MEISTOPPERS deel 4!!!!

Hoi meiden

Blondje GEFELICITEERD, wat goed nieuws op de vroege ochtend haha.
Geniet er van meis!!!

An balen weer ongi, misschien de volgende ronde.

Ik ga trouwens ook door naar november, had gisteren mijn ei, wou mijn man niet mee werken.
Was gisteren erg boos en verdrietig ( en nog wel langer denk ik ).
Bah mannen......

Liefs Mama2006

blondje wat een super geweldig nieuws mocht wel weer ff een zwangere erbij
heeft even op zich laten wachten maar daar is er eindelijk weer 1 joepie
en hier waar ik woon is het eigelijk niet meer dan normaal om gelijk je verloskundige te bellen die begeleid je ook door heel de zwangerschap.Bij ons zecht de HA toch ja gefeliciteerd maar heb je de verloskundige al gebeld.Dus weet niet hoe dat bij   jullie is maar zou gewoon gelijk een verloskundige opzoeken en bellen.
en wat zijn je kwaaltjes ben erg benieuwd

an wat balen voor je hopen dat de zonige klus dagen een zonnig positief testje verwelkomt ik duim voor je
en een hele fijne vakantie geniet er van

mama 2006 ach meid ik leef echt met je mee lijkt wel of alle mannen niet willen of niet presteren deze maand bluh mannen zit het in de lucht ofzo

ik heb hier nog geen dingen die mijn opvallen dus denk dat ik ook gewoon door ga naar november.ik had vanacht een rare droom heel vaag hoor maar ik droomde dat ik net zwanger was en er een doorzichtige luchtbel uit mij kwam daar beneden zeg maar
en daar kon ik dus een babytje in zien maar het leefde niet meer.Ik vind het echt heel naar om te vertellen maar dat droomde ik.

Bedankt voor jullie reacties. Ben weer een beetje bekomen van het verassende nieuws. Maar ik twijfel toch nog een beetje terwijl het heel duidelijk een kruis was. Vanmiddag maar de huisarts bellen en dan zien we wel. Heb ook geen idee hoe ver ik ben, want mij cylclussen waren nogal verschillend. Het kan 4 weken zijn, maar ook 6 weken.............. Hoe kun je dat trouwens uitrekenen ??

An. wat balen zeg, dat de rd's er zijn. Ik wens je heel veel succes de volgende ronde.

Mama2006, ook sh... dat je man niet wil meewerken, hij wil toch ook een kindje erbij ?? Ik hoop voor je dat hij snel bijtrekt en dat het gauw goed komt.

JMV..... kwaaltjes ??????? Heb ik niet volgens mij. Alleen dan die puistjes op mijn borstkas en in mijn gezicht, maar verder niks eigenlijk. Nog niet dan he !!

Vanmiddag fijn vrij, want ik ga naar Marco Borsato.......   !!!!!!!

Tot de volgende keer.

Liefs blondje

hey meiden,

jeeee, eindelijk weer een zwangere erbij!!!! gefeliciteerd blondje! Jij geeft de gewone burger weer hoop, haha (en niet ten nadele van de al zwangeren natuurlijk, ben voor hen ook erg blij hoor)
ja, ik zou ook eerst de huisarts bellen. die weet namelijk al dat we bezig zijn (heb ik aangegeven toen ik eerder heen moest omdat ik veel vocht in enkels heb) en moet dan ook terug naar de verpleegkundige in de huisartsenpraktijk. en daarna dus waarschijnlijk wel naar vk, maar dat hoor ik dan wel als het zover is. Ik denk dan, als ik de HA bel, is het altijd goed!
Hoever je bent? in principe hou je gewoon eerste dag laatste ongi aan.....als het straks veel afwijkt stelt de vk dat bij... (vraag het anders aan de HA of VK)
hopelijk blijven de kwaaltjes ook weg of beperkt. Veel plezier bij MB!
bloemetje, groot gelijk dat je de hond meteen aan de kofferbak laat wennen. is voor hem ook wel zo prettig. En bandenpijn is dus erg pijnlijk bij jou begrijp ik. Hopelijk valt het in de loop van de komende weken mee.

