MEISTOPPERS deel 4!!!!

ooh lieve Karin, ik leef echt met je mee. Ik kan het me zo goed voorstellen dat je zooooooooo teleurgesteld bent in je eigen lijf. Maar je kunt er niets aan veranderen, alleen een beetje goed voor jezelf zorgen. En slecht slapen is echt funest zeker als je zwanger bent. Je kunt je daar slecht bij neerleggen omdat je het zo graag anders wilt voor jezelf, je man en je kind.
Ik heb echt met je te doen, de frustratie voel je gewoon achter de computer. Je mag altijd lekker je hart hier luchten hoor, verder kunnen we ook weinig doen, maar soms scheelt dat al een beetje.
tja, nog maar 6 weken na de kerst schrijf je .... nou dat is toch een heel groot lichtpuntje aan de soms zo donkere horizon?
Ik hoop dat je vannacht goed geslapen hebt en dat je een fijn weekend met je man hebt. Dat is soms zo nodig!!

Wij hebben aanstaande maandag een hele dag gezellig samen. Marijn en Thomas zijn op het kinderdagverblijf morgen de hele dag. Marijn viert zijn verjaardag daar en het is zijn laatste dag. Dus eindelijk lekker een dag samen. beetje uitslapen, opruimen, lekker ergens gaan lunchen ergens. Heerlijk kijk er echt naar uit.

Vanmorgen heeft Marijn zijn kadootjes gekregen voor zijn verjaardag. Een dag te vroeg, maar morgen wordt hij echt bedolven onder al het speelgoed en kan hij er niet mee spelen door alle hectiek. Hij wilde al heel lang de brandweerauto van playmobil hebben en dat kreeg hij dus vanmorgen. Hij keek zo BLIJ. Ik werd er helemaal emotioneel van. Hij zei wel 3 keer: " ik vind het zoo mooi mama....."
ach de lieve schat, alweer 4 jaar morgen.

nou ga ik de auto in. Gebak halen bij de bakker, alle recepten voor de hapjes nog eens doorlezen. Boodschappen heb ik al gehaald gelukkig.
Dus een druk weekend voor de boeg, maar een lekkere relaxte maandag.

Nou lieve karin, hou je goed hoor!
En misschien slaap je wel supergoed dit weekend!!!!
liefs mama van marijn

Hoi meiden,

Mooie dromen,
Hehe, ja denk dat je wel zal moeten wachten he tot bevalling hihi.
En bijna verlof, ooh, word echt aftellen nu. Ik wil stilaan ook echt gaan beginnen met alle laatste dingetjes te kopen, nou ja, laatste, haha, moeten nog best veel eigenlijk, wel allemaal kleine dingetjes, kleertjes, pampers, flesjes,... dat soort dingen. Grote aankopen zijn gedaan.
Maar wil het wel stilaan klaar hebben.

Karin,
Ik kan de machteloosheid in je bericht weer voelen. Wat vervelend meid dat je je zo voelt.
Hoop dat je wel fijn weekend hebt samen met je man.
Christiaan bij opa en oma. Leuk. Hij heeft vast een leuke tijd daar.
En ja, het niets kunnen doen in huis kan zo frustrerend zijn. En als ik dan nog zie dat vriend thuis komt, zn schoenen niet eens uitdoet, en dan over mn vloer loopt waar ik net onwijs voor heb staan zwoegen en dan pijn heb, grr, dan kan ik zo chaggo worden he. Maar ja, hij weet dat ook niet.
Ook hier is vriend dus een luillak.
Ach, we geven ze gewoon een schop onder hun kont?
Ik hoop dat je je weer wat beter voelt meid.

Mama van Marijn,
Ooh, jullie maandag dagje samen, heerlijk is dat. hehe, lekker genieten hoor.
En gefeliciteerd met je zoontje. Hij word al een hele jongen zo te lezen hihi.

Hier gaat het goed. Nou ja, als ik alles beetje verspreid en rustig aan doe. Dus dat gaat nu redelijk.
Vanmorgen heeft vriend voor het eerst ons ukkie kunnen voelen. Hehe, het schopte erg duidelijk naar zijn hand, hij heeft het paar keer gevoeld. Echt erg leuk was dat. haha, tranen liepen weer over mn wangen.

zo, was het weer.
Liefs

Mama van Marijn, gefeliciteerd!

