MEISTOPPERS deel 4!!!!

Nou, dat was me een druk weekend. Zaterdag hele dag gezorgd voor Christian en de klussende mannen (babykamer is nu al een stukje opgeschoten), zondag jaardienst van mijn mans opa en oma, daarna hele middag bezoek. Ik heb zelf niet kunnen slapen, dus ik had me verheugd op een dagje rust vandaag, want ik zag de bui al hangen... Wat denk je, is mijn oppas vandaag ziek... Vervelend voor haar en ook een beetje voor mij, want dan is het automatisch een hele dag alleen met Christian. Ben erg moe en misselijk, maar toch reden tot enige positiviteit, want ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik ben nu al 2 weken (! jippie!) spuugvrij! Zelfs vandaag heb ik niet hoeven spugen. En Christian is gelukkig in een uitstekend humeur, dat scheelt ook enorm.

Heb wel de laatste nachten ook enorm slecht geslapen, idd 4 keer eruit om te moeten plassen, het duurt 1-2 uur voordat ik in slaap val (mede ook door maagzuur, opgeblazen gevoel en rugpijn, ik lig gewoon niet lekker, kan mijn draai niet vinden) en ik heb echt enorm veel moeite om na het plassen weer in slaap te vallen. In het weekend heb ik zelfs van 3:00 uur tot 5:30 uur wakker gelegen, ik kon gewoon NIET slapen, grrrrr! Zal wel weer hormonaal zijn, ik hoop dat het snel weer wat beter wordt.

Mijn buik begint nu trouwens wel echt in de weg te gaan zitten. Schoenen en sokken vergen wat kunst en vliegwerk, gehijg en gesteun. Maar vooral met verzorging van Christian en koken, mijn buik stoot tegen de commode, het aanrecht, de zijkant van het ledikantje, de tafel... Noodgedwongen moet ik er dus verder af gaan staan, maar dat is supervermoeiend voor mijn rug en schouders, wat mijn rugpijn weer niet ten goede komt. Zucht. En omdraaien in bed, ik voel me kolossaal, zucht, steun en kreun, ha ha...

Nu dus 31 weken. Klinkt wel ver, maar ik vind het bij mezelf ook niet echt opschieten. Het lijkt eeuwen geleden dat het mei was! Hopelijk schiet het bij jullie allemaal wel op, ha ha! Vooral ook voor degene die aan het klussen zijn!! Dat het maar snel NOD mag zijn MET een positieve test!

Hoi,
Karin,
Fijn weer wat van je te lezen, en toch vooral positief bericht. Al twee weken spuugvrij.
Zelfs vandaag, na zulk druk weekend. Zou het nu dan toch eindelijk? Ik hoop het zo. Want als iemand verdient, dan ben jij dat. En je buik gaat nu in de weg zitten. Hihi.
Ja, je bent al een eindje op weg he. En is inderdaad wel ver. Nog maar 9 weekjes.
Hooguit elf, en dan heb je je kleine kindje in je armen.
Snap dat het voor jou nog ver weg ligt. Maar hoop wel dat je van die laatste tijd kan genieten.

Liefs

hallo Karin,
ondanks een lang en vermoeiend weekend, toch een goed bericht van jou te lezen. Fijn hoor al 2 weken spuugvrij, zou het dan toch zo zijn dat je    een goed laatste trimester krijgt?? Ik hoop het zo voor je. En al 31 weken, mmm, ik zou willen dat ik al zover was. helaas helaas, het lijkt voor jezelf vaak nog heel lang duren, maar als ik het lees denk ik, ooh nog maar 9 weekjes. Da's niets!!! raar is dat he? dat je van jezelf vind dat het superlangzaam gaat en bij een ander altijd snel.
Dat botsen tegen vanalles aan herken ik nu al, mijn buik is ook echt aanwezig. En met werken aan een bureau is dat vermoeiend voor je schouders en rug. Laat staan het dragen  en verzorgen van je kindje.

Maar ondanks het slechte slapen, rare dromen, vele plassen en maagzuur toch een goed bericht van je.
Dat stemt ons allen weer blij ...... nu de kerstboom nog .... gemeen van me he? HIHI
ik weet wat ik zeg, want ik heb zelf zondag de kerstboom opgetuigd. Tjonge tjonge wat een klus zeg met een dikke buik, probeer die lampjes maar eens netjes boven in de boom te krijgen ...... nou het zal wel loslopen denk ik zo.

nou hele fijne avond en veel liefs
mama van marijn
( pas in de 25e week ...)

Fijn dat jullie van sinterklaas genoten hebben, vooral met kleine kinderen lijkt het me zo leuk!

JMV, zou goed kunnen, bij mij begon het ook met kleine opborrelingen in mijn buik.

Bloemetje, balen van je uitslag zeg, en iets homeopatisch?