mooiedromen. even wennen zeg, dat je moeder zo lang van huis is en je haar niet overal even voor kan bellen...en succes met je boot!

jmv: leuk over je vorige bevalling te lezen zeg. Maar toch ook wel een lastige periode geweest begrijp ik... ik ben eigenlijk toch wel benieuwd naar je vervolg. (mag je ook mailen hoor als je dat prettiger vind)
maar zo zie je maar weer dat er zoveel mensen op de wereld lopen en dat iedere zwangerschap en bevalling weer helemaal verschillend is.
en wat een rare droom zeg...bah! jij krijgt gewoon een mooi en magisch kindje, maar wel springlevend hoor! meid ik duim voor je. mijn duimen draaien overuren!

an: balen zeg, die RD's! maar ja, net als jij zal ik er deze maand ook niet zo van opkijken als ze zich laten zien....
volgende maand weer nieuwe kansen. en in de zon in Turkije moet dat toch wel lukken lijkt me! veel plezier!

mama2006: inderdaad, wat is dat met die mannen zeg!!!! eerst krijgen ze er geen genoeg van, en als wij willen (al is het functioneel en zeg je dat er niet eens bij...)
Wanneer heb je voor het laatst geklust? bij mooiedromen was het ook 5 dagen daarna nog raak he, dus wie weet! Ik hoop het toch wel voor je hoor meid! en anders vandaag nog proberen. Misschien dacht je dat t je ei was, maar was ie er pas bijna? en voelde je dat?
en ei is gemiddeld 24uur "goed" maar ook weleens langer hoor, dus...
en dat boos zijn ken ik ja....ik dacht echt dat ik hem dat nooit ging vergeven....
(en het is nu wel weer goed, maar dat moet ie niet komende maand weer flikken)

nou, hier verder geen nieuws dus. verwacht tussen morgen en vrijdag mijn ongi. eigenlijk wo of do. zal het wel zien.
Blijven ze weg dan doe ik vrijdag testje (maar denk dat dat niet nodig is) Ik ga namelijk komend weekend weer naar mijn ouders (nu met vriend) en dan wil ik het wel weten...niet dat ik daar ineens ongi wordt! Voel me namelijk de laatste paar keer goed beroerd de eerste 2 dagen. (en ben al enorm verkouden geworden terwijl ik al oorontsteking had)

fijne dag nog meiden,
liefs leeuwtje

hallo lieve allemaal,
Laat ik beginnen om Blondje te feliciteren, van harte GEFELICITEERD, wat fijn weer een zwangere onder ons. Was alweer veel te lang geleden. Heerlijk voor je, en precies wat iedereen al schreef, gewoon een verloskundige in je woonplaats uitzoeken ( of daar dichtbij) en een afspraak maken..... heerlijk voor je...

Nou voor mij zit het erop. Vanmorgen om 9.15 uur mijn vruchtwaterpunctie gehad. Ik was enorm gespannen en super zenuwachtig. Hele nacht slecht geslapen je kent het wel ..... vanmorgen met mjin man naar Eindhoven toe. Je krijgt eerst een intakegesprek en dan gaan ze met zeer geavanceerde echoapparatuur de locatie van de baby bepalen, en die lag heel gunstig rechts onder in de hoek. Dus de arts wilde de punctie snel doen omdat dit zo gunstig was. Dus alles ontsmet en dan meten ze precies met de echo waar de naald in moet  ( tja, als je het leest is het best eng). En met 2 metingen begon het, naald erin, dat voel je vreemd genoeg helemaal niet, dat is een naald van 20 of 30 cm denk ik zo en dan vruchtwater opzuigen. Al met al duurt het 1 minuut, heel kort, met het opzuigen voel een beetje vreemd gevoel heel diep in je buik. Maar verder eigenlijk ook niets. Hij zei naar 50 seconden ofzo, je hebt voldoende vruchtwater, we zijn al klaar. Naald eruit en blijven liggen.

De hele tijd heeft de assistent de echo erop, dus ze zien precies wat de baby doet en hoe de baarmoeder reageert. De baby lag muisstil in de hoek, ach die snapt er natuurlijk ook niets van wat er allemaal gebeurt.

