Grrrmmbbbghghb!!!! Sorry, hoor, moet even vloeken, ben het even weer helemaal beu om zwanger te zijn, bah!! Nu al de 2e nacht dat ik echt superslecht geslapen heb, uren wakker gelegen, pijntjes hier, misselijk en maagzuur daar en snurkende man naast me. Ik wist even niet of ik nu moest gaan gillen of misschien toch maar een potje gaan huilen. Ben dus (helaas) al dagen doodop en erg misselijk, voel me echt ziek. En het allerergste (vind ik): ben weer helemaal down, super prikkelbaar en ergens (onlogisch?) ook erg boos. Waarom heb ik toch zo'n K*T-zwangerschap!? Ik vind het zo oneerlijk! Ik wil gewoon weer een beetje mezelf zijn...
Tja, hier kunnen jullie natuurlijk weinig mee, maar ja, ik moet ergens een beetje frustratie kwijt. Zal wel weer een paar dagen vloeken, tieren en huilen zijn, dan word ik weer rustiger en dan zal de volgende dip over een weekje of 4 weer komen? Als ik terugkijk, gaat het de hele zwangerschap al zo. Bah. (Waarom kan ik me er niet gewoon bij neerleggen? Waarom is dat zooooo moeilijk!?)
Nou ja, bijna weekend, hopelijk slaap ik vannacht wat beter. Morgen gaat Christian logeren bij opa en oma, met de bedoeling dat manlief en ik een gezellig, rustig weekend samen kunnen hebben. Daar hebben we beide (denk ik) wel echt behoefte aan, ik hoop alleen dat dit logge r*tlijf geen roet in het eten gooit...
@ Leeuwtje: bij VK geweest, fijn, alleen nu de echo nog. Spannend!!! Ik wist niet dat het bloedprikken zo nauw kwam, ik weet nog dat ik bij Christian mijn 1e echo en bloedprikken tegelijk had en dat was met 13 weken... Nou ja, iedere VK zal ook wel z'n eigen werkwijze hebben.
En nu alvast kijken om te shoppen, ha ha, je bent er lekker op tijd bij! Je hebt nog maanden de tijd... Ik hoop dat de echo goed is en dan veel shopplezier.
@ Mama van Marijn: ah, voor het eerst naar kleuterschool, pfff, echt een mijlpaaltje weer, lijkt me! Ik kan me voorstellen dat de tranen hoog zaten. Maar leuk dat hij nu alvast zo'n lief vriendinnetje heeft, ha ha, schattig hoor. Ja, ook kleine jongens worden groot, he?
En gekneusde teen, auwauw, dat is niet fijn. Alsof lopen al niet moeilijk genoeg is, ha ha, met zo'n buik. En bijna ingegroeide nagel, ook erg lastig. Ik hoop dat je snel nergens meer last van hebt.
Of ik opzie tegen kerst? Nee, misselijkheid reageert helemaal niet (meer) op geurtjes en eten helpt vaak nog wat, dus kerst komt wel goed. Moeilijke zal zijn niet te veel te eten (zoals eigenlijk elk jaar gebeurd ), waar ik dan weer enorm maagzuur en opgeblazen gevoel van krijg (en mede daardoor heel slecht slaap). We zullen zien. Op zich vind ik kerst echt heerlijk, de gezelligheid, kaarsjes etc, dus de afleiding is wel fijn. En daarna is het nog maar 6 (max 8) weekjes...
@ Bloemetje: valt tegen, he, als die paar uurtjes werken al zo slopend voor je zijn. Ik begrijp je frustratie (tav huishouden e.d.) volkomen! Ik ben normaal de 'doener' in ons huis (manlief is van nature een luilak, ha ha, en op een of andere manier zien mannen niet zo snel dat er iets gedaan moet worden) en ben af en toe zo gefrustreerd dat ik dingen niet zelf kan doen. Grrrr, idd....
Als je nog tips hebt, hoe met die frustraties om te gaan, ik hoor het graag. Je klinkt (ondanks alles) toch altijd zo opgewekt, knap hoor.
@ Mooie dromen: wat fijn voor je, dat je zo kunt genieten van zwangerschap, voorbereidingen etc. Mag ik wel zeggen dat ik af en toe stikjaloers ben ? Ik zou wel eens de helft van je energie willen hebben...
Het schiet in ieder geval voor jou ook lekker op! Wat betreft commode: zeker een plankje (niet te smal), zou mijn advies zijn! De bovenkant van commode kun je toch al niet al te veel kwijt (en straks wil je dat niet meer omdat je kindje alles gaat graaien en/of eraf gaat schoppen, geloof me!) en er zijn best wat dingen die je in handbereik moet hebben. Dan is plankje (waar je kind niet bij kan) ideaal. Je hebt ook wel van die stoffen wandkleden met zakken, maar daar zal je kleintje op een gegeven moment bij kunnen en dat is niet altijd even handig.