menstruatie wanneer kom je nou??

Hoi Allemaal!

Ben een tijdje niet hier geweest, want ik had het druk. Is wel even lekker, want dan ben ik minder met mijn lijf bezig.
Esther: Wat raar zeg dat je lijf zo reageerd, ik snap dat je niet goed weet wat je zou moeten verwachten. Ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid hebt!
MO: Welkom. Wat duurt dat lang he dat wachten? Ik hoop inderdaad voor je dat je hormoonhuishouding nu weer even wakker is geschud en je gewoon aan het klussen kan gaan voor een kleine!
Patries: Balen zeg dat het nu weer lang duurt. Het zou wel fijn zijn als je cyclus gewoon wat korter zou worden met de tijd.
Irene: Spannend hoor weer die echo. Ik heb laatst een DVD gezien van mijn nieuwe neefje of nichtje. Die hebben ze laten maken met 24 weken. Dat is echt heel super! Heb je de kleine al gevoeld? Geniet er lekker van!
Nou, hier eigenlijk geen nieuws. Ik ben nog gewoon aan het wachten. Zit inmiddels op dag 44. Ik ben nog steeds op mijn ei aan het wachten. Vorige cyclus heb ik die heel erg gevoeld. En ik ben aan het temperaturen. Maar weten jullie precies hoe het werkt? Ik weet wel dat als je temperatuur verhoogd is, je een of twee dagen ervoor je eisprong hebt gehad. Maar ik heb nu al een paar dagen dat mijn temperatuur 0,2 lager is dan normaal. Kan ik hier iets uit opmaken?
Als ik iemand vergeten ben, sorry.
Als het goed is kan de ik komende week wat vaker langs komen, dus dan zal ik ook wat meer reageren.

Groetjes Mariska

Hallo meiden,

ella1981: balen dat je ongesteld bent geworden!

Irene: Fijn dat het zo goed met je gaat, op naar de 20 weken echo!

Mariska: Ja, dat wachten en dan zo lang voordat je een eisprong hebt, echt shit.

Ik heb nu voor aankomende dinsdagochtend een afspraak bij de huisarts gemaakt, echt spannend. Ben echt benieuwd wat de huisarts ervan zegt.
Mijn cyclus is vanaf begin oktober tot en met nu april: 60, 47 en nu wacht ik op mijn derde cyclus die ik nog steeds niet heb gehad. Zit inmiddels op dag 76, lijkt wel of mijn cyclus steeds langer wordt.
Ik moest aan de assistent doorgeven waarvoor ik kwam en die vertelde meteen dat temperaturen ook een idee is,maar ik werk onregelmatig, dus vrij lastig.

Fijn weekend allemaal!!

Liefs van Patries.

Hoi Meiden,

Ik moet het toch even laten weten, maar als het goed is heb ik volgens de ovulatietesten en mijn buik (PIJN!! ) heel snel mijn eisprong!! Dus vanavond nog maar even goed klussen!  (vandaag dag 45 van mijn cyclus)

Patries veel succes dinsdag bij de huisarts!

Groetjes Mariska

Mariska,
Ja, dat wordt dus klussen maar!  

Patje,
Wel spannend dat je dinsdagochtend naar de huisarts gaat...Ben benieuwd wat de arts tegen jou zegt....laat je het me weten?? Ik vond het ook heel spannend toen ik een tijdje terug naar de huisarts ging... Misschien moet je vooraf al bedenken wat je wil gaan vragen.. Had zelf nl. het idee dat ik meer had willen weten over het nog niet ongesteld worden na al een tijdje gestopt te zijn met de pil...Achteraf heb ik het idee dat het meer ging over het nog niet zwanger zijn...

Groetjes,
Jana

Mariska,
Ben ik weer even...heb net een ovulatietest gedaan en wat denk je... twee dikke vette strepen...ik dacht, ik vond het zo toevallig dat ik je het even wilde vertellen...
Dat wordt voor mij dus ook klussen maar! Had vandaag ook al een beetje zere tepels en pijn in mijn onderrug....

