Zo, daar ben ik weer eens. Christian is eindelijk weer beter en de verjaardag van mijn man was erg druk, maar wel gezellig. Heb gisteren dus wel de hele dag in bed liggen bijkomen, geslapen tot 15:00 uur... Ik was zo moe en beroerd! Vandaag weer wat beter, maar ik ga zo ook weer even slapen, denk ik, nu ik de gelegenheid heb (Christian is op het kinderdagverblijf). We hebben trouwens de hele vakantie niet echt iets kunnen doen, behalve thuis zitten en zorgen voor ons zieke ventje. Erg jammer! Hopelijk zijn we er voorlopig weer even vanaf, al die ziektekiemen! Al is het natuurlijk wel weer die tijd van het jaar...
Vandaag weer bij VK geweest! Ik was nu maar 1 kg aangekomen in 4 weken, gelukkig maar! Want met 1 kg per week, zoals daarvoor, was ik echt een walvis geworden, ha ha! Zit nu netjes op 8 kg in totaal, met 26 weken. Baby heeft echter wel een echte spurt gemaakt, mijn baarmoeder staat nu weer behoorlijk hoog en ligt fors voor op schema. Komt overeen met 31 weken zwangerschapsduur! Dus 5 weken 'te groot'. Kreeg meteen de eerste glucose controle, maar die was gelukkig keurig. (Nog) geen aanwijzingen voor zwangerschapssuiker. En nu gaan dus weer groeiecho's (en suikercontroles) volgen, waarschijnlijk tot einde zwangerschap. Ik had sowieso nog een controle echo (ivm cyste hoofdje) staan met 28 weken, dus dan kijken ze ook meteen hoe groot het kindje is. Ik ben erg benieuwd. Wat dit betreft is het een herhaling van mijn zwangerschap met Christian, dus maak me niet druk. Is wel (gedeeltelijk) een verklaring waarom het fysiek zo zwaar is, is toch een flinke belasting, he?
Wat dan weer minder was: de baby had een onregelmatige hartslag. Op zich mag dat nog bij deze termijn (hartje is nog niet helemaal 'rijp&apos

, maar... ze ging het toch in de gaten houden en ik moest het zeker melden bij die echo dus over 2 weken, zodat ze nog eens naar het hartje konden kijken. Zucht. Ik word een beetje kriegel van telkens dat "op zich niet erg, maar we gaan het wel extra controleren..." Helemaal rustig wordt je daar niet van, toch? Bah. Zal wel loslopen natuurlijk, ik zal ook wel gewoon te 'gevoelig' zijn nu...
Ben ook weer flink aan het dromen geweest de laatste tijd, vanochtend was wel het toppunt. Ik droomde dat mijn broer overleden was, dat we de begrafenis geregeld hadden, dat ik dus bij de uitvaart zat en daarna in de avond naar bed en overmand werd door mijn verdriet. In mijn droom begon ik hartverscheurend te huilen, omdat ik zo'n verdriet had, en er begon iemand aan me te schudden. Het duurde even voordat ik wakker werd en besefte dat mijn man geschrokken tegen me aanstootte ("Wat is er? Wat is er?"

en ik dus echt lag te huilen, te snikken alsof mijn hart gebroken was! Bizar hoor! Is me echt nog nooit overkomen, moest echt even bijkomen en laten bezinken dat het allemaal maar een droom was geweest... Hormonen!?
Wat hebben jullie trouwens allemaal creatieve ideeen voor babykamers enzo! Wij hebben zelfs nog niet eens nagedacht over de kleur ... Ik word al moe bij de gedachte dat ik ook nog met stickers, carbonpapier e.d. aan de slag zou moeten, ha ha! Ik hou zelf ook heel erg van Winnie de pooh... maar dat zijn idd wel meer mensen, ha ha.
@ Leeuwtje: heel verhaal, ik? Ha, ha, kijk eens naar jezelf! Je steekt ook aardig wat werk in, hi hi! Maar ik denk maar zo, ik reageer maar 1-2 per week, dan moet ik maar meteen goed doen, he?
Poeh, he, wat een flinke verbouwing hebben jullie gehad, heerlijk hoor, dat het nu langzaam echt jullie plekje begint te worden. En helaas, ik heb ook echt geen verstand van open haarden, bio-ethanol of kachels. Ben allang blij dat we zoiets niet hebben, is alleen maar weer iets waar Christian zich aan kan branden.
