MEISTOPPERS deel 4!!!!

hee lieve meiden goedemorgen,

even een berichtje van mij. Heb sinds een paar dagen weer een beetje  last  van misselijkheid. Met name 's avonds na het eten. Mmmm, niet fijn dus! ik snap het ook niet goed, het is ineens weer opgekomen. Hopelijk blijft het alleen maar in de avond, want ik moet er niet aan denken dat ik de hele dag weer boven de toilet hang.

En mooiedromen over voedingsbeha's kan ik kort zijn, koop niet de duurste en geen van polyester of iets dergelijks. Lekkere katoenen kopen, die je veelvuldig kunt uitwassen op 60 graden. Ik heb bij de vorige kindjes 3 voedingsbeha's gekocht per keer, 2 van de hema ( katoen) en 1 van Anita, die laatste was echt heel duur, iets van 60 euro ofzo. Maar de duurste zat het minst lekker, niet goed ademend, en met veelvuldig wassen vond ik 'm groezelig worden. De twee katoenen bleven lekker fris eruit zien.
Met 3 kon ik dagelijks wisselen van beha en iedere dag een schone aan.
De maat is wel belangrijk, je hebt tijdens borstvoeding echt een paar maten meer. Beste is om in maand 8 ofzo even de maat te laten opmeten en die maat te kopen. Nu zijn je borsten nog relatief klein ten opzichte van de melkperiode!! ( ongelofelijk he?)
Ik heb de voedingsbeha's ook 's nachts gedragen omdat je dan van die pads erin kunt doen die tegen doorlekken helpen. Als je kindje huilt, begint de melk vaak direct te lopen..... moeder natuur he?

Ik heb met de 3 beha's tot het einde van de voedingsperiode gedaan, dat is ongeveer 10 maanden geweest. Daarna heb ik ze weggegooid.

nou succes ermee,

fijne dag allemaal
mama van marijn

Al is het wat vroeg (ging niet anders in de planning), sinterklaas is inmiddels bij ons geweest. Was wel gezellig, maar wat rommelig want Christian was erg vroeg moe (en dus jengelig). De cadeau's vallen me mee, schoonouders hebben zich toch een beetje ingehouden, yeah! Een mooie puzzel (vindt hij nu geweldig), een knuffel, een leuk boekje en wat van little people. Is nog te overzien. Hij heeft zowaar zelfs een pyama gekregen, helaas was deze wel 2 maten te groot, dus die past hij pas over 1-2 jaar! Nou ja. Vergaat niet he, ligt nu bovenin de kast te wachten.

Ik zat net even de foto's terug te kijken en ik moest wel lachen, bijna op iedere foto staat Christian nieuwsgierig mee te kijken hoe die persoon z'n cadeautje uitpakt, ha ha! Hij staat dus echt overal op, al was dat helemaal niet de bedoeling, hi hi.

Zoals te verwachten, ben ik nu nog aan het bijkomen van dit drukke weekend. Slecht geslapen door pijn in mijn rug en bekken, ook heftige steken in mijn bil (zenuw, denk ik?) en gisteren echt kotsmisselijk, bleh. Vannacht en vanochtend niet veel beter helaas, maar met uiterste krachtsinspanning heb ik toch binnen kunnen houden (wauw!). Ben nog erg moe en meteen dan ook weer wat somber en futloos. Tja. Christian is lekker spelen op het kinderdagverblijf, dus ik ga straks tukken, zo lang als ik wil, hmmm....

@ Bloemetje: tot verlof in ziektewet, bah, is idd echt niet leuk. Ik weet hoe dat voelt! Maar zoals je zelf al aangeeft, waarschijnlijk wel de beste oplossing voor iedereen. Je kunt wel heel hard willen, maar als je lijf niet meewerkt... Doe het vooral lekker rustig aan en een paar uurtjes in de week klinkt toch best gezellig, niet? Ik ga inmiddels helemaal niet meer, omdat ik het contact met de collega's alleen meer frustrerend vind, herinnert me er continue aan wat mijn lijf allemaal niet meer wil, ik werd er erg moedeloos van. Gelukkig begrijpt mijn baas (en de collega's) dit heel goed.

