MEISTOPPERS deel 4!!!!

Hoi,

Karin,
Fijn dat je er weer even bent.
En dat het weer beter met je gaat. Erg fijn om te lezen meid.
En een klein dwarsliggertje, haha. dat begint vroeg. Maar dus helemaal niet gek dat het zo raar aanvoelt, hehe.
Waarschijnlijk gaat kindje nog wel draaien?
Hier lag kindje vanmorgen met hoofdje naar beneden.

Zal nog even vertellen hoe het is geweest voor de meiden die dat berichtje niet hebben gezien, want dat is nu weer weg. Aaaah.

De echo was erg mooi, zeer duidelijk. Echt leuk om te zien.
Ik kon dus inderdaad zien wat het geslacht is. haha, geen twijfel over mogelijk. Deze keer heeft kindje het heel goed laten zien.
Is een erg druktemakertje, maar dat merk ik laatste dagen ook wel goed hoor. Haha.
Op het eind van de echo had kleintje ook de hik, wat was dat schattig om te zien, hihi. Erg mooi dus.

Liefs

Daar ben ik weer...sorry, na het virus hadden we kortsluiting, leuk net een nieuwe pc van 500 euro gekocht, maar goed alles werkt weer.

Drukke week voor de kerst, donderdag kerstontbijt en feest dus de vrijdag maar vrijgenomen.

Had allemaal drama verhalen vandaag, gelukkig niet in directe kring, maar toch als iemand dat verhaal vertelt sta je toch even stil hoe snel het ineens over kan zijn in het leven.

Gister naar kerstconcert geweest, erg mooi,en het kleine mensje in mijn buik vond dat ook want die was voor het eerst rustig

Hoe is het met iedereen?
Wanneer gaan de eersten met verlof?

Nou ik ga even mijn mail checken want dat is er ook al dagen niet vangekomen.

tot later!

hey meiden,

even snel berichtje, ben ook nog aan het werk....berichtje van gisteren is dus weer foetsie zag ik . en had nog wel zo mijn best op gedaan, hihi.

karin heeft het wel gelezen dus en ik denk zo te lezen bloemetje ook.....

karin, gelukkig zijn de hulptroepen beter en gat het met jou zo ook langzaamaan beter.
bloemetje, wat leuk dat je nu weet wat het is!
vanmorgen voor het eerst bij vk. ben 8wk+5dg. ze vroeg of ik al echo had gehad.
nee, zei ik, ik heb aangegeven dat ik het verder hier wel hoorde en moest eerst idd maar intake komen doen. Ze vroeg ook nog naar de kansberekening. maar omdat ik nog maar 25 ben en niets in de familie er op wijst moet ik die dan zelf betalen. ik aangegeven dat ik dan waarschijnlijk niet hoef maar het nog wel even aan mijn vriend zou vragen. als ik het wel wil moet ik maandag bellen, aangezien er tussen 9 en 11 weken bloed geprikt moet worden....

dus heeft ze meteen besloten zsm een echo te laten maken om met zekerheid te weten hoever ik ben. (dat komt kennelijk nogal precies voor de bloedwaarden) nu krijg ik vrijdag al de echo!!! (hoezo snel ineens?!)
als het goed is dan dus precies 9 weken.
gelukkig kan ik om 8.50 uur nog tussendoor, want op werk heb ik van 10.30 uur tot 14.00 uur kerstbrunch en lunch (KDV & BSO apart) dus beetje vreemd voor ouders als ik er dan niet ben en nu ben ik wel op tijd terug......
en vanaf zaterdag 2 weken vakantie, heerlijk! en bloeddruk was perfect (120/70) dus gaat verder super. Ik voel ook al de hele ochtend af en toe gekriebel in mijn buik. Spanning of toch het kindje al??? dat zou wel erg vroeg zijn....

mijn vriend en ik willen graag in de kerstvakantie een kinderwagen kopen en alvast kijken naar een kamertje, dus wel mooi zo. (kamertje kopen we misschien ook op marktplaats dus dat is gewoon voor de fun)

nou meiden, moet nog even door...
liefs leeuwtje

hee lieve allemaal

even een berichtje van mij.
@Bloemetje, wat fijn dat je echo goed is. En wat heerlijk dat je het nu weet. Nu kun je veel gerichter gaan fantaseren over je aankomende kindje. En ook als je kleertje koopt ga je met hele andere ogen kijken. Ga je het nog met ons delen of niet? Ben namelijk heel nieuwsgierig of je blauwe of roze sokjes gaat kopen... HAHAHA
@leeuwtje, ooh spannend die echo hoor, en ook alweer 9 weken. Dat wat je voelt zijn vaak je darmen volgens mij in het begin. Die moeten al een een beetje plaatsmaken voor de groeiende baarmoeder, en dat geeft wat bubbels en kriebels onder in de buik.
Maar fijn dat je vrijdag even kunt kijken.
@Karin, zie je op tegen de feestdagen met al het eten en drinken? Ik dacht gisteren nog, als je nou heel misselijk nog steeds bent, is dit best een lastige tijd met al die geuren in je huis. Ik hoop dat je een heerlijke relaxte en spuugvrjie kerst hebt!!

