MEISTOPPERS deel 4!!!!

Hoi Meiden,

Was ik ook weer eens.

Mooie dromen, fijn dat het zo goed gaat. Wel erg fijn om zo je zwangerschap door te wandelen, hopelijk blijft dat zo tot het einde.

Mama van Marijn,
erg druk dus. hoelang moet jij nog werken?
rustig weekend voor de boeg? Of ook druk dit weekend?

Hier gaat het redelijk.
werk gaat niet zo lekker, pijn in bekken komt weer vrij heftig terug, maar heb goed gesprek gehad, en mag het op mijn tempo gaan doen.Maandag naar arbo arts, ik ben benieuwd.
Verder alles goed hier.

Liefs

hee lief bloemetje,

een heerlijk rustig weekend zitten we nu middenin ;))
Vanmorgen even lekker naar de markt geweest en even gewinkeld.
En vanmiddag een beetje eten koken in het vooruit om in te vriezen en soep maken.
Natuurlijk ook sinterklaasliedjes zingen de hele dag ......
Ik heb vanmorgen het eerst ontwerp binnengekregen van het geboortekaartje. Ik heb zelf een ontwerpje gemaakt en een grafisch vormgever heeft het voor me opgezet.
Ik was helemaal ontroerd. zo prachtig. Nog een paar wijzigingen en dan staat dat ook alvast klaar.

Ik werk trouwens tot 14 februari. Ik stop 6 weken voor de uitgerekende datum 27 maart, dus dat is al heel snel voor mijn gevoel. Ik bladerde in de agenda en ik dacht, jeeminee nog 3 weken in december en dan kerstvakantie en dan alweer januari, dan hoef ik nog maar 6 weken. Ben wel blij dat het zo snel gaat, ben zo benieuwd wie het meisje in mijn buik is.

fijn weekend,

liefs mama van marijn

Hoi,

Mama van Marijn,
Wat fijn dat de druk van geboortekaartje erg mooi was.
Hehe, als je er helemaal ontroerd door bent, dan is ie helemaal goed.
Wij moeten hier nog aan de gang, we willen graag goedkope geboortekaartjes.
Door gedoe met de belastingdienst hebben we het opeens beetje krap hier. Dus word nog een uitdaging om alles in huis te krijgen, maar dat gaan we redden. Hihi. komt helemaal goed.

Ik ben ook zo benieuwd naar dat mensje in mn buik, ben zo benieuwd. Ik ben er nu al verliefd op, als ik naar de echo foto kijk word ik helemaal warm vanbinnen.

Trouwens vraagje aan jullie.
Vanaf wanneer kan je harde buiken krijgen, laatste dagen ben ik beetje gestrest, en mn buik is erg hard, soms doet het ook gewoon echt zeer.
Is dat teken dat ik ff rustiger moet doen? Of is dit normaal?

Liefs

he Bloemetje,

harde buiken horen er wel een beetje bij hoor, bij diep bukken, tillen, druk zijn en inderdaad een stress kan het optreden. Ik heb altijd begrepen dat van de vk dat het geen kwaad kan. Je moet echter wel naar je lichaam luisteren en als je harde buiken hebt, inderdaad rustig aan doen, even met een boekje op de bank, lekker even liggen, dan ebt het vervelende gevoel vaak weer snel weg.
Als harde buiken gepaard gaan met krampen, dan wel altijd de vk bellen. Ook bij bloedverlies.
Maar ik zou het gewoon even rustig aan doen, meestal is dat voldoende.
Het leuke van harde buiken is, beetje raar om dat zo te zeggen, is dat wanneer de buik weer soepel is, je vaak je babietje heel goed en veel voelt.

nou rustig aan dan maar dit weekend toch?

liefs mama van marijn

Mama van Marijn,
dank je wel voor je duidelijke antwoord.
Ja, dit weekend rustig weekend, en proberen alles uit mn hoofd te zetten, vriend is vandaag werken, en eerlijk gezegd geeft me dat vandaag echt een verademing. Even tijd voor mezelf, met de hond die nu lekker rustig is.
Zo naar me schoonmoeder, pakjes avond daar.
En, ja, gister toen ik rustig aan ging doen voelde ik de baby heel duidelijk, voelde hem echt schoppen, haha, vriend was natuurlijk te laat, en kan het nog niet voelen.
Vandaag weer rustig in mn buik, maar vaak komt het tegen de avond dat ik wat beweging voel.

Liefs

Wat leuk, mama van marijn, dat je zelf het kaartje hebt ontworpen! Ik was er aan begonnen maar nu onze pc laatst was gecrasht en we nog niet weten of het een jongen of meisje wordt, dacht ik: we gaan toch maar naar een drukker. Wel al een idee wat we willen, en een gedichtje moet ik nog bedenken.

