MEISTOPPERS deel 4!!!!

Lieve allemaal,
wat is het hier rustig op het forum. Zal zeker door het mooie weer komen.
Wat een heerlijk nazomersweer, of begin herfstweer.
Echt genieten.
Hier niet echt heel veel veranderd. Up en down zeg maar.
Vandaag een hele drukke dag met twee verjaardagen en een boswandeling geloof ik, we gaan zo ook al op pad.

ik wilde even zeggen dat ik best wel zenuwachtig ben voor morgenochtend, de vruchtwaterpunctie. dus duim voor mij, ik heb om 9.10 uur een afspraak.
Hopelijk kan ik over een week goed nieuws brengen.
fijne dag allemaal en tot snel schrijfs weer,
mama van marijn

mooiedromen

leuk dat je ons zo op de hoogte houd met wat je allemaal heb gekocht
dat doet sommige misschien nog ideeen op van oja dat moest ik ook nog halen of dat moest ik ook nog doen.En ik ben ook een marktplaats persoon hihi ik koop daar ook bijna alles als ik wat in de winkel zie en ik vind het leuk kijk ik gelijk eerst even op marktplaats hihi.ja waarom duur als het goedkoper kan en voor dezelfde kwaliteit
geniet er maar lekke rvan al die inkopen doen vooral die schatige minie kleertjes lijkt me echt weer super om dat te doen.Zo moest ik voor min dochter toen ze geboren was pakjes kopen van maat 44 zo klein was ze zelfs dat was te groot en als je dat nu ziet kan het gewoon niet voorstellen dat ze daar ooit heeft in gepast.Ik heb de geboorte kleertjes van maat 44 ook ingelijst en in mijn trapgat opgehangen dus kan het iedere dag zien

mama van marijn wat super spannend meid
ik zal aan je denken morgen en ga hart mee duimen de hele week
lijkt me zo eng om vruchtwaterpuntie te laten doen
laat ons maar weten hoe het was ben namelijk wel benieuwd hoe ze dat doen en hoe het in zijn werk gaat

ik voel me hier niet anders dan normaal eigelijk op een ding na ik heb de hele week al last van teken in mijn onderbuik alsof ik ongi moet worden maar ja dat zecht allemaal helemaal niets zo merkte ik dat ik vorige maand meer pukkels kreeg en een vetere huid maar dat was ook niets en had ik verder ook geen andere klachten en nu heb ik steken in mijn buik verder geen andere klachten dus denk dat het weer niets is deze maand maar goed ik denk van niet maar mijn gevoel zecht ja heel tegenstrijdig.
nou kan dus alleen maar afwachten en hopen  

hey meiden, ben ik weer
is niet eens zo druk geweest hier, haha, was zo bijgelezen.....
zijn echt nu met een vast kletsclubje op dit moment geloof ik. Sommige zullen het nu wel erg druk hebben met andere dingen.

missdreamer: klote zeg! die rd's! Tuurlijk ben je nu even heel zielig! heeft de zak chips gesmaakt? wanneer verwacht je nu je NOD?
en dat je die testen nu even beu bent begrijp ik ook wel... volhouden hoor meid!
en inderdaad ieder moeder moet zelf weten wel of geen punctie. maar wat betreft borstvoeding ben ik het daar niet geheel mee eens. Dat moet je inderdaad wel zelf voor kiezen, maar je moet jezelf eigenlijk wel eerst volledig voor laten lichten.
veel vrouwen weten lang niet alle voor- en nadelen! er zijn vrouwen die het niet doen omdat ze dat onhandig lijkt, of vrouwen die het onderschatten en dat het teveel wordt om het wel te doen. maar het staat wel gewoon vast dat het de allerbeste babyvoeding is die een kind kan krijgen.
wil niet zeggen dat ik het niet snap dat sommige vrouwen geen borstvoeding geven. is inderdaad eigen keuze. maar veel vrouwen denken dat het geen verschil maakt en dat is niet waar. Flesvoeding is tegenwoordig al heel goed samengesteld, maar is nooit precies hetzelfde.
(dat wou ik even in het algemeen zeggen hoor, niet tegen jou persoonlijk)

