MEISTOPPERS deel 4!!!!

Hoi,

Mooie dromen.
Jullie weten het dus niet. Wel fijn dat jullie er beiden achter staan.

Wat vriend zijn reactie is als ik vraag waarom hij het niet wil weten.
Dan zegt hij, gewoon, daarom.

Ik persoonlijk wil het graag weten om aantal dingen echt op jongen of meisje aan te passen. Kleertjes, vooral wanneer hij/zij net geboren is. Ook voor mn gevoel zou het heel veel betekenen, ik het echt het gevoel dat het nog iets extra toevoegd aan mn zwangerschap, te weten dat je dochter of zoon in je groeit, daarvan word ik helemaal warm binnenin.
Dus word nog moeilijk. Nog 16 dagen de tijd. Dan hebben we de 20 weken echo. Ben dan 19 weken, aaaaaaaah wat gaat de tijd snel. vinden jullie ook niet?

Liefs

hey meiden,
ff snel, ben helemaal kapot.......net ook nog even boodschappen gedaan......dadelijk even op de bank liggen hoor!

ik moet nog 1,5 week voor mijn NOD. dat klinkt nu echt zo mega ver weg....denk al vanalles te voelen maar dat kan nog helemaal niet! ik zou hooguit nu net mijn innestelling kunnen hebben!!!!
argggggggg, help! ja, ik heb nog steeds zware borsten en met flinke pozen nog pijnlijk ook. het rommelt aan 1 stuk door in mijn buik....maar ja, we wachten nog maar even 10 of 11 dagen.....
gelukkig heb ik jullie verhalen nog om te lezen....

mamavanmarijn: ik kreeg helemaal tranen in mijn ogen net, zeker toen je het over de reactie van je man had!
Jou dag en eigenlijk hele zwangerschap kan toch niet meer stuk! ik voel het geluk gewoon hier! en de ontlading van al die spanningen van de laatste tijd...
echt heerlijk zeg! nu is jullie lijstje van echt compleet dan...2 heerlijke knullen en nog een meid erbij. rozer kan de wolk niet, hihi.
en die kleertjes klinken prachtig!

jmv: ik maak dan ook gewoon een aantal vellen carbonpapier aan elkaar hoor. misschien moet ik sommige dingen ook nog wel tekenen, maar onderaan tegen een muur vind ik wel lastig..... en projector werkt ook niet altijd lekker inderdaad, die dingen staan snel scheef. Suc6 met al jou creatieve ideeën! ben benieuwd straks naar de eerste foto's!
en ons huis was echt nodig ja. we woonden er toen nog niet hoor! maar beneden waren het allemaal aparte kamers en alle vloeren waren ongelijk van hoogte. toen hebben we dus alle vloeren verwijderd eerst. het eerste deel ging vlot maar vervolgens kwamen we nog een hoop gedoe tegen!!! sommige plaatsen waren meerdere vloeren op elkaar en andere delen lag nog puin onder waar ooit een muurtje had gestaan....
er is in totaal 20m3 puin uit gekomen, pffffff dat is veel hoor! nu hebben we van de voorkant tot de achterkant van het huis 1 doorkijk, dus is het veel ruimtelijker en meer 1 geheel. en er was nog geen cv, alleen paar gaskachels, dus dat moest ook echt vonden wij en nu hebben we lekker vloerverwarming. Nou, ik kan je wel vertellen dat verbouwen idd altijd duurder is dan gepland en op een gegeven moment hebben we het ook niet meer bijgehouden... gewoon alles betaald wat telkens betaald moest worden.
was maar goed dat we vooraf zo goed gespaard hadden. daar is nu niets meer van te merken hoor, hahaha.
en je voelt je dus nog niet echt zwanger,hmmmm, komt vast nog wel. ow, zie dat je vandaag al iets meer voelt....hopelijk wordt je in ieder geval niet echt ziek! maar zwanger voelen zou leuk zijn! en wat duurt het dan toch ook weer lang voordat je naar de VK gaat he?! Eerst lijkt je NOD en evt. zwangerschap ver weg, nu moet je op die slopende momenten wachten. blijkt wel dat de zorgen nooit meer over gaan zodra je hebt gekozen voor een kindje te gaan!
en wat je zegt over je eigen kindje aankijken, ruiken en voelen dat lijkt me ook zo heerlijk! zo echt iets van jezelf! onszelf! ons samen! hoop echt dat ik dat mee mag maken!

