MEISTOPPERS deel 4!!!!

mama van marijn

wow wat ben ik jaloers ik wil ook lekker sneeuw hier.
hier vallen af en toe wat buitjes maar het blijft niet liggen het is dan weer zo weinig dat het zo weer smelt.en we hebben hier meer hagel dan sneeuw.niet leuk want dat doet pijn als je buiten bent.had zo graag met mijn dochter in de sneeuw gespeelt lekker een sneeuwpop maken.maar zit er hier niet in.(ik woon in zuid-holland).
ik ben vandaag naar het centrum geweest hier en heben wel sinterklaas nog gezien dat vond ze natuurlijk ook leuk en heeft ze van hem kleurpotloden gehad.
en we hebben zwarte pieten gezien.ze heeft heeeeel veel snoep en kruidnoten gehad.ze hadden haar kapisjon helemaal vol gegooid en haar buggy helemaal vol overal was kruidnoten.echt waar het was niet normaal zo veel een hele koektrommel vol.

Hoi,

Mooie dromen,
ja het is heerlijk om kindje te voelen, vanmiddag was ik ff winkelen, haha en toen voelde ik ook getrappel, kzeg tegen mn broertje, er schopt iets in mijn buik. Zegt hij, ja dat is de baby, hihi, zo lief.

mama van marijn,
helemaal wit, jaloers,jaloers, haha, vind ik ook zo mooi, hier af en toe hagel, maar echt sneeuw niet, het is wel onwijs koud haha.

Jvm,
leuk hoor sint gezien, hehe, en zoveel koek gekregen, heerlijk. Haha, lekker snoepen. hihi.

Zo, kamertje is bijna behangen, me moeder met de hulp van me vriend zijn het aan het doen. Word erg leuk. Hihi.

En kom net tot een ontdekking, heb een probleem met me jas in de winter, krijg hem nog net dicht, maar eigenlijk word ie wel strak nu. Maar wil geen zwangerschapsjas kopen, vind ik beetje zonde, draag je niet echt lang, dus moet nu denken wat goede oplossing is?
Een goede dikke poncho? Wat denken jullie?

Liefs

Hallo Dames,

Ik heb niet alles helemaal terug gelezen, want ik loop erg achter merk ik wel. Dus daarom alleen maar even op vandaag gereageerd.

JMV: wat leuk he, sinterklaas kijken. Alle kindjes zijn weer helemaal  enthousiast !! Wel balen dat je  zo misselijk bent, dat is toch echt  per persoon heel verschillend. Ik heb nog steeds nergens last van.  

Mama van marijn: gezellig met de kids in de sneeuw, heerlijk. dat is nou echt het mooie van de winter. Vandaag zag ik ook overal kindjes sneeuwpoppen maken, krijg je echt een kerstgevoel. Gezellig. Alleen jammer dat alles hier alweer weg  is.

Bloemetje: tja de winterjas. Heb eigenlijk geen idee hoe je dat op kan lossen. Krijg ik misschien ook nog mee te maken. Misschien een dik vest kopen ?? Het slaapkamertje is dus bijna klaar ? Spannend

Hier is alles ok. Woensdag echo gehad, echt leuk om te zien. Was toen precies 10 weken, en de kleine was al erg beweegelijk met beentjes en armpjes. Verloskundige bood ons aan om over 2 weken nog weer terug te komen omdat dat nog veel leuker is, de kleine is dan 2x zo groot dus ongeveer 6 cm ipv 3.
Vanavond vertellen we het mijn ouders, morgen mijn oma en morgen ook mijn schoonouders en vrienden. Erg spannend allemaal. Vooral ook omdat ons huis te koop staat en wij niet weten hoe de ouders daarop reageren.

Ik zal proberen iets vaker te reageren.

Liefs blondje

weer even aangepast. Uitgerekende datum is 17 juni, en 4 december weer echo.

November
leeftijd
ronde
hoeveelste kindje
NOD

MissDreamer
34
4
2
?

Mama2006
28
6
2
25

December
Leeftijd
Ronde
hoeveelste kindje
NOD

an1974        
34
7
2
7

Wensvoordrie
30
3( 3)
3
14

Wachtenden

Wen84
24
6
2
24/10

Breezergirl
23
5
1
31/10

Zwanger!!!!!
leeftijd
sinds
ronde
hoeveelste
kindje

uitgerekend
VK
Echo

Karin
29
1
2

9-2-2009
26/11
17/11

Vlinder
24
1
1

5-2-2009
2/7
1/7

Tijgetje
35
2
1

2-3-2009
4/7
4/7

Mooie dromen
31
1
1

5-3-2009
volgt
volgt

mama van marijn
36
2
3

27.3.2009
2/12
11/11

Julia
31
2
1

11/04/2009
13/11
24/11

Bloemetje
23
4
1

17.04.2009
24/12
25/11

Blondje83
25
4
1

17 juni
3-12
4-12

21052007
25
1
2*

27 juni
24/11
25/11

J_M_V_20
23
5
2

4   juli  

22//11

22/11

Leeuwtje
25
7
1

24 juli
volgt
volgt-

Blondje, leuk wat van je te horen en veel plezier bij het vertellen van het fantastische nieuws!

