Gisteren al mijn eigen getypte berichtje foetsie toen ik het wilde plaatsen en nu opeens een half topic!? Grrr!
Maar ja, het is nu eenmaal niet anders... snif.
Jullie zijn in ieder geval allemaal lief, allemaal vragen naar mij! Het gaat weer een stukje beter. Mijn hulptroepen zijn weer paraat (alleen is manlief nu ziek, ik hoop echt dat het mij overslaat!!) en ik het gisteren heerlijk rustig aan gedaan. Vandaag nog maar een beetje misselijk en gelukkig niet meer gebraakt. Dus ik kom er wel.
Dit weekend hebben we de kerstboom opgezet (manlief gelukkig het meeste werk gedaan!) en toen werd het spannend. Wat zou Christian doen? Vorig jaar heeft hij de boom volledig genegeerd, maar ja hij was natuurlijk nog klein en kon alleen nog maar rollen. Maar nu!? Pfff, ik ben blij dat er onbreekbare ballen in heb gehangen, want er zijn er al meerdere door de kamer gestuiterd en gesmeten! Ik ben dus druk doende nee te zeggen en uit te leggen dat hij er niet aan mag komen. En nu maar hopen dat de nieuwigheid er vanaf gaat, ha ha!
Gisteren weer bij VK geweest. Ik zei, dat ik dacht dat er weer een groeispurt bezig was, omdat ik al 2 dagen flinke, pijnlijke spanning op mijn buikspieren heb, vooral in mijn flanken/zij. Echt onaangenaam en ook wat makkelijker harde buiken (of dat komt gewoon door de slechte week?). En toen zei zij: vreemd, want je baarmoeder is nauwelijks gegroeid sinds de vorige keer. Huh??
Ze bleef nog effe porren, en toen glimlachte ze een beetje verbaasd. "Geen wonder dat je last hebt van je zij, baby ligt overdwars!"
Ligt dus met hoofdje in mijn linkerzij en stuitje in mijn rechterzij, vandaar die druk op de zijkanten van mijn buik! Vandaar ook dat ik de schopjes e.d. over mijn hele buik voel, links, rechts, boven, onder... Heb dus een kleine dwarsligger, ha ha!
Maar nu wordt het toch een beetje spannend. Want na 32 weken wordt de ruimte om te draaien snel minder, dus het is afwachten wat de kleine gaat doen! Hoofd, stuit of lekker dwars blijven liggen!? VK wil een extra liggingsecho volgende keer, 34 wkn, naast de standaard liggingsecho met 36 wkn, zodat we bijtijds weten wat deze spruit van plan is... Kans is grootste natuurlijk dat er niets aan de hand is en straks lekker met hoofdje naar beneden ligt, maar toch, wat als...? Besef nu voor het eerst dat het misschien toch anders kan lopen dan je denkt. Spannend!
@ Bloemetje: balen dat het weer wat minder ging, maar dan zal die geslaagde echo je vast goed hebben gedaan! Wat leuk dat je nu toch het geslacht weet en kindje goed groeit! En jammer dat je het (ook) geheim wilt houden? Ha, ha, ben nu toch wel nieuwsgierig . Maar ja, ik heb geen recht van spreken, he?
@ Leeuwtje: oh, morgen alweer naar VK, spannend! En pasfoto?? Die heb ik nog nooit hoeven inleveren, maar ja, iedere VK zal wel weer anders zijn.
Heerlijk he, dat je als zwangere vanzelf gezonde trek krijgt, dat herken ik heel erg (alleen blijft dat gevoel helaas niet hangen, ha ha). In het begin wilde ik ook alleen maar crackers, boterhammen, fruit en groente. Ik ging over mijn nek van de gedachte aan chocolade, koekjes... Nu (helaas) niet meer, al heb ik nog steeds relatief weinig snoepbehoefte, pak liever een boterham. Maar de weegschaal is allang niet vriendelijk meer, zit nu op 12 kilo ... Tja. Het zij zo.
En tja, ik had gisteren ook nog een hoop te zeggen tegen de andere meiden, maar nu weet ik het natuurlijk niet meer...