8 januari is er een rondleiding in het ziekenhuis hier, die daarna is pas 19 februari, te laat, dus moet me maandag maar meteen even inschrijven!

We gaan trouwens 2 januari nog een weekeinde weg samen, heerlijk.

Fijn Bloemetje dat je de baby als zo goed voelt! Die in mijn buik beweegt meer wel dan niet, dus dat wordt nog wat straks.

Wat een kou vandaag, ben wel even gaan wandelen, morgen weer met een vriendin. Zometeen spaghetti maken, maar eet alleen, vriend heeft na werk nog drankje voor afsluiting van het jaar, dus die zal wat later zijn.

Mijn ouders komen volgende week al terug, mijn moeder zal wel moeten lachen om mijn buik, toen ze weggingen 2 maanden geleden was nog weinig.

Balen bloemetje, tegenvaller belastingdienst, dat komt ook ineens om de hoek kijken he dat soort niet leuke dingen.

Fijne avond allemaal!

Dag dames...
Ben ik ook weer es. Bij de meesten van ons gaat t wel goed lees ik, jammer dat mama 2006 weer ongesteld is geworden..
Hier gaat t zn gangetje, we gaan deze week een paar dagen op stap. Hoop dat ik er van kan genieten.....
Heb nl veel pijn in mijn buik deze week, steken in mijn onderbuik, zowel links en rechts boven mijn liezen. Mijn eigen diagnose was bandenpijn, maar ben toch onzeker.... Als ik stil lig is het weg. Herkennen jullie t?

Ik moet toch eigenlijk wat vaker proberen te reageren, is alweer een week geleden en ik lees zoveel dingen waar ik iets op wil zeggen, ha ha. Tja, nu even een momentje, terwijl manlief met Christian speelt. Ik heb best een goede week achter de rug, nu de 2e week dat ik slechts 1 dag heb hoeven braken. Ook de misselijkheid viel nu erg mee, mijn plan van rusten en slapen lijkt dus toch wat vruchten af te werpen. Het scheelt dat ik ook vrij redelijk heb geslapen. Er zit nu zelfs een heus patroon in, om 21:30 naar bed, minstens een uur wakker liggen (terwijl rug/bekkenpijn langzaam afzakt), en dan wakker (om te plassen) rond 0:30 uur, 4:00 uur en 6:30. :Laten dit nu ook voedingstijden van een pasgeboren baby zijn, ha ha! Ik geloof dus echt dat ik 'voorbereid' word door moeder natuur...

Jammer genoeg wel erg veel last gehad van mijn rug en bekken, maar ik weet precies hoe dat komt: eigenwijze dreumes van bijna 2! Ik heb echt tientallen tips gehad hoe je 'verstandig' moet tillen e.d. maar dat is niet te doen als je kind voor geen meter meehelpt (en soms zelfs echt flink tegenwerkt). Zijn nieuwste 'spelletje': zodra ik zeg, kom Christian, gaat hij nu plat op zijn buik liggen, wachten tot ik hem van de vloer kom afplukken. Hoe langer ik wacht, hoe harder hij begint te giebelen van spanning. Ik moet dus helaas heel diep bukken. Heb nu de luiertas beneden staan, zodat ik geen trap meer hoef te lopen om hem te verschonen.

Ben ook weer bij VK geweest, alles was goed. Omdat ik rond de 30 weken was, moest er bloed geprikt worden (Hb en suiker waren keurig) in grote buis. Dit om te bekijken of ik wellicht rhesus-antistoffen heb gemaakt en daarna kreeg ik de anti-rhesus D spuit in mijn bovenbeen. De vorige keer bij 1e zwangerschap was dit een pijnlijke aangelegenheid, dus bleh, had er niet zoveel zin in. Maar nu ben ik een nog grotere fan van mijn VK, ze heeft de spuit geheel pijnloos gezet!! Fijn. Nu maar afwachten wat bloedgroep van baby is, of ik na bevalling nog een spuit krijg. En volgende controle is alweer over 2 weken, nu begint het echt op te schieten (AAAAAAAAAAAHHHHHHHHH, en babykamer is nog steeds niet klaar!).

Ook de gratis babykado-dozen beginnen nu binnen te komen (nou ja, ik mag ze op komen halen), zit ook best wel wat troep in, maar ook paar hele handige dingen. En tja, als ze toch gratis zijn, he?

Oh, moet nu even gaan slapen, Christian ligt nu net in bed, dus reacties volgen straks (hoop ik, als ik tijd voor krijg, gaan straks ook sinterklaas vieren...).

Terug
Bovenaan