Bloemetje, ik heb een winterjas met knopen, en de onderste(linksonder) laat ik open, als het echt koud wordt doe ik op de fiets een elastiekje door het knoopgat en om de knoop. Mijn jassen met rits kunnen al een tijd niet meer dicht, maar met knopen kom je vaak een eind. Kan hem zelfs verzetten als je wilt.

Wauw sneeuw! Dat hadden we hier helaas niet in Den Haag. Leuk hoor! Nou ja, de kans is groot voor de uitgerekenden in februari en maart dat ze bevallen met sneeuw!

Gisteren op verjaardag geweest, overgrootoma: moet je niet naar huis, de baby moet slapen! Ik slaap tegenwoordig wel 's middags een uur als ik ;savons wat heb.

Gisteren nog leuke spullen gekocht van Nijntje, althans mijn  vriend: ik zei al: het meeste heb ik betaald...toen voelde hij zich heel lief schuldig en ging de winkel door op zoek naar lieve en zachte dingen resultaat was er!

Het matrasje op maat pas gelukkig goed. En ik ben blij dat we vorig jaar de rode quinny buzz hebben gekocht want de nieuwe collectie was er nu, maar niet met kleuren die bij mij passen.

Meiden, we gaan een uurtje wandelen, tot later!

Hallo allemaal,
Allemaal aan het genieten van de winter? Of is het bij jullie net zo groen als hier (hier = NW Overijssel)? Gisteravond reed ik weg van de Veluwe, nadat ik met manlief de jongens opgehaald had bij opa en oma. Toen sneeuwde het keihard en alles was daar wit. Maar eenmaal thuis: geen vlokje sneeuw te zien. Zoonlief is hevig teleurgesteld. Ach ja, wellicht vanmiddag nog.

Even een vraagje aan de meistoppers met (oudere) kinderen: hoe vieren jullie Sinterklaas? Heb namlijk advies nodig en wellicht dat een van jullie dat voor me heeft.

Ik zit met een luxeprobleem: in totaal vier grootouders en drie overgootouders en twee ooms willen hier allemaal op 5 december wel pakjesavond komen vieren. Nu zijn mijn jongens 21 mnd en net 4, en vind ik dat een beetje te veel drukte bij elkaar. Daarnaast zijn een deel van de grootouders sociaal niet zo vaardig. Dat houdt vooral in dat ze eigenlijk alleen met elkaar en hun eigen familie praten, omdat ze (ja, ze is schoonmama) geen gesprek met een ander iemand kan houden. Bovendien kan mijn schoonfamilie niet zo goed maat houden en kopen ze altijd veel te veel en veel te dure cadeaus. Zoonlief is eind vorige maand jarig geweest en met de helft van het toen gekregen speelgoed, speelt hij niet eens.

Nu hebben we het vorig jaar gevierd met schoonouders en dat was overigens best gezellig. We dachten: om en om, dus dit jaar met mijn ouders, mijn broertje van 28 en mijn ene nog levende oma. Gaan we op zondagmiddag op visite bij schoonouders en schoonopa en oma en zwager (die allemaal in een straal van honderd meter bij elkaar wonen) en vieren we daar wel een sinterklaasafterparty.

Iedereen blij, dachten wij. Tot daarnet schoonmama belde om te zeggen dat ze het toch niet leuk vond als zij het niet op 5-12 zelf kon vieren en dat ze dan liever van te voren de pakjes afgaf, want het hoefde namelijk echt niet meer op zondag, dat vindt ze niet leuk. Manlief sprak haar en zei "Best, dan doe je het maar zo als je het niet meer op zondag wil."

Maar ik vind het helemaal niet best. Ik vind het niet leuk als hun ongetwijfeld veel te dure en overdreven cadeaus 4/5 van de zak van sinterklaas innemen op pakjesavond. Ik vind het ook niet leuk als zij er niet bij zijn als de jongens hun cadeautjes uitpakken. Daarnaast stoort het me zo dat het of haar manier is, of niet. Ze vergeet altijd dat de jongens ook voor mijn ouders de enige kleinkinderen zijn.  Maar ja, ik kan ze niet allemaal tegelijkertijd uitnodigen, omdat zij  altijd zo raar gaat doen.

Oftewel: een luxeprobleem. Het zit me niet lekker en ik weet niet wat ik er mee aan moet. Wat denken jullie?

