menstruatie wanneer kom je nou??

Hoi Jana,

Dat zijn idd een boel vragen . Maar ik zal proberen ze te beantwoorden met hoe het bij mij werkt. Aan het begin van mijn cyclus is mijn temperatuur laag, 36,5 of lager. Dit blijft dan totaan mijn eisprong een beetje wisselen. De ene dag 36, 2 en dan de dag erna weer 36,3. Maar nooit van 36,2 ineens naar 36,5. Dat heb ik in ieder geval nooit. Ook is mijn temperatuur dus niet echt constant. Vlak voor mijn eisprong gaat mijn temperatuur enorm omlaag, 36,0. En dan de volgende dagen is hij weer normaal, totdat ik opeens een piek heb van 36,8. Dan weet ik dat mijn eisprong geweest is. Zolang mijn temperatuur dan hoog blijft, rond die 36,8 (kan ook 36,7 zijn), weet ik dat er nog geen rd's aan zitten te komen. Maar als mijn temperatuur weer rond de 36,5 of lager is, dan weet ik dat ik ongesteld ga worden. Het is een heel verhaal maar ik hoop dat je er wat wijs uit wordt. Ik gebruik ook ovulatietesten, dat komt omdat ik ook mijn eisprong kan voelen. Of als ik er met het temperaturen niet helemaal uitkom, doe ik zo'n test. Dan weet ik in ieder geval dat ik op het juiste moment geklust heb.

En ik zit er inderdaad echt over na te denken om er even mee te stoppen. Ik inmiddels al een tijdje bezig met temperaturen. En we hebben besloten om pas in september weer terug te gaan naar de huisarts. Ik ben namelijk afgelopen december al bij de gynecoloog geweest en bij de eerste onderzoeken was alles oke. Dus ik denk dat we gewoon nog wat geduld moeten hebben. Even met andere dingen bezig zijn. En dan ook wat minder hier op het forum....

Groetjes Mariska

hi patries en jana.. en de andere natuurlijk..

ik ben nu bijna 8 maanden van de pil af en dit zou m'n 6e menstruatie worden.. maar ik snap er echt helemaal niks van!
zeker niet omdat ik ovulatie testen heb gebruikt, en die super positief waren op 28 april.! dan zou ik toch 14 dagen daarna ongi moeten worden, of positief kunnen testen???? nou, dat was 13 mei. we zitten nu alweer zowat 3 weken verder. heb al 2 testen gedaan deze maand, op dag 44 en dan maandag op dag 51.
ik snap gewoon niet wat er mis kan zijn, omdat het nu uit blijft.

Hoi meiden,

Het wordt inderdaad tijd voor goed nieuws voor jullie!!! Dat er maar snel een positieve zwangerschapstest mag komen... (en dan blijven).

Mariska: wat gek eigenlijk dat je aan je temperatuur kan merken of je ongesteld gaat worden. Maar ja, je weet wel waar je aan toe bent. En als je je eisprong merkt dan kan je goed gericht klussen. En een kortere cyclus: meer kansen! Komt vast binnenkort goed voor jullie!

Esther: gelukkig dat je man het prima vind om zo vaak te klussen (en jij  blijkbaar ook). Gelukkig dat het bij ons snel raak was want twee keer per week vindt mijn vriend toch echt wel voldoende... Hopelijk gaat je lichaam je deze cyclus niet voor de gek houden en heb je snel duidelijkheid!

Patricia: Wat knap dat je kan wachten met testen. Ik zou mezelf helemaal gek maken! Maar we duimen allemaal heel hard voor je! En tussendoor nog regelmatig klussen he, je weet maar nooit en heb je toch een latere eisprong...

Jana: Fijn weer wat van je te horen! Dat je een tijdje niet meegekletst hebt op het forum dat kan ik me voorstellen. Soms is een beetje afstand ook wel beter. Kon je soms in je hoofd maar een knop omzetten zodat je er even niet mee bezig hoefde te zijn. Maar ja, wij vrouwen denken/piekeren te veel he...? Veel klusplezier en ik duim voor jullie. En hopen dat je niet hoeft te gaan temperaturen omdat het deze ronde raak is....