Vandaag gevraagd of ik volgens de arbeidstijdenweg mag gaan werken (ik heb recht op uur extra pauze per dag) dus beginnen tussen half 9 en 9 en weg tussen 5 en half 6. Ik merk in de ochtend, nu ik niet meer kan rennen naar de bus, dat het wat minder snel gaat!

Volgende week vrijdag ook lekker vrijgenomen, echt een week van de borrels en dan is het wel lekker daarna rust.

Enige waar ik nu last van heb: droge ogen, heb veel minder traanvocht, niet ideaal met lenzen. Dus in de avond maar netjes de bril op!

Vannacht ook niet geslapen, wat een gewiebel in mijn buik! Ben zooooo benieuwd wat het straks wordt!

Ik ga even lekker douchen en dan voor de tv hangen, fijne avond!

Onze kinderopvang is geregeld, contract is de deur uit, yippie geeft wat rust, van nl. van de 4 ingeschreven creches nog niks vernomen.

Mooie Dromen,

Fijn dat kinderopvang geregeld is.
Bij ons ook, schoonmoeder gaat het doen. Ze wil het voor niets doen, maar eigenlijk willen we dat niet, we willen hen dr wel een vergoeding voor geven.
Alleen moet ik nu nog even mensen zoeken die willen oppassen als schoonmoeder ziek is. Of op vakantie is.
Dus daar moeten we nu aan gaan denken.
En de uitslag, ja, heel vervelend is dat, maar hou dr maar rekening mee, dat dat net als bekken blijft tot einde zwangerschap. Kan het alleen maar meevallen als het over gaat.

Verder gaat het goed hier. Vandaag keer uitgeslapen, en weer rustige dag houden. Moren weer twee uurtjes naar het werk.

Liefs

Nou, nog even reageren, daar was ik niet meer aan toe gekomen gisteren.

@ Mama van Marijn: ja, bij anderen schiet het op, maar bij jezelf niet, ha ha. Leuk trouwens dat Sinterklaas zo geslaagd was en jullie een leuke dag op winterefteling hebben gehad! Is dat net zo duur als een 'gewoon' kaartje? Want dat vind ik toch altijd een beetje een bezwaar, hoe geweldig de efteling ook is... We hebben ons ook voorgenomen pas te gaan als onze kinderen ook echt met volle teugen kunnen genieten en in meerdere attracties kunnen. Christian is nu overal nog te jong voor.
Kerstboom, begin me er niet over, weer dat gedoe met lampjes enzo... Ik ben altijd blij dat-ie staat, ik vind het wel erg gezellig, maar dit jaar ga ik toch maar onbreekbare ballen erin hangen, want ik heb geen idee hoe Christian zich gaat 'uitleven' op de boom. Vorig jaar kon hij alleen nog maar wat tijgeren en heeft hij de boom volledig genegeerd tot ruim na nieuwjaar. Krijg wel weer zin in kerst, vooral omdat manlief 2 weken vrij heeft en we dus echt lekker samen kunnen zijn, op ons gemakje en lekker veel uitslapen (nou ja, om en om, natuurlijk), hmm...
Heb je trouwens al de uitslagen van dat vieze suikerdrank testje? Ik neem aan dat het een glucosetolerantie test was, om te kijken of je misschien toch zwangerschapssuiker hebt? Ik wist niet dat ze dat nog deden... Ik heb bij zwangerschap van Christian alleen dagcurve en HbA1c, gemiddelde suikergehalte van laatste 6 weken, hoeven prikken voordat ze eindelijk wilden geloven dat mijn glucose gewoon netjes was...
En 2 weken voorlopen, tja, was wel te verwachten, als je vorige meer dan 10 pond was... Ik loop zelf 4-5 weken voor op gemiddeld en dat blijft nu stabiel, dit had ik bij Christian ook dus zal mij verder een zorg zijn (we hebben trouwens wel erg 'dezelfde' zwangerschap, he?? Zo ziek, groeiecho's, pijn in rug/bekken...)

@ Bloemetje: fijn dat je vandaag weer een betere dag hebt. Is Buddy ook weer een beetje rustiger?
Vervelend joh, van die uitslag, jeuk is zo irri! Ik hoop voor je dat het nog wat wegtrekt de komende tijd, maar tja, als het hormonaal is... de hormonen blijven voorlopig nog wel even, he? Denk dat het slim is om je idd op het 'ergste' voor te bereiden, dan kan het alleen maar meevallen.
En wat een verhaal van de cardioloog, het is bijna eng hoe anders die er tegen aan kijkt tov die vorige dokter! De een zegt niets aan het handje, de ander zegt dat je hart er nu al onder geleden heeft?? Poeh. Ik zou ook blij zijn met een dokter die er in ieder geval goed naar kijkt en het serieus neemt! Tenslotte moet je hartje nog vele jaren mee! Mijn moeder heeft trouwens zo'n wegbranding gehad, omdat ze conditioneel nauwelijks meer wat kon vanwege het hartritme en daarna was ze als herboren, is toen echt aan 2e jeugd begonnen.

