MEISTOPPERS deel 4!!!!

JMV, ik wilde ook nog even op jouw berichtje reageren.
Als mama kun je eigenlijk nooit ziek zijn he?
Ik weet er alles van, superrot voel je je dan. Enerzijds omdat je niet lekker bent en anderszijds omdat je geen leuke dingen kunt doen met je kind.
Tja, even doorbijten meid! Ik heb ook 4 maanden dubbel gelegen van de misselijkheid, maar inmiddels weer aardig boven jan. Ik hoop voor je dat je je snel beter voelt.
Al is pepernoten bakken wel superleuk om te doen!! Petje af als je dit onderneemt als je je niet zo goed voelt.

liefs mama van marijn

mooiedromen
echt rot als je zo'n pijn in je buik heb he
en het gevoel dat de baby helemaal draait lijkt me denk ik ook best ff pijnlijk
vooral als de baby natuurlijk al best groot is.hopelijk hoef je de vk niet te bellen en komt het vanzelf goed.maar snap best dat je er ff van srikt.bij mij is de ergste pijn wel weg maar voel het nog wel heel licht en als ik nies krijg ik echt ff een pijn scheut maar dat hoort dat weet ik.maak me daar dan ook niet druk om.ik doe nu als ik moet niesen of hoesten gewoon ff mijn buik vasthouden en dat helpt eigelijk wel een beetje.

mama van marijn
ach wat ben je een schat echt super lief van je
ja het is echt moeilijk want je wilt er gewoon voor je kindje zijn en het voelt zo makkelijk om haar dan maar bij oma te doen.het voelt zo zwak alsof ik het niet aan kan zeg maar.dat is dan ook wel een beetje zo want als je missleijk ben kan je het ook eigelijk niet niet zoals je zelf normaal zou willen.dat maakt het echt moeilijk.
maar als ik dan denk hoe ze het dan eigelijk bij oma heeft denk ik ook weer ach dat is voor haar ook een feest ze ziet me ook al iedere dag ik werk niet dus ze heeft constant mij om haar heen.en nu ff lekker niet en ze vind haar oma's en opa's ook erg lief.dus dat geeft wel een fijn gevoel.maar jij heb dan 2 knullen dat is er nog 1 extra als wat ik nu heb.lijkt me ook behoorlijk zwaar vooral als je zo ziek ben.heb daardoor ook erg respect voor je en voor karin ook die heeft het ook echt super zwaar bij haar lijkt de misselijkheid ook echt niet weg te gaan en dan ook nog met een knulletje om haar heen.we hebben het best wel ff zwaar.maar we komen er wel straks voor jullie wat sneller dan voor mij mogen we lekker kroelen met ons kleintje.en dan hebben we weer alle elende vergeven.en denk ja het was de moeite waard.

Hoi,

Mama van Marijn,
Op de vraag of ik op een blauwe of roze wolk zit? Nu eventjes geen.
Echo viel dik tegen. Hartje klopt wel, maar dat is ook enige wat we konden zien, ja en dat het flink is gegroeid.
Heb nu ook allemaal verschillende gevoelens, weet ff niet hoe met te moeten voelen.

Vanmiddag dus de echo. Had vannacht al slecht geslapen en was
verschrikkelijk zenuwachtig, ergens had ik het gevoel dat de echo niet
zou worden wat ik had gehoopt, me had voorgesteld, en dat bleek ook zo
te zijn.

Ze konden heel erg weinig zien, mn buikwand was te dik(ben ook zwaar
van mezelf, maar daar lag het volgens haar niet aan, speelt wel mee,
maar is niet enige factor) Maar toch. Ze kon dus maar heel weinig zien,
kon wel zien dat ruggegraat goed wat, hoofdje goede afmeting had, en
hartje voor zover ze kon zien er goed uit zag.
Nieren,navelstreng,bovenlip,voetjes,... kon ze allemaal niet zien, dus
ook niet wat het word.

Moet volgende week naar ziekenhuis waar ze ander apperatuur hebben, om te kijken of ze meer kan zien.

Ook vertelde ze me dat placenta voor baarmoedermond ligt. dus niet op
de plaats waar hij hoort. Hoeft geen probleem te betekenen, maar dat
kan het wel zijn. Met 30 weken extra echo om te kijken of hij dan nog
zo ligt. Anders word het keizersnede, tja, ze kunnen dus nog niet
zeggen wat het word, ene keer gaat ie wel goed liggen, andere keer
blijft ie daar liggen. Dus daar loop ik me nu ook wat druk om te maken.

Wel konden we hartje goed zien kloppen en heeft ie ff gezwaaid, maar
enkel omdat die vrouw zei dat ie zwaaide kon ik het zien, het was echt
heel heel onduidelijk.

