MEISTOPPERS deel 4!!!!

bloemetje
hihi ken je probleem met je jas.ik werd alleen maar dikker en buiten werd het alleen maar kouder.januari is mijn dochter geboren dus ja je snapt het al denk ik.
maar mijn jas kreeg ik dus ook erg moeilijk dicht en heb dus de laatste 2 maanden met de ja svan mijn vriend aan gelopen die zijn groter.misschien ken jij ook iemand die een grotere jas heeft.meestal hebben mannen best een een ruime jas.en als iemand dus nog een grote jas heeft liggen en hem niet aan doet kan je dat proberen.succes

blondje
wat leuk nieuws om te horen
echt super dat je echo goed was gegaan
geniet er van meid.

leeuwtje wauw naar derek ogilvie toe straks
super geweldig ben echt fan van hem hihi
ik wil natuurlijk alles weten he als je terug bent.
en mijn broek gaat nu ook in de avond wel ff open dat zit fijner
ik krijg hem wel dicht maar ik voel een spanning dan op mijn buik dus doe ik hem maar ff los dat zit toch fijner hihi.

wens voor drie
jeetje wat een situatie.ik denk dat ik je moeilijk kan helpen helaas
want heb eigelijk geen idee wat je kan doen.
wij vieren sinterklaas ook niet met schoonouders of met me eigen ouder of iemand anders wij vieren het gewoon met ze drietjes.hier lekker thuis.
ook geen gezeur dus zeg maar of dat je met elkaar rekening moet houden
als mijn dochter 4 is dus volgend jaar wil ik een sinterklaas laten komen hier thuis en 2 zwarte pieten lijkt me erg leuk.nu geven we de zak kadeau's aan de buren op 5 dec en dan kloppen hun ff snel aan en laten dan de zak voor de deur staan en gaan we lekker de avond pakjes uitpakken en natuurlijk lekker spelen met het nieuwe speelgoed.

en over het weer
ja hier heeft het ondertussen wel gesneeuwd in de middag maar het blijft niet liggen
het is zo weer weg.dat is wel erg jammer
maar heb wel ff een paar leuke foto's gemaakt van mijn dochter in de sneeuwbui
dat is dan wel weer mooi hopelijk krijgen we deze winter veel meer sneeuw en blijft het wel lekker liggen met ijs op het water echt winter dus zou wel leuk zijn.

hallo wens voor drie,
Ik wilde even reageren op jouw verhaal van Sinterklaas. HOE HERKENBAAR !!!!
Ik weet precies hoe je je voelt.
Hier heb ik namelijk exact hetzelfde luxe probleem.
Het gedoe begint al met Sinterklaas, beide ouders leven nog dus beide opa en oma's willen het vieren. Dat werd dus veel te veel aan cadeaus, snoep ed. Dus hebben we afgesproken dat we het om en om vieren. Ene jaar met ouders van mijn man, andere jaar met mijn ouders. Zo worden de sinterklaasavonden namelijk een beetje overzichtelijk.
Bovendien kopen de oma en opa's NIETS voor de kinderen. Ik koop het zelf en zij geven aan welk budget ze willen bijdragen. Zo weet ik zeker dat ze geen prullaria krijgen en niet 'over the top' veel te dure cadeaus a 100 euro ofzo.
Tot nu toe gaat het redelijk.

Maar 21 december is MArijn jarig en krijgt hij echt tonnen speelgoed kado.
En dan hebben we kerstmis nog, 1e kerstdag bij de ene opa en oma en de 2e kerstdag bij de andere, met kadootjes dus !!!! AAARGGHHH.
Na 2 jaar het hebben aangezien, heb ik nu ook met kerstmis de afspraak gemaakt dat IK de kadootjes koop en meeneem met kerst, zodat het allemaal een beetje gedoseerd is.

En begrijp me goed hoor, mijn ouders en de ouders van mijn man zijn echt schatten, maar ze willen zo graag zoveel geven, terwijl dat helemaal niet hoeft.
Dus wil ik ze ook niet kwetsen, en koop ik zelf de spulletjes in. Misschien een idee voor bij jou thuis??