en ik ben ook benieuwd waar de andere meiden zijn!!!?????

mama2006: zoefzoef. leuk dat je je even liet "horen"! laat maar weer wat weten zodra je tijd hebt! we missen je hier wel hoor!
ben je druk aan de klus?! ik gun het jou ook enorm deze maand! ik weet dat jij het ook heel moeilijk vind en iedere keer dat die RD's weer komen baal je niet alleen omdat het weer niet gelukt is, maar vraag je je ook weer af of je vriend deze ronde weer meewerkt... dubbele spanning dus! nou meid, november wordt onze maand hoor! ik zie het helemaal positief in in ieder geval!
je bent toch niet expres zo druk om zo er niet teveel mee bezig te zijn he?! want je mag jezelf ook niet voorbij lopen hoor! dikke knuffel!

bloemetje: voor jou ook iedere keer hele trip naar je ouders dus! weet precies wat je bedoeld, voor ons net zo! heerlijk daar weekendje te zijn, maar ook wel slopend omdat dan thuis alles blijft liggen.....toch vind ik het daar wel ontspannend want thuis ben ik toch altijd wel bezig.
en met buddy gaat dus ook steeds beter, gelukkig. iedere keer een beetje beter, dan kom je er ook wel!
en je vriend wil het niet weten? tja, dat briefje in envelop is wel een idee. als je je nog bedenkt kan je alsnog kijken. en ik heb wel eerder gehoord ook dat de moeder het wel wist en de vader niet, maar lijkt mij toch ook wel lastig. je wil het er dan tenslotte ook over hebben! en het risico dat je je dan verspreekt....
en 16 dagen, gaat al snel zeg! maar wachten duurt altijd lang he! ach, wie weet heb je "mazzel". een nicht van mij ging voor de 20wk echo en die de echo deed zei "het wordt een jongetje, of wou je dat niet weten?!" en nee! die wilden dat dus eigenlijk niet weten!
wij zijn er over uit dat we het willen weten. alleen hebben we het er nog niet over gehad of we dat dan ook gewoon tegen iedereen vertellen, maar dat is ook nog lang niet aan de orde dus dat zien we nog wel.

mooiedromen: goed dat jullie het er ook over eens zijn, is toch makkelijker.

ow, weet echt niet wat ik heb maar om de haverklap springen de tranen in mijn ogen.....hihi, eigenlijk ook wel grappig, ik ben van mezelf niet snel zo, maar voel gewoon op een of andere manier zo'n band met jullie! we willen namelijk allemaal hetzelfde he, alleen zal dat bij de een iets sneller zijn dan bij de ander....dikke knuffel allemaal.

liefs leeuwtje!

owja, trouwens....ik ga 23 november met een aantal meiden naar Derek Ogilvie!!! (voor degen die hem niet kennen, de babyfluisteraar, komt iedere donderdag op tv.)
er is dan hier ook een paraview. dus ga daar 's middags eerst heen en dan 's avonds naar Derek! ben stiekem toch wel benieuwd of ik iets bijzonders te horen krijg!
maar ja, is 10 dagen na NOD, dus die spanning heb ik dan niet.....
lijkt me ook gewoon onwijs leuk, zo'n dag. ik zie wel of dat er iets uit komt. ga er nu maar even niet vanuit.
liefs

mama van marijn ach wat een lieve reactie van je man.bij mij breekt e rook altijd wat van binnen als een man emotioneel word.ik zie hem al helemaal aan tafel zitten
ach wat lief wat een schattige reactie super

bloemetje ja ik weet ook niet precies wat het is het komt nu een beetje met vlaagjes maar heel licht is het.maar ben er wel erg blij mee dat ik in iedergeval nu iets voel
ja de misselijkheid is misschien iets minder want dat is natuurlijk nooit leuk
maar de gedachte waarom het komt maakt me wel gelukkig en voel ik me blij van binnen dan denk ik yes ik voel wat dan weet je dat er nog wat gebeurd in je lichaam he
maar dat zecht natuurlijk nog steeds niet dat het goed zal blijven gaan of dat het allemaal goed is in mijn buik maar hoop het natuurlijk wel heel erg

