MEISTOPPERS deel 4!!!!

hey meiden,

"even" het vervolg, dan ga ik daarna dat boek eens even bekijken!
en weer lekker op de bank zitten dus. merk toch wel dat als ik de hele avond achter de computer zit, het niet veel rust geeft voor mezelf.
bankhangen ontspant nu meer. maar ja, vind het zo gezellig hier, hihihi

Karin: je hebt maandag dus heerlijk geslapen en christian heel wijs een dagej bij opa en oma laten spelen.
en lijstjes zijn zo verkeerd nog niet he, zeker niet als je zwanger bent hahaha. ik merk dat zelf ook al wel hoor. schrijf voor de zekerheid alles op. vergeet soms best wel eens wat. ach ja, als dat vergeten niet erger wordt dan dit valt het nog wel mee....
en volgens mij staan bij veel kinderen de pepernoten bovenaan, hahaha.
en volhouden hoor meid, je hoeft geen 3 maanden meer, dus je hebt het grootste deel echt achter de rug!
en nee, ik kom niet op tv hoor, hahaha. De show van Derek was niet voor opnamen.
en wat betreft het rondvragen in de familie betreft, dat was ik ook wel van plan. Ik weet dat mijn oma 3 kindjes verloren is. ik dacht alle 3 aan een open ruggetje. Die hebben eerst wel een paar uur/dagen geleefd. Toen kende ze natuurlijk ook nog geen foliumzuur dus misschien is dat niet heel relevant meer, dat weet ik niet.
Daarnaast heeft ze nog 9 (inmiddels 8) gezonde kinderen hoor. Na die 3 kindjes mocht ze van de huisarts eerst niet meer zwanger raken. Dus wie weet hoe groot mijn familie anders was geweest.....
van tantes weet ik het niet precies. mijn ene tante is dus eerst in de MM beland en een andere tante heeft een vroeggeboorte gehad en dat kindje had het toen ook niet gehaald (maar heeft ook 2 gezonde dochters). van al de andere weet ik zo ook niet.

jmv: mijn buikspieren kunnen vast niet veel slapper worden
en je meisje jou lekker aan het uitproberen geweest.......weten die kids altijd lekker te timen he. ach ja, dat hoort er dan ook wel weer bij, hoe lastig soms ook.
mijn ventje is trouwens ook liever en zorgzamer dan verwacht. ik kwam (vorige week) woensdag thuis, was nog even eerst langs 3 winkels geraced. ik dus kei moe en toen eerst nog koken. dus tijdens eten zit ik dan voor het eerst. zegt ie; moet je mij ook maar even naar de winkel sturen, doe eens beetje rustigaan! en je had die kattenbakkorrels toch ook van het weekend kunnen halen? ik zei nee, want zijn bak moet eigenlijk al, tot weekend is te lang. maar ja, eigenlijk mag ik dat ook niet, maar weet dat jij dat niet doet. nee zei hij, dat doe ik niet dat weet je, jij wou da beest.
kom ik donderdag thuis, heeft ie vaatwassers leeggeruimd, de ovenschotel (had ik klaargezet) was klaar, aanrecht opgeruimd en schoon, tafels gedekt en...... de kattenbak verschoond!! jaja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit!
en mvm ja, hoeveel kan er eigenlijk in 1 fles? stomme vraag misschien maar gaat ie bij jou iedere dag ongeveer vol?

bloemetje: wat een prachtige foto's van je echo zeg! daar smelt ik gewoon weer helemaal van! kan zelf niet wachten tot ik echo krijg of hartje hoor, het is nu nog zo abstract.....
en dan maar een paarse wolk he (gemengd). Is ook mooi!
en ben soms wel misselijk ja. als ik 's ochtends niet eet of juist als ik in de avond iets te veel eet. maar vooral die lompe dingen en sneller moe dus en af en toe wat vergeten, slapende handen (wist niet eens dat dat een kwaaltje was!)...mijn borsten weet ik dus niet, die huid trekt toch nog wel.
Gelukkig zijn de wonden bijna allemaal voort goed dicht. op eentje na dan, maar dat gaat ook al wel de goede kant op.

mamavanmarijn: van breezergirl hebben we idd tijdje niet meer gehoord geloof ik, net als van missdreamer...die stond ook al voor mij op de novemberlijst dus zou ook al wel meer moeten weten denk ik.....

