menstruatie wanneer kom je nou??

He Patries

Waar blijf die tweede streep nou?!?!?! Het is wel balen voor je hoor, zit je niet op je menstruatie te wachten, zit je wel op je ei te wachten. Maar hopelijk komt het nu snel aangezien je al wat draderige afscheiding hebt (meegelezen op ander topic). En als je weet wanneer je ei geweest is kan je daarna ook misschien iets relaxter op je menstruatie wachten, aangezien je dan precies weet wanneer het komt.

Van mij mogen de weken inderdaad wel voorbij vliegen. Kijk zo uit naar 12 maart als de eerste echo is. Maar zit vandaag precies op 6 weken, weet al weer bijna 2 weken dat ik zwanger ben. En aangezien ik het erg druk heb op mijn werk vliegt de tijd wel aardig voorbij.

Houd me op de hoogte van je eitjes?! (misschien dat veel paaseitjes snoepen helpt??? )

Liefs, Irene

Dag allemaal!

Zit vandaag op dag 49...Grrrr... Ik ben dit gedoe nu al zat...De afgelopen week ook  niet zoveel geklust als anders... Ik wacht tot dag 70 en dan ga ik een bezoekje brengen aan de huisarts. Ben eind augustus al gestopt met de pil, dus het ontpillen is dan toch wel zo'n beetje afgelopen??? Tot nu toe een cyclus van 26, 27 en 70 gehad!  

Vraag me wel af wat een huisarts doet als je voor de eerste keer langskomt... Misschien heeft iemand informatie hierover???

Groetjes,
Jana

Hoi Jana,

Vervelend he dat wachten. En dan voor de tweede keer zo'n lange cyclus. Mijn vorige cyclus was 84 dagen. En nu zit ik alweer op dag 64. Maar de vorige keer ben ik al naar de huisarts geweest. Zij heeft mij direct doorverwezen naar de gynecoloog. Zij zelf heeft eigenlijk geen testen gedaan. Maar wat ik begrijp is dat niet helemaal gangbaar. Misschien krijg je ook gelijk een verwijzing. In ieder geval heeft het mij wel geholpen doordat ik nu weet dat er zo in eerste instantie niets mis is. Ik hoop dat het jou ook helpt!

Groetjes Mariska

hallo allemaal..
 ik heb even al jullie verhalen weer gelezen, ik heb helaas zelf niet zo heel veel tijd om te schrijven, maar als ik ff tijd heb ben ik zo weer bij gelezen! patries, heb je de 2e streep al? op welke dag zit je nu??
 ik zit nu op dag 28. maar aangezien ik het nog nooit voor 32 dagen mijn ongi heb gehad verwacht ik het nog niet.. vorige week wat slijm en pijn in mijn onderrug gehad, dus ik denk dat dat mijn eisprong was....
 en precies die week was mijn vriend ziek, dus maar 2x gedaan en dat terwijl we al de hele maand om de dag doen.. dat was wel jammer precies die week. nu maar hopen dat het toch genoeg was.... ik zou dan 21 feb. denk ik mijn nod hebben, als dat zo is, heb ik in ieder geval mijn ei gevoeld... tsja en nu maar weer wachten, de laatste x was ik pas ongi na 45 dagen... pfffff..
 groetjes !!!!

Ha meiden,

Ik zit nu op cyclus-dag: 24 en ik heb de afgelopen dagen een tweede streepje gehad, maar een lichte streep. Nog geen streep die net zo donker is.
Zelf weet ik niet zo goed wat ik moet denken, of mijn eisprong al is geweest of nog moet komen.
Ik ben ook een beetje gaan kijken naar mijn afscheiding en die is wel een paar dagen doorzichtig en slijmerig geweest. Sorry, voor de benaming, maar zo beschrijven ze dat ook op de site bij kenmerken van de eisprong.
Ik heb sinds een paar dagen kleine steekjes links en rechts in de liezen en lichte buikpijn. Gek he! Van de week ook twee dagen gevoelige borsten.
Nou we wachten nu maar af en misschien dat ik nog even een paar dagen doorga met de ovulatietesten.
Met iedereen, alles goed?

Groetjes van Patries.

Hoi Allemaal!

Goed om van julllie te horen. Patries, jammer dat het nog niet wil lukken met de ovulatietesten. Ik ben dit weekend gewoon maar uit nieuwsgierigheid begonnen met ovulatietesten, en wat blijkt, een vette tweede streep! Dus flink aan de klus geweest. De dag erna was de tweede streep al een stuk lichter en gisteren super licht.
Nu maar wachten, ik denk dan dat mijn NOD zou moeten zijn op 24 of 25 februari. In ieder geval zit ik dan wel al op dag 77 van mijn cyclus. Maar als ik dan alsnog een positieve test heb, heb ik het er wel voor over.
Veel succes met de testen, ik hoop dat ze voor jou ook gaan werken.

Groetjes Mariska

Dag Mariska!

In je berichtje laatst zei je dat je al een keer bij de gynaecoloog was geweest, wat voor een onderzoek heeft deze gynaecoloog dan gedaan en wat zei hij/zij van zo'n lange cyclus. Het lijkt me in ieder geval wel een geruststelling dat er niets mis is...

Ga vandaag ook eens een ovulatietester gebruiken... ik zou rond dag 55 mij ei moeten hebben als ik uitga van de laatste cyclus. Ik zit nu op dag 51...

Succes met testen en wachten allemaal.

Groetjes,
Jana

Hoi Jana,

De gynecoloog heeft eerst met een eendenbek naar mijn baarmoeder gekeken. Ook heeft hij een inwendige echo gemaakt. Ook moest ik bloed laten prikken. Hij zei dat ik me niet heel veel  zorgen hoefde te maken, dat mijn lijf gewoon er wat langer over deed om een eisprong te krijgen. Want het is wel zo dat je na je eisprong binnen zo'n 14 dagen (ongeveer) ongesteld wordt. Dus als je een langere cyclus hebt, is het zo dat je eisprong gewoon later komt. Ik vond het toch fijn om een bevestiging te krijgen van de gynecoloog. Hij was heel vriendelijk en snapte dat het heel vervelend was, dat het zo lang duurde. Dit in tegenstelling tot mijn huisarts, terwijl dat een vrouw is. Zij is echt zo van "het is nu eenmaal zo", weinig begrip.
Veel succes.

Groetjes Mariska

Terug
Bovenaan