MEISTOPPERS deel 4!!!!

Leeuwtje gefeliciteerd, wat een geweldig nieuws.

Bij mij zijn de rd's weer vertrokken, dus maar kijken of het deze maand mag lukken??? Manlief is nu voor een week naar buitenland dus geen klus mogelijkheden deze week. Hopen op een late eisprong dan zijn er nog kansen deze maand.
Ga nu snel verder leren (bah,bah bah), moet de tijd dat mn dochtertje slaapt hier echt even vrij voor maken anders komt het echt niet goed.

Groetjes Annet

Hoi dames,

An, succes met leren, en jammer dat je man weg is. hopelijk dient je eisprong zich de eerste week nog niet aan.
Hoop dat je deze maand toch succes hebt meid.

Mama van Marijn,
Sinterklaasintocht op de agenda. Leuk hoor. Hihi, ik wou ff naar dorp, maar vriend is weer met wat bezig wat hij weer niet voor elkaar krijgt. Had gehoopt op gezellige dag samen, maar tot nu toe is dat nog niet gelukt. Hopelijk lukt dat vanavond wel.
En fijn dat jij je nu weer beter voelt.

Karin, hoe gaat ie vandaag met je?

Leeuwtje, lekker aan het genieten, en gister kunnen zwijgen?

Liefs

mama van marijn
ik hoop dat je niet al te veel pijn heb door de val
en gelukkig heb je je goed op gevangen dat er niets met de baby is gebeurd
ik ben ook naar sinterklaas geweest vandaag
nou mijn dochter vond het echt fantastisch
ze heb uren met de pieten staan dansen en lekker zitten snoepen
dus was erg leuk nu staat haar schoen bij de deur hihi zo schattig

karin ja ik vind het super spannend de echo ben zo benieuwd
ik mag om half 4 dus moet nog heel lang wachten die dag
en hoe laat mag jij ik zal aan je denken hihi en hopen dat we allebij mooi nieuws mogen vertellen hier op het forum
dat mag wel ff bij jou he meid die misselijkheid zal wel niet meer over gaan je heb er nu wel erg lang last van.Weet mijn moeder heeft ook 9 maanden zich alleen maar misselijk gevoeld echt zielig je kan je daar zo zwak van gaan voelen
sterkte meid.

wens voor drie
leuk dat we ff wat van je gehoord hebben
hopelijk gaat het bij jou ook snel de goede kant op
op je werk ook natuurlijk want het is nooit leuk als er dingen tegen zitten
hoop dat je je snel fitter kan voelen en dat je lekker snel zwanger mag zijn

bloemetje
ja ik herken het echt wel het slecht slapen nu al heb ik daar last van
ik merkte het eigelijk al toen ik 3 weken was heel onrustig slapen
hele sterke dromen het lijkt wel of ik ieder avond wel 7 verschillende dromen heb en ze ook nog allemaal onthoud.dat heb ik normaal echt nooit hoor maar nu dus wel.
en ik wikkel me zelf altijd lekke rin de deken maar kan daardoor dus niet draaien
maar nu ik dus zwange rben heb ik alleen maar behoefte om steeds te draaien
echt ik word om het uur wel wakker om me weer te draaien en soms nog eerder dan een uur best vermoeiend ja.ben ook erg moe maar dat hoef niet perzee met de slechte nachten te maken te hebben maar ook gewoon dat er zoveel in je lichaam gebeurd en de combinatie van bijde ja dat is erg vermoeiend

mooiedromen
dank je wel meid voor je lieve tips ik hoop zo dat het de betere kant op gaat.
maar ja ondanks de pijn enz weet ik wel dat er nog steeds van alles gebeurd
en dat doet me goed en blijf ik positief

an
ik hoop zo dat je geluk krijgt deze maand
wel fijn dat de rd's weg zijn
hoop dat  de rd's  voor heeeeeeeeeeel lang nu weg mogen blijven

Na een dagje shoppen met schoonmoeder weer een halve kledingkast rijker. Ook een nappy wrapper, luieremmer, en slaapzakje gekregen, erg leuk!

Vandaag weer fotos gemaakt, doen we elke 15e van de maand, haha de eerste foto moest je zoeken maar de buik kan je nu niet meer omheen.