@ Mooie dromen: ik heb dat boekje nooit gelezen, maar de leidster van zwangerschapscursus de vorige keer zei dat ook telkens, "deze wee komt niet meer terug, deze wee komt niet meer terug..."
Achteraf moet ik er (net als mama van Marijn) wel wat om lachen. Ik had alle aandacht nodig om op mijn ademhaling/puffen te letten, was geen ruimte in mijn hoofd voor andere dingen. Vooral die laatste 2 cm ontsluiting kon ik helemaal niet meer denken, behalve "dit is te heftig, ik hou dit niet vol! Ik moet persen, persen, eruit, eruit!"
Maar goed, ademhaling is erg belangrijk en je kunt maar beter een aantal technieken achter de hand hebben om je weeen op te vangen. Want het blijven krengen.
Wat voedingsBH's betreft. Ik heb er 2 bij hunkemoller laten aanmeten toen ik ongeveer 34-35 weken was en daarna heb ik in dezelfde maat nog een van prenatal en een van Anita (idd duur, ik dacht 50 euro) gekocht. Ik heb van mezelf al grote borsten, ik vind die van Anita juist het fijnste, want die geeft de meeste stevigheid, zat heerlijk met de stuwing (2-3 dagen na bevalling). Ik heb ze de hele zwangerschap al weer aan, maar ik wil over een paar weken weer even opnieuw de maat laten opnemen, want soms heb ik het gevoel dat mijn borsten toch groter zijn.

@ Mama van Marijn: oh, jij ook weer misselijk, bah, bah. Is niet leuk nee, maar ja, wat doe je eraan? Ik hoop dat het met een beetje rust helemaal wegtrekt en dan ook echt wegblijft (al is dat dus bij mij nooit gebeurd...).
En wat babykamer betreft, ja, wij hebben op zich ook alle spullen wel, alleen moet idd het kamertje nog worden geschilderd e.d. Zaterdag gaat mijn man (met hulptroepen) weer aan de slag, ik hoop dat het opschiet, zodat het straks met kerst klaar is! Christian slaapt nu nog in het ledikantje, we hebben het peuterbed al, ik wil hem na de kerst 'oververhuizen', zodat hij ruim de tijd krijgt om te wennen, voordat de baby komt. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat straks...
En mijn buik, tja. Wat is heel groot? Ik vind 'm wel groot, is in ieder geval zeker niet bescheiden of klein! Ik ben in voor-achterwaartse richting in ieder geval al een heel stuk breder dan mijn heupen. Dus als ik ergens niet gewoon recht langs kan lopen, tja, dan past het gewoon echt niet, ha ha. Zie je dat plaatje van die 2 zwangere buiken dat altijd boven het forum staat, waar ze elkaars handen vasthouden? Ik vind dat mijn buik erg lijkt op die vrouw met het witte shirtje aan, links dus. Goed rond dus, al draag ik iets hoger. Als ik zou zeggen dat ik ieder moment zou kunnen bevallen, zou iedereen me meteen geloven!

@ Leeuwtje: ja, 'moe' krijgt een hele nieuwe betekenis als je zwanger bent, ha ha. Ik weet dat ik bij Christian ook eindeloos kon slapen, in avond viel ik om 19:00-20:00 uur in een coma, zeg maar, ha ha. Doe lekker rustig aan en pas op jezelf. Je hebt het ook echt nodig, hoor, er wordt druk gewerkt in je lijf!
Wat betreft zwangerschapsstriemen, die hou je niet tegen met smeren, hoor. Als je er aanleg voor hebt, wil alleen 'niet te veel te snel aankomen' nog een beetje helpen, maar ja, dat heb je zelf niet in de hand als je zwanger bent, ha ha! Zeker borsten kunnen in het begin al enorm groeien.
(ik hoop trouwens dat je brandwonden nu snel helemaal genezen zijn!)

Hoi Dames,

Leeuwtje,
Fijn dat het goed gaat, en je leuke reacties krijgt. Is altijd wel erg fijn he. Hihi.
Oh en al striemen, vervelend dat je je borsten nog steeds moet afplakken, maar geneest het wel goed?

Mama van Marijn,
hehe, goed van die bh's. haha dat word nog wat. Toen ik zwanger werd had ik cup D. nu al cup F, dat word nog wat met borstvoeding. Haha.

Karin,
Haha, wat leuk, op elke foto je zoontje nieuwsgierig, hihi.
Wel leuk.
Fijn dat je zoon op het kvd is. En jij dus lekker rustig aan kan doen, en vervelend als je op voorhand weet dat je last gaat hebben van drukke dagen. Zeer vervelend.
Meid, rustig aan doen vandaag.
En ja, in de ziektewet zitten, niet leuk, maar wel beter. En ja die drie keer twee uurtjes zijn wel gezellig, maar vind het ook vervelend, omdat ik graag in groepje wil staan waar ik normaal werk. En het zeer vervelend vind dat ik daar niet kan staan, doet me ook pijn hoor.
En ga ik volgende week ook wel aangeven aan mn baas. en collega's dat ik het daar moeilijk met heb. Je kan niet meer meepraten over alles. Je moet na je verlof weer helemaal opnieuw beginnen, lig er dan toch makkelijk 9 maanden tussenuit. En daar zie ik zo tegenop, moet me dan echt gaan bewijzen, want twee maanden later loopt mn contract af, dus spannend of ik dan verlenging krijg. Hoop het wel, want anders hebben we grote problemen.
En al mooie buik, heerlijk. Of zit ie af en toe wat in de weg?