leeuwtje ja ik geloof heel erg   goed dat het een hele hoop geld heeft gekost.alles is zo duur.echt heerlijk weet je wel dat alles lekker nieuw en vervangen is.en klinkt behoorlijk spannend voor je dat je nu al dingetjes voelt.ik voelde ook snel al wat maar net een week voor mijn NOD was dat ineens weg en kwam het ook niet meer terug.en dus ook het snelle huil buien of eigelijk meer een brok in je keel dat je moet gaan huilen maar kan het dan nog wel inhouden dat had ik dus ook.en is nu nog steeds zo.Ik hoop zo dat het bij jou ook iets positief betekend.ik duim heeeeeeeeeeeel hart voor je echt denk iedere dag aan je.en Derek Ogilvie ja ik ken hem wel van tv.ik vind hem echt super goed ik ben echt een fan hoor hihi ik heb bijna iedere uitzending gezien van alle programma's die hij heeft gedaan.ik hoop dat je aan de beurt komt zien we je misschien ff snel op tv voorbij komen haha.geniet lekker van je avondje daar en ik wil het natuurlijk wel ff weten hoe het was hoor of het het zelfde is als op tv
super leuk zou zo met je mee willen gaan hihi maar dat gaat niet.
oja ik heb bij jou een gevoel dat je een jongen krijgt haha kan er niets aan doen nu afwachten of mijn gevoel gelijk heeft he maar dat gevoel krijg ik bij jou
bij bloemetje kreeg ik ook al sterk een gevoel en nu bij jou dus ook

Hey leeuwtje

Jij weet altijd precies wat er in iemand om gaat !!
Die drukte is waarschijnlijk onbewust ook wel om er niet meer zo veel mee bezig te zijn.
Het begint nu toch al moeilijker te worden om met weer een teleursteling te verwerken.

Maar moet zeggen dat ik het ook druk heb met mijn dochter.
De peuterspeelzaal is ze nu 3 x heen geweest en het gaat nog niet echt goed, afgelopen donderdag mocht ik echt niet weg !!!
Nu blijf ik erbij totdat ze wat ouder is of aangeeft dat ik wel weg kan.
Maar dat betekend dat ik 2 ochtenden daar zit en ook nog aan het werk, en dat is in deze tijd wat meer omdat ik in een winkel werk!!

Ik hoop dat je gelijk krijgt en dit onze maand wordt!!

Liefs Mama2006

Zo, daar ben ik weer eens. Christian is eindelijk weer beter en de verjaardag van mijn man was erg druk, maar wel gezellig. Heb gisteren dus wel de hele dag in bed liggen bijkomen, geslapen tot 15:00 uur... Ik was zo moe en beroerd! Vandaag weer wat beter, maar ik ga zo ook weer even slapen, denk ik, nu ik de gelegenheid heb (Christian is op het kinderdagverblijf). We hebben trouwens de hele vakantie niet echt iets kunnen doen, behalve thuis zitten en zorgen voor ons zieke ventje. Erg jammer! Hopelijk zijn we er voorlopig weer even vanaf, al die ziektekiemen! Al is het natuurlijk wel weer die tijd van het jaar...

Vandaag weer bij VK geweest! Ik was nu maar 1 kg aangekomen in 4 weken, gelukkig maar! Want met 1 kg per week, zoals daarvoor, was ik echt een walvis geworden, ha ha! Zit nu netjes op 8 kg in totaal, met 26 weken. Baby heeft echter wel een echte spurt gemaakt, mijn baarmoeder staat nu weer behoorlijk hoog en ligt fors voor op schema. Komt overeen met 31 weken zwangerschapsduur! Dus 5 weken 'te groot'. Kreeg meteen de eerste glucose controle, maar die was gelukkig keurig. (Nog) geen aanwijzingen voor zwangerschapssuiker. En nu gaan dus weer groeiecho's (en suikercontroles) volgen, waarschijnlijk tot einde zwangerschap. Ik had sowieso nog een controle echo (ivm cyste hoofdje) staan met 28 weken, dus dan kijken ze ook meteen hoe groot het kindje is. Ik ben erg benieuwd. Wat dit betreft is het een herhaling van mijn zwangerschap met Christian, dus maak me niet druk. Is wel (gedeeltelijk) een verklaring waarom het fysiek zo zwaar is, is toch een flinke belasting, he?

Wat dan weer minder was: de baby had een onregelmatige hartslag. Op zich mag dat nog bij deze termijn (hartje is nog niet helemaal 'rijp'), maar... ze ging het toch in de gaten houden en ik moest het zeker melden bij die echo dus over 2 weken, zodat ze nog eens naar het hartje konden kijken. Zucht. Ik word een beetje kriegel van telkens dat "op zich niet erg, maar we gaan het wel extra controleren..." Helemaal rustig wordt je daar niet van, toch? Bah. Zal wel loslopen natuurlijk, ik zal ook wel gewoon te 'gevoelig' zijn nu...

