menstruatie wanneer kom je nou??

Hee mariska,

Ik heb nu een fase dat ik eerst het woordje "ZWANGER" wil zien op de test voordat ik aan kleertjes en prulletjes ga denken. Heb wel een periode gehad dat ik er ontzettend mee bezig was (meer geobsedeerd zeg maar)   maar daar werd ik ook niet echt gelukkig van, ik denk nu maar zo, ben gezond en gelukkig en dat staat op num 1. Kan me trouwens wel voorstellen dat het dan balen is dat in je omgeving iedereen "zomaar"even zwanger raakt, heb ik namelijk ook en het is volkome normaal dat je op dat moment zoiets hebt van, maar tuurlijk ben je wel blij voor diegene, maar waarom jij nu nog niet?!?   Nou wens je veel succes nog,
en ik ga nog maar effe afwachten, heb trouwens wel gevoel van volle borsten( tja sorry hoor voor de benaming) maar heb nu eenmaal niet veel en bij mijn vorige zwangerschap had ik dat gevoel ook, maar ga er niet vanuit want mijn lichaam heeft me al zo vaak voor de gek gehouden.

Liefs Esther

Hoi meiden,
Ik merk een beetje een sombere stemming bij iedereen...?! Kan me het voorstellen: dat je lichaam je zo bezig kan houden! En het gekke is inderdaad dat je meer bezig bent met weer ongesteld worden dan met zwanger worden. Ik herken dat ook wel heel erg, dat had ik ook. Daarom was ik toen ook zo verbaasd toen ik zwanger was, ik was alleen maar bezig met 'wanneer zal ik deze keer ongesteld worden'...
Maar meiden houd moed!!!! Zoals Ristridina, Rozemarijke en ik hebben laten zien kan het wel, ook met een onregelmatige cyclus! Alleen balen dat je minder vaak kans hebt 'raak te schieten'... Ik heb bewondering voor jullie dat jullie iedere keer wel weer iets positiefs vinden om aan vast te houden! Keep the spirit alive!!! En het klussen, ha ha!!!
Groetjes, Irene

Hoi Meiden,

Bedankt Irene dit pept wel even op, zo' n positief berichtje, thanks!
Ik ben vanmorgen naar de accupunctuur geweest die ook   huisarts is. Ik heb tegen hem gezegd dat ik al een half jaar gestopt ben met de pil en ik nu nog steeds op mijn derde cyclus aan het wachten ben. Hij gaf mij terug om er niet teveel mee bezig te zijn. Want ook hij gaf terug aan mij te merken dat ik graag wil, maar dat klopt natuurlijk ook!!!!
Ik kreeg terug dat het wel ontpillen kon zijn en ik het moet proberen meer los te laten.
Ook gaf hij terug dat ik een datum voor mezelf moet stellen wanneer ik naar de huisarts ga, zodat ik nog een paar maanden kan proberen.
Daarna kwam de tip om te beginnen met temperaturen, elke ochtend voor het opstaan, het liefst hetzelfde tijdstip en dit 1 a 2 maanden volhouden om te kijken wanneer mijn eisprong is. Dit lijkt mij een goed idee. Ik koop van de week even een oorthermometer, dat is makkelijk.
Ik heb zelf het idee dat ik deze week wel ongesteld wordt, koud en last van mijn buik.
Nu afwachten maar!Ik ben weer iets positiever en ga er gewoon met volle moed weer tegenaan!!

Liefs van Patries.
ps: Hoe gaat het met iedereen??

Nou, hehe...eindelijk na 70 dagen wachten zijn de rode duivels gekomen...

Ronde 2 kan gaan beginnen!