Fijn Bloemetje dat je het zo voelt bewegen, toch een geruststellend gevoel. Wanneer mag jij met verlof?

Karin, balen zeg dat je je zo beroerd voelt. Wanneer gaat je verlof in? Ja, ik heb erg veel geluk dat ik me zo goed voel. alhoewel ik de planning wel met rust combineer.

Vandaag 3 uur in de ikea rondgelopen, we waren er moe van, maar goed, we zijn geslaagd voor plankje boven commode en we gaan dat systeem kopen waar je die gekleurde bakken inschuift. Thuis even gekeken welke het beste past. Ze hadden ook een kleedje om je kind op te verschonen, prenatal had alleen saai zwart, en nog hydrofielluiers en een badcape gekocht.Ook het matrasje voor de ledikant gehaald en 2 onderlakens.

Deze week de balletjes van de box afschilderen, wat een onding midden in je kamer zeg. Dan kan daarna het bedje in elkaar. Hoop dat de vader van mijn vriend snel het rolgordijn, plankje en de lijsten wil ophangen, dan zijn we redelijk bij.

Toch besloten maar 2 prematuursetjes te kopen, gewoon goedkoop, mocht er ineens wat zijn dan past die kleine tenminste ergens in.

Geboortekaartjes misschien toch maar via geboortepost.nl maken.

Zijn jullie al uit de kaartjes en bijbehorende tekst????

Bijna kerst, heerlijk, ik hoef nog maar van de 5 weken, 1 volle week te werken, lekker vooruitzicht, ik groei met de dag!

Tot later allemaal!!

Mooie dromen,
Ik ga begin maart met verlof. Verplicht zes weken. Maar heb ik nog even de tijd om me rustig voor te bereiden.

Hier krijgen we steeds meer kleedjes van familie, ja, haha, het is mondje houden of het handig is of niet, hehe, want ja, is het nu hetzelfde geslacht of niet. Moeilijk hoor. Haha, om daar neutraal op te reageren.

Zo te zien zijn jullie goed geslaagd.
Hier moeten nog gordijnen komen, moet ik maar eens gaan meten morgen. En matrasje, maar ook weer lakentjes kunnen we veel krijgen, eerste lakentjes zijn vaak neutraal, dus waarom niet van familie die het nog hebben en anders weg gooien?

Ja, is ook erg leuk om zoveel beweging te voelen, fijne geruststelling.Hihi. heerlijk is dat. Anders zou je je toch sneller zorgen maken, nou ja, ik toch, gister was het een rustiger dagje in mn buik, vandaag ook niet onwijs druk, maar als het zich laat voelen, laat het zich duidelijk voelen hoor, Haha.

Verder niet veel nieuws hier. Lekker rustig aan gedaan dit weekend.

Liefs

Hoi,

Had nog ff vraagje. Iets waar ik toch mee zit, gevoel dat ik me dr beetje over aanstel. Als ik reacties van niet zwangeren hoor. Maar ben dus benieuwd hoe jullie erover denken.
Mijn vriend zn baas wil begin april dus 4 en 5 april een weekend weg gaan met de zaak. Zonder partners. Ik ben dan ruim 38 weken zwanger. Zouden jullie het fijn vinden als jullie partner dan op 1,5u rijden van je af zit?
Hoe denken jullie erover? Zouden jullie jullie man laten gaan? Of vragen of hij thuis wil blijven?
Ik heb aangegeven het niet fijn te vinden, voel me er niet lekker bij. Maar als ik dan reacties van niet zwangeren hoor, dan zie ik soms gezichten, meid, stel je niet aan.
Nou ja, zoals jullie lezen, ik weet het dus echt niet. Ben benieuwd naar wat jullie ervan vinden.

Liefs

@Bloemetje: het belangrijkste is denk ik, hoe jij je er bij voelt. Is natuurlijk niet bevorderlijk als jij je het hele weekend ligt op te vreten... Ik vind dus niet dat je je aanstelt hoor.
1,5 uur vind ik persoonlijk nog wel te doen. Mijn man is vorige keer naar verjaardag van zijn moeder gegaan (1 uur en een kwartier) toen ik 38 weken was. Ik ben toen bewust niet meegegaan, omdat ik het echt niet zag zitten om met eventuele weeen e.d. nog dat stuk terug te moeten. Ik heb dat verder niet als vervelend ervaren dat hij er niet was, wetende dat hij meteen in auto zou springen (en max snelheid aan zijn laars zou lappen...) als ik zou bellen.
Nu ik de eerste keer al zo snel bevallen ben (en 2e keer waarschijnlijk dus sneller zal zijn), voel ik me er een stuk minder prettig bij. Maar ik zal het gewoon moeten accepteren, want tegenwoordig moet mijn man 1 uur en een kwartier reizen voor zijn werk. En tja, ik kan hem moeilijk verbieden te gaan werken, he?

