MEISTOPPERS deel 4!!!!

Hoi,

Leeuwtje,
Ja, ik ga morgen naar huisarts, en doe mijn verhaal bij hem, bij die ... van cardioloog ga ik niet meer terug, en hoop ook dat ik hem niet meer hoef te zien, lastig, want werk in dat ziekenhuis haha. gelukkig zit hij aan andere kant van het gebouw, :)

En biefstukje, oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooohhhh, je plaagt me inderdaad wel hoor, haha, vriend zaterdag ook, we waren uit eten, neemt hij biefstuk, niet doorbakken.
het water stond me in de mond. haha.

Mama 2006,
iedereen heeft inderdaad eens een baaldag, en dan denk je dat soms, en het kan inderdaad gewoon je gevoel zijn, al hopen we natuurlijk dat je gevoel je deze keer het verkeerd heeft.

Liefs.

lieve allemaal,

eindelijk weer eens een wat gezelliger berichtje van mij. Heb vandaag zowaar een goede dag gehad! ben zo blij ..... ja ja waar een mens al niet tevreden mee kan zijn.
Vandaag heb ik de uitslag van de nekplooimeting gehad. Kans van 1:1000 was de uitslag. Gezien mijn leeftijd van 36 is dat een prima uitslag. Normaal is dat op 36 jaar ongeveer 1:300. Maar goed, garanties geeft het niet.
Na lang nadenken hebben we een tijd geleden al besloten om een vruchtwaterpunctie te laten doen. Deze is nu gepland op dinsdag 14 oktober. Best spannend dus. gelukkig hoeven we geen 3 weken op de uitslag te wachten, maar is deze al binnen een week bekend. Maar goed, het blijft spannend.
Maar one step at a time zeg ik maar. Ben nu in ieder geval heel blij met mijn goede niet spuugdag.
Nou ik ga maar eens alle berichtjes lezen, want er is weer heel wat getypt.

liefs mama van marijn

hoi,

jaa, mama van marijn, en keer een niet spuugdag, begrijpelijk dat je zo blij bent, ik hoop dat het nu zo in stijgende lijn verder blijft gaan.
Ik duim voor je.
En fijn zo een goede uitslag, en spannend de vruchtwaterpunctie, wat kunnen ze daarbij zien eigenlijk?

Liefs

Leeuwtje, wat een leuke reacties had je op iedereen. En de mooie afsluiting met de kaarsjes!

Ik hoop ook zo dat de wachtenden en klussenden snel zwanger zijn. Het is gewoon fijn dat je weet dat je zwanger kan zijn, de zorgen zijn niet over, maar de eerste stap is wel gezet.

Raar verhaal Bloemetje, goed navragen hoor, ook inzake je medicijngebruik!

Jeetje, breezer, dat je wachten maar superbeloond mag worden!

Hier alles goed. Helaas gaat het nog minder met mijn broertje, zelfs zijn werk belde dat hij niet verschenen was. Wel afgesproken dat mijn vriend voortaan de telefoontjes pleegt om mij wat te ontlasten, stress 9 maanden lijkt me niet bevorderlijk! De crisisdienst gaat hem ook opzoeken, dus hoop dat die wat bereiken. Je moet soms accepteren dat dingen moeten gaan zoals ze gaan, maar moeilijk om iemand niet te kunnen helpen.

Baby pool gemaakt op het werk, meeste stemmen voor meisje, haha ben benieuwd! En had geluk, collega heeft nog lakentjes van vroeger met bruin ruitje, mijn oude wieg is ook bruin en had maar 1 lakentje, dus superfijn.

Voedingsbh gekocht bij hema, maar dat zit niet, morgen terug! Had ook al oproep geplaatst voor zwangerschapsslips! .....leuk een groeiende buik maar niet alles zit even lekker meer. Wel geslaagd voor zwart rokje, met zwangerschapselastiek, ideaal.

Nou meiden fijne avond!

hoi Bloemetje,

Bij een vruchtwaterpunctie doen ze onderzoek naar de chromosomen in het vruchtwater. In je chromosomen ligt al je erfelijk materiaal opgeslagen. Hierin kun je dus alle ernstige en minder ernstige chromosoomafwijkingen vinden. De bekendste is trisomie 21 ( dan heb je 3 keer het chromosoom nr. 21) en dan heb je syndroom van down.
Maar ook talrijke andere lichamelijke en geestelijke afwijkingen zoals autisme ed. sporen zo op. Het is zelfs zo dat wanneer je familie erfelijk belast is met een bepaalde ziekte, dat je dit kunt laten onderzoeken in dit stadium van de zwangerschap.
Dat laatste doen we niet, maar we laten wel testen op de andere chromosoomafwijkingen. Als deze worden uitgesloten dan weet je voor 100% zekerheid dat je kindje die afwijkingen niet heeft.
Het is aan iedere aankomende ouder om te besluiten wat je dan gaat doen als de uitslag negatief is. Je weet tegenwoordig op 16/17 weken de uitslag al, dus dat is wel veel eerder dan bij ons vorige kindje. Toen wist ik pas op 20 weken dat het goed was.

Bij ons vorige kindje hebben we ook een vruchtwaterpunctie laten doen omdat de nekplooimeting een slechte uitslag gaf van 1:28 risico. Nu doen we het omdat ik 36 jaar ben.