Wel weer ander nieuws, dat leuker is. We gaan 2februari trouwen. Hebben
de dag vastgelegd, gewoon op maandagochtend enkel voor de wet. 6januari
gaan we in ondertrouw, spannend hoor. Heb er al zin in.

Liefs Bloemetje

November
leeftijd
ronde
hoeveelste kindje
NOD

MissDreamer
34
4
2
?

Mama2006
28
6
2
25

December
Leeftijd
Ronde
hoeveelste kindje
NOD

an1974        
34
7
2
7

Wensvoordrie
30
3( 3)
3
14

Wachtenden

Wen84
24
6
2
24/10

Breezergirl
23
5
1
31/10

Zwanger!!!!!
leeftijd
sinds
ronde
hoeveelste
kindje

uitgerekend
VK
Echo

Karin
29
1
2

9-2-2009
26/11
17/11

Vlinder
24
1
1

5-2-2009
2/7
1/7

Tijgetje
35
2
1

2-3-2009
4/7
4/7

Mooie dromen
31
1
1

5-3-2009
volgt
volgt

mama van marijn
36
2
3

27.3.2009
2/12
11/11

Julia
31
2
1

11/04/2009
13/11
24/11

Bloemetje
23
4
1

17.04.2009
24/12
25/11

Blondje83
25
4
1

10/17 juni
5-11
19/11

21052007
25
1
2*

27 juni
24/11
25/11

J_M_V_20
23
5
2

4   juli  

22//11

22/11

Leeuwtje
25
7
1

24 juli
volgt
volgt

document.write(friendlyDateTimeFromStr(''));

ooh lieve bloemetje wat een tegenvaller.
Ik heb dat nog nooit gehoord dat wanneer je wat dikker bent dat een echo niet goed zichtbaar is. Maar goed nieuws is dat het hartje goed klopt en het kindje goed gegroeid is toch?
Ooh wat zal je gebaald hebben. Wanneer moet je naar het ziekenhuis voor een vervolgecho??
Kon je zelf wel   iets van de echo maken? Of zag je zelf ook niet duidelijk op het scherm wat nu in beeld was? Ik vind het heel sneu voor je..

Maar anderzijds mag ik je ook feliciteren met je voorgenomen huwelijk... PROFICIAT!!   wat een leuk vooruitzicht 2 februari. Hoe ga je het vieren? Groot, klein?
Zwanger en trouwen, leuke combinatie toch? hihi.

Nou meid ik hoop dat je de teleurstellende echo een beetje kan vergeten. Je had er zo naar uitgekeken. Nu maar wachten tot de volgende echo en dan weet je het vast wel of je een blauw of roze verassinkje in je buik hebt...

fijne avond
liefs mama van marijn

hey meiden,

mamavanmarijn: gelukkig beginnen je handen al wat beter te worden. en boxkleed. ik weet niet wat je wil, maar soms zijn die zelfs bij kruidvat ofzo. maar jij hebt er al wel meer ervaring mee, hihi en maart, dan vind ik het vaak nog wel koud hoor! maarja, dat is dan inderdaad maar een maand of 2 meer....
ik krijg dus een zomerkindje...hoop niet op een hittegolf in juli deze keer....hahaha. maarja. boxkleed gebruik je denk ik wel heel lang, dus moet ook weer niet te koud zijn...tja, goed punt om over te denken.....
een waar koop je die mamadelicious????????? ik ga denk ook snel op zoek, ga volgende week vrijdag zelfs al shoppen met een vriendin. 's avonds begint mijn broek al wel beetje straks te zitten en in de familie waren er al veel snel "dik". dus kan beter alvast iets in huis hebben. en ik heb van die stickers van missetam gekregen bij de folder (4x15% korting).
die zijn nog tot 2 december, dus kan dan nog mooi. wil in ieder geval een gewone zwarte broek ofzo (wel positie) want wij hebben bedrijfskleding (polo/shirt/trui) dus jurkjes kan op mijn werk niet.....helaas, maar thuis tuurlijk wel!

en ja, zwangere mama zijn lijkt me ook best zwaar, dus allemaal suc6 en sterkte en schroom niet hulp in te schakelen, daar doe je iedereen een plezier mee!

karin: fijn dat het engeltje is aangekomen zeg! dat geeft jou toch ook meer rust en dat is ook belangrijk. ik kan me soms ook zo druk maken om mijn vriend als het daar even wat minder goed mee gaat. gelukkig gaat het de laatste tijd wel weer goed.
en ik denk dat ik ook eens op marktplaats rondkijk. denk alleen dat vriend wel nieuw wil. het is immers voor ons kindje zal ie zeggen. hahaha ach en het schilt dat we 2 kindjes willen, met niet al teveel verschil ertussen. dus het zal ook goed gebruikt worden hahahaha (als het ons gegund is natuurlijk)
en echo helemaal geweldig. jou week kan ondanks misselijkheid vast niet meer stuk!