Groetjes,
Jana

Hoi Allemaal,

toen dit onderwerp net werd geopend door Patje1981 heb ik een tijdje meegekletst, en meegelezen. Omdat ik maar niet ging menstrueren heb ik het van me afgezet, ik dacht als ik me er niet teveel mee bezig hield, dan komt die menstruatie echt wel!

Vorige maand ben ik voor de 2e x maar naar de huisarts gegaan omdat mijn menstruatie nog steeds niet was geweest (vanaf september 2007). Ze heeft me toen doorverwezen na lang aandringen... Vandaag ben ik bij de gyn geweest, en maar goed dat ik dus niet heb gewacht. Ik heb nml PCO, dit houdt in dat je wel eicelletjes maakt, maar dat deze niet springen, doordat er een stofje ontbreekt. Gelijk bloedgeprikt, en dan over 2 weken terug en dan ga ik beginnen met Clomid... spannend, nu je zo in de medische molen bent beland!!

Voor de meiden die dus niet menstrueren of een lange cycles hebben, kan dit een oorzaak zijn!! Als ik jullie was zou ik iig vragen aan de HA of hij op de syntomen bloed wil prikken, want dat kan dus. Verder zijn dit ook symtonen van PCO (bron is van internet http://www.freya.nl/web_folders/folder18.php)

Anovulatie (niet ovuleren) of onregelmatig ovuleren
Onregelmatig of niet menstrueren
Vruchtbaarheidsprobleem
Overbeharing (mannelijk beharingspatroon, ook hirsutisme genoemd)
Overgewicht
Kaalheid
Hyperpigmentatie van de huid
Acné
Insuline resistentie (suikerziekte) N.B. Niet al deze kenmerken zullen bij elke vrouw met PCOS aanwezig te zijn.

Ik zelf heb last van niet menstrueren, de andere kenmerken heb ik gelukkig geen last van!!

Mijn doel met dit bericht is dat er dus wel een oorzaak kan zijn, maar dat de huisarts dat vaak niet toegeeft.

Succes met zwanger worden, ik hoop dat ik in iedergeval snel veeeel glitters kan geven!!

Liefs

E25

Hoi E25,

Vervelend zeg dat je PCOS blijkt te hebben. Goed dat je aangedrongen heb bij je huisarts dat je naar de gynecoloog wilde! Heel veel succes met de medische molen waar je nu   in beland bent! En dank je wel voor de waarschuwing.
Ik zelf ben in december al bij de gynecoloog geweest en ik begrijp uit je verhaal dat het met een bloedonderzoek te bepalen is of je PCOS hebt of niet. In december heb ik dit onderzoek al gehad. Daar kwam toen niets uit.
Ik hoop voor je dat het allemaal snel gaat werken zoals het moet werken.

Groetjes Mariska

Hallo meiden,

Jana: Veel klusplezier en wie weet!!!Een positieve ovulatietest zegt natuurlijk al heel wat.

Mariska: Jij ook veel klusplezier en hopen dat het snel raak mag zijn, want wat duurt dat wachten lang dan he!.

E25: Balen dat je pcos hebt, maar dat klinkt misschien niet leuk, maar dan weet je wel waar je aan toe bent.
Goed dat je doorverwezen bent en dan straks met clomid kunt beginnen.
Wie weet gaat het jullie nu snel lukken, ik hoop het voor jullie!!

Nou meiden, morgen of overmorgen meer nieuws, ik moet morgenvroeg om: 8.50 uur al bij de huisarts zijn, ben zo benieuwd.
Ik probeer in ieder geval te vragen of het kan, dat er bloed geprikt wordt op de hormonen. En verder vraag ik me natuurlijk af of hij weet hoe het komt dat mijn menstruatie nu al zolang wegblijft. Langer als de twee keer hiervoor.
ontpillen is denk ik allang gebeurt vandaar dat ik het niet helemaal snap.
Jullie horen van me!

Liefs van Patries.

Terug
Bovenaan