Dan blijf je even 5 minuten liggen en handelen ze medische dingen af, als het vruchtwater in de juiste buisjes met de juiste stickers. En dan begint de arts aan een uitgebreide echo om te kijken hoe de baarmoeder en vruchtwaterzak gereageerd heeft. De baby was inmiddels weer vrolijk aan het rondspartelen. En je ziet dan een soort 'deuk' op de plaats waar de naald in is gegaan. De arts zei dat dit binnen een paar uur weg is, omdat dat het verwijderde vruchtwater weer is aangemaakt door mijn lichaam.
En dan mag je naar huis, 2 dagen rust in bed of op de bank en deze week niet sporten, springen of zware dingen tillen.

Maandag aanstaande de 20e mag ik bellen voor de uitslag.
Spannende dagen dus, ik duik weer in mijn bedje nu.

tot snel schrijfs weer,

mama van marijn

Blondje,
gefeliciteerd. ooh eindelijk weer een zwangere erbij, werd tijd he. hihi.
geniet ervan meid.

jvm,
ik ben net als leeuwtje ook benieuwd naar het vervolgverhaal. misschien op hyves zetten als je dat niet hier wil doen?

leeuwtje,
ja, meteen laten wennen. hihi. dan komt het goed.

mama van marijn, fijn dat het goed is gegaan.

liefs

mama van marijn wat een verhaal zeg voelde het ook gewoon helemaal in mijn buik toen ik het las haha.lijkt me echt niet zo lekker zo'n grote naalt.Maar gelukkig voelde je er niets van.laat je maar lekker verwennen die 2 dagen.en hoop op een heel goed resultaat
succes met de spannende wachtdagen. Ik blijf aan je denken

leeuwtje ik vind het altijd zo lief dat je echt de tijd neemt om te reageren op iedereen je laat ook altijd zien dat je ook echt alles heb gelezen super meid
ik hoop echt voor je dat je NOD weg blijft.en dat je gewoon heeeel veel geluk heb
dat gun ik je echt en iedereen hier natuurlijk.