Het onrustige slapen is bij mij weg, ik moet zeggen dat de eerste 3 maanden het vaak normaal schijnt te zijn dat je je wat raar voelt. Ik had dat zelf alleen de eerste maand en daarna niet meer. Enge dromen schijnen onderdeel te zijn van het zwanger zijn en voorbereiding op eea! Ik ga vaak ;s avonds nog in een lavendelbed om lekker te kunnen slapen, en daarnaast, vroeger als ik midden in de nacht wakker werd was er paniek: ahhh nog maar een paar uur en dan moet ik werken, nu dagdroom ik wat, want ik moet toch wennen voor straks!

Bloemetje, JMV hoop dat jullie kwalen minder worden!

Leeuwtje, en....hoe voel je je?

Hoeveel wachtenden zijn er nu nog? Toch superfijn dat Leeuwtje nu ook zwanger is, dan volgen er nog een paar en is de wens voor een ieder compleet! Soms is het lastig voor anderen denk ik, al die verhalen van zwangeren maar aan de andere kant het is toch wel goed om te zien hoe het dus in de praktijk gaat, en 2008 moeten we gewoon supermooi afsluiten, zonder champagne en dus met alleen maar zwangeren!

x

@ Bloemetjes: lief dat je naar me vraagt, gisteren was gelukkig wel een redelijke dag. We zijn gaan winkelen en heb nu een mooie duo (tandem)wagen op de kop getikt met 80 euro korting, omdat showmodel was. Konden we echt niet laten staan! Maar vannacht slecht geslapen, deels door hormonen en rugpijn, deels door mijn mannen, dus vandaag is het weer belabberd... Gelukkig is manlief thuis en heb ik (na het braken) nog kunnen slapen.
Dus ja, slecht slapen hoort er helaas echt bij... Ik had het eigenlijk al voordat de test positief werd. Heel onrustig, veel woelen en vooral erg slecht in slaap kunnen vallen. Ondanks dat ik me soms echt uitgeput voel, wil de slaap niet komen. Dromen zijn echt intens en ik onthoud er veel meer van. Vanaf een week of 20 heb ik meer goede nachten, waarin ik maar 1 keer wakker word om te plassen en als een blok slaap. Maar het wisselt nog erg sterk. De laatste 2 weken slaap ik weer wat minder goed, vaker pijn, maagzuur, slapende/tintelende handen e.d.
Ze zeggen dat dit de natuur is die je lijf voorbereid op de gebroken nachten die gaan komen na de bevalling...

@ Jmv: ik moet gelukkig morgen al in de ochtend! Dus hoef niet lang te wachten op de echo. Dat is wel fijn. En tja, nog steeds misselijk ja, ik denk dat ik nu dus een van die vrouwen zal zijn die er idd 9 maanden lang last van heeft. Het is sinds week 20 gelukkig niet meer echt iedere dag, maar toch de helft van de week heb ik er nog last van. Bleh. Ik hoop maar dat ik niet tijdens de bevalling daar nog veel last van heb (mijn schoonzusje heeft bij iedere wee moeten braken, pffff, slopend!). En anders maar hopen op de supersnelle bevalling die ik kan verwachten als het kindje goed ligt.

@ Mama van Marijn: gaat het weer een beetje? Tja, zwanger zijn is voor mij echt afzien. Ik vond die van Christian al zwaar (zonder misselijkheid), maar dit is echt veel heftiger. Voldoende rust nemen is echt zooooooooo moeilijk met hem erbij. Mijn man steunt mij wel, hoor. Hij is erg lief en bezorgd. Het enige wat ik erg moeilijk vind: hij wordt een beetje vergeten door iedereen. Hij werkt fulltime (is van 7 tot 19 uur weg), doet in weekend veel aan huishouden, met Christian, en gunt mij mijn rust. Moet kinderkamer helemaal alleen doen (terwijl ik meer een klusser ben dan hij). Onze relatie staat op een heel laag pitje, ik ben voor het meeste te moe, misselijk en slaperig. Het kleine beetje energie dat ik heb, gaat vaak op aan Christian. Hij heeft het, wat dat betreft, ook zwaar. Maar iedereen vraagt alleen maar "Hoe is het met Karin?" en hij kan zijn eigen eieren nauwelijks kwijt. Ik probeer mijn waardering voor wat hij doet zoveel mogelijk te laten blijken, maar ik zou zo graag willen dat familie en vrienden ook gewoon eens wat vaker vragen hoe het met hem gaat, hoe zijn dag geweest, wat zijn zorgen zijn, etc etc... Dat hij ook eens kan ontladen. De hele wereld draait niet alleen om mij...