Ben ook weer flink aan het dromen geweest de laatste tijd, vanochtend was wel het toppunt. Ik droomde dat mijn broer overleden was, dat we de begrafenis geregeld hadden, dat ik dus bij de uitvaart zat en daarna in de avond naar bed en overmand werd door mijn verdriet. In mijn droom begon ik hartverscheurend te huilen, omdat ik zo'n verdriet had, en er begon iemand aan me te schudden. Het duurde even voordat ik wakker werd en besefte dat mijn man geschrokken tegen me aanstootte ("Wat is er? Wat is er?") en ik dus echt lag te huilen, te snikken alsof mijn hart gebroken was! Bizar hoor! Is me echt nog nooit overkomen, moest echt even bijkomen en laten bezinken dat het allemaal maar een droom was geweest... Hormonen!?

Wat hebben jullie trouwens allemaal creatieve ideeen voor babykamers enzo! Wij hebben zelfs nog niet eens nagedacht over de kleur ... Ik word al moe bij de gedachte dat ik ook nog met stickers, carbonpapier e.d. aan de slag zou moeten, ha ha! Ik hou zelf ook heel erg van Winnie de pooh... maar dat zijn idd wel meer mensen, ha ha.

@ Leeuwtje: heel verhaal, ik? Ha, ha, kijk eens naar jezelf! Je steekt ook aardig wat werk in, hi hi! Maar ik denk maar zo, ik reageer maar 1-2 per week, dan moet ik maar meteen goed doen, he?
Poeh, he, wat een flinke verbouwing hebben jullie gehad, heerlijk hoor, dat het nu langzaam echt jullie plekje begint te worden. En helaas, ik heb ook echt geen verstand van open haarden, bio-ethanol of kachels. Ben allang blij dat we zoiets niet hebben, is alleen maar weer iets waar Christian zich aan kan branden.
En niet trouwen, prima toch als dat jullie besluit is. Als je alles erop en eraan wilt is het ook echt mega duur, ik denk dat wij makkelijk 10.000 euro aan onze 'mooiste dag van het leven' hebben uitgegeven . Gelukkig was het ook een geweldige dag en hebben wij nooit spijt gehad. Maar als ik heel eerlijk ben, volgens mij is trouwen wel de goedkoopste en makkelijkste manier om zaken geregeld te hebben als er kinderen komen... Op onpopulaire dag en tijdstip is trouwen voor de wet zelfs gratis (gemeenten zijn verplicht om dat aan te bieden) en heb je dus niet de kosten van erkenning, voogdijaanvraag, testamenten, etc, etc. Maar nogmaals, lekker doen wat je zelf wilt. Het woord trouwen heeft tenslotte ook aardig wat beladen, emotionele waarde.
En voel je niet bezwaard om hier iedere maand hetzelfde verhaal neer te zetten, hoor! (al hoop ik natuurlijk dat het volgende maand een heel ander verhaal wordt!) Ik doe tenslotte toch ook niets anders? Ik heb volgens mij al honderd keer hier geschreven dat ik me beroerd voel, en nog steeds wordt het gelezen, ha ha. Nog een weekje wachten? Spannend, ik duim voor je!!

@ Mama v Marijn: wauwie een meisje!!! Wat ontzettend leuk. En wat een schattige reactie van je man, ha ha! Gefeliciteerd hoor, geniet van je roze wolk. En dan nu ook nog spuugvrij, wat wil een mens nog meer ?
Nu 2 kg aangekomen, supernetjes toch? Ik ben ook altijd een beetje bang voor de weegschaal hoor, ik vind mijn 8 kg ook zoveel klinken, hoewel het dus gewoon normaal is... Ik ben ook een beetje bang voor de decembermaand, hmmm, pepernoten, chocolade, oliebollen... Heb een doosje bonbons gekregen en ooohhhh, wat staren die me aan! Ik zou er wel 5 van in mijn mond willen stoppen, jammie!
Ik heb trouwens nog nauwelijks iets voor de baby gekocht. Stand van zaken: 2 setjes kleertjes en 2 rompertjes. That's it. Op een of andere manier heb ik iedere maand (helaas) weer een beter doel voor ons geld . Tja. Ik heb nog even en ik heb nog niets verkocht, ha ha, dus meeste is nog wel in huis.