mooiedromen, leuk om alles zo van jou te lezen ook hoor. inderdaad erg handig om te zien wat jij allemaal regelt. hihi
en zoals je hieronder kan lezen, blijf ik echt wel positief hoor! maar de zon daar heb ik nu niets aan eigenlijk....zit absoluut niet in klusweek..... maar wel fijn voor de wel klussers onder ons!
ik heb 9 maanden dagboek van Marianne Amelink. (Bruna)Deze is knalroze. Ik vind deze erg mooi en praktisch weergegeven. Het leuke vind ik ook dat er een vervolg op is als babyboek! (en dan in het groen, dus altijd goed)
die foto, erg leuk! wij maken eigenlijk nooit zoveel foto's van onszelf dus..... moeten we dan echt om denken! Wel wil ik straks van iedere maand een buikfoto.
en als het meid wordt ook prima, maar dan moeten we er voor een naam maar eens goed over denken.... zijn er wel een paar, maar weet niet of ik die leuk blijf vinden...
tijmen is ook leuk, ikzelf vind thijm dan nog net wat leuker (zo heet de kleine van mijn oudste neef). misschien denkt ie dan niet aan thermen? hihi
Siebe is eigenlijk een friese naam toch? ik weet wel een leuke meisjesnaam, maar dat is ook een friese naam...en dat vind ik toch een beetje maf als brabander in groningen...
en wij gaan ook graag een hapje eten hoor! sinds we dit huis hebben komt dat er niet zo vaak meer van, maar groot gelijk dat je dat nu nog even mooi doet!
en nijntje, geen idee eigenlijk. bij bruna misschien? Intertoys heeft er ook wel vanalles van eigenlijk. (ben zelf niet zo'n nijntjefan eigenlijk, maar dat komt vooral omdat ik niet van oranje hou.)
en ik zou ook een witte box willen hoor! denk dat ik straks voor houten spullen enzo ook eens op MP kijk. toch wel een verschil!

wensvoor3: spannend zeg, nu je helemaal geen flauw idee hebt....lijkt me wel raar gevoel.

mamavanmarijn: weer een drukke dag dus. pas je wel goed op jezelf?! (als je na 1 verjaardag "op" bent, gewoon je vent alleen naar de 2e laten gaan hoor! zou ik ook doen!)
en inderdaad erg spannend die punctie! ik ben ook erg benieuwd hoe dat gaat en of dat pijn doet enzo. Steken ze dan een naald binnen ofzo? en wordt dat vergoed door ziekenfonds?
wie weet kom ik er zelf namelijk ook nog ooit voor te staan......
ik zal in ieder geval voor je duimen. morgen, maar de hele week ook...

jmv: weet precies wat je bedoelt. Zo zie je toch maar weer dat mannen niet onder druk kunnen presteren. nee, geintje, is heel vervelend, maar de druk kan zo ook wel erg groot worden natuurlijk. Geen zorgen, je hebt echt wel genoeg kansen benut! Een week eerder had je ook al steekjes toch? wie weet was dat toch wel je ei.....geduld.... (makkelijk gezegd he...)
nu nog "even" een weekje wachten, dan weten we weer meer! je bent al een keer eerder zwanger geraakt dus het zal vast nog wel een keer lukken! positief blijven!
en die concurrentiestrijd....je dochter houd echt wel meer van jou dan van de buurvrouw of de moeder van een vriendinnetje hoor! zoals ik je hoor doe je het prima! aan consequent zijn hebben ze echt het meeste. Anders kunnen ze zelf ook niet echt rust vinden. (en ja, uitzonderingen mogen altijd, zolang het duielijk is voor het kind dat het een uitzondering is)
en maatje 44, nee dat kan ik me ook haast niet voorstellen! wat leuk om dat in te lijsten.
ik duim voor je deze week hoor!

bloemetje: nee, ik kijk dat ook niet snel hoor (poeh), dat moet dan toevallig op het werk of met oppassen zijn. ik vind roe, eyoor en lolifant ook gewoon het mooiste qua kleuren enzo. de babykamer blijft (straks ooit) gewoon "wit" zoals nu, ik maak wel kleur met de aankleding. ik wil ook graag een houten schommelstoel op de babykamer....
en kennelijk krijgen wij als het zover is ook een wiegje op onze kamer want mijn vriend ging daar al helemaal vanuit, dat hoort volgens hem zo. Nou, ik was nog aan het overwegen, zal ik wel, zal ik niet, wat vind vriend ervan, waarom wel, waarom niet...maar wel dus. Nou prima hoor! Mijn oma heeft een wiegje dat de hele familie rondgaat. van wie dat ie eigenlijk was weet ik niet eens, haha
gewoon zelf aankleden en voor de korte tijd dat ze daar in liggen is dat prima!
en hoe ging het met bowlen? heb je dat glijbaantje gebruikt? hihi, zie het al helemaal voor me, plof op de baan, hahaha

heb trouwens op verjaardag vrijdag even mijn tante het eea gevraagd. Ik lijk namelijk ontzettend veel op haar (lichamelijk dan) en weet dat zij in de MM heeft gezeten (32jaar geleden....)
zij heeft dus clomid geslikt heel lang en uiteindelijk hebben ze bij haar contrastvloeistof ingespoten en is daardoor haar baarmoeder vergroot en alles goed open gekomen (zoals ik het begreep dan...)
Toen is ze uiteindelijk "natuurlijk" zwanger geraakt, maar ze mocht geen 2e. dat zou teveel risico's voor haar meebrengen.