Op de andere verhalen reageer ik morgen wel even, wil even naar nieuws gaan kijken hoe het weer morgen wordt. Hier in Den Bosch is het echt zo wit, dat is echt jaren geleden dat er zoveel gevallen is, ik schat echt zo'n 10 cm sneeuw ofzo. De straten zijn dan ook onbegaanbaar. Morgen moet ik voor mijn werk naar Apeldoorn toe, ben benieuwd wat de verwachtingen zijn voor vannacht en morgenochtend.
De hele dag tot 17.00 uur heeft het gesneeuwd en toen even een uurtje niet, maar nu is het weer in alle hevigheid losgebarsten.
En echt Winterwonderland alhier ...... jammer dat het niet 4 weken later is met kerst .... zou wel superleuk zijn.

nou hele fijne avond allemaal
en veel liefs
mama van marijn

Elke keer vergeet ik te vragen wie er nou laatst ook naar Derek was?
En Leeuwtje hoe was het? Net als op tv? Intrigeert me altijd, hoor graag je ervaring!

Reageer later op de andere verhalen!!

Hallo even een kort berichtje van mij.

Wat fijn blondje dat je echo goed is gegaan. Genieten is dat he? Als je je kleine hummel zo op de echo ziet bewegen.

En het jassenprobleem is inderdaad een ding Bloemetje. Ik heb een mooie wollen A-lijn jas, zo een die wijd van onderen is. Deze heb ik bewaard van de andere zwangerschappen en doet prima dienst als winterjas in deze bolle tijden ... HAHAHAHA.
Ik heb deze ooit bij ART gekocht. Dat is een winkel in Den Bosch, maar volgens mij zitten ze overal in het land. leuke winkel waar jonge ontwerpers hun kleding kunnen verkopen, dus je hebt iets heel aparts voor relatief weinig geld.

Hier vandaag gaat het wel goed, een beetje raar gevoel in mijn buik, beetje gespannen. maar ga nu eerst lunchen.

liefs mama van marijn

nog even een snel berichtje erbij. Mijn 'pijn' aan de buik werd inderdaad veroorzaakt door honger. Net flink gegeten soep, broodje en joghurt en de baby en de buik zijn weer rustig.
Gelukkig maar, maakte me toch een beetje druk over dit rare gevoel.

fijne dag allemaal, ik ga nu de hele middag vergaderen bluuuuuhhhhh.....
fijn hoor zo'n kantoorbaan   HAHAHAHAHA
liefs mama van marijn

hai hai

PFFF wat een weertje hier zeg t heeft gesneeuwt van s'morgens 8 tot
11 uur mensen wat een zooitje op de weg zeg, maar ook wel heel erg
leuk voor de kleine meid die vond het geweldig......
daarna waren er telkens kleine sneeuwbuien dus de weg na de vk hebben
we maar even met de auto afgelegt normaal loop je er 10 min over maar
goed hiiihihii toch maar even met de auto gegaan....

Zo vandaag de intake gehad was super zenuwachtig voor wat
me reactie zou zijn als ik dat kamertje in kwam lopen, maar het
viel reuze mee gelukkig...
Na alle gangbare dingen besproken te hebben vroeg ze of ze dus
even mogt voelen en zei ze me dat ze wilden proberen of ze het hartje
kon horen kloppen moest me niet druk maken als het dus niet te horen
zou zijn want t is nog vrij vroeg 9 weekjes maar ...
ze was behoorlijk lang aan t zoeken ik wou net zeggen van ach we zien
morgen wel. KIND LAAT JE HOREN DACHT IK WEL HIIHIHIII ....
WAS ER EEN MEGA HARTSLAG TE HOREN een seconde of 5 denk ik
toen was t alweer verdwenen maar wat een heerlijk gevoel dacht dat ik knapte
van geluk....
Ze was er wel over te spreken dat t nu al zo duidelijk te horen was maar
zeker ben je pas als t er is maar ik ga er nu maar mooi van genieten....
Die weken zijn zo om...........
Zo opgelucht nu ga ik morgen met een veel relaxer gevoel naar de echo toe
Heb er nu weer vertrouwen in dat t allemaal wel goed komt.........