Nou hier niet superveel te melden. Alleen dat ik nu een zwaargekneusde teen heb... lekker oenig van me.. ik stootte echt HEEEEEEl hard, ik bedoel dus HEEL hard tegen de tafel met mijn voet. De volgende ochtend dikke blauwe teen, dus maar even naar de huisarts. en ja hoor, zwaar gekneusd, ze doen er verder niets aan dus ik moet gewoon voorzichtig doen en goede schoenen aan doen. Lekker kneusig van me he? maar ja, nu waggel ik helemaal als manke nelis .. HAHAHA.

nog een dag werken vandaag en dan vrijdag nog en dan heerlijk kerstvakantie.
heerlijk heerlijk

liefs mama van marijn

Hoi,

Mooie dromen,
Kortsluiting, vervelend is dat, maar gelukkig niets met de nieuwe pc. Zou erg vervelend zijn.
En het gaat nog steeds goed met je. Hihi, fijn om dat te lezen.

Leeuwtje,
Bij de vk geweest, en vrijdag al een echo, wat snel opeens zeg, maar wel fijn, hehe,hoef je niet zo lang te stressen, haha, vond eerste echo zo stressy.
Veel plezier alvast.

Mama van Marijn,
Ik zou het van de daken willen schreeuwen, maar vriend wil het niet vertellen, hoewel ik het zo fijn zou vinden om het te vertellen. Vind het ook zo moeilijk.
En weet niet of er hier bekenden van me zitten. Dus, sorry meid, misschien op de hyves?

Vandaag weer twee uurtjes gewerkt, ik merk dat het me toch weer zwaarder valt dan afgelopen weken, dus thuis echt rustig aan moet doen. Aaah, daar gaan we weer, niet veel zelf kunnen doen thuis, word stilaan weer een zooitje hier. Grrr, vriend maar weer eens aan het werk zetten denk ik.

Verder gaat het goed met me, nog steeds aan het genieten van de wolk. Hehe.

Liefs

hee allemaal,

Vandaag een spannende dag! Marijntje is voor het eerst naar de kleuterschool geweest. Een oefenochtend, zodat het na de kerstvakantie niet zo gek is allemaal.
Ach gossie, wat leek hij ineens weer klein in de kring met andere kindjes.
Gelukkig was Roos, zijn oude speelmaatje van de kinderopvang, er ook en zij ontfermde zich zo lief over Marijn. Zegt ze: "geeft niets hoor Marijn, ik moest ook huilen de eerste dag." Nou dat geloof je toch niet? Wat een lief meisje zeg.
Na een half uurtje acclimatiseren ben ik weggegaan, toch wel een paar tranen bij Marijn ( en bij mij ). Maar daarna ging het gelukkig heel goed. Hij heeft lekker gespeeld en gekletst met de juffrouw.
Ja ja, weer een hele stap gemaakt in zo'n jong leventje he?

Verder gaat het hier vandaag goed. Gekneusde teen doet niet meer zo'n pijn. Maar ik heb wel last van een nagel die net niet is ingegroeid. Ik kan er zelf niet meer goed bij, dus ik bezoek nu regelmatig de podotherapeut om die nagel goed bij te houden. Gisterenavond weer geweest en nu heb ik vandaag weer ineens heel erg last ervan. Jonge jonge tjonge, ik blijf bezig. Ik kijk het nog even aan, anders maar weer een afspraak maken.
Woensdag op het werk zei een collega tegen mij dat ze vond dat mijn buik ineens een hele groeispurt had doorgemaakt. het is ook een enorme buik.

nou zometeen aan het avondeten beginnen en een fijne avond allemaal

liefs mama van marijn

Hallo,

Bloemetje wat leuk dat je weet wat het wordt! Haha nu word ik ook nieuwsgierig, maar wij wachten je bevalling wel netjes af.

Leeuwtje, had je vandaag de eerste echo? Hoe ging het?

Mama van Marijn, ahh tenen stoten, pijnlijk, ik kan er al niet tegen als er iemand aan mijn voeten zit, laat staan dat ik hem stoot. Haha, ja met een dikke buik is er minder zicht!

Hier alles goed. Gisteren kerstontbijt gehad en gisteravond feest van het werk, ben netjes om 10 uur weggegaan maar nog wel een uurtje mee staan swingen. De barman zette automatisch al een spa blauw neer als ik aan kwam lopen.....

Heb een superleuk paars jurkje gekocht bij Only, valt perfect en is normaal jurkje, dus kan ik mooi met de kerst ook aan. Zometeen even naar de winkels voor kerstpostzegels.

We zouden eigenlijk een weekeinde weggaan maar we hebben niet zoveel weekeinde samen meer, vriend werkt veel in december, dus we gaan morgen naar prenatal en zondag naar ikea en morgen naar de drukker voor bespreken geboortekaartjes. We gaan dan wel morgenavond gezellig uit eten.

Hoorde gisteren weer iemand die 6 weken eerder was bevallen dus 23 januari, eerste dag verlof, wil ik in alles wel afhebben. Ik ga nog de balletjes op de box schilderen en het kleed reinigen en dan is het meeste wel af.