julia: leuk dat je toch even iets laat horen! ook alle "niks" die jij meemaakt vinden wij interessant hoor! en werk is nooit af.....dus als je daar op wacht.........
en volgende week dus echo, nou, als ik je niet meer "hoor":veel plezier!

jmv: nou, de foto is gemaakt hoor, zal zo eens kijken of ze 'm al heeft doorgemaild.....maar heb buik niet ingehouden, wel zwart topje aangehouden. blote buik vind ik toch nog niks......maarre, volgens mij lijkt mijn buik toch al iets platter doordat ik mijn armen omhoog houdt ;) en mijn rug is behoorlijk hol, dus dan zit alles "voorop".
en je dochter lekker even naar oma gebracht. groot gelijk hoor, is voor haar feest en voor jou rust! en hoe vond ze het uiteindelijk?
ik zeg altijd maar zo, het gaat niet alleen om hoeveel uur een moeder bij haar kind is, maar wat ze met die uren doet! (kwaliteit boven kwantiteit) en je hebt zelfs al kruidnoten gebakken dus! super toch!
en met hoesten of niesen pijn in de buik, dan had ik voor de positieve test al. en dat is er nog wel, dus.....vanmiddag was het alleen wel heel erg. ach ja, hoort erbij toch?!

bloemetje: wat vreselijk balen van je echo meid! kan me zo voorstellen dat je er even flink de klere in hebt! hopelijk kunnen ze volgende week op het ziekenhuis meer zien! en krijgt je wolk dan wel kleur!gelukkig was het hartje, hoofdje en ruggetje  wel goed, dat is toch al wel erg belangrijk natuurlijk!
en rustig weer aan het werk. is inderdaad goed teken en ook fijn, maar blijf wel goed op jezelf letten he! wel fijn dat je je kleintje voelt. dat stelt je vast iets gerust....
wel erg leuk dat je weet wanneer je gaat trouwen hoor!!! gefeliciteerd daarmee alvast!

21052007: dank je! ik ga inderdaad vk gewoon lekker vrijdag al bellen. ben zelf ook wel een beetje van het plannen enzo dus.....komt goed! en nog 6 dagen tot de echo dus. kan me jou spanning wel voorstellen. zal voor je duimen hoor! maar ik heb er alle vertrouwen in!
kan me wel voorstellen dat je weekend even moeilijk was en deze week eigenlijk ook nog wel. maar goed, je hebt het er lekker uitgegooid en dat moet je zeker op tijd doen hoor! dikke knuffel alvast!

mooiedromen: tja, bekomen. ik vind het helemaal geweldig, maar het dringt op een of andere manier toch nog niet helemaal door ofzo. mijn lijf is wel onrustig enzo. maar ik kan me wel weer beter concentreren op mijn werk enzo en gewoon mijn ding doen. er is een bepaalde spanning weg. en dat is toch ook wel fijn.
met de echo komt het vast wel, dan zie ik wat er in mijn buik zit, hahaha. gek he, om dat zo over jezelf te schrijven en te lezen. had ik ook met die felicitaties. ik denk leuk, weer een zwanger en allemaal lieve felicitaties......owja, dat ben ik! hahahaha. ik zweef nog helemaal hoor.
en jou kleintje heerlijk liggen woelen dus....fijn! (niet dus) en volgens mij heb ik ook een e-mail van hallmark, maar wel 2 verschillende, dus weet je waar ie over ging ?

hihi, mijn vriend moest net tijdens het eten toch wel "opbiechten" dat ie z'n mond niet meer heeft kunnen houden. hij werkt dus samen met zijn tweelingbroer en zijn baas is er bijna nooit (werkt verder niemand meer)
en toen ze gisteren zaten te eten, kreeg hij geen hap meer door zijn keel. dus toen heeft ie toch gezegd dat we nieuws hebben en dat ie dat echt nog tegen niemand mag zeggen, zeker al helemaal niet tegen hun moeder (want daar gaan we volgende week heen).
nou, die broer geloofde er eerst helemaal niks van, had het compleet niet verwacht. mijn vriend heeft namelijk eerst heel lang gezegd dat ie nog niet wist of ie wel kinderen wou. en die broer gaat volgend jaar trouwen. nu hadden we al door laten schemeren dat wij daar voorlopig nog geen prioriteit aan stellen en eerst andere dingen in de planning hebben,
maar dan dus met uitleg meubels enzo. hahaha. nou, toen hij een beetje bij was gekomen zei hij toch van gefeliciteerd en vind het zo leuk enzo. vond het wel geweldig. vergat zelfs verder te eten. toen heeft mijn vriend gezegd van eet maar weer hoor. hahaha
hij mocht het natuurlijk wel aan zijn vriendin zeggen. die geloofde het eerst ook niet. maar is helemaal dol op kinderen ook dus dat zit toch wel goed.
ik zei tegen mijn vriend, jammer dat ik die reactie niet gezien heb. maar snap het wel hoor. ik zei moeten we dan vanavond op de koffie ofzo?! maar daar had ie geen tijd voor, is aan het klussen. en ik ben eigenlijk ook te moe gewoon. wilde eigenlijk het liefst meteen toen ik thuis kwam al naar bed maar dat is ook zoiets he. maar half 10 (na criminal minds) zal ik er wel ingaan. anders ben ik bang dat ik het niet vol houd.
moet nu toch een beetje extra om mezelf denken he ;)
en lompe acties gaan ook door hoor. had zak kattenbakvulling gekocht. zet ik 'm weg, stoot ik tegen een puntje van een doosje aan. zak stuk en begint leeg te lopen.............dus maar vuilniszak om gedaan