Toi toi
Groetjes 21052007

Vandaag een heerlijk dagje rust, Christian is opgehaald door opa en oma (en heeft me lachend uitgezwaaid, heeft vast een prima dag) en ik ben nu net weer wakker. Heerlijk geslapen, dikke 3 uur, hmmm.... Gisteren was een k*t dag, en ben vandaag nog steeds misselijk, moet weer even bijkomen. Zat me nu wel te bedenken dat ik misschien maar eens lijstje moet gaan maken (daar hou ik wel van, ha ha) wat we allemaal nog moeten (hebben) en regelen. Wat ga ik bijvoorbeeld doen met Christian tijdens de bevalling? Wat te doen 's nachts? Of overdag? Iemand moet natuurlijk voor hem 'stand-by' zijn... Lastig hoor.

En Sinterklaas... pffff, die staat ook al voor de deur. Ik heb wel niet het luxe-probleem van jou, wensvoordrie, maar al die cadeaus, daar word ik ook niet blij van. Wij vieren het alleen met schoonouders (mijn ouders vinden sinterklaas niets en hebben hekel aan cadeautjes kopen e.d. En eigenlijk vind ik dat erg prettig!) en die hebben al met glimmende oogjes verteld wat een ontzettend leuke cadeautjes ze hebben voor hun kleinkinderen. En de cadeaus voor kerst hadden ze ook alvast gekocht. En tja, koud 7 weken na kerst is Christian jarig en dan wil iedereen natuurlijk ook weer 'het leukste, mooiste' speelgoed kopen... Ik zie nu al op tegen de berg die gaat komen (waar ga ik het laten??) en waar Christian nauwelijks naar om gaat kijken. Zeker omdat Christian nog helemaal geen idee heeft van het concept cadeautjes en niets verwacht! Zijn hoogtepunt van de avond zal vast de gezelligheid zijn, samen met pepernoten.

"Wat wil Christian hebben?" vragen familieleden dan en ik probeer wel eens die nuttig dingen (die we toch nodig hebben en geld kosten!) te vragen, zoals kleding en beddegoed, maar ja dat "vinden ze niet leuk om te geven"...

@ wensvoor3: ik vind ook dat ze jullie mening zouden moeten respecteren, om en om lijkt me een erg schappelijke regeling, om de overdaad een beetje in de hand te houden. Maar inmiddels weet ik ook hoe gretig opa's/oma's willen strooien met 'geweldige' cadeaus, het is alsof ze koste wat kost hun eigen jeugd willen herbeleven ofzo? Of willen 'bewijzen' hoeveel ze voor hun kleinkinderen over hebben. Veel succes met dit probleem... is niet makkelijk!

@ Bloemetje: winterjas, ja, ha ha, dat is idd een probleem. Ik heb gelukkig nog een oude jas (van mezelf) die erg wijd valt en die heeft prima dienst gedaan tijdens mijn 1e zwangerschap. Er zaten 2 gaten in, maar die heb ik improvisorisch dichtgenaaid. Ik heb 'm speciaal voor een volgende zwangerschap bewaard en nu erg blij mee. Het werd gelukkig net op tijd koud, ha ha, want mijn zomerjas ging idd niet meer dicht. Ik zou idd eens rondvragen (misschien ook bij mannelijke familieleden?) of iemand niet een ruimvallende jas heeft. Of anders een goedkope jas (zeeman? wibra?) 'op de groei' kopen?
En ja, kleertjes zijn niet altijd goedkoop, en daar komen al die andere 'kleine' dingetjes nog bij: washandjes, hydrofiele luiers, lakentjes, spuugdoekjes, slabbetjes, badcapes, hoeslakens, dekens... Ik was toch wel onder de indruk van de hoeveelheid die ik moest aanschaffen. Je bent echt zo honderden euros verder. Op zich is het fijn dat ik het meeste nu dus al heb, maar ja, er moeten dus wel allemaal nieuwe dingen voor Christian gekocht worden...
Vervelend dat het financieel nu minder is bij jullie, is altijd lastig als je een kind gaat krijgen, maar ik ben wel van mening dat het wel goed komt. Het zal wennen zijn, maar je leeft naar je inkomen. Verstandig om nu vast aan een appeltje voor de dorst te denken! En fijn dat jullie ook veel krijgen, dat scheelt ook weer.