November
leeftijd
ronde
hoeveelste kindje
NOD

MissDreamer
34
4
2
?

Mama2006
28
6
2
25

December
Leeftijd
Ronde
hoeveelste kindje
NOD

an1974        
34
7
2
7

Wensvoordrie
30
3(+3)
3
14

Wachtenden

Wen84
24
6
2
24/10

Breezergirl
23
5
1
31/10

Zwanger!!!!!
leeftijd
sinds
ronde
hoeveelste
kindje

uitgerekend
VK
Echo

Karin
29
1
2

9-2-2009
26/11
17/11

Vlinder
24
1
1

5-2-2009
2/7
1/7

Tijgetje
35
2
1

2-3-2009
4/7
4/7

Mooie dromen
31
1
1

5-3-2009
volgt
volgt

mama van marijn
36
2
3

27.3.2009
2/12
11/11

Julia
31
2
1

11/04/2009
13/11
24/11

Bloemetje
23
4
1

17.04.2009
24/12
19/11

Blondje83
25
4
1

10/17 juni
5-11
19/11

21052007
25
1
2*

27 juni
24/11
25/11

J_M_V_20
23
5
2

27 juni        
17/11
17/11

Leeuwtje
25
7
1

24 juli
volgt
volgt

Balen zeg, dag 23 en ik ben al weer hevig ongesteld. Zo kom ik niet eens in de buurt van het wachtbankje :(. Goed, dan  hopen we  nu op  een eind-augustus-kindje. Prutsweek, deze week, naast dit, ook al dure autopech met de auto die we nog maar net 3 maandjes hebben en gezeur op mijn werk. Veel gezeur. Over een  elke nacht rondspokende kleuter en een zieke dreumes heb ik het dan nog maar even niet.

Wel klote hoor, het gaat zo niet goed hier in huize Wensvoordrie. Op mijn werk is alles nog wat verder uit de hand gelopen. Heel kort samengevat komt het er op neer dat ik volgens iedereen mijn werk uitstekend doe, een goed en fijne collega ben, precies, maar ook flexibel ben, dat ik hard meewerk en meedenk om er een goede school van te maken, ondanks alle tegenslagen van de laatste tijd. Iedereen vindt dat en zegt dat, op twee mensen na. Laten dat nou net de loctiedirecteur zijn en een teamleider. Die zien het allemaal wat anders. Die nemen me het me meer dan kwalijk dat ik kritsich ben en hoge eisen stel aan hun werk. Die eisen stel ik overigens overal aan, aan mezelf, aan mijn leerlingen enzovoort. Dus op het moment dat ik voor de derde keer in dit schooljaar geconfronteerd wordt met problematische gevolgen van een beleid dat niet klopt (lees:wanbeleid), dan zeg ik daar wat van en wil ik graag samen op zoek naar een oplossing voor het probleem dat door hun doen ontstaan is. Helaas. Het probleem wordt niet erkend, dus kop dicht en je werk doen.

Wat een drama is het aan het worden. Het wordt nu een vakbond verhaal of we (ben niet de enige collega met dit probleem, er zijn er op een groep van 45 een stuk of 7, 8 die tegen dezelfde rare ideëen aanlopen van deze personen) zeggen als personeel in een officiële brief het vertrouwen op in onze directie. Maar ja, wie durft het voortouw te nemen? Iedereen is bang voor zijn baan. Bang om een naam te krijgen als lastige docent waardoor je in deze regio waar alle schoolleiders elkaar kennen, misschien wel heel moeilijk aan de slag komt. Pfff.

Dus nu even lekker hevig menstrueren verheugt de feestvreugde niet. Totaal niet.....

Terug
Bovenaan