Ik moet toch eigenlijk wat vaker proberen te reageren, is alweer een week geleden en ik lees zoveel dingen waar ik iets op wil zeggen, ha ha. Tja, nu even een momentje, terwijl manlief met Christian speelt. Ik heb best een goede week achter de rug, nu de 2e week dat ik slechts 1 dag heb hoeven braken. Ook de misselijkheid viel nu erg mee, mijn plan van rusten en slapen lijkt dus toch wat vruchten af te werpen. Het scheelt dat ik ook vrij redelijk heb geslapen. Er zit nu zelfs een heus patroon in, om 21:30 naar bed, minstens een uur wakker liggen (terwijl rug/bekkenpijn langzaam afzakt), en dan wakker (om te plassen) rond 0:30 uur, 4:00 uur en 6:30. :Laten dit nu ook voedingstijden van een pasgeboren baby zijn, ha ha! Ik geloof dus echt dat ik 'voorbereid' word door moeder natuur...
Jammer genoeg wel erg veel last gehad van mijn rug en bekken, maar ik weet precies hoe dat komt: eigenwijze dreumes van bijna 2! Ik heb echt tientallen tips gehad hoe je 'verstandig' moet tillen e.d. maar dat is niet te doen als je kind voor geen meter meehelpt (en soms zelfs echt flink tegenwerkt). Zijn nieuwste 'spelletje': zodra ik zeg, kom Christian, gaat hij nu plat op zijn buik liggen, wachten tot ik hem van de vloer kom afplukken. Hoe langer ik wacht, hoe harder hij begint te giebelen van spanning. Ik moet dus helaas heel diep bukken. Heb nu de luiertas beneden staan, zodat ik geen trap meer hoef te lopen om hem te verschonen.
Ben ook weer bij VK geweest, alles was goed. Omdat ik rond de 30 weken was, moest er bloed geprikt worden (Hb en suiker waren keurig) in grote buis. Dit om te bekijken of ik wellicht rhesus-antistoffen heb gemaakt en daarna kreeg ik de anti-rhesus D spuit in mijn bovenbeen. De vorige keer bij 1e zwangerschap was dit een pijnlijke aangelegenheid, dus bleh, had er niet zoveel zin in. Maar nu ben ik een nog grotere fan van mijn VK, ze heeft de spuit geheel pijnloos gezet!! Fijn. Nu maar afwachten wat bloedgroep van baby is, of ik na bevalling nog een spuit krijg. En volgende controle is alweer over 2 weken, nu begint het echt op te schieten (AAAAAAAAAAAHHHHHHHHH, en babykamer is nog steeds niet klaar!).
Ook de gratis babykado-dozen beginnen nu binnen te komen (nou ja, ik mag ze op komen halen), zit ook best wel wat troep in, maar ook paar hele handige dingen. En tja, als ze toch gratis zijn, he?
Oh, moet nu even gaan slapen, Christian ligt nu net in bed, dus reacties volgen straks (hoop ik, als ik tijd voor krijg, gaan straks ook sinterklaas vieren...).