mama2006: ik snap best dat je van sommige mensen geïrriteerd raakt hoor! heb dat zelf ook weleens. gelukkig hier niet, hier kan ik echt mezelf zijn en voel me wel begrepen. hopelijk houd jij dat gevoel ook, want we zijn er echt voor je!
Ik raak bv erg geïrriteerd als dan iemand zegt: "zal vast wel weer meteen raak zijn, was vorige keer ook zo." of: "nou, allebei de eerste ronde raak (2e kindje dus), zijn dus een vruchtbaar stel samen dus weten we als er eventueel nog een derde komt..."
of (eigenlijk het ergste): ach, ik geloof dat er vanzelf een kindje komt als jij en je lichaam er echt aan toe zijn. als het dus even duurt ben je er kennelijk nog niet aan toe..." en dan zelf meteen zwanger zijn geraakt, dan denk ik waar heb je het over!!! ik hoop dat  het voor diegene bij de volgende minimaal 10 ronden duurt denk ik dan. maar ja, dat is natuurlijk ook niet helemaal eerlijk.
maar ik kan er nu eenmaal niet zo goed tegen als mensen zulke dingen zeggen terwijl ze niet weten waar ze over praten. Nou, ik was echt wel toe aan een kindje hoor, al wel 4 jaar! Maar het gaat simpelweg om al die frutdingetjes bij elkaar die het laten slagen of mislukken.
Het zou fijn zijn als sommige mensen wat meer leren waarderen wat ze allemaal hebben en hoeveel geluk ze daar dan ook mee hebben, dat ze dat gegund is. En daar kan ik dan soms best heel kwaad om worden als ze dan weer eens liggen te zeiken over iets onbenulligs....
in ieder geval een hele dikke knuffel meid!! en nogmaals, misschien is voor jou ronde 7 ook wel magisch.

en trouwens tip voor iedereen die gek wordt van het bombardemend aan cadeaus: laat je kinderen iets "sparen". kopen de andere altijd een geslaagd cadeau en hebben je kinderen echt iets om mee te spelen. De kleine van mijn schoonzus wil bv altijd graag lego-city. eerst wat simpele dingetjes toen ie klein was en nu hij 10 is wat ingewikkeldere dingen. kan hij een hele stad bouwen enzo. Ook met playmobil, een keukentje en dergelijke werkt dat zo.
(net waar je kind van houd natuurlijk)

fijne avond!
liefs X

hihi leeuwtje dat dacht ik ook mijn buikspieren kunnen niet slapper worden
nou geloof me het gebeurde echt waar je doet ongemerkt echt veel met je buikspieren.
en daar was ik echt achter gekomen ben ok benieuwd wat me nu allemaal te wachten staat hihi.een positief zwangerschapsverschijnsel heb ik ontdekt momenteel.
mijn haar blijft weer lekker zitten ik kan kammen douchen pluken aan me haar maar het blijft allemaal zitten haaruitval verledentijd nu ik zwanger ben hihi had ik met mijn dochter ook erg positief vind ik maar na de bevalling viel alles helaas weer gewoon uit.maar nu maar van genieten he.
en ik denk dat er 1 liter in een fles kan van mvm weet het niet zeker maar schat dat zo in.en soms heb ik een dag dan plas ik hem wel vol maar er zijn meerdere dagen dat ik niet vol krijg.meestal wel over de helft dat wel dus wel flink gevult maar niet vol.
maar ik ben natuurlijk heel veel thuis neem aan dat jij natuurlijk ook op je werk plast en dat niet opvang in de flessen dus zal het bij jou minder zijn denk ik.en ook als je op visite ben vang je het niet op denk ik.
en ook nog over je verhaal wat je tegen mama2006 zij over hoe mensen dan reageren als het in een keer lukt dat ze dan zeggen dat je lichaam er dan pas aan toe is.als dat zo was waarom zijn er dan zo veel meiden zwanger geworden die het eigelijk helemaal niet willen waar het helemaal niet gelegen komt en dat na een keer ff een vluchertje.die mensen weten gewoon niet wat ze zeggen.want als dat zo zou zijn dat mensen zwanger worden als ze er klaar voor zijn en het lichaam er klaar voor is is er ook geen abortus nodig denk ik dan maar dat is mijn mening.

verder voel ik me momenteel goed met de misselijkheid valt te leven ik kan er mee omgaan.en volgens mij is de buik weer aan het groeien want heb weer lekker steken en een zeurend gevoel.

Hoi meiden,

Jvm,
Goed misselijk dus, vervelend, maar gelukkig nog met te leven, hang je ook boven toilet?
En buik weer aan het groeien, ben benieuwd naar de volgende foto hoor. hihi.

Leeuwtje,
Fijn dat de wonden zo goed als dicht zijn. Op eentje na. Is dat op je borst eentje die nog niet goed dicht is?
Hoop dat dat snel weer betert.

Mama 2006,
inderdaad verwoord leeuwtje het goed. Het is voor mij ook makkelijk zeggen, was ook snel raak, kan me maar moeilijk inbeelden wat het is als het langer duurt. Lijkt me erg moeilijk.
Ik blijf aan je denken.

Hier gaat het redelijk.

x

Daar ben ik weer, ik moet alles nog even lezen! Door het virus moesten we een nieuwe pc kopen en nu is alles weer geinstalleerd.

Gisteren de eerste les yoga gehad, de ademhalingtips waren erg welkom. Vanavond voorlichting over borstvoeding, ik ben benieuwd.