Ella: Hoe gaat het met je kleine nichtje??? Wat vreemd dat je niet 14 dagen na de ovulatie ongesteld bent of een positieve zwangerschapstest hebt. Het kan natuurlijk zijn dat je lichaam langzaam zwangerschapshormonen aanmaakt, maar dan zou je ondertussen toch ook wel een positieve test moeten hebben zou je denken... Vreemd!!! Zou je niet eens contact opnemen met je huisarts??? Wanneer heb je trouwens voor het laatst een test gedaan? Succes en hopelijk heb je snel duidelijkheid.

Hopelijk ben ik niemand vergeten...

Groetjes, Irene
(en blijkbaar ook van de kleine die nu net hard begint te zwaaien naar jullie, nou ja, schoppen waarschijnlijk...)

hi irene,
 ik heb maandag nog een test gedaan, en die was neg.
ik denk dat ik idd maar even mijn huisarts ga bellen, maar eigelijk ben ik een beetje bang voor onderzoeken ofzo, of doen ze dat nog niet meteen?
grtz.

Hoi Ella,
Maar misschien wel liever onderzoeken dan onzekerheid....?
Kan me voorstellen dat je tegen onderzoeken op ziet en ook de uitslag kan natuurlijk niet leuk zijn. Maar wie weet valt het mee en kan de huisarts je snel meer duidelijkheid geven.
Over onderzoeken weet ik niet veel. Heb wel eens een inwendig onderzoek gehad toen we probeerde zwanger te worden. Dat vond ik heel erg meevallen. Maar meer ervaring heb ik (gelukkig!) niet.
Sterkte ermee!
Groetjes, Irene

Hallo Dames, hoe gaat het er nu mee? Ik heb net even gelezen, wat een hoop cyclusellende. Ik besef nog elke dag hoeveel 'geluk' we hebben gehad.

@Irene, 20 weken alweer. Dat gaat snel. Wanneer is precies je uitgerekende datum? Ik wil ook zo graag weer even van 'binnen' kijken!
Ik ben vandaag 16 weken en 5 dagen. De buik groeit nu goed! Het enige waar ik heel veel last van heb is van hooikoorts omdat ik mijn eigen vrij zware medicijnen nu niet mag innemen. Loop de hele dag te snotteren.
Op 3 juni mag ik weer naar de gyn, maar ik heb een controle echo in week 21. Begin juli.

nou helaas.. aan mijn huisarts heb ik helemaal niks...
vanmorgen gebelt en alles verteld, maar hij liet me amper uitpraten, hij zei alleen, ja maar het is normaal dat je cyclus op gang moet komen, en op mijn tegenargument dat ik al 8 maanden gestopt ben en hij wel regelmatig was alleen erg lang, zei hij dat het waarschijlijk iets tussen mijn oren was en dat ik daarom al op dag 56 kan zitten, over het feit dat ik ovulatietesten had gebruikt zei hij helemaal niks.

ik weet heus wel dat hij niet echt iets kan doen ofzo, maar zo afgewimeld worden is echt niet leuk!!!
hij hing ook al meteen op. nadat hij dat gezegt heeft.
het komt erop neer dat ik maar weer moet afwachten, ik baal er echt van.... nu kunnen we ook niet verder...

he.. sorry hoor meiden, maar ik moest het ff kwijt.
-xx-

Hoi Ella,

Ik kan hier zo boos om worden  !  Je belt niet naar je huisarts om op deze manier behandelt te worden! Belachelijk gewoon. Helaas is dit iets wat je vaker hoort. Dat er gewoon niet naar je geluisterd wordt. En soms hoeft het niet eens veel te zijn wat de huisarts doet, maar gewoon even begrip dat het heel vervelend is, dat zou al de helft schelen. Ik hoop dat je je er niet teveel door op je kop laat zitten. En ik weet ook niet of dit berichtje helpt, maar ik snap dat je het even kwijt moest.

Groetjes Mariska

Terug
Bovenaan