MEISTOPPERS deel 4!!!!

hey meiden

echt even snel....

jmv: fijn dat je zo'n mooie echo had zeg! en iets minder ver....nog langer genieten dus!!! (schillen we nu nog maar 20 dagen, stiekem zelfs 19 denk ik want ik had mijn ei donderdag ipv vrijdag volgens mij)
en mag je nu 22-11 weer? (zag in overzicht zoiets)
ik had bij jou ook jongen gestemd......hahaha

Karin: echt meid, wat zou ik jou graag een knuffel willen brengen! en je man een hulpje voor in huis . want dat moet voor hem ook echt slopend zijn. Al lijkt het nog lang te duren, het aftellen is dus echt begonnen. nog even doorzetten dus meid! je doet het al zo goed!
hoe was jou echo?

bloemetje rustig hoor! af en toe mag je naar je vriend luisteren. en dan dus vooral als ie bezorgd is en lief enzo...hihihi en spannend zeg bijna weer echo....
en verbranden is niet fijn nee, zeker niet aan je handen/vingers. het doktersadvies was voornamelijk goed vet houden (vaseline / handcreme) tot het volledig hersteld is! (dus de hele "rek" terug is)

mamavanmarijn: je liet me flink schrikken zeg! je handen helemaal blauw. en wat een moederinstinkt weer zeg, je buik van de grond weten te houden.....

mooiedromen: jeuk dus.....lekker smeren hoor! en fijn dat je moeder straks weer thuis is. je wil inderdaad toch veel delen samen...

dit was even uit m'n hoofd, kijk zo als ik tijd heb nog even verder...

nou hier alles prima hoor. 1 vriendin / collega weet allang dat we bezig waren en vertelde ik nogal veel daarover, dus die had het meteen door! nou ja, kan ik het met iemand delen.....en kan zij mij in de gaten houden met lompe acties hahahaha.
tja, naast het verbranden heb ik dus ook al thee gezet in de theepot en dan het theezakje vergeten....  en met een suffe quiz op de beurs vorige week het foute antwoord geven terwijl het een makkelijk vraag was, ik haalde gewoon ja en nee door elkaar, hahahaha, en zo zijn er nog meer kleine dingetjes...hihihi gaat nu al lekker dus.
ben vandaag precies 1 maand! straks vriendlief vragen om buikfoto. tja, lijk nu al 3 maanden ofzo, maar dat is van mezelf  dus trek hem stiekem wel een beetje in hoor, anders durf ik m niet op hyves te zetten......
vandaag afspraak met mvm gemaakt. kan bij die vriendin thuis (kwam dus mooi uit).
ze gaan alleen in de stad bij mensen langs en anders moet ik bij haar langs en dat is echt andere kant stad en onbekend terrein voor mij.......op mijn werk wou ze ook wel komen (tegen de stad aan) maar dat kan natuurlijk nog niet! en zelf woon ik niet in de stad dus dat kon ook niet. inleveren kan ik wel bij mijn werk om de hoek dus dat is geen probleem...
huisarts gebeld. weer nieuw verband afgehaald bij apotheek en nr van vk gekregen. moet een dorp verder (en dit lijkt me op zich toch een groot dorp, vreemd dat het hier niet is....) maar goed, wel goed te doen. Ik zou ook afspraak met verpleegkundige maken zodra ik zwanger ben (bij huisarts zelf, omdat ik dus regelmatig last heb van vocht vasthouden en ze kunnen niet vinden waarom maar plastabletjes geven ze niet zodra er een zwangerschapswens is)
allemaal weer geregeld dus.
vk mag ik pas rond 6 weken bellen, want moet met 10wk langs zei doktersassistent, mar dat is 2e kerstdag, dus ik zei ik hoop daarvoor te mogen. zei ze, dan bel je maar iets eerder, dat mag wel, maar met 9 weken horen ze het hartje nog niet altijd, vandaar. ik zei als ik het zie ben ik eerst in ieder geval al gerustgesteld dus.... gaf me gelijk en ik zal vrijdag of maandag bellen (vrijdag is 5 weken)
echt, ik voel me superzwanger al, maar ook nog onzeker. stel je voor dat het toch een leeg vruchtzakje is ofzo.... maar eigenlijk heb ik wel vooral het gevoel dat het goed zit! Snap er alleen nog niet alles van. ja, ik weet het wel, en ik voel het ook, maar het is nog steeds onwerkelijk.....net alsof ik gewoon nog niet ongi ben maar verder niks ofzo, hahahaha. ja ik weet het, het is echt zo.