Hier slaap ik heel slecht, vannacht bijna geen oog dicht gedaan.
Lag om half elf op bed, sliep tegen half 12, half 1 wakker, half twee weer. half vier ook weer. en om half vijf ging Buddy blaffen en janken, net als om zes uur. Pff, nu verrot, en ook best pijn in mn bekken nu. Dus blij dat ik vandaag niet hoef te werken, ik vrijdag pas weer paar uurtjes naar me werk ga.

Tja, ze zeggen dat ik nog wel wat werk, maar voelt eerder als even uit huis zijn en wat te doen hebben. Want mn werk is het niet.

Verder gaat het goed.

Liefs

hallo allemaal,

gisteravond naar de vk geweest. Alles goed gelukkig.
Maar de buik.baby lag al flink voor op schema, een flinke groeispurt noemde de vk de afgelopen 4 weken. De beeb ligt nu ongeveer 2 weken voor op groei qua grootte.
Mmmmm, over 4 weekjes een eerste groeiecho. ben benieuwd ...

Hoe is het met jullie vandaag?

liefs mama van marijn

Mama van Marijn,
Oh, jullie meisje ligt flink voor op schema.
Wel fijn dat het goed in de gaten word gehouden, ze word dus een flink meisje? Liepen jou jongens ook voor met de groei.
Fijn dat alles verder goed is.

Ben vandaag dus bij cardioloog geweest. Vorig jaar waren uitslagen allemaal normaal, en was er niets aan de hand, daarom zei vorige arts, niets aan de hand, stop met je medicatie.
Nu heb ik dus weer al die onderzoeken gehad. Om te kijken hoe het er nu voorstaat (wou vorige cardioloog niet doen)
Nu blijkt uit echo dat er iets in mn hart dikker is geworden, en in bloedwaarden is dat ook te zien, is wat verhoogd, niet erg of gevaarlijk, maar het is wel te zien.
Dit komt omdat ik nu al bijna 2 jaar last heb van die kloppingen, en het hart daar dus onder gaat lijden.
Ik moest nu zelfs medicatie weer gaan verhogen(van vorige moest ik stoppen :s, snappen jullie het nog?)
En moet in januari weer zo een 24uurs registratie van mijn hart, om te kijken hoe het dan gaat. Mijn hartslag is ook te hoog, overdag 95 a 115, s nachts rond de 80 a 90, wat hij veel te hoog vond. Doordat hart dus nu hinder ondervind van die kloppingen, ben ik vaker benauwd, heb ik soms moeite met trap lopen. (erg moe als ik boven ben)
Tijdens bevalling moet ik zo een ding rond me buik om hartslag van kindje in de gaten te houden, en eerste dagen moet kindje erg goed in de gaten worden gehouden, komt door medicatie.
Volgend jaar krijg ik dan wss nieuwe medicatie, die zwaarder zijn(maar nu niet aan te raden zijn, maar eventueel wel gaat geven als het erger word) of een opname waarbij ze iets wegbranden, maar dit weet hij nog niet, en hangt ervanaf hoe het na bevalling zal zijn.
Ben dus erg blij dat ik naar andere arts ben gegaan, en hier wat meer duidelijkheid over heb.
Het is niets om me zorgen om te maken, maar om wel heel goed in de gaten te houden.

Zo, vandaag maar weer bank/bed/loopdag. Pff, word het nu al zat, maar merk wel dat de rust me nu erg goed doet, vorige week maakte ik me erg druk over werk, had ik veel pijn, en nu is het allemaal redelijk goed te doen. Voel me dus stuk rustiger, en kan weer volop genieten. En daar ben ik erg blij om.

