Het heerst volgens mij, ha ha, maar hier wordt ook veel gegroeid. Heb de hele week al mega-pijn aan mijn banden, vooral met fietsen is het erg, inclusief harde buiken. En in de avonden voelt de buik weer alsof het op springen staat, zo'n spanning! Het is alsof ik mijn spieren letterlijk voel scheuren, bah. Rug en bekken protesteren ook flink. En ook buikpijn gehad van mijn darmen, kon opeens nauwelijks meer naar WC. Ik ben blij dat ik veel heb kunnen rusten de laatste dagen! Dat de pijntjes maar weer snel minder mogen worden (en niet alleen bij mij, maar bij jullie allemaal!). Ik zal het ook maar weer als een goed teken opvatten, he?
Omdat ik dus echt niet meer kan fietsen, ben ik nu dus op bus aangewezen. Pfff, is ook niet ideaal. Hebben jullie dat nu ook, buschauffeurs zijn altijd zo chagerijnig! Heb al 3 keer gehad dat de chauffeur 'vergat' de deur (voor kinderwagen) open te doen. En gisteren, maakt ie zomaar een een noodstop, kinderwagen viel bijna om, ik werd met smak tegen kinderwagen getorpedeerd en flink mijn knie gestoten, grrrr! Gelukkig niets tegen de buik en ik was ook erg blij dat ik tenminste nog een zitplek had, want anders was ik vast echt op mijn snufferd gegaan.
@ Bloemetje: pffff, meid, wat ontzettend balen van die echo! Lijkt me echt zo teleurstellend, zo anders dan je had gehoopt! Ik hoop dat de echo in ziekenhuis beter beeld geeft (vaak wel, hoor, ik heb plaatjes van echoapparaat van VK en van ziekenhuis, en van ziekenhuis zijn echt veel mooier en beter!) en dat jullie toch snel kunnen zien dat alles goed is en welke kleur de muisjes moeten gaan hebben! En dan ook nog eens de placenta op een ongelukkige plaats, bah bah, dat wil je liever niet horen. Maar ja, beter op tijd weten, dan later voor een vervelende verrassing te komen staan. Ik weet niet hoever die voor de baarmoedermond zat, maar door de groei van baarmoeder, kan de placenta nog naar boven 'schuiven', zodat er geen probleem meer is. Daar zal ik heel hard voor duimen en anders, tja, een keizersnede is natuurlijk erg vervelend, maar als het nodig is voor de veiligheid van je kindje...
Maar toch ook positief nieuws, trouwen, gefeliciteerd meid, wat leuk!! Lijkt me een mooie dag, 2 februari. Veel plezier met de voorbereidingen. En fysio zo tevreden, dat je weer voorzichtig aan werken denken mag, fijn hoor! Thuiszitten kan idd erg saai zijn. Ik heb bij zwangerschap van Christian vanaf 28 weken tot einde (41+) thuis gezeten, gedwongen rustig moeten doen, en pfffff, dan heb je op een gegeven moment wel alle boeken gelezen, DVD's gezien en internet sites bekeken. En nu snak ik naar zulke rustmomenten, ha ha...
@ Jmv: oh meid, jij ook zo misselijk? Je begrijpt dat ik PRECIES weet hoe dat voelt... Ja, mama's mogen niet ziek zijn, he. Is zo loodzwaar zorgen voor je kindje als je je zo beroerd voelt. Ik weet zeker dat ik heel wat minder had gebraakt als ik niet iedere ochtend om 6:00 uur wakker werd gemaakt en moest zorgen voor schone luier, kleertjes aan, pap voeren etc, etc... Je wilt zo graag de leuke, liefdevolle moeder zijn, maar je lijf laat het afweten. Breekt je hart, he?
De mijne in ieder geval wel. Hoewel het me wel goed lijkt te doen (de rust), vind ik het nog steeds zo pijnlijk om hem weg te brengen, alsof ik mijn eigen kind afwijs of zo... Maar ja, het is maar tijdelijk, he? Ik hoop dat de misselijkheid bij jou snel weer verdwijnt. En de buikpijn natuurlijk ook, ik kan me voorstellen dat je daar onrustig van wordt.
@ Mooie dromen: las ik het nu goed, 8 weken tussen 2 afspraken??? Dat is echt niet normaal, vind het maar vreemd, en lijkt me erg vervelend voor je. De afspraak in nederland is dat minstens ieder 4 wkn controle plaatsvindt en vanaf week 26-28 om de 3 weken etc. Die buikpijn klinkt idd ook als groeipijn, zeker als je kindje dan nog zo 'lomp' draait en beweegt. Maar bewegen is leven he...
Lekker hoor, shoppen voor babykleertjes, tja, maatje 50 hebben de meeste kindjes niet lang aan. Christian heeft ze zelfs nooit aangehad, die had meteen 56 ha ha! Ik koop ook regelmatig kinderkleding bij zeeman e.d. want ze hebben het zo kort aan, zonde om er heel veel geld aan uit te geven. Ik zou persoonlijk trouwens geen capuchon-truitjes kopen voor die kleintjes. In het begin legde ik Christian in zijn kleertjes te slapen (hij is pas pyama's gaan dragen met 6-7 maanden) en dan zit zo'n capuchon aardig in de weg in hun nekje, is niet fijn voor ze. Wellicht iets om over na te denken?
Ik ga trouwens richting de 29 weken, dus tja, in die zin schiet het wel op, al gaat het voor mij nog steeds erg langzaam.
@ Leeuwtje: ha, ha, het blijft onwerkelijk he? Dat heb ik bij Christian ook heel lang gehad hoor, tenslotte heb je het nog nooit meegemaakt en is een kind krijgen toch iets 'abstracts'. Ik weet nog goed dat ik de eerste echo kreeg van hem en dat ik bijna van de bank rolde, op het beeldscherm leek een compleet mensje mega-groot en superbeweeglijk heen en weer te stuiteren (toen 13 weken), dat kon toch gewoon niet in mijn buik zitten zonder dat ik het voelde? Zonder dat je er iets van zag aan de buitenkant? Ik vond het maar bizar, ha ha.
Het gevoel komt vanzelf, gelukkig krijg je 9 maanden de tijd om in je moederrol te groeien. Hopelijk zullen het 9 aangename maanden zijn, zonder nog al te veel lompe acties, hi hi...
Trouwens, wel suf dat je vriend niet mee wil werken aan de foto! Ik zou van mijn man geen nee accepteren, al vond hij het de grootste onzin van de wereld. Is toch een kleine moeite, even op zo'n knopje drukken?? Zeg maar dat ik dat gezegd heb! Tenslotte ben je nu een zwangere vrouw, hij mag best een beetje rekening met je houden. Je hoeft nu niet meer rationeel te zijn, lang leve de hormonen, ha ha!
@ Wensvoor3: wat heerlijk een laptop, ik heb er een paar jaar 1 en ik zou echt niet meer zonder kunnen. Maar pas op hoor, het is ook mega-interessant voor kereltjes van 21 maanden... Christian zou het liefst ook op de knopjes rammen als ik hem de kans gaf.
Ik las je stukje en dacht, he dat is toevallig, mijn ventje is ook 21 maanden (duh ), het duurde even voordat het weer tot me doordrong dat je onnemeis was, ha ha! Hoezo zwanger...
Ik hoop dat je ongi snel weg is!!! En dat je plannen goed uitpakken, ha ha!