nou meiden, tot later!
liefs leeuwtje

julia we hebben het inderdaad allemaal druk, maar toch leuk dat je regelmatig iets laat horen hoor. neem je wel genoeg rust tijdens de drukte?

an: heel veel suc6 deze ronde hoor! dat je maar een laat ei mag krijgen deze keer en deze optimaal benut!

wensvoor3: hoe kon ik jou nou overslaan?! ik vond je hele toestand heel aangrijpend om te lezen zeg! je hebt het wel te verduren! ik hoop dat er heel snel betere tijden aankomen, want dit is niet te doen! heel veel sterkte meid, dikke knuffel! dat het voor jou eindelijk komende ronde ook eens goed raak mag zijn!
liefs

owja, de eerste vreemde droom heeft zich ook al aangedient hoor. is dat niet erg vroeg?!

en sommige willen nog weten hoe mijn vriend het nu vind...
nou, hij wil het eigenlijk wel tegen  iemand zeggen en vind het moeilijk dat niet te doen. hij zei nog een paar keer, ik ben er echt zo blij mee!
en iedere dag komt ie nu weer thus met, ik heb het niemand verteld hoor!
hahahaha, de schat!

heel toevallig kregen we vorige week een folder van babypark. met een kinderwagen en een babykamer die we erg mooi vinden. ik kijken wat die kamer kost. (zegt meestal wel genoeg als dat er nu net niet bij staat in de folder....) 1798,00 euro! pfffff. toch nog even verder kijken denk ik......we hebben immers nog alle tijd!
weet iemand of het gebruikelijk is af te dingen in zo'n winkel? zeker als je meerdere dingen tegelijk koopt? (net als bij meubelen en keukens) ben daar zelf niet zo goed in namelijk en mijn vriend al helemaal niet.

jmv wat heerlijk dat je echo goed was. Probeer maar een beetje vertrouwen te krijgen de komende weken. Als het hartje klopt is dat al een heel goed teken. Ben superblij voor je.

En Leeuwtje, je voelt je al helemaal zwanger. Heerlijk toch., gewoon aan overgeven hoor.

De ongelukjes zitten wel in een klein hoekje in dit forum he? Nu Bloemetje weer met blaren op haar handen. Hopelijk is de ergste pijn snel weg.

Vallen, verbranden ... het is nu wel genoeg geweest he meiden??
HAHAHA, en dat zegt de grootste kluns op dit moment ... hihi

fijne avond allemaal
mama vna marijn

Zo, vandaag dus echo gehad! Moest ellenlang wachten voor we aan de beurt waren (tja, academisch ziekenhuis, he...) maar ze namen toen wel lekker de tijd. Grappig detail: ik kende de gynaecoloog nog uit mijn opleiding, heb weken stage gelopen bij haar. ( Ze zei:"Ik dacht al, je gezicht is zo bekend!") Ze was nog geen steek veranderd, ha ha. Leuk mens.   Belangrijkste: cyste is idd helemaal verdwenen nu! Hartje zag er keurig (en vooral regelmatig) uit. En de rest ook tiptop. Ze hebben weer alles helemaal nagekeken, net als bij 20 wkn echo. En gelukkig, ha ha, nog steeds hetzelfde geslacht gezien. De kans dat ze het mis hebben zal nu wel echt 0% zijn, hi hi (ze heeft er zelfs een foto van afgedrukt, hmmm dat had dan weer niet gehoeven van mij). Het gemiddelde gewicht bij 28 weken is 950-1100 gram, mijn ukje zat nu op geschat gewicht van 1250 gram. Gyn zei dat het eigenlijk nog te vroeg was om betrouwbaar indicatie van geboortegewicht te geven, maar ik kon toch wel uitgaan van zeker een 9-ponder. Ben benieuwd wanneer VK de volgende echo wil...

Zit ik me druk te maken om manlief, lijkt er opeens een engeltje voor hem (en mij?) te zorgen. Beste vriend is in weekend zomaar langs gekomen (doet hij anders nooit), mannen hebben uren kunnen kletsen. Schoonvader neemt hem vrijdag mee uit eten, 'mannen onder mekaar'. En vandaag is mijn schoonmoeder de hele dag langsgekomen, heeft op Christian gepast, heeft uren met hem gekletst en toen Christian en ik lagen te slapen heeft ze de keuken gepoetst. Ben echt blij, dat ik toch zulke lieve mensen om me heen heb... Ze heeft ook al aangeboden om in januari echt grote schoonmaak te gaan doen (het hele huis van boven tot onder voor de kleine komt), we hebben een weekend afgesproken waarin ze op Christian gaan passen en manlief en ik tijd voor elkaar hebben... Ik zou niet weten wat ik zonder haar moest!