Hee hallo,

Patries, 1 advies komt dan geen oorthermometer, werkte bij mij voor geen meter, Verloskundige adviseerde ook de ( billenmeter) die is nauwkeurig en die oor absoluut niet, wou ik ook niet naar luisteren dus had de oortherm ook gekocht en 1 mnd geprobeerd en gelijk maar weg gegooid, heel onnauwkeurig. De billen is wel even wat meer werk maar deed het gewoon elke ochtend in bed en zo kon ik heel mooi zien wanneer de eisprong was geweest, wel intensief maar jah je moet er wat voor over hebben, heb het drie mnd gedaan en 2 x daarvan zwanger geraakt, heb het deze mnd niet gedaan omdat ik het even zat was, je weet hoe werkt dan? Als je tempr ongeveer 2 dagen lager is als de andere dagen heb je daarvoor een eisprong gehad( dus niet als de tempratuur lager is) en als je zwanger bent stijgt de tempratuur naar een aantal dagen en dat blijft dan zo. Succes meid.

Liefs Esther

quote: mamaseptember reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-03-2008 20:12:41'));

Hee hallo,

Patries, 1 advies  koop dan geen oorthermometer, werkte bij mij voor geen meter, Verloskundige adviseerde ook de ( billenmeter) die is nauwkeurig en die oor absoluut niet, wou ik ook niet naar luisteren dus had de oortherm ook gekocht en 1 mnd geprobeerd en gelijk maar weg gegooid, heel onnauwkeurig. De billen is wel even wat meer werk maar deed het gewoon elke ochtend in bed en zo kon ik heel mooi zien wanneer de eisprong was geweest, wel intensief maar jah je moet er wat voor over hebben, heb het drie mnd gedaan en 2 x daarvan zwanger geraakt, heb het deze mnd niet gedaan omdat ik het even zat was, je weet hoe werkt dan? Als je tempr ongeveer 2 dagen lager is als de andere dagen heb je daarvoor een eisprong gehad( dus niet als de tempratuur lager is) en als je zwanger bent stijgt de tempratuur naar een aantal dagen en dat blijft dan zo. Succes meid.

Liefs Esther

Dag allemaal,

Leonie, gefeliciteerd met je menstruatie!!! (tis toch wat he?)

Zelf nog steeds niet ongesteld. Wel een paar dagen voorgevoel gehad, maar nu weer over. Zucht.
Was de eerste keer dat het wegbleef wel gefixeerd op alles wat met baby te maken heeft. Maar toen bleek dat ik niet zwanger was, heb ik het maar van me af gezet. Wie weet hoe lang het nog duurt (als het gaat gebeuren).
Gelukkig is er nog genoeg anders leuks en minder leuks  in het leven. Mijn werk slokt me zodanig op, dat ik weinig tijd heb om te mijmeren.

Om mij heen is het ook een en al zwangerschap en geboorte, maar ben nog niet zo desperate dat ik dat niet meer kan hebben. Ik hoor ze allemaal goed uit. Ben immers pas een 5 maanden gestopt met de pil en pas 2 x ongesteld geweest.

Dat temperaturen laat ik nog maar even zitten. Als ik dat ga doen, raak ik weer gefixeerd volgens mij.

Hoe doen jullie dat trouwens met plannen van vakanties enzo?
Wij wilden in januari al iets boeken voor juli/ augustus, maar voor het zelfde geld loop je met een toeter en trek je de zon niet meer....
Vind dat rekening houden wel lastig, terwijl er nog niks zeker is.

sterkte allemaal!

Laura

Hallo Laura,

Je schreef over de vakantie over wanneer je nou moest boeken enzo,
Ik denk dat je daar nog niet echt rekenig mee moet houden,
waar je wel mee zit is of je dan nog wel mag vliegen, ik was 26 weken zwanger toen ik  nog naar rhodos ben geweest en ik moet zeggen dat het daar aangenamer was "35 graden" dan hier de "25 graden". Heb een ontzettende leuke vakantie gehad daar, ( laatste met ons tweetjes)   Ik zit op dit moment in de kriebel fase, ben nu 2 dagen en vrij en vrijdag is mijn nod dag, heb alweer stiekem zwangerschapstesten gekocht via internet. Dus op mijn vrije dagen kan ik lekker wachten en wachten en hopen dat de rode duivels niet komen maar ik wacht toch met testen wat heb onrgelmatige cylcus dus sowieso nog 1 week wachten,

Lieve mensen succes allemaal.
Liefs Esther

Terug
Bovenaan