Hmm, jammer, Christian wilde maar anderhalf uur slapen... Ik had er zo nog 2 bij willen tukken, maar ja.
@ Jmv: jammer van de misselijkheid, maar fijn dat het nog goed te doen is voor je, ik hoop dat het zo blijft in de (korte, hopelijk!) periode dat je er last van hebt. En tja, minder haaruitval, da's idd weer lekker positief, ha ha! Ik merkte het nu vrij laat pas, met 4 maanden of zo, maar ach, kan me weinig schelen. Heb al een grote bos van mezelf, dat kan soms best een tikje minder. Ik vind het vooral handig voor het doucheputje, ha ha! En dan straks idd na de bevalling, valt het weer met bosjes tegelijk uit...
En ja, slappe buikspieren, daar weet ik ook alles van. Ik was tijdens zwangerschap van Christian verbaasd voor hoeveel dingen je toch stiekem je buikspieren gebruikt en die dan toch opeens moeizaam gaan met die dikke buik. Hele simpele dingen, vooral opstaan e.d. Ach ja, ook dat komt vanzelf weer goed (al geloof ik niet dat de blubberbuik ooit nog weggaat, hi hi).
@ Bloemetje: he, wat fijn, nu wel een goede echo gehad met plaatjes voor thuis. Maar goh, je hebt echt een eigenwijs droppie, ha ha! Hoor je niet vaak, dat ze het gewoon echt niet konden zien, jongen of meisje. Nou ja, uiteindelijk is het natuurlijk niet belangrijk, maar toch wel wat jammer als je het graag had willen weten. Dus toch maar veel unisex kleertjes dan maar?
En wauw, jullie babykamer schiet volgens mij echt al op, ik word er helemaal nerveus van. Ik ben tenslotte 8 weken verder, zou ik niet degene moeten zijn met als eerste een kant en klare kamer!? Maar nee, dus, wij (= mijn man in deze, omdat ik niets kan/mag doen) zijn van op het laatste nippertje... Wel lekker hoor, als alles eenmaal klaar is! Weer een zorg minder.
Ik hoop trouwens dat je je al ingeschreven hebt voor een zwangerschapscursus of het anders echt uiterlijk komende week gaat doen, want anders zit alles vol! Ik heb me aangemeld met 18 weken en toen mopperden ze al dat ik laat was... Ik kon ook niets meer kiezen, heb laatste gaatje gekregen. Ik doe nu de cursus van thuiszorg, kost 9 euro in totaal, en bevalt goed.
@ Mama2006: meid, wat balen, toch weer ongi. Al verwachtte je het misschien, toch zeker niet leuk! En dan irritante opmerkingen, daar zit je natuurlijk ook niet op te wachten. Ik probeer uitspraken hierover te vermijden, ik weet namelijk echt niet hoe het voelt, maar ik besef heel goed dat het soms erg oneerlijk verdeeld is in dit hele zwangerschap-gebeuren. Ik hoop dat het voor jou snel raak is. Ik gun het je met heel mijn hart!
@ Leeuwtje: wat leuk dat je plezier hebt gehad bij Derek! En wat fijn dat je vriend toch onverwacht zorgzame kanten laat zien, heerlijk hoor. Je leert elkaar toch een beetje op een andere manier kennen, tijdens zwangerschap en daarna vooral ook die eerste tropenjaren met kleine kids. Ik hoop dat hij nog een heleboel aangename verrassingen voor je in petto heeft, hi hi.
En nu ook aan de 'zeik' voor MvM, goed hoor. Volgens mij past er 2 liter in zo'n fles. Als ik een dag thuis was, plaste ik volgens mij meer, maar ik deed het niet op mijn werk, dus ik 'mengde' dagen zeg maar. Maar als je het erg trouw doet, dan zijn die 8 bokalen zo vol...
Hoe is het boek? Ik heb zelf voor serviesje gekozen, want ik had al een boek en DVD van vorige zwangerschap en tja, we hebben alleen maar nijntje servies voor Christian, dus meteen in gebruik genomen, ha ha. Fotolijstje heb ik ook gehad, maar eigenlijk weet ik nu echt niet meer waar het is...
@ Mooie dromen: leuk dat je cursus ook begonnen is en dat je het nu al handig vindt. Dat je nog veel nieuwe dingen mag leren, ha ha! Ik weet dat ik er veel aan heb gehad.
En je hebt dus een heuse druktemaker in de buik? Ze zeggen dat dit vaak ook actieve kindjes zijn als ze groot worden. Dan krijg ik het wellicht rustig, want dit kindje is erg rustig (tot nu toe, vind ik, maar ik weet eigenlijk niet meer zo goed hoe het bij Christian was). Ik heb zelfs al een paar keer gedacht, als ik het nu niet binnen een uur voel, dan ga ik VK bellen! Maar ja, dan meld zo'n spruit zich toch altijd weer even. Lukt het je wel om goed te slapen, met zo'n kleine acrobaat in de buik?
@ Mama van Marijn: wauw, nu al eerste blik op je geboortekaartje... Word ik ook weer nerveus van, want wij zijn nog niet eens wezen kijken . Maar fijn dat het goed beviel en leuk dat je het zelf ontwerpt.
En bij Christian hebben wij die cursus gedaan, alleen bij ons heette het 'samen bevallen'? Was idd intiem en rustig, wij vonden het erg fijn. We hebben er toen bewust voor gekozen, zodat mijn man ook veel en goede voorlichting zou krijgen. Vanuit mijn opleiding (ik ben arts) weet ik natuurlijk al vrij veel over zwanger en bevallen, heb ook een stuk of 25 bevallingen gezien/mee begeleid als stagiaire. Ik vond het er belangrijk dat hij ook goed voorbereid was en niet in paniek zou raken.