@ Wens voor 3: pffff, wat een drukte, wat een spanning. Je moet idd echt kapot zijn, alleen de kids klinken al erg vermoeiend, maar die situatie op het werk, die moet echt knagen, lijkt me. Niets zo frustrerend als wanbeleid en mensen die niet willen luisteren, of geen compromissen kunnen sluiten. Meid, wat ontzettend vervelend. En dan ook nog zo vroeg ongi, bah, bah... Ik wens je heel veel sterkte en vooral ook rust toe!

@ Mooie dromen: jeukend buik, bah vervelend hoor! Ik heb er gelukkig geen last van, maar ik heb vorig jaar een leverontsteking gehad met echt vreselijke jeuk, dus ik weet hoe ontzettend lastig het kan zijn! Goed vet houden, geen zeep gebruiken, niet te warm en te vaak douchen/badderen en ook mentholcreme kunnen helpen. Veel succes ermee. En een rustige dag: zolder leegruimen en een uur wandelen!? Wauw. Ik wilde dat ik de helft van jouw energie had, ha ha.

@ Bloemetje: jammer dat het ook bij jou op en neer gaat, goede dagen, slechte dagen... Je doet er weinig aan, he? Eraan toegeven, is het beste advies dat ik kan geven, al is dat soms erg moeilijk. En zo'n 24-uurs kastje, vreselijk lijkt me dat! Die plakkers, die draadjes, ik krijg er spontaan jeuk van, ha ha! Wat willen ze er precies mee?
En oei, oei, ook al verbrand! Gaat idd lekker hier op het forum... Ik hoop dat je er weinig last van hebt.
Veel plezier met de echo!!

@ Mama van Marijn: jeetje, hoezo nesteldrang, ha ha! Ik moet wel een beetje lachen hoor, snel naar huis willen om te kunnen opruimen en schoonmaken? Meid, je hebt nog weken de tijd! Maar ja, is wel handig, toch? Straks alles op tijd klaar en lekker schoon ...

@ Jmv: jahoe, een kloppend hartje! Fijn meid! En iets minder lang zwanger, tja. Als je dat gevoel zelf al had (net als ik, trouwens!), dan is het fijn om het bevestigd te zien. Ik heb ook echt leren vertrouwen op mijn gevoel, want idd, dat zit er eigenlijk nooit naast. (het beroemde vrouweninstinct? ).
Het blijft natuurlijk nog een beetje spannend tot het 1e trimester voorbij is, maar het begin is er! Jammer van de bloeddruk, maar ja, dat is niet het einde van de wereld he? Heb je er de vorige keer medicatie voor gehad?

@ Leeuwtje: ik voel de knuffel tot hier, ha ha! Misschien was jij dat engeltje wel, hi hi . Lief van je hoor. En fijn dat je je helemaal zwanger voelt! Ja, zo'n eerste keer is het allemaal erg onwerkelijk, dat weet ik nog van Christian. Je ziet niets anders aan je buik, gewoon niet voor te stellen dat daar een nieuw leven zit, he? En onzeker, meid, dat kennen we ook allemaal. Maar houdt moed, de kans op een goede, gezonde zwangerschap is vele malen groter (80-90%!) dan een windei of miskraam of wat dan ook. Probeer maar lekker te genieten, dan hoop ik dat de spannende weken voorbij vliegen.
Ik heb zelf gebeld met 6 weken (maar ja, achteraf gezien was ik dus 5 weken ), maar ja, ik had ook niet echt heel snel een positieve test vast, he? Gewoon lekker bellen hoor. Ik denk niet dat iemand daar moeilijk over doet. Ik mocht trouwens met 9 weken komen (+echo), maar door mijn vakantie werd het 10 weken. Dus wellicht mag je voor kerst al komen?
En nu al op 'zoek' naar een kinderkamer, ha ha, je hebt er echt zin in! Ja, als je ze nieuw koopt zijn ze heel erg duur. Ik was geschokt wat voor een enorme business dat baby-gebeuren is. De 'gewone' dingen die je nodig hebt kunnen echt duizenden euros kosten. Afdingen is volgens mij niet normaal, maar je krijgt wel vaak 'aanbiedingen' zoals een gratis box erbij ter waarde van zoveel euro. Persoonlijk hebben wij de kinderkamer 2e hands via marktplaats gekocht, is heel goed te doen, meubeltjes hebben meestal weinig geleden.