Ik reageer later nog even!

Hoi,
Hier was ik weer.

Mooie dromen,
fijn nieuwe pc, kan je weer op het forum.
Gisteren eerste les gehad, en erg nuttige tips gekregen blijkbaar, erg prettig.
En vanavond borstvoedingsvoorlichting.
Ik ben ook eens aan het zoeken, ben vrij laat denk ik, ben morgen 20 weken, maar ga toch proberen er nog ergens bij te geraken.
Via ziekenhuis hier in buurt, kan je de cursussen volgen. alleen die van borstvoeding, is de eerste 1 april, dan ben ik dus hoogzwanger, of wie weet al bevallen.
Dus ja, dat schiet niet echt op volgens mij.
Via waar doe jij die cursussen?

Liefs

Hoi,

Zit net even te kijken, voor die cursussen, er is er eentje met sporten, zwanger fit, maar weet niet of het goed idee is met mn bekkeninstabiliteit, zwangerschapsyoga lijkt me erg prettig, is alleen op maandag avond, en vanaf januari heb ik op maandagavond hondenschool met de hond. Dus ja, dat schiet niet op dan.
Weet het niet goed. Help, haha.

Liefs

hoi lieve allemaal,

weer eens een berichtje van mij. Het is zo druk op het werk, ben er 's avonds echt helemaal kapot van. Ik merk dat mijn energieniveau echt heel anders is nu, ook mijn incasseringsvermogen is minder. Tja, dan is het 's avonds vroeg naar mijn bedje toe.
Maar goed, na lekker slapen ben ik 's ochtends altijd wel weer fit. Dus dat is heerlijk.

@Karin, wat fijn om eens een positief bericht van je te lezen. Christian lekker logeren, en jij even bijtanken. En die tintelende vingers heten inderdaad carpaal tunnelsyndroom. Heb er momenteel flink last van, wordt er een paar keer wakker van in de nacht, maar als ik dan anders ga liggen met mijn arm/hand, is het ook direct weg. Lastig kwaaltje, maar prima mee te leven. Hoe is het met jouw misselijkheid eigenlijk? Is dit ook minder aan het worden? Hoop het zo voor je.

@ Bloemetje, ik heb bij mijn eerste zwangerschap 'Samen zwanger' cursus gedaan. Dit is denk ik een prima cursus als je bekkeninstabililteit hebt. Het richt zich echt op ademhalingstechnieken en het kennen van je lichaam tijdens de bevalling. Het is een kleinschalige cursus met 3 of 4 stellen , dus je man MOET mee, of MAG mee, net hoe je het formuleert, maar het leuke is dus dat je deze cursus samen doet.
Ik vond het echt fijn meer te weten na de cursus. Persoonlijk heb ik zwangerschapsgym nooit gedaan, wat georganiseerd wordt vanuit de kraamzorg zeg maar.

Vandaag nog even flink doorwerken en dan vanavond lekker uiteten met vrienden. Heb er zoveel zin in. We hebben natuurlijk heel veel etentjes moeten afzeggen de afgelopen maanden door mijn intense misselijkheid, maar vanavond gaan we lekker met 'no limits' genieten, alhoewel, zonder wijn in ieder geval. Maar ja, dat maakt niet uit.
hele fijne vrijdag allemaal
en tot snel schrijfs

dikke knuffel
mama van marijn

Mama2006, balen zeg dat je weer ongi bent geworden. Ik duim voor je!!

Bloemetje, de yogales ben ik nu pas meegestart, 26 weken, en dat is wel een fijne periode, je bent dan net voor je verlof klaar (mits je natuurlijk 6 weken vantevoren stopt). De yoga heb ik via google, en les 1 en 7 gaat de partner ook mee.

De voorlichting borstvoeding was echt heel interessant, zelfs mijn vriend heeft 2 uur actief geluisterd! Ik heb heel veel geleerd (dat je tegenwoordig de poeder aan mag maken met leidingwater etc), ik heb de voorlichting via de kraamzorg gevolgd. Was nog gratis ook. Ze hadden ook tips voor websites, die zal ik nog erop zetten.

Hoe is met de anderen? Las de "hoe plan in st. klaas avonden". Bij ons is het ook niet altijd handig, ouders van mijn vriend zijn gescheiden en gaan niet door 1 deur. Heb wel besloten daar voor de kleine straks geen onderscheid meer in te maken, met onze eigen verjaardagen doen we dat wel. Zeer ingewikkeld allemaal. Ik wil best wat rekening houden maar om nou iets 4 keer te vieren om die reden....

Hoe is het met de zwangeren, kwaaltjes onder controle? Karin hoe is het met je misselijkheid? Hopelijk ben je wat waard de kerstdagen!

Hier alles nog goed, verbaas me er zelfs soms over. Dinsdag was er eem stuk van mijn vulling afgebroken is  inmiddels verholpen.

Fijne avond allemaal!!!

Terug
Bovenaan