wat ben jij dun van jezelf zeg! dan is zo'n buikje nu ook vast prachtig! en volgens mij ben je van jezelf heel actief of niet?
beterschap eerst in ieder geval!
en jullie gaan dus zo af en toe lekker eten....heerlijk hoor. dat zal straks wel anders worden, hihihi, dus geniet er nog maar lekker van.
mamavanmarijn:de efteling, wat leuk zeg! jammer dat het weekend zich weer heeft moeten "terugbetalen". Doe je het komend weekend dan wel weer rustigaan?!
en mijn ventje....ach ja.....hebben later nog wel geklust hoor. Ook heb ik later nog wat slijm gehad enzo. Deze maand was het niet heel duidelijk ook wanneer mijn eisprong is geweest. Dus hopelijk of later, of heeft hij gewoon superzaad, hahaha.
we zullen zien. ik ben er deze maand niet zo mee bezig. tuurlijk denk ik er wel veel aan en tuurlijk wil ik niets liever. maar aangezien het nu toch al 22 weken duurt, heb ik wel zoiets van het kan bij wijze van nog wel 22 weken duren ofzo. Ik zie wel...
heb wel besloten dat als ik ongi wordt, ik een crashdieet doe van een week. met dat dieet zou je 5 kilo in 1 week kwijt moeten zijn. Dat zou op zich wel goed zijn voor mij en dat geeft naderhand dan weer het doorzettingsvermogen om minder te snoepen enzo....
je mag dat dieet ook maar 1 week doen en dan een maand niet. niet het meest gezond, ik weet het, maar in ongiweek wel veilig.....
en maandag veel suc6 met de punctie! (laat je niet van de wijs brengen, je wilt dit met een rede en dat kan je alleen zelf beslissen!)
en kayleigh vind ik ook een hele mooie naam, maar te ingewikkeld. al kan je het natuurlijk ook makkelijker schrijven...nee, ik ga voor een lekkere hollandse naam (nee, geen piet of klaas)
en zoeken naar het hartje, daar zou ik het ook wel even benauwd van krijgen.....en vitamine B, dat heb ik toevallig vorige week ook al ergens gelezen...volgens mij in de babygids....kijk het nog wel een keer na...
missdreamer: hoe is het? weet je inmiddels iets? je houd ons wel in spanning hoor! en tuurlijk houd het je bezig!
en ik gebruik inderdaad geen ovulatietesten. Vind dat in ronde 6 nog niet nodig. laat eerst maar eens de natuur zijn werk doen (mijn mening dan) en aangezien mijn ventje toch niet gepland wil klussen heeft dat ook niet veel zin....
ik heb wel besloten dat ik als het zover komt vanaf ronde 10 wil temperaturen. dan heb ik mooi 3 rondes al getempt als ik na de huisarts zou gaan na een jaar. En misschien zie ik dan zelf wel wanneer ik toch wel ei heb en is dat anders dan ik nu denk... Weet ook al dat ik na een jaar meteen na de husarts zou willen, omdat degene die in onze familie niet snel zwanger zijn geraakt ook meestal hulp nodig hadden...
en mijn huisarts zegt heel snel dat je eerst maar meer moet bewegen en net die paar kilo kwijt moet proberen te raken om zo wat gezonder lichaam te hebben, dus daar ben ik al wel mee begonnen. Moet ook beetje fit blijven natuurlijk.
maak me nu nog nergens druk om in ieder geval... (kan morgen wel weer anders zijn hoor, hahaha)
hee sabina / vlinder, leuk je hier ook weer eens tegen te komen! maar ook leuk je op hyves weleens te kunnen volgen.
en naar thailand, nou als jij je daar goed bij voelt, heerlijk toch! en inderdaad, echt jullie laatste reis samen!
en een heeeele fijne bruiloft toegewenst!
tja, zelf zou ik volgend jaar graag gaan cruisen, maar dat kan als het goed is niet....vanaf 24 weken zwangerschap en kleine tot 6 maanden mogen bij de meeste organisaties niet mee....en 1 van beide hoop ik toch nog wel...(of allebei)
dat stellen we dan nog maar even uit...
julia: heerlijk dat de echo zo goed was. en het werken zelf lukt dus nog wel. nou dat is ook al heel wat waard toch! groot gelijk dat je daarnaast niet teveel doet.
en kraamzorg regelen, dat moet ook al voor de 16e week he.....nou suc6!
en er moeten inderdaad zwangeren bij. eigenlijk iedereen gewoon!
en zwangerschapsbroeken, wat ik begreep is dat heel verschillend, maar sommige ook al vanaf 8 weken ongeveer dus....gewoon doen wat je lekker vind!
jmv: lastig he, om altijd (ook midden in de nacht!) consequent te blijven....maar ja, helaas wel nodig, anders wordt het zeker niet gezelliger...
en veel klusplezier deze middag! hihihi. (maar dan verschuifd je NOD toch ook of niet?)
ach, ja, het is vooral fijn als het deze ronde raak is! ik gun het je hoor meid!
knorretje of blondje al nieuws? ook voor jullie een zenuwslopend weekend!
nou, ik ben er van het weekend niet. misschien zondag weer....anders maandag. Ga weekendje naar mijn ouders dus kan daar moeilijk in de huiskamer het forum gaan zitten lezen.....
Fijn Weekend allemaal,
liefs leeuwtje.