Wie heeft er nog tips en ideeen voor wat te doen aan de muur boven de commode? Plankje of wat anders?????

Fijne dag allemaal!

Grrrmmbbbghghb!!!! Sorry, hoor, moet even vloeken, ben het even weer helemaal beu om zwanger te zijn, bah!! Nu al de 2e nacht dat ik echt superslecht geslapen heb, uren wakker gelegen, pijntjes hier, misselijk en maagzuur daar en snurkende man naast me. Ik wist even niet of ik nu moest gaan gillen of misschien toch maar een potje gaan huilen. Ben dus (helaas) al dagen doodop en erg misselijk, voel me echt ziek. En het allerergste (vind ik): ben weer helemaal down, super prikkelbaar en ergens (onlogisch?) ook erg boos. Waarom heb ik toch zo'n K*T-zwangerschap!? Ik vind het zo oneerlijk! Ik wil gewoon weer een beetje mezelf zijn...

Tja, hier kunnen jullie natuurlijk weinig mee, maar ja, ik moet ergens een beetje frustratie kwijt. Zal wel weer een paar dagen vloeken, tieren en huilen zijn, dan word ik weer rustiger en dan zal de volgende dip over een weekje of 4 weer komen? Als ik terugkijk, gaat het de hele zwangerschap al zo. Bah. (Waarom kan ik me er niet gewoon bij neerleggen? Waarom is dat zooooo moeilijk!?)

Nou ja, bijna weekend, hopelijk slaap ik vannacht wat beter. Morgen gaat Christian logeren bij opa en oma, met de bedoeling dat manlief en ik een gezellig, rustig weekend samen kunnen hebben. Daar hebben we beide (denk ik) wel echt behoefte aan, ik hoop alleen dat dit logge r*tlijf geen roet in het eten gooit...

@ Leeuwtje: bij VK geweest, fijn, alleen nu de echo nog. Spannend!!! Ik wist niet dat het bloedprikken zo nauw kwam, ik weet nog dat ik bij Christian mijn 1e echo en bloedprikken tegelijk had en dat was met 13 weken... Nou ja, iedere VK zal ook wel z'n eigen werkwijze hebben.
En nu alvast kijken om te shoppen, ha ha, je bent er lekker op tijd bij! Je hebt nog maanden de tijd... Ik hoop dat de echo goed is en dan veel shopplezier.

@ Mama van Marijn: ah, voor het eerst naar kleuterschool, pfff, echt een mijlpaaltje weer, lijkt me! Ik kan me voorstellen dat de tranen hoog zaten. Maar leuk dat hij nu alvast zo'n lief vriendinnetje heeft, ha ha, schattig hoor. Ja, ook kleine jongens worden groot, he?
En gekneusde teen, auwauw, dat is niet fijn. Alsof lopen al niet moeilijk genoeg is, ha ha, met zo'n buik. En bijna ingegroeide nagel, ook erg lastig. Ik hoop dat je snel nergens meer last van hebt.
Of ik opzie tegen kerst? Nee, misselijkheid reageert helemaal niet (meer) op geurtjes en eten helpt vaak nog wat, dus kerst komt wel goed. Moeilijke zal zijn niet te veel te eten (zoals eigenlijk elk jaar gebeurd ), waar ik dan weer enorm maagzuur en opgeblazen gevoel van krijg (en mede daardoor heel slecht slaap). We zullen zien. Op zich vind ik kerst echt heerlijk, de gezelligheid, kaarsjes etc, dus de afleiding is wel fijn. En daarna is het nog maar 6 (max 8) weekjes...

@ Bloemetje: valt tegen, he, als die paar uurtjes werken al zo slopend voor je zijn. Ik begrijp je frustratie (tav huishouden e.d.) volkomen! Ik ben normaal de 'doener' in ons huis (manlief is van nature een luilak, ha ha, en op een of andere manier zien mannen niet zo snel dat er iets gedaan moet worden) en ben af en toe zo gefrustreerd dat ik dingen niet zelf kan doen. Grrrr, idd....
Als je nog tips hebt, hoe met die frustraties om te gaan, ik hoor het graag. Je klinkt (ondanks alles) toch altijd zo opgewekt, knap hoor.

@ Mooie dromen: wat fijn voor je, dat je zo kunt genieten van zwangerschap, voorbereidingen etc. Mag ik wel zeggen dat ik af en toe stikjaloers ben ? Ik zou wel eens de helft van je energie willen hebben...
Het schiet in ieder geval voor jou ook lekker op! Wat betreft commode: zeker een plankje (niet te smal), zou mijn advies zijn! De bovenkant van commode kun je toch al niet al te veel kwijt (en straks wil je dat niet meer omdat je kindje alles gaat graaien en/of eraf gaat schoppen, geloof me!) en er zijn best wat dingen die je in handbereik moet hebben. Dan is plankje (waar je kind niet bij kan) ideaal. Je hebt ook wel van die stoffen wandkleden met zakken, maar daar zal je kleintje op een gegeven moment bij kunnen en dat is niet altijd even handig.

Terug
Bovenaan