Hey meiden,

ja ik leef nog hoor! met mij gaat het super! en misschien had niet iedereen het even goed begrepen, maar ik pas al mijn kleren ook nog wel hoor. maar voor hoelang nog begin ik steeds meer te betwijfelen..... vandaag truitje aan en het blijft maar opkruipen, hahaha.
ja, meerdere truitjes worden wat te kort (hou niet van blote buik) en alleen 's avonds zit mijn broek ook niet meer. dan gaat thuis op de bank lekker die knoop los hihihi
het blijft goed rommelen in mijn buik en dat vind ik wel prettig. voel me dus helemaal swanger. ben alleen misselijk als ik 's avonds teveel eet (bv op een verjaardag iets teveel zoutjes ) of wanneer ik helemaal nuchter ben. maar heb alles nog prima binnen kunnen houden (al kosten dat gisteren wat moeite en diep ademhalen) en moet ook niet uit bed rennen om te eten ofzo....
wel moet ik dus iedere 2 glazen drinken naar de wc........pfff, dat ben ik helemaal niet gewend, heb normaal sterke blaas....

ik heb helaas geen tijd om op iedereen te reageren, want ga straks naar derek!!!!! en moet nog even eea doen dus...... ga zo ook nog pizza eten met die vriendinnen waarmee ik ga. hmmmm
ja, ik moet wel beetje op eten letten denk ik, anders zit ik straks met wel heel veel extra kiloos, dus door de week netjes blijven en fruit eten ipv chocola! (net trouwens ook hoor, moet die pizza beetje compenseren he....)

owja, 17 december ga ik na vk. geen idee eigenlijk wat er dan allemaal gebeurd. of het alleen intake is....ze had het ook over diverse testjes. nou ja, zie wel. kan me er niet druk om maken, heb er vooral zin in!

wensvoordrie. ik wilde nog even op jou reageren......ik vind dat als jij vorig jaar besloten hebt het zo te doen dat ze dat maar te respecteren hebben. Dat kan je ook best uitleggen toch?! Zeg gewoon ook van mijn ouders waren er daarom vorig jaar niet bij.....
bij ons gaat het anders nu. MIJN oma leeft alleen nog en mijn ouders en zijn moeder. bij mijn oma vieren ze het altijd de zaterdag vooraf. alle kinderen tot de brugklas krijgen dan cadeautjes van mijn oma (dus inmiddels alleen nog achterkleinkinderen) en dat doet ze altijd bij haar thuis de zaterdag vooraf. en iedereen van de familie die het leuk vind mag komen. ik ga er zaterdag ook heen. ga zaterdag dus naar brabant en mijn ouders en schoonmoeder zeggen dat ik zwanger ben en vervolgens ga ik naar mijn oma ('s avonds) en zeg ik het daar ook. mijn vriend gaat niet mee naar mijn oma, die vind da veel te druk en daar heeft ie een hekel aan. nouja, prima, maar dat wil niet zeggen dat ik niet ga! (en daar hebben we eigenlijk nooit problemen mee beiden)
mijn schoonmoeder is oma van 2 en die zijn nu al ouder (10 en 23) en ze gaat dan altijd daarheen en mijn ouders hebben ook 1 kleindochter, maar mijn broertje heeft dat contact verbroken, dus daar gebeurd nu ook niets.....
dat zal volgend jaar of het jaar erop dan wel blijken. volgend jaar eventueel naar mijn oma (als ze dan nog leeft en gezond is, ze is nu 89) en misschien blijft het daar ook wel bij dat 1e jaar. die kleien van ons is dan toch pas 4 maanden dus krijgt dat toch niet mee....
en ze komen echt niet met z'n alle naar groningen denk ik zo.......
dus vooraf misschien een optie???? ze hebben ook jou keuzes te respecteren hoor!!! en fijn als je dan met je vriend (/man?) op 1 lijn ligt!

en hier zag het gisteren trouwens ook helemaal wit....met hagelstenen van ongeveer 1cm doorsnede en die bleven dus liggen......gedurende de ochtend verdwenen ze gelukkig!

nou, moet rennen....doei!!!!!!!!!!

liefs leeuwtje

Hoi,

Blondje,
Fijn dat de echo goed was. Mooi is dat he, om te zien. Is echt genieten dan.
En slaapkamertje is inderdaad behangen, volgende week zondag gaan ze het in elkaar zetten.
En wat leuk dat je over twee weekjes weer terug mag.
Hoe reageerde iedereen?

Mooie dromen,
Is een goed idee, jas met knopen, haha, maar die heb ik ook niet, en dat trek ik ook maar paar maanden aan dan, want draag altijd eentje met een rits.
Nog maar ff kijken, misschien wou mn moeder wel een dikke vest maken voor me.
Uurtje wandelen goed bevallen?

Wens voor drie,
Moeilijke situatie, ik vind net als leeuwtje, dat ze ook jou keuze te respecteren hebben, vorig jaar waren jou ouders er niet om die reden. Dus vind dat dat best moet kunnen wat jij wil.
Het zijn toch jullie kinderen?
Hoop dat jullie eruit komen.

Leeuwtje,
Fijn te lezen dat alles goed gaat meid, en je je super voelt. Haha en ja, die kwaaltjes die horen erbij he. Maar zo te lezen gaat het super met je. Lekker genieten meid.
En volgende week vertellen, leuk hoor. Spannend.

Liefs

Terug
Bovenaan