@ Jmv: je dochtertje is dus ruim een jaar ouder dan Christian, tja, dan begrijpen ze al heel wat meer, he? Ik kan me goed voorstellen dat je geen geheimen in je gezin wilt hebben. En voorzichtig nu toch een beetje kwaaltjes, ik kan me voorstellen dat je daar ergens toch wel blij mee bent. Het blijven toch spannende tijden en als je je dan tenminste nog gewoon zwanger voelt, dan zal het wel makkelijker zijn.
Plas ze trouwens, voor MvM, ha ha! Ik heb het door al het ziek zijn maar half gedaan, maar ja, beter dan niets.

@ 21052007: toch ook wat kwaaltjes en opgeblazen buikje, lekker toch! Voor jou ook spannende tijden natuurlijk, ik hoop dat de weken toch een beetje snel voorbij willen gaan. Succes!

@ Bloemetje: wat jammer dat Buddy zo heeft moeten janken, maar ja, nu zijn jullie weer thuis, he? Wat betreft geslacht weten, moeilijk hoor. Mijn man had dit keer ook zoiets van "Misschien toch wel leuk, magisch om het niet te weten.", maar mijn gevoel was/is heeeeeeeeeel resoluut. Hij kan op zijn kop staan, maar ik wil (ik moet!) het gewoon weten! Hier ben ik dus degene die zijn zin heeft doorgedreven , maar ik geloof dat mijn man dat niet heel erg heeft gevonden. Hij kent me langer dan vandaag en als ik het zo sterk voel... Ik had/heb dezelfde redenen als jij, makkelijker met inkopen doen, baby is voor mij 'echter' geworden nu het een geslacht heeft, sinds ik het weet voel ik ook veel meer een band. En het blijft straks toch magisch, je weet toch niet hoe je kindje eruit ziet, wat voor karakter het heeft etc. Ik zou nog eens een goed gesprek aangaan en je eigen gevoelens duidelijk uitdrukken. Want persoonlijk vind ik zijn "Nou, gewoon, daarom" echt heel slap. Daar zou ik zeker geen genoegen mee nemen! Succes meid.

Hoi,

Leeuwtje,
Wat lief jou berichtje, ik heb dat ook hoor, dat ik bij sommige van jullie echt een gevoel heb. een soort van band. Gek he, en eigenlijk kennen we elkaar helemaal niet.

Karin,
Hier gisteravond gesprek gehad met vriend, en aangegeven wat ik voel, denk en wil.
En aangegeven dat ik zijn reden niet echt een reden vind. Heb heel duidelijk uitgelegd wat ik voel. En hij heeft nu aangegeven het ook te willen weten als het voor mij zo belangrijk is, hier ben ik echt heel blij mee. Geeft me meteen een hoop rust, gek he?

Liefs

bloemetje he gelukkig maar dat vriendlief toch met je samen wil weten wat het word
het is toch een lastige situatie als er een het wel wilt weten en de ander niet
mijn vriend is gelukkig heel makkelijk daarin als ik het niet wil weten wil hij het ook niet en als ik het wel wil weten wil hij dat ook.Dus makkelijk de keus licht bij mij hihi

karin wat vervelend dat je vakantie niet helemaal lekker is verlopen.Maar ja je doet alles voor je vendje all lijd je vakantie daar onder.zo zou ik ook zijn eerst mijn kindje en dan de rest.en ja ik doe mee aan mvm ik vind het een goed doel en kost weinig moeite voor mij dus dacht waarom niet.maar wee twel met mijn dochter dat het aan het einde best vervelend gaat worden.dan ben je blij dat je gewoon lekker boven de pot kan hangen zonder al die uitvoering die je toch moet doen en dan gewoon lekker doortrekken.maar ik begin nu nog maar net dus heb er nog geen probleem mee dat komt straks na het einde wel.Geeft toch ook niet als je eerder bent gestopt ieder beetjes helpen dus ook wat ze van jou hebben gekregen.als het niet meer gaat gaat het niet meer toch.het belangrjke is je heb het in iedergeval gedaan.en lekker hoor nog maar 8 kilo dat is echt normaal ik mag nog maar hopen dat dat bij mij ook zo weinig zal zijn ik ben daar best een beertje bang voor weer zoveel aan te komen maar ja wie weet valt het mee bij deze.

Terug
Bovenaan