Haar zoon (mijn neef) heeft namelijk een kleine van een maand. Toen die vrouw nog zwanger was ging het erover dat het op dit moment de enige zwanger in de familie was en dat is al heeeeeeeel lang niet meer zo geweest. Meestal volgt het elkaar wel mooi op of een paar tegelijk...
aangezien ik er dus toch wel mee zat en zij ook veel met mijn ouders omgaat en dus weet hoe het bij ons thuis zit heb ik haar vertelt dat ik het ook wel anders zou willen maar dat er nog wat meer geduld nodig is...(maar dat weet verder echt niemand in de familie, ook haar man niet) Ze houd dus echt haar mond wel maar polste even voorzichtig afgelopen vrijdag en toen kregen we het dus over zwangerschappen in het algemeen en dus heb ik ook naar haar gevraagd...
zij weet wel dat ik het wil weten omdat ik op haar lijk maar verder had mooi niemand dat door.
ze raadde me ook aan alvast te temperaturen. zij moest dat toen namelijk wel ongeveer 8 maanden. Nu heb ik begrepen dat het vaak ongeveer 4 maanden is maar weet iemand dat???????

We wachten hier dus maar geduldig een weekje af. ik heb maar amper een beetje spanning op mijn borsten deze keer en onze kansen zijn vrijwel nihil. Ik ben dus nu ook helemaal niet zenuwachtig ofzo.
Ik durf alleen ook geen alcohol te drinken, "verkeerde" dingen te eten of dat soort dingen. Voor de zekerheid dan he....

maar waarschijnlijk dus door naar november. Ik wil echt wel heel graag heel snel zwanger zijn, maar heb vooral zoiets van ik zie wel wanneer het ons gegund is. Ben op dit moment eigenlijk heel relaxed!
vind het wel leuk dat mijn vriend nu er wel iets meer mee bezig begint te zijn!
die zei vanmorgen ineens:"heb je je moeder vertelt dat je zwanger bent?" ik zie nee hoezo, dat weet ik toch ook helemaal niet?! Zegt hij: ja, maar misschien had je dat wel als verrassing voor mij...." hahaha
Ook willen we (moeten eigenlijk zelfs) een nieuw bankstel. ja zei ik, maar dan komt daar de box.....en dan blijft dat over.... eerst hield ie dat een beetje afzijdig, maar nu keek ie echt mee. zo leuk! volgens mij heeft ie er echt even aan moeten wennen dat het zomaar eens echt kan gebeuren allemaal......
nou spannende week dus voor een heleboel meiden! verder iemand al nieuws?
liefs

Hoi.

Zo, was ik weer, weg geweest, dus hihi.

Mooie dromen,
Hoe bandenpijn voelt? Vaak als ik te snel opsta krijg ik bij liezen of zijkant van mn buik onwijze steken, net alsof er een mes je lijf word ingeduwd, erg pijnlijk, en kom dan ook niet meer recht, maar heb het ook als ik draai in bed. en soms ook net boven schaamstreek, dat is vooral als ik me veel te druk heb gemaakt, en teveel heb gedaan, dan moet ik echt liggen, want dan kom ik geen stap verder.
Het is wel erg vervelend. Maar ja, niets aan te doen, en het schijnt ook wel normaal te zijn.
Wat leuk allemaal spulletjes voor de baby. Gaan wij ook stilaan aan beginnen.
Zijn nu bezig met andere auto, zodat hond tijd heeft om eraan te wennen, en eraan te wennen dat ie in de kofferbak moet dan.

Mama van Marijn,
Succes morgen meid. Ik ga aan je denken.
Doe je wel rustig aan?

Jvm,
ooh wat was jullie meisje klein zeg, was ze te vroeg geboren?
Ja, hehe, ze is nu wel grote meid he.
En voor jou wachten nu, spannend, duim voor je.

leeuwtje,
spannend meid, hoop niet dat het bij jullie gaat zoals bij je tante, hoop dat het deze maand toch raak is. ook voor jou draaien mn duimen overuren hoor.

Meiden, ga naar bed nu, druk weekend gehad, en nu misselijk en moe, en morgen gaat vijf uur de wekken weer. Dus maar lekker gaan tukken nu.

Liefs

Leeuwtje, je kan er inderdaad maar positief mee bezig zijn. Wij moesten ook altijd lachen om bepaalde dingen. Zij mijn vader: zet daar dan gewoon de boekenkast, toen dachten wij: nee pa, dat kan niet daar komt de box!