Ik zou het goed samen bespreken en als hij toch graag wil gaan, ondanks jou bedenkingen, kun je misschien iemand (moeder? schoonmoeder? goede vriendin?) stand-by hebben die je wel meteen zou kunnen helpen als het nodig is? Dat je in ieder geval niet het gevoel hebt er alleen voor te staan?

Karin,
Dank je voor je snelle reactie.
Erg lief van je, kijk, ik krijg soms gewoon gevoel dat ik me aanstel.
Maar weet van me vriend dat ik hem al moeilijk kan bereiken als ie aan het werk is. Laat staan als ie weekend weg is met werk en ze allerlei activiteiten doen.
Tja, weet het gewoon niet.
Het lijkt nu gewoon alsof ik hem niets gun

Aaaah, ben beetje in de war geloof ik.
Hoop dat ik er snel uitkom wat ik wil.

Dank je Karin.

Hoe gaat het met je meid?

Liefs

hee allemaal,

ik kan niet slapen door maagzuur en pijnlijke rug, dus maar even opgestaan voor een glaasje melk. Vandaag Marijn's verjaardag. Was heel gezellig, maar ongelofelijk druk. Op momenten als deze merk je echt dat je lichaam niet meer helemaal van jezelf is. De baby sputterde flink tegen, schoppen en draaien. En na een hele dag taart, koffie, hapjes, worstjes, neuzen poetsen, speelgoed uitpakken en zoeken in het huis heb ik enorme last van mijn   bekken en onderrug.
Visite was rond 19.00 uur weg, jongens snel op bed gelegd, die waren helemaal kapot !!! en daarna het huis opruimen, het is best een bende met 11 neefjes en nichtjes en vriendjes die door het huis spartelen ... HAHAHA.
Lig ik om 23.00 uur eindelijk in mijn bedje, krijg ik krampen in mijn been en maagzuur. Tjonge tjonge, alsof het nog niet genoeg is. Krijg een beetje het gevoel dat mijn lichaam me een beetje in de steek aan het laten is.
Dus maar opgestaan, want dat zuur doet zo'n pijn als je ligt. Maar goed, het was een geslaagd feestje in ieder geval.

@bloemetje, ik vind dat je je helemaal niet aanstelt. Als dit je gevoel is, dan is dit je gevoel. Echter je moet je goed realiseren dat - stel dat de vliezen breken, of de weeen beginnen - je gemiddeld bij een eerste kindje echt langer dan 1,5 uur bezig bent.
Je kunt bijvoorbeeld afspreken dat je man de mobiele telefoon meeneemt en ALTIJD direct  opneemt als je belt. In de tijd dat hij naar huis rijdt, ben jij gedoucht, andere fijne kleren aangetrokken en je aan het voorbereiden voor de bevalling.
Mijn man is bijvoorbeeld voor zijn werk al een uur reistijd kwijt iedere dag, en hij zal toch echt werken tot de uitgerekende datum schat ik zo in....... maar overleg met je man. En inderdaad wat Karin ( of mooiedromen) ook zei, zorg voor een standby in de vorm van een vriendin/moeder of iets. Dat scheelt enorm in de gemoedstoestand.
En als het voor jou desondanks onoverkomelijk is, dan is dat gewoon zo en vertel je dat aan je man. Niets om je voor te schamen en je stelt je echt niet aan.

@karin, hoe gaat het met jou inmiddels? heb je goede nachtrust gehad? Ik hoop het zo voor je.

@ mooiedromen, nog maar een volle week werken de komende 5 weken. Wat heerlijk, dat is echt aftellen geblazen zeg! Je schrijft dat je zo groeit, zie je het zo goed? Ben benieuwd, bij mij gaat het echt met groeispurts.

Nou dames, ik ga mijn melk drinken en terug naar bed,

welterusten,

mama van marijn

Terug
Bovenaan