Ik baal, baal, baal!!! Ging zo goed de laatste tijd, maar helaas zijn (al!) mijn hulptroepen ziek deze week en sta ik er dus weer helemaal alleen voor. Niet meer iedere dag kunnen slapen, zorg voor Christian de hele dag, huishouden... En helaas, dat begint zich nu weer te wreken. Sinds gisteren ben ik weer terug bij 'af', bah! Zo moe, zo misselijk, weer flink gebraakt vandaag en al weer 2 huilbuien achter de rug. Bah, bah, bah! Het is eigenlijk een beetje eng hoe hard ik mijn hulptroepen blijkbaar nodig heb om een beetje te kunnen functioneren...
Mijn huis is een grote bende, waar ik me nu enorm aan stoor (een eerste vleugje nesteldrang?), maar ik kan er helaas niets zelf aan doen, want dan krijg ik weer teveel rugpijn/bekkenpijn, bandenpijn en harde buiken (los van de misselijkheid natuurlijk). Grrr! En opeens word ik overvallen door alles wat nog moet: babykamer nog niet af, geboortekaartje nog niet gekozen, zolder moet nog opgeruimd, babyspulletjes uitgezocht, duizend-en-een kleine dingetjes moeten nog 'even' geregeld, gedaan of gekocht worden... Ik hoop maar dat manlief en ik in de kerstvakantie veel zaken kunnen doen.
Dus naast mama's mogen ook hulptroepen niet ziek worden, ha ha... Volgende week hopelijk weer meer rust en dan ook weer naar VK. Ben benieuwd.
@ Bloemetje: leuk hoor, dat je kindje steeds beter voelt en nu ook 'contact' hebt gemaakt, ha ha! Ik krijg nooit reactie (bij Christian ook nooit gehad), maar ik moet ook zeggen dat ik daar niet echt hard mijn best voor doe. Van mij hoeft dat ook niet zo, zolang ik de baby een paar keer per dag voel, vind ik het best. Ben stiekem ook wel blij dat dit kindje erg rustig is, voel het veel minder dan Christian en eigenlijk niet op vaste momenten.
En leuk dat jullie ook namen hebben! Tja, beginletter Y lijkt me niet zo'n probleem, maar namen is iets heel persoonlijks... Omdat ik altijd mijn achternaam moest spellen (en dan nog werd het verkeerd geschreven, grrr), vonden wij het heel belangrijk dat de namen van onze kinderen 'eenduidig' waren, zonder al te veel schrijfvariaties. We hebben dus ook voor de meest gangbare schrijfwijze gekozen. Maar ja, dat was dus onze keuze, er zijn natuurlijk ook weer ouders die het 'unieke' van een naam juist weer erg belangrijk vinden en bewust voor een andere schrijfwijze kiezen. Ieder zijn eigen ding, he?
Vervelend, trouwens, de jeuk! Moeilijk he, om niet te krabben... Ik heb het gelukkig in zwangerschap nooit gehad, maar ik heb vorig jaar 3 maanden lang intense jeuk gehad (omdat mijn lever het niet goed deed, ik was ernstig ziek) en helaas aan den lijve ervaren dat jeuk echt erger dan pijn is en dat er weinig tegen helpt. Daarom voel ik wel heel erg met je mee! Ik hoop dat je (in tegenstelling van mij) er niet wakker van ligt...
@ Wens voor 3: oh meid, weer zo vroeg ongi, wat vervelend!!! Ik vind het echt erg voor jullie... Zal emotioneel toch niet makkelijk zijn.
En ik kan me goed voorstellen dat je niet reageert op al onze zwangerenpraat, is toch helemaal niet erg? Als je het leuk vindt, lees dan gewoon lekker mee en laat af en toe even weten hoe het met je gaat. Doe vooral waar jij je lekker bijvoelt en geen schuldgevoelens, hoor! Veel succes.
@ Mama2006: ook al ziek, bah, meid, balen! Ik kan me voorstellen dat je niet veel hoop hebt voor deze ronde. En ik kan me ook voorstellen dat je dat nu wel even goed uitkomt, als dit de maand was waarin je van je dochter zwanger raakte. Ik zit nu dat schuitje, uitgerekend rond verjaardag van Christian... Het is toch wel iets praktischer als er iets meer tussenzit. Ik had het ook helemaal niet erg gevonden als het bij mij de eerste 3 rondes niet raak was geweest, ivm verjaardagen etc. (lekker ondankbaar, maar ja...)
Heel veel succes en ik hoop dat januari 2009 echt helemaal jouw maand gaat worden!!
@ Mama van Marijn: gaat het weer wat beter met je rug/bandenpijn? Kan idd supervervelend zijn, vooral als je kids niet 'meewerken'... Ik ken het gevoel helemaal. Christian heeft deze week weer wat nieuws, net als die reclame 'raampje tik' van die verzekeringsmaatschappij, hij ramt keihard met zijn speelgoed op de schuifpui en dan moet ik iedere keer weer in grijpen (opstaan, boos worden, hem oppakken en in hoek zetten), ook niet bevorderlijk voor de rug... En als het niet de schuifpui is, dan verzint hij wel weer iets nieuws (stereo, verwarming etc), zucht. Eigenlijk moet ik dan lekker met hem naar buiten, maar na een half uurtje staan/lopen, dan moet ik echt weer naar huis, auwauwauw...
@ Mooie dromen: oh, wat ontzettend balen van die kinderopvang! Zo vervelend als dat niet rond is, geeft toch stress... Grrr, die wachtlijsten ook... Dan ben ik toch weer blij dat ik in het rustige zuiden woon, waarbij het probleem toch allemaal net iets kleiner is.
En een kraamhotel, da's natuurlijk ook fijn, lijkt me! Die optie heb ik (hier in het rustige zuiden, ha ha!) niet, was al weer even vergeten dat ze bestonden.
Fijn dat controle weer helemaal goed was.
@ Jmv: misschien krijg je nu alle beweging die je met je eerste hebt gemist, dubbel en dwars terug , ha ha? Nu al je buik heen en weer, dat beloofd wat zou ik zeggen...