Bloemetje, oke...ja, niet fijn nee dan bandenpijn, maar neem aan dat dat straks wel minder wordt? Gaat het nu helemaal goed met de hond?

Mijn moeder belde net uit Spanje,die zijn 2.5 maand aan het rondreizen, wel raar normaal belde ik wel paar keer per week, maar dat gaat nu niet.

Vandaag de box gehaald, althans paste niet de auto, dus schoonvader gaat hem morgen halen. Vriendlief sago want die wilde al een andere auto maar nu helemaal!

Nog geklust maar dan aan de boot, we willen hem verkopen en polyester kopen, scheelt onderhoud, maar moeten nog even eea afronden voor hij de verkoop inkan.

Nou, ik ga slapen, morgen weer vroeg op. Fijne avond allemaal. en gezien de rust op het forum denk ik dat iedereen lekker naar buiten was dit weekeinde!

hoi leeuwtje
zo weer een hele lap tekst te lezen
dank je wel meid voor je lieve worden en ik kan je alleen maar respecteren omdat je gewoon heel eerlijk bent en zecht wat je denkt
dat zouden meer mensen moeten doen dan zou het een stuk makkelijker zijn
ja ook soms wel vervelend want soms wil je iets niet horen maar toch eerlijkheid duurt het langst

en ja ik hoop dat ik het goed doe kwa opvoeding betreft
dat zal de toekomst uitwijzen hoe ik het doe en blijf doen

bloemetje ja ze is te vroeg geboren
ik had op de helft van mijn zwangerschap hogebloeddruk en daardoor groeide ze niet zo hart in mijn buik.en ben net 1 dag na kerst opgenomen in het ziekenhuis vanwege hogebloeddruk ze wilde alles in de gaten blijven houden zo werd er dus iedere dag twee keer mijn bloeddruk gemeten  en moest ik bedrust houden.Dat betekend de hele dag in bed blijven liggen mocht er alleen maar uit om te plassen en om de douchen dat is alles.Zelf moest ik een keer naar beneden om een keer een echo te laten maken en dat ging met de rolstoel wat voel je je dan raar vooral als je 20 bent.EN daar zijden ze tegen me hoe ver ben je ik zij  36 weken doen zij de dokter ooo je kindje heeft de grote van een baby van 34 weken maar aan de longen te zien konden ze dus wel zien dat ik 36 weken was.maar goed ik moest dus nog een week blijven in het ziekenhuis zodat de baby kon opsterken en zwaarder zou worden zo heb ik daar twee weken gelegen in totaal en toen hebben ze me ingeleid met gel.dat was om 8:15  en om 15:00 uur nog geen weeen  toen hebben ze nog een keer gel gebruik ben ik onder de douche geweest en ja dat hielp ik kreeg weeen.En toen was ze om 18:30 geboren dus de laatse uren ging heel snel van het moment dat het echt begon.Dat was mijn verhaal van de bavalling haha.en ze was dus met 37 weken zwangerschap gehaald en de lengte was dus 2 weken vroeger dus had ze de lengte voor een kindje van 35 weken ze was 46 cm en 2420 gram.ze hoefde net niet de couveuze in (want dat is meestal zo bij kindjes onder het gewicht van 2500gram)ze heeft een uur onder de warmte lamp gelegen om op te warmen omdat ze onderkoeld was toen ze er uit was ze was helemaal wit geworden wel eng.Maar na een uur was ze lekker roze.en mocht ze bij me en toen begon de volgende fase en wat was dat erg dat meen ik maar dat bespaar ik je tenzij je dat verhaal ook wil horen

ga nu lekker slapen trusten

Hallo Dames,

Even gauw een berichtje van mij. Ik schrok me net namelijk kapot. Mijn RD's zijn er nog niet dus ik denk, even een testje doen dan heb ik zekerheid. Wordt ie ineens positief. Clearblue test met een dik kruis, ben zwanger  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kan mijn ogen niet geloven, super !!!!

Maar wat moet ik nu, huisarts bellen, gynecoloog ??

XXXXX een heel blij blondje

Hey Blondje, wat een geweldig nieuws zeg. Ik zal maar even contact opnemen met de HA, die zal je dan vast meer kunnen vertellen wat je moet doen.

Ik baal hier zijn de rd's weer gekomen. Als ik eerlijk ben had ik echt niet verwacht dat het deze maand raak zou zijn, want het was een minimaal klus maandje. Krijg je he als je thuis druk aan het opruimen/verbouwen ben. Hopelijk volgende maand, met het klussen zal het deze maand beter gaan. En trouwens in de vruchtbare periode zitten we heerlijk in het zonnige Turkije. Ja ja we gaan zaterdag voor een weekje de zon op zoeken. Cadeautje van mn zwager en schoonzus.

Groetjes Annet

Terug
Bovenaan