menstruatie wanneer kom je nou??

Hoi meiden,

Patries: zou je er misschien toch niet een testje tegenaan gaan gooien??? Natuurlijk is er een kans dat het negatief is, maar die teleurstelling zou dan toch niet groter zijn dan ongesteld worden? En wie weet is het positief... Aangezien je zo duidelijk een idee had wanneer je eisprong geweest is, 14 dagen daarna is al geweest. Maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Maar ik blijf ondertussen nog even doorduimen voor je!

Jana: ik ben uitgegaan van een cyclus van 28 dagen. Aangezien ik gewoon nog niet weet wat mijn cyclus is ben ik van het gemiddelde uitgegaan. Afgelopen dagen en het weekend heb ik regelmatig krampen rechts en linksonderin bij mijn eierstokken gehad, dus dat zou iets met een eisprong te maken kunnen hebben. Dan zou een cyclus van 28 dagen kunnen kloppen. Maar ik houd me ook nog steeds in mijn achterhoofd dat het weer een hele lange cyclus kan gaan worden.
Wanneer ga jij testen als je nog niet ongesteld bent?

Vinden jullie het trouwens ook niet erg veel om om de dag te klussen? Ik vind mijn vriend erg leuk en ik kan erg genieten van sex hebben, maar dit is wel erg vaak! We moeten ook echt ons best doen om te zorgen dat we het vaak genoeg doen. Hebben jullie dat ook?

Groetjes, Irene

Hoi Irene,

thanks voor je reactie!
Gister ben ik dan toch ongesteld geworden, ookal is het nog niet helemaal doorgezet.
Ik heb dit keer gewoon ook niet echt buikpijn en dat vind ik wel fijn!!
Dus ik heb er dit keer een cyclus van 40 dagen, best netjes vergeleken met de vorige keer. Elke cyclus wordt het misschien wel minder.
Dus ik denk dat ik toch mijn eisprong goed heb gevoel, want dat was dan 14/15 dagen geleden.
Ik ben gister wel even op de site van matcare geweest om toch ovulatietesten te bestellen, omdat ik het toch zeker wil weten wanneer mijn eisprong is.
Misschien wat vroeg, omdat ik nu pas voor de derde poging ga, maar als ik onregelmatig ongesteld blijf, dan blijft het lastig.

Ja, inderdaad om de dag klussen, vind ik soms wel erg veel. Vooral als ik veel gewerkt heb en al moe ben.
Beetje spontaniteit kan geen kwaad, denk ik.
Vandaar dat ik nu ook de ovulatietesten wil gaan gebruiken van matcare!

Groetjes Patries.

Jammer!!!!
Maar goed dat je het zo positief ziet, inderdaad wel een kortere cyclus. Wij hebben het er ook over gehad om met ovulatietesten te beginnen, maar ik denk dat ik daar nog even mee wil wachten. Als ik eind januari ongesteld wordt dan heb ik inderdaad mijn eisprong weer (ongeveer) gevoeld en lijken ovulatietesten me nog niet echt nodig. Maar misschiend dat ik daar over een week al wel weer anders over denk, ik zie wel...

Groetjes, Irene

Ja, Irene, het blijft wel weer een teleurstelling, maar ben allang blij dat ik nu weer mijn menstruatie heb gehad.
Het lijkt me veel erger, dan afwachten en dat de menstruatie niet uitzichzelf komt.
Maar ja, geduld is wel steeds moeilijk, hoor!!
Ik ga de ovulatietesten gebruiken, omdat ik toch onregelmatig menstrueer en zo ook meer kans heb om op het goede moment te vrijen.
Want, inderdaad om de dag, is erg veel he!

Bij jou alles goed   verder?

Dag allemaal!

Irene: Ik heb een cyclus van 26, 27 en van 70 gehad. Hoe kan je dan je gemiddelde uitrekenen?? Ik weet natuurlijk wel hoe je een gemiddelde uitrekent, maar vind dat je hier niet echt een pijl op kunt trekken. Wij hebben geen moeite om om de dag te klussen, doen het al bijna elke dag...

Patries:Jammer dat je ongesteld bent geworden, maar wel fijn dat je nu dan niet zo ontzettend lang moet wachten. Je kunt gelijk een nieuwe ronde in.  En je hebt je eisprong dus goed gevoeld. Dat is wel weer fijn. Ik hoop dat het de volgende ronde raak is...

Zelf heb ik niet zoveel nieuws. Zit nu op dag 22....

Groetjes,
Jana

@Patricia, jammer zeg!! Maar toch wel fijn dat de cyclus in ieder geval wat korter is geworden. De volgende keer is die de normale lengte!

Ik vind het fijn om hier mee te kunnen schrijven. Allemaal in hetzelfde schuitje! Hier ook niet echt veel nieuws. Ik zit nu zelf op dag 21. Heb sinds een dag of 2 pijn in de borsten. En dat wordt in de loop van de dag, vooral Å› avonds, alleen maar erger. Ergens volgdende week zou ik ongesteld moeten worden.
Ik wacht netjes af (ook al is dat heel zwaar!)....

Hoi meiden!

Het is nu volgens mij wachten voor ons allemaal, toch? Patricia tot haar ongesteldheid over is en ze weer kan gaan klussen. Bij Ristridina, Jana en mij wachten of de ongesteldheid gaat komen of hopelijk wat anders...

Ik vind het knap hoor Jana dat jullie het bijna iedere dag doen. Mijn vriend en ik hebben daar vaak echt geen fut meer voor na een dag werken, huishouden, sporten, sociale contacten etc. Voordat ik met de pil stopte deden we het denk ik gemiddeld twee keer per week. Dat gemiddelde is nu wel hoger tijdens de vruchtbare periode!!!

Ristridina, gebruiken jullie ovulatietesten of doen jullie het ook (nog) zonder?

Oja, Jana, ik ben uitgegaan wat de gemiddelde cyclus is van een vrouw, dus niet van mijn eigen gemiddelde want dat heb ik nog niet.

Groetjes, Irene

Hoi,

Daar was ik dan al weer. Ja, ik ben er best wel veel mee bezig...

Ristridina: Volgens mij gaan we gelijk op, jij dag 21 en ik dag 22. Ik heb geen kwaaltjes. Las dat jij last van de borsten had.

Irene: Ja denk dat ik dan ook maar 28 dagen afwacht..Ik denk niet dat ik dan gelijk ga testen, omdat het de vorige keer 70 dagen duurde..

Bah, dat wachten en het proberen zwanger te raken is niet altijd echt leuk...Soms wilde ik dat ik al veel eerder met de pil gestopt was..Maar ja, je kan de tijd niet terug draaien.

Groetjes,
Jana

Terug
Bovenaan