zag dat er alweer getypt was tijdens mijn tekst typen....
karin: je doet het echt geweldig in jou situatie hoor meid! heeft de vk helemaal gelijk in! Volhouden hoor!

bloemetje: bowlen lijkt mij eigenlijk ook helemaal niet gezond als je zwanger bent....je tilt toch een behoorlijk gewicht en dat slinger je dan nog weg ook....vind het wel logisch dat je dan bandenpijn krijgt...dus als je dat niet wilt, dan niet toch!
(en ja, veel dingen kan je wel blijven doen, maar onnodig tillen is niet aan te raden)
veel plezier in ieder geval!

liefs

He Leeuwtje, heerlijk om die verhalen van je te lezen,ik zie ook alles zo voor me. Fijn dat je wat relaxter bent, en echt, het komt goed, blijf positief! De zon schijnt al een week dus dat moed de zaad van je man ten goede komen (zeggen ze).

Oh de eerste papa/mama foto: de foto die hebben genomen waarvan we net wisten dat ik zwanger was! Ja, ik koop nog wel een album straks met eerste lachje, eerste tandje etc, maar doe nu gewoon alles zelf inplakken.

Bedankt voor de namen! Zo lastig soms. Siebe en Tijmen vind ik ook nog wel leuk, maar mijn vriend denkt dan aan Thermen.....haha ben benieuwd Leeuwtje welke jongensnaam het uiteindelijk wordt bij jullie, maarre misschien ben je straks wel zwanger van een meid!

Balen karin van je misselijkheid, het houdt niet over. Volhouden! Je bent over de helft!

Ik heb net maar cinuforce gehaald, En VSM gemailed, de weerstanddruppels van nisyleen mag je gewoon gebruiken, ga ik dus morgen meebeginnen anders zit ik de hele winter weer met een kou in mijn hoofd.

Ja, nu kunnen we nog rustig uit eten! Deden we normaal niet zo vaak, maar nu hebben we zoiets van.....straks is alles anders!

Zaterdag bedje halen bij collega, en box en badje bij vrienden, fijn idee dat straks eea geregeld is. Ik moet echt de laatste 6 weken niet nog vanalles moeten doen, kan maar af zijn allemaal.

Wie weet waar je nijntje plakstickers koopt? Wil strijken op rolgordijn. Zoek ook de kaarten van Nijntje, vroeger zag je die overal.....

Wij gisteren tegen de onderburen: huis staat te koop, leuk komt er een 2e? Nee hoor gaan ze scheiden.....raar idee hoor.

Nou fijne avond, vanavond bloemkool met gehakt en aardappels in een ovenschotel!

Terug
Bovenaan