Schoonmoeder belde net trouwens al, haha, hoe het was geweest, was net twee tellen binnen, volgens mij is ze beetje bezorgd. maar wel lief. kreeg gister ook te horen van dr dat ik beter moet eten, en heeft me bij hun nog speculaas en taart laten eten, waar ik daarna wel weer misselijk van werd :s.Haha, meid, eten, kom op, pff, zullen we zo maar weer doen he. Goed voor beebje, heb nu krentenbrood, dat krijg ik nu wel weg.
Of sauzijcenbroodje bakken. Heb ik ook wel zin in. En mn vlees maar uithalen, hoop dat het me vandaag wel lukt, of maak er hamburgers van vandaag. Ja, haha, kan ik ook doen. Lekker.

xx

mama van marijn
jeetje 2 weken voor op schema is flink
maar was het echt de baby die zo flink was geworden of misschien gewoon je buik omdat er meer vruchtwater inzit dan normaal.
nou in iedergeval zal jullie meisje het heerlijk in je buik hebben dat blijkt wel

bloemetje
is je hartslag dat je beschrijft je onderdruk volgens mij wel anders vind ik hem laag als het je ovendruk is.maar voor onderdruk jeetje is hij echt al heel hoog
wat ik al eerder zij ergens ze gaan zig bij de vk zorgen maken als je onderdruk boven de 90 komt en als hij 100 word moet je naar het ziekenhuis.maar waarschijlijk zal je goed in de gaten worden gehouden.hoop dat je geen zwangerschapsvergiftiging krijgt.

hier gaat alles verder goed
misselijkheid blijft het zelfde maar heb niet te klagen
en mijn borsten zijn een maat groter geworden en ze zijn behoorlijk hart
maar pijnlijk niet echt alleen als er echt op word geduwd ja dat vind ik niet fijn
en aangezien mijn dochter nogal graag op me klimt en dan soms een elleboog daar duwt.verder heel druk gehad en nog steeds met de sinterklaas we zijn vrijdag naar een erjaardag geweest van een jongen die 2 werd
zaterdag naar de beekse bergen geweest was ook erg leuk maar wel koud brrrr
de giraffen hadden nog ff onze auto gewassen ze begonnen aan alle auto's te likken.
was echt grappig om de zien.onze dochter vond het ook leuk ze zat alleen maar te lachen.zondag van mijn vriend zijn werk een sinterklaas feest gehad.in een groot kinder speelhal was het dus ja was natuurlijk ook erg leuk.ze was echt helemaal kapot.gisteravond heb ik ook nog ff op school geholpen voor sinterklaas.dus erg druk gehad wat ik al zij.en het is nog niet voorbij.maar vind het allemaal erg leuk hoor.
me buik is ook nog steeds niet gegroeid me bollinkje die je op de tweede foto zag op hyves is ook weg hmmm wel raar.zullen mijn darmen wel geweest zijn die omhoog werden geduwd.en misschien nu weer dieper in mijn buik is ofzo.anders weet ik het ook niet.maar je zou nu toch ondertussen wel wat moeten zien denk ik.ben nu 9 weken en 4 dagen en voor een 2de kindje nou ja wacht nog maar af dan.

Hoi,

Jvm,
Dank je voor je bezorgdheid. Maar is niet me bloeddruk die zo is. Onderdruk is altijd netjes onder de 90 hoor.
Gaat over me hartslag, die is te hoog in de nacht. Maar komt dus doordat me hart er beetje onder begint te leiden door die hartkloppingen wss in combi met zwanger zijn.
Ze houden me inderdaad goed in de gaten. Bloeddruk was netjes vanmorgen.

En nog steeds misselijk, hoop snel weer beter. En nog geen buikje, die komt er vast snel aan, hihi.

Liefs

hoi lieve allemaal,
wat is het rustig op het forum!! iedereen druk aan het dichten voor vanavond?
 HAHA.
Nou mijn jongens zitten al met de neus gedrukt tegen het raam te wachten op de goedheiligman. Tja, dan duurt het nog lang tot vanavond 18.00 uur toch?
Hier alles goed. Ik slaap de laatste nachten erg onrustig en slecht, waardoor ik overdag moe ben en ook weer wat misselijker ben dan eerst. Dat is niet helemaal de bedoeling uiteraard.
Vanmorgen even naar het ziekenhuis geweest voor een O'sullivan test. Dat is een suikertest. Moet je 100 ml glucose oplossing drinken en een uur wachten en daarna bloedprikken. Je raadt het al, ik moest overgeven van dat drankje. Nog een keer drinken, maar dan de helft. Bluuuh. Ben blij dat het achter de rug is.
Nou nu even werken tot 13.00 uur en dan snel naar huis alles klaar maken voor pakjesavond vanavond.
Opa en oma vieren het mee en blijven slapen. Morgen gaan we naar de winterefteling toe. Heb er erg veel zin in. Ik vrees echter dat ik zondag wel uitgeteld ben en op de bank van pampus lig. Maar ja....

Ik wens jullie een fijne sinterklaasmiddag/avond toe
liefs mama van marijn

Terug
Bovenaan