Oeps, eigenlijk mag ik niks hier posten van mezelf...moet eigenlijk andere dingen doen... Het werk is nog niet af, grrrrrrrrrrrrrr...
Maar toch even wat tikken. Beleef eigenlijk niks, jullie hebben veel meer te vertellen altijd. Vandaag: werken, eten, nu typen en straks slapen. Dat was t!!!
En weer iemand verbrand???? Wat een ellende...
Volgende week echo, spannend!!!
Ik heb ook een beetje hoge bloeddruk bij de VK. Grotendeels "witte jassen" effekt hoor!
Gr Julia

karin yes wat een goed nieuws dat e rniet meer van de cyste te zien is.Super toch een zorg minder.en wat grappig dat je haar kon.en geweldig dat je zo lekker geholpen word
geniet er maar lekker van.
en nee ik heb er geen medicatie voor gehad voor de hogebloeddruk maar weet ook niet of dat wel zo goed voor de baby is.medicijnen en zwanger zijn vind ik toch best een enge combinatie zeg maar.

leeuwtje ja zo komen we wel steeds dichter bij elkaar in de buurt dalijk bevallen we op dezelfde dag het zou zo maar kunnen haha.wel leuk.En eigelijk vond ik wel even grappig dat je zij dat je dan wel ff je buik inhoud voor de foto.dat is echt niet nodig hoor wij zijn allemaal vrouwen en gaan echt niet kritisch zitten kijken ik niet in ieder geval.maar meid gewoon  doen waar je je prettig bij voelt meid.maar begijp je wel hoor want dat had ik ook de angt om mijn buik bloot te laten zien omdat ik er echt heel onzeker over ben.maar ben blij dat de reacties gelukkig zijn meegevallen.vond het best eng mag je best weten je laat toch een bloot deel zien maar wel iets waar je straks trots op bent en nu al want er zit wel al een begin van een klein mensje in.toch mooi het zit nog helemaal verborgen in je buik een echt geheim.super vind ik dat.schaam je niet voor ons meid.

julia hogebloedruk ik weet er alles van en is niet leuk vooral als dat nu al begint.
hoop dat het niet erger word.Wat hadden ze gemeten bij je
bij mij vandaag 160/80 dus was aan de hoge kant en dat weet ik.
ze gaan zich pas druk maken als er eiwitten zijn gevonden in je urine of als je onderdruk 95 of hoger is bij mij was die nu al 80.best een enge gedachte.hoop bij de volgende controle dat het toch gezakt is.

Goedemorgen,

Jvm,
Hehe, ja, die buik, ik durf het nog niet met me blote buik, daarom steeds met shirt aan. Ben best onzeker over me buik. Maar als ie dikker word dan worden het denk ik wel blote buiken foto's.

Karin,
Wat fijn dat alles nu goed is. Super, valt weer een zware blok van je schouders af he.
En nog steeds zelfde geslacht, hahahaha, gelukkig maar. Hihi, telkens verandering zou ook niet goed zijn he
En die holter, is zeker vervelend, je mag niet douchen, bah, wat voel je je dan vies als je in je kleren stapt, wel gewoon wassen natuurlijk, maar toch liever ff een douch, dan voel ik me teminste netjes.
En het ding mag er bijna af, yeah, nog twintig minuten, heerlijk, want word het nu wel erg zat, gaat erg jeuken.

Julie,
Stiekemerd, toch komen posten, haha maar dat vinden wij niet erg natuurlijk.
Maar je hebt het erg druk dus. Denk je wel om je rust ook meid?
Gaat het verder allemaal goed?

Mooie dromen,
Jij beleeft denk ik een top zwangerschap he? Lekker genieten lijkt me dat. Ik ben natuurlijk ook heel blij met alles wat ik voel. Maar ja, sommige dingen willen we er natuurlijk niet bij hebben.
Maar ik denk dat we wel allemaal even blij zijn met het kindje dat op komst is.

Leeuwtje,
En bij jou gaat het weer wat beter met brandwonden? En wat leuk hoe je vriend reageert als ie thuis komt, heb niets gezegd hoor, hahaha, dat zei ik steeds, heb niets gezegd hoor, maar vond het wel erg moeilijk.
En brandwondje valt nu mee, heb het lang gekoeld, is nu wel gevoelige rode plek, en schraal, maar pijn valt mee.

Zo meiden, ik ga, moet ff naar dokter, oren uit laten spuiten, hoor me vriend niet eens meer als ie naast me in bed ligt. haha, dus maar aantal dagen gedruppeld, en nu water dr in, bah, vind dat zo eng, en helemaal niet leuk.

Liefs

Terug
Bovenaan