en voor de mensen die het wil lezen dan het vervolg van de dag in het ziekenhuis en de kraamtijd.want dat was niet leuk kwa bortsvoeding dan.
oke ik had dus een heel lief klein meisje op de wereld gezet en kwam op een kamer met 4 andere meiden die ook net bevallen waren.ten eerste kregen we tijdens de bevalling geen eten voor geval van eventueel een keizersnee dat je dus nuchter ben.
dus ik had zo'n pijn in mijn buik van de honger en nog heel veel naweeen.en ik had geen drinken gekregen dus jullie begrijpen hoe ik me voelde.eindelijk keeg ik dus drinken en 1 beschuit met roze muisjes.toen kwamen ze met mijn dochter die had onder de warmte lamp dus een flesje gekregen om op te sterken.daarna probeerde we borstvoeding te geven maar dat lukte niet ze wilde het wel pakken maar haar tong kon mijn tepel niet pakken zeg maar.dus de hele tijd geprobeerd aan te leggen.en dan voel je je best onzeker zal het gaan lukken.na 2 uur getopt te hebben was het nog niet gelukt.maar ze moets dus wel mijn voeding binnen krijgen dus begonnen ze met kolven.ze kwamen naar me toe en gaven de kolf die moest ik dus aan zetten en hun hadden hem op z'n hartste stand gezet auw kan ik je zeggen vooral voor de eerste keer.ik deed hem op mijn borst en hun waren weg gegaan en lieten me gewoon zo zitten 15 minuten voordat ze weer terug kwamen.ik wist helemaal niet hoe zo'n ding werkte.en wat nog het erge is is moest die kolf 5 minuten op de andere borst houden en dan daarna nog de tweede borst.nou ik had daarna kloven dat deed echt heel veel pijn.maar ik had mijn resultaat er was wat uit gekomen.en dat met de flesje een me meissie gegeven.gelukkig dronk ze het op.daarna mocht ik naar huis toen kwam de kraamhulp gelukkig zij was ook zwanger dus had echt wel begrip voor me.ze vond het echt schokkend dat ze me zo hadden laten zitten met die kolf terwijl ik helemaal niet wist hoe het moest en werkte zat ik daar dus op de hartste stand 10 minuten te kolven.ze gaf me een zalfje voor de kloven en dat hielp gelukkig wel wat.maar elke keer als ze de baby wilde aanleggen deed dat zo'n pijn vanwege de kloven.ik kon bijna wel huilen maar wilde wel doorzetten gewoon al voor haar.maar na alle pogingen geprobeerd te hebben lukte het nog steeds niet elke keer moest ik dus om de 3 uur kolven ik voelde me net een koe van de melkunie.er moest dus ook een ritme in zitten voor het op gang te brengen.dat was de ene borst 5 min dan de andere 5 min dan de ene weer 3 min en dan de andere en dan weer de ene 2 min en dan de andere.en dan was het klaar nou toen ik dat had gedaan een hele dag en de volgende morgen de kraamhulp kwam kijken hoeveel bostvoeding ik had schrok ze weer.ze zij jeetje je kan de flat wel allemaal melk gaan geven zoveel had ik.ik had 150 cc per borst dat is een flesje vol terwijl mijn dochter op dat moment 30 cc dronk.dus zij ze je moet nu echt gaan afbouwen.tot weer 30 cc ongeveer.ik had gigantische stuwing dat deed heel veel pijn mijn borsten waren zo groot er stond zoveel spanning op dat ze gewoon helemaal glommen.en dan nog afbouwen dus had dubbel op ik wist niet waar ik het zoeken moest zoveel spanning op mijn borsten het liep er gewoon uit en ook als ik ging slapen en ik werd wakker alles was doornat.ik mocht het niet afkolven het moest dus minder worden ik mocht alleen maar kolven als het echt niet meer ging.nou ik heb het echt een paar keer moeten doen en zo heb ik heel de kraamweek getobt met kolven afbouwen en kind aanleggen.maar ik ben een doorzetter ik had echt een moment als het zo moet stop ik er helemaal mee.totdat de kraamhulp zij we kunnen ook tepelhoedje gaan probeen dat zijn spenen voor over je tepel heen dus hebben ze het idee dat ze uit een fles drinken en dat was ideaal eindelijk dronk ze van mijn borst na een week lang elende.en zo heb ik dus 6 weken volgehouden met tepelhoedje.ik deed eerst voordat ze tepelhoedje kreeg haar aanleggen kijken of het lukte dat ze het ineens wel pakte en dat gebeurde dus ineens toen ze 6 weken was ik was zoooo blij.En heb haar daarna dus 6 maanden lang borstvoeding kunnen geven.en daarna ben ik gestopt.maar nog na al deze elende wil ik met de tweede gewoon borstvoeding geven ik weet nu ook waar ik op moet letten en weet nu gelukkig hoe de kolf werkt mocht het nodig zijn.zo dat was mijn verhaal

verder voel ik vandaag hier steeds hele lichte steekjes in mijn borsten kan zijn omdat ik ongi moet gaan worden natuurlijk maar wilde het even met jullie delen.en heb me vandaag ook licht misselijk gevoeld het was ook heel raar  misselijk een beetje alsof ik te veel water in mijn lichaam had ofzo en dat ik het er zo uit kon spugen heel raar.maar zecht noeg steeds niets je lichaam kan je flink in de maling nemen en heb er gewoon verder geen vertrouwen in.

Blondje, las vanmiddag je bericht, VAN HARTE meid! Wat goed, zie je wel we gaan het wel redden hoor allemaal zwanger voor het einde van het jaar! Haha, en als je bekomen bent van het nieuws komt er vanalles op je af om te regelen en organiseren, maar daar heb je gelukkig die maanden ook voor.

Wat betreft de vruchtwaterpunctie, gelukkig is alles goedgegaan. Fijn dat ze er ook goed op controleren. sterkte tot het moment van de uitslag! En heb vertrouwen!

Ik ga nu de rest even lezen, tot later!

Terug
Bovenaan