liefs leeuwtje

mamavanmarijn: lief dat je zo bezorgd bent om bloemetje. ben ik ook wel hoor! ben ook blij dat ze verschillende dingen wel goed kunnen zien.

ik heb er ook alle vertrouwen in dat ze het op het ziekenhuis wel beter zien, ze sturen je immers niet voor niets door! ik heb alleen al wel vaker gehoord dat ze het niet goed kunnen zien. ken zelfs iemand waarbij ze helemaal niks konden zien want die vrouw was echt heel dik en dat kindje lag ook nog eens heel diep. lijkt me vreselijk.

maar daar hoef jij je niet druk om te maken hoor bloemetje!!!!! want je zegt wel dat je overgewicht hebt, maar op die buikfoto's zie jij er prima uit!!!!! ik bedoel hierboven  een kilo of tig meer (40 ofzo, of meer). dikke knuffel hoor!!!   en daarnaast kan een slank persoon ook een dikke buikwand hebben of dat het kindje heel diep ligt dus dat heeft echt niet altijd iets met elkaar te maken. probeer nog wel te genieten he! en rustig aan!

en mijn schoonzusje was zelfs mager, maar dat kind heeft de hele zwangerschap dubbel gelegen en is in stuit geboren dus uiteindelijk. (niet aan te raden....) ze wilden niet weten wat het werd, maar als ze het wel hadden willen weten kon dat niet eens. tja, kan dus ook.....

heel veel liefs leeuwtje.

he bloemetje wat eritant zeg dat ze nog niet veel konden zien.
je zou toch zeggen dat de baby nu wel groot genoeg is om alles te kunnen zien.
en je placenta voor de baarmoedermond.ik ken 2 vrouwen die dat dus ook hebben gehad en was dus ook een keizersnede geworden bij allebij.bij 1 meid ging het helemaal niet goed want de baby wilde dus al met 37 weken komen en duwde de placenta er uit zeg maar en veel bloed verloren opgenomen in het ziekenhuis gelijk een keizersnee.maar kindje was gewoon verder gezond en niets ergs ofzo zij zelf is ook heel goed genezen en je ziet eigelijk helemaal niets van de litteken dat doen ze tegenwoorden echt heel mooi.
maar bij haar wisten ze ook niet dat het voor lag.dat was dus extra een shok zeg maar.hopelijk komt het bij jou goed en is een keizersnee niet nodig wat dat is minder leuk dan een gewoone bevalling denk ik.ja je voelt niets van de weeen en de pijn dat het er uit komt.maar met een keizersnee heb je natuurlijk daarna gewoon langer pijn.ik hoop echt dat dat niet nodig is.en dat ze volgende week wel meer kunnen zien.een lichtpuntje met de baby verder was alles goed zoals ze konden zien en was de baby ook al lekker gegroeid.dus dat is toch wel fijn.maar begrijp je wel hoor mijn echo had ik ook anders verwacht en toch ben je daar ff niet blij van en ga je je er zorgen ove rmaken ik was in een keer 9 dagen minder ver en ze konden alles helemaal niet goed zien ik srok ook toen ze zijn in het begin ik zie niets krijg niets te zien en na veel zoeken zij ze dan eindelijk o ja nu ik ik iets heel klein nou dan kom je weer ff terug uit de grond hoor.want wat voel je dan de grond onder je weg zakken als ze niets kunnen zien.maar gelukkig wel en klopte het hartje daar was ik erg blij mee
je mag bijna lekker met ondertrouw super gefeliciteerd.

ik heb hier nog steeds zo'n beurs gevoel in mijn buik weet echt niet zo goed waar ik het moet plaatsen denk dat het de groei van mijn buik is maar blijft je dat altijd zo lang voelen.het is nu ook wel weer het moment zeg maar dat als ik niet zwanger was geweest ik weer ongi had moeten worden misschien kan dat het ook zijn dat het dan weer gevoeliger word ofzo weet het ff echt niet meer.

Terug
Bovenaan