@ wens voor 3: lief gedichtje! Ik hoop dat je je inmiddels alweer een stuk beter voelt en dat Sinterklaas toch voor iedereen leuk en gezellig was, zonder al te veel overdaad...

@ Jmv: ook al verkouden! Bah, bah en ja, als je dan moe bent, dan is misselijkheid echt 10 x zo erg. Ik heb met je te doen meid. Ik hoop dat het ook bij jou nu wat beter is!
En kindje voelen, wauw, zou wel erg vroeg zijn, he? Ik zou niet weten of het kan, maar ja, in het begin zijn het van die kleine aaitjes/plopjes van binnen. Ik heb ze (dit keer) gevoeld vanaf 12 weken, maar ik wist het pas zeker met 13 weken. Is misschien voor jou ook wennen, je hebt je dochter toch erg weinig gevoeld, niet? Spannend, hoor, meid!

@ Leeuwtje: vreet energie, he, zwanger zijn... Hoort er (helaas) echt bij, maar idd de meeste vrouwen voelen zich wat beter na het 1e trimester. Ik hoop dat je dan ook wat energie terugkrijgt! En tot die tijd, tja, gewoon overleven. Alleen het broodnodige doen en lekker rustig aan.

@ Mooie dromen: he wat fijn, dat jullie de namen hebben! Geeft toch weer wat rust, niet? En ook kinderopvang geregeld, heerlijk... Wij hebben inmiddels ook het definitieve plaatsingscontract kunnen tekenen, dus bij ons is ook alles geregeld. Precies zoals we het wilden, op hetzelfde kinderdagverblijf als Christian en hij/zij komt straks zelfs bij dezelfde leidsters, ha ha!
En spannend, rondleiding 8 januari. Is wel zo verstandig, zelfs al wil je thuis bevallen (wil je dat?), om te weten hoe, wat, waar. Ik ga zelf niet, heb al meerdere verloskamers in mijn leven gezien, ik neem aan dat ziekenhuis hier ongeveer hetzelfde is.

Hoi,

Karin,
leuk dat je dr weer bent. En zo te lezen gaat het vandaag goed met je?
Hier vandaag ook redelijk goed, alleen moe, en beetje raar gevoel in buik, nou ja, hele drukke dag daar, hihi.

Ook hier zijn we uit de namen.
Maar had nog wel graag ff jullie advies gehad. Ze beginnen beiden met een Y, zouden jullie dat doen? Is het niet moeilijk met leren praten, schrijven? Of maak ik me druk om niets? Haha.

En over die hartkloppingen, ja, ondervind nu ook last van conditie hoor. Vaak uitgeput als ik boven aan de trap kom, en komt volgens cardioloog omdat mn hart er nu beetje onder gaat leiden. Dus ben benieuwd wat hij na mijn zwangerschap wil gaan doen.

Liefs

document.write(friendlyDateTimeFromStr('
'));

November
leeftijd
ronde
hoeveelste kindje
NOD

MissDreamer
34
4
2
?

December
Leeftijd
Ronde
hoeveelste kindje
NOD

an1974        
34
7
2
7

Mama2006
28
7
2
25

Januari 2009

Wensvoordrie
30
4(+3)
3
ca. 7

Wachtenden

Wen84
24
6
2
24/10

Breezergirl
23
5
1
31/10

Zwanger!!!!!
leeftijd
sinds
ronde
hoeveelste
kindje

uitgerekend
VK
Echo

Karin
29
1
2

9-2-2009
26/11
17/11

Vlinder
24
1
1

5-2-2009
2/7
1/7

Tijgetje
35
2
1

2-3-2009
4/7
4/7

Mooie dromen
31
1
1

5-3-2009
volgt
volgt

mama van marijn
36
2
3

27.3.2009
2/12
11/11

Julia
31
2
1

11/04/2009
13/11
24/11

Bloemetje
23
4
1

17.04.2009
24/12
25/11

Blondje83
25
4
1

17 juni
3-12
4-12

21052007
25
1
2*

27 juni
24/11
25/11

J_M_V_20
23
5
2

4   juli
22//11
22/11

Leeuwtje
25
7
1

24 juli
17/12
volgt

Zucht... en snik. Weer al op dag 23 ongesteld geworden en weer heel hevig. Geduld, geduld, geduld zeg ik mezelf, maar het zeggen is makkelijker dan het hebben. We zijn zo vaak en zo regelmatig geweest dat het theoretisch gezien een zeer kansvolle ronde zou zijn. De praktijk is helaas weer anders.... Ik merk dat ik ook niet zo makkelijk meer reageer op alle zwangeren verhalen, sorry. Misschien is het wijzer als ik dan helemaal niet reageer, anders komt het ook zo lullig over.

Terug
Bovenaan