@ Mama van Marijn: nou, dat is flink wat sneeuw geweest! Hier heeft het gisteren eind van middag flink gesneeuwd en vanmiddag nog een beetje, maar echt blijven liggen... nee. Ach, Christian begrijpt het concept sneeuw ook nog niet echt, dus niet getreurd.
En ja, ik ben nu echt aan het aftellen. Febr is (gelukkig!) over minder dan 3 maanden. Ik ga in mijn hoofd wel echt uit van 42 weken, want Christian was ook flink te laat, dan kan het alleen nog maar meevallen. Ik fluister wel eens tegen de baby, 38 weken is ook heel mooi hoor! Maar ik denk niet dat-ie gaat luisteren ha ha!
Vervelend trouwens die slapende/tintelende vingers, ik denk dat je zocht naar het woord carpaal tunnel syndroom? Ik heb er sinds week 20 ofzo iedere nacht (in meer of mindere mate) last van. Ik word er gelukkig niet van wakker, maar als ik wakker word slaapt mijn hand bijna altijd, omdat mijn pols dan weer iets gebogen heeft gelegen. Het is een bekend zwangerschapskwaaltje he, dat de zenuwen in je hand makkelijk afgeklemd worden... Succes ermee, ik hoop dat je er geen echte zenuwpijn aan krijgt!

@ Blondje: ja, fijn dat de echo er goed uitzag!! Poeh, ook alweer 10 weken, wat fijn meid. En zo te horen voel je je best goed. Fijn hoor. En idd, een echo met 12-13 weken is een stuk mooier om te zien, dan is het echt helemaal een mensje. Leuk hoor, dat je die al spontaan aangeboden hebt gekregen. Geniet ervan!

@ Jmv: hoe is het met je, meid? Moest weer even aan je denken toen ik vanochtend mijn zoontje uitzwaaide om zelf wat rust te hebben...
En tja, harde buiken, je zei 'nu al', ha ha, daar moest ik een beetje om lachen. In mijn eerste zwangerschap had ik ze (omdat ik te druk was op mijn werk) al dagelijks vanaf week 20, dus ik vond het een beetje laat... Ik heb ze erg weinig hoor, zeker nu ik niet meer fiets.

@ Leeuwtje: hoe was Derek??? Ik weet nooit zo goed wat ik van die man moet denken, maar het lijkt me een bijzondere ervaring om dat bij te wonen (en kom je nog op TV, ha ha ?)
Je klinkt idd helemaal zwanger, ha ha, dat plassen ja, heel irri, ik moest er ook echt aan wennen. Heb normaal echt nooit last met plassen, nog nooit een blaasontsteking gehad. Ik dacht vroeger dat het een kwaaltje van einde van zwangerschap was, maar helaas, het gebeurt al op dag 1, he? Veel succes ermee, wen er maar aan, nog maar 8 maanden te gaan...
En de 17e al naar VK, fijn! Testjes begrijp ik niet helemaal, maar wellicht bedoelt ze bloedprikken (standaard met 10-12 weken) en termijnecho? Want verder is het gewoon een lang gesprek over je gezondheid, die van je partner en je familie. Mijn tip: vraag vast even (voor zover je dat niet weet) bij je (schoon)moeder na of er bijzonderheden in familie voorkomen, mn zwangerschappen en bevallingen. Ik kwam er pas na mijn bevalling van Christian achter, dat mijn oma een kindje verloren had in de buik met 8 maanden... Over zulke dingen wordt niet altijd gesproken.

Terug
Bovenaan