A
Anoniem
Guest
hey meiden,
"even" het vervolg, dan ga ik daarna dat boek eens even bekijken!
en weer lekker op de bank zitten dus. merk toch wel dat als ik de hele avond achter de computer zit, het niet veel rust geeft voor mezelf.
bankhangen ontspant nu meer. maar ja, vind het zo gezellig hier, hihihi
Karin: je hebt maandag dus heerlijk geslapen en christian heel wijs een dagej bij opa en oma laten spelen.
en lijstjes zijn zo verkeerd nog niet he, zeker niet als je zwanger bent hahaha. ik merk dat zelf ook al wel hoor. schrijf voor de zekerheid alles op. vergeet soms best wel eens wat. ach ja, als dat vergeten niet erger wordt dan dit valt het nog wel mee....
en volgens mij staan bij veel kinderen de pepernoten bovenaan, hahaha.
en volhouden hoor meid, je hoeft geen 3 maanden meer, dus je hebt het grootste deel echt achter de rug!
en nee, ik kom niet op tv hoor, hahaha. De show van Derek was niet voor opnamen.
en wat betreft het rondvragen in de familie betreft, dat was ik ook wel van plan. Ik weet dat mijn oma 3 kindjes verloren is. ik dacht alle 3 aan een open ruggetje. Die hebben eerst wel een paar uur/dagen geleefd. Toen kende ze natuurlijk ook nog geen foliumzuur dus misschien is dat niet heel relevant meer, dat weet ik niet.
Daarnaast heeft ze nog 9 (inmiddels 8) gezonde kinderen hoor. Na die 3 kindjes mocht ze van de huisarts eerst niet meer zwanger raken. Dus wie weet hoe groot mijn familie anders was geweest.....
van tantes weet ik het niet precies. mijn ene tante is dus eerst in de MM beland en een andere tante heeft een vroeggeboorte gehad en dat kindje had het toen ook niet gehaald (maar heeft ook 2 gezonde dochters). van al de andere weet ik zo ook niet.
jmv: mijn buikspieren kunnen vast niet veel slapper worden
en je meisje jou lekker aan het uitproberen geweest.......weten die kids altijd lekker te timen he. ach ja, dat hoort er dan ook wel weer bij, hoe lastig soms ook.
mijn ventje is trouwens ook liever en zorgzamer dan verwacht. ik kwam (vorige week) woensdag thuis, was nog even eerst langs 3 winkels geraced. ik dus kei moe en toen eerst nog koken. dus tijdens eten zit ik dan voor het eerst. zegt ie; moet je mij ook maar even naar de winkel sturen, doe eens beetje rustigaan! en je had die kattenbakkorrels toch ook van het weekend kunnen halen? ik zei nee, want zijn bak moet eigenlijk al, tot weekend is te lang. maar ja, eigenlijk mag ik dat ook niet, maar weet dat jij dat niet doet. nee zei hij, dat doe ik niet dat weet je, jij wou da beest.
kom ik donderdag thuis, heeft ie vaatwassers leeggeruimd, de ovenschotel (had ik klaargezet) was klaar, aanrecht opgeruimd en schoon, tafels gedekt en...... de kattenbak verschoond!! jaja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit!
en mvm ja, hoeveel kan er eigenlijk in 1 fles? stomme vraag misschien maar gaat ie bij jou iedere dag ongeveer vol?
bloemetje: wat een prachtige foto's van je echo zeg! daar smelt ik gewoon weer helemaal van! kan zelf niet wachten tot ik echo krijg of hartje hoor, het is nu nog zo abstract.....
en dan maar een paarse wolk he (gemengd). Is ook mooi!
en ben soms wel misselijk ja. als ik 's ochtends niet eet of juist als ik in de avond iets te veel eet. maar vooral die lompe dingen en sneller moe dus en af en toe wat vergeten, slapende handen (wist niet eens dat dat een kwaaltje was!)...mijn borsten weet ik dus niet, die huid trekt toch nog wel.
Gelukkig zijn de wonden bijna allemaal voort goed dicht. op eentje na dan, maar dat gaat ook al wel de goede kant op.
mamavanmarijn: van breezergirl hebben we idd tijdje niet meer gehoord geloof ik, net als van missdreamer...die stond ook al voor mij op de novemberlijst dus zou ook al wel meer moeten weten denk ik.....
mama2006: ik snap best dat je van sommige mensen geïrriteerd raakt hoor! heb dat zelf ook weleens. gelukkig hier niet, hier kan ik echt mezelf zijn en voel me wel begrepen. hopelijk houd jij dat gevoel ook, want we zijn er echt voor je!
Ik raak bv erg geïrriteerd als dan iemand zegt: "zal vast wel weer meteen raak zijn, was vorige keer ook zo." of: "nou, allebei de eerste ronde raak (2e kindje dus), zijn dus een vruchtbaar stel samen dus weten we als er eventueel nog een derde komt..."
of (eigenlijk het ergste): ach, ik geloof dat er vanzelf een kindje komt als jij en je lichaam er echt aan toe zijn. als het dus even duurt ben je er kennelijk nog niet aan toe..." en dan zelf meteen zwanger zijn geraakt, dan denk ik waar heb je het over!!! ik hoop dat het voor diegene bij de volgende minimaal 10 ronden duurt denk ik dan. maar ja, dat is natuurlijk ook niet helemaal eerlijk.
maar ik kan er nu eenmaal niet zo goed tegen als mensen zulke dingen zeggen terwijl ze niet weten waar ze over praten. Nou, ik was echt wel toe aan een kindje hoor, al wel 4 jaar! Maar het gaat simpelweg om al die frutdingetjes bij elkaar die het laten slagen of mislukken.
Het zou fijn zijn als sommige mensen wat meer leren waarderen wat ze allemaal hebben en hoeveel geluk ze daar dan ook mee hebben, dat ze dat gegund is. En daar kan ik dan soms best heel kwaad om worden als ze dan weer eens liggen te zeiken over iets onbenulligs....
in ieder geval een hele dikke knuffel meid!! en nogmaals, misschien is voor jou ronde 7 ook wel magisch.
en trouwens tip voor iedereen die gek wordt van het bombardemend aan cadeaus: laat je kinderen iets "sparen". kopen de andere altijd een geslaagd cadeau en hebben je kinderen echt iets om mee te spelen. De kleine van mijn schoonzus wil bv altijd graag lego-city. eerst wat simpele dingetjes toen ie klein was en nu hij 10 is wat ingewikkeldere dingen. kan hij een hele stad bouwen enzo. Ook met playmobil, een keukentje en dergelijke werkt dat zo.
(net waar je kind van houd natuurlijk)
fijne avond!
liefs X