En niet trouwen, prima toch als dat jullie besluit is. Als je alles erop en eraan wilt is het ook echt mega duur, ik denk dat wij makkelijk 10.000 euro aan onze 'mooiste dag van het leven' hebben uitgegeven . Gelukkig was het ook een geweldige dag en hebben wij nooit spijt gehad. Maar als ik heel eerlijk ben, volgens mij is trouwen wel de goedkoopste en makkelijkste manier om zaken geregeld te hebben als er kinderen komen... Op onpopulaire dag en tijdstip is trouwen voor de wet zelfs gratis (gemeenten zijn verplicht om dat aan te bieden) en heb je dus niet de kosten van erkenning, voogdijaanvraag, testamenten, etc, etc. Maar nogmaals, lekker doen wat je zelf wilt. Het woord trouwen heeft tenslotte ook aardig wat beladen, emotionele waarde.
En voel je niet bezwaard om hier iedere maand hetzelfde verhaal neer te zetten, hoor! (al hoop ik natuurlijk dat het volgende maand een heel ander verhaal wordt!) Ik doe tenslotte toch ook niets anders? Ik heb volgens mij al honderd keer hier geschreven dat ik me beroerd voel, en nog steeds wordt het gelezen, ha ha. Nog een weekje wachten? Spannend, ik duim voor je!!
@ Mama v Marijn: wauwie een meisje!!! Wat ontzettend leuk. En wat een schattige reactie van je man, ha ha! Gefeliciteerd hoor, geniet van je roze wolk. En dan nu ook nog spuugvrij, wat wil een mens nog meer ?
Nu 2 kg aangekomen, supernetjes toch? Ik ben ook altijd een beetje bang voor de weegschaal hoor, ik vind mijn 8 kg ook zoveel klinken, hoewel het dus gewoon normaal is... Ik ben ook een beetje bang voor de decembermaand, hmmm, pepernoten, chocolade, oliebollen... Heb een doosje bonbons gekregen en ooohhhh, wat staren die me aan! Ik zou er wel 5 van in mijn mond willen stoppen, jammie!
Ik heb trouwens nog nauwelijks iets voor de baby gekocht. Stand van zaken: 2 setjes kleertjes en 2 rompertjes. That's it. Op een of andere manier heb ik iedere maand (helaas) weer een beter doel voor ons geld . Tja. Ik heb nog even en ik heb nog niets verkocht, ha ha, dus meeste is nog wel in huis.
@ Jmv: je dochtertje is dus ruim een jaar ouder dan Christian, tja, dan begrijpen ze al heel wat meer, he? Ik kan me goed voorstellen dat je geen geheimen in je gezin wilt hebben. En voorzichtig nu toch een beetje kwaaltjes, ik kan me voorstellen dat je daar ergens toch wel blij mee bent. Het blijven toch spannende tijden en als je je dan tenminste nog gewoon zwanger voelt, dan zal het wel makkelijker zijn.
Plas ze trouwens, voor MvM, ha ha! Ik heb het door al het ziek zijn maar half gedaan, maar ja, beter dan niets.
@ 21052007: toch ook wat kwaaltjes en opgeblazen buikje, lekker toch! Voor jou ook spannende tijden natuurlijk, ik hoop dat de weken toch een beetje snel voorbij willen gaan. Succes!
@ Bloemetje: wat jammer dat Buddy zo heeft moeten janken, maar ja, nu zijn jullie weer thuis, he? Wat betreft geslacht weten, moeilijk hoor. Mijn man had dit keer ook zoiets van "Misschien toch wel leuk, magisch om het niet te weten.", maar mijn gevoel was/is heeeeeeeeeel resoluut. Hij kan op zijn kop staan, maar ik wil (ik moet!) het gewoon weten! Hier ben ik dus degene die zijn zin heeft doorgedreven , maar ik geloof dat mijn man dat niet heel erg heeft gevonden. Hij kent me langer dan vandaag en als ik het zo sterk voel... Ik had/heb dezelfde redenen als jij, makkelijker met inkopen doen, baby is voor mij 'echter' geworden nu het een geslacht heeft, sinds ik het weet voel ik ook veel meer een band. En het blijft straks toch magisch, je weet toch niet hoe je kindje eruit ziet, wat voor karakter het heeft etc. Ik zou nog eens een goed gesprek aangaan en je eigen gevoelens duidelijk uitdrukken. Want persoonlijk vind ik zijn "Nou, gewoon, daarom" echt heel slap. Daar zou ik zeker geen genoegen mee nemen! Succes meid.