Nou dat was het weer, een hele lap tekst

liefs mama van marijn

hey,

mama2006: sorry als het verkeerd overkwam hoor. het was echt positief bedoeld! ik had misschien beter neer kunnen zetten "waarom denk je dat"...
tuurlijk heb je weleens zo'n baaldag! en tuurlijk mag je dat gewoon hier kwijt!
ik hoop gewoon echt dat je wel snel zwanger bent en snel van dit rotgevoel af bent. want dat gevoel herken ik ook hoor. Had zeker in ronde 3 en met twijfel in ronde 5 ook het gevoel dat er wel iets was, maar dat het niet standhouwt. Ik weet dus dat dat heel vervelend en akelig voelt.
ook zo machteloos....heel veel suc6 dus meid, dat meen ik echt.

en dan nog eens vriendlief waar je afhankelijk van bent...tenminste, ik wel, die van mij heeft echt niet iedere dag zin. Die is zo druk altijd dat ik hem echt het bed in moet praten...heel vervelend. Maar het waait er nu eenmaal ook niet vanzelf in he?!
en wil het toch wel spontaan houden, niet geforceerd in ieder geval. Nu is het al wel gebruikelijker geworden dat ik aangeef vaker te willen klussen, dus valt het nog niet zo op. Maar ik zal tussen vandaag en donderdag toch echt mijn ei krijgen, dus vandaag en donderdag moet ie er toch echt aan geloven!

bloemetje: hoe was het bij de huisarts? (of moet je nog heen?)

mamavanmarijn: jij weet de kleine dingen in het leven wel echt te waarderen nu he?! heerlijk zeg, zo'n goede dag en dan ook nog eens spuugvrij! Hopelijk gaat het nu langere tijd zo door. Echt je rust op tijd blijven nemen dus.
fijn dat je nekplooimeting goed was zeg, dat lucht vast op! en nu de punctie nog, maar die is nu natuurlijk toch al iets minder spannend (lijkt me).
wie weet kan je straks zelfs nog gaan genieten van het zwanger zijn, dat zou mooi zijn!

mooiedromen, je zegt het precies goed. het is al erg geruststellend als je weet dat je zwanger kan zijn. de zorgen zullen voor niemand ooit meer over gaan. Al vanaf het moment dat je kiest voor zo'n kleintje niet...
vervelend dat het niet goed gaat met je broertje zeg! ik weet zelf ook heel goed dat dat op de hele familie "doorwerkt". (heb ook een broertje die het thuis niet makkelijk heeft gemaakt). Goede beslissing om je vriend dat te laten regelen, stress is inderdaad niet goed voor jou.
en flink aan het shoppen zeg! je gaat goed door! verkopen ze voedingsbeha's ook bij hunkemoller? vast wel toch? (daar koop ik eigenlijk altijd nl, zit gewoon het lekkerst)

liefs leeuwtje

Hoi Dames,
Hier ben ik weer.
Vandaag een behoorlijk misselijke ochtend gehad. Heb een keer bijna boven toilet gehangen, heb ik laatste 12 weken nog niet zo erg gehad.
Op werk at ik een soep, nou, normaal erg lekker, maar hier ben ik bijna uur beroerd van geweest, haha, en ze smaakte me nog goed ook hoor. :)
Nu gaat het weer veel beter :)

Mooie dromen,
Leuk aan het babyshoppen, leuk hoor, hihi, heerlijk.
Ik ga morgen shoppen, maar dan voor andere kleding, me broeken zitten niet lekker meer, heb nu een positiebroek die heerlijk zit, hihi. Dus morgen op jacht naar nog eentje.
Wat lastig dat het met je broer weer niet goed gaat. Wijs besluit van jullie om nu je vriend dit te laten regelen, zodat jij wat meer "rust" hebt. Ook al zit je er met in je hoofd? Al het gebel en geregel   brengt nog meer stress met zich mee denk ik.
Sterkte met je broer meid.
Maar probeer je wel te genieten?

Mama van Marijn,
Dank je voor je uitleg, word er weer stuk wijzer van.
Spannend dan hoor, die test. Hoop dat je goede uitslag krijgt.

Leeuwtje,
Ik ga zo naar huisarts. Moet er tien over drie zijn. Hoop echt dat ik doorverwijzing krijg hoor.
Want wil niet laatste maanden zonder medicatie, voel me dan zo beroerd, hoe kan ik dan fit mn bevalling ingaan, en eerste tijd van ons dropje genieten?
Dus hoop dat me arts me wil helpen.
Wat lastig trouwens dat je vriend niet altijd wil klussen. lijkt me wel eens vervelend.
Hoop dat je hem deze dagen toch zo warm krijgt om te klussen hoor, hihi.
Succes en alvast veel plezier.

Liefs.

hee Bloemetje,

hoe is het bij de arts gegaan vanmiddag?
Hopelijk goed. Laat je het nog weten?
hier alles rustig vandaag.
Maar 1 keer gespuugd, dus we gaan vooruit lijkt het wel ;))
Met mijn oudste zoon Marijn vandaag voor het laatst naar het consultatiebureau gegaan.
Laatste inenting, bluuuh, ik zag er zo tegenop. Maar Marijn keek de naald gewoon in zijn arm en gaf geen kick!
Wat een manneke he?

nu gaan we aan tafel, andijviestampot..... weet het niet hoor, maar de kinderen vinden het zo lekker....

tot snel weer
liefs mama van marijn

Terug
Bovenaan