menstruatie wanneer kom je nou??

Even tussen de feestvreugde voor Ella door:

Laura en Patries: morgen veel succes bij de dokter!
Jana: jij vrijdag veel succes!
Ik hoop dat jullie alle drie wat duidelijkheid gaan krijgen bij de dokter. De medische molen in is niet leuk, maar nog een jaar blijven proberen met een heel onregelmatige cyclus is ook niets.
We duimen voor snel zulke positieve berichten als die van Ella!

Groetjes, Irene

Hallo meiden,

Vanmorgen ben ik naar de huisarts geweest. Even besproken hoe het was gegaan met de Primolut.
De dokter gaf meteen aan, mij door te willen verwijzen naar de Gynaecoloog. Aankomende maandag kan ik een verwijsbrief ophalen.
De huisarts vroeg nog hoe mijn menstruatie was voordat ik aan de pil begon. Ik kan me nog herinneren dat ik het heel erg heftig had, met ook klachten als buikpijn en rugpijn en mijn cyclus duurde altijd wel iets langer zonder de pil, maar ongeveer 35 dagen of zo.
Vandaar dat ik toen ook aan de pil ging, omdat ik klachten had.
Ik ben zo benieuwd wanneer ik mijn eerste afspraak heb en wat ze gaan bespreken of doen. Mocht zelf een ziekenhuis kiezen.
Nu ben ik wel blij dat ik deze stap heb gezet, omdat het anders allemaal zo lang duurt.
Ja, en de huisarts zei " je bent begin oktober gestopt, dus bijna negen maanden bezig, je bent pas drie keer ongesteld geweest. Normaal wordt je pas na één jaar doorverwezen als je cyclus wel regelmatig zou zijn".

Laura: hoe is het bij jou gegaan?
Jana: veel succes morgen bij de huisarts!
Ik hoop dat jullie ook meer duidelijkheid krijgen!

ps: meiden bedankt voor het succes wensen, dit was wel nodig, want elke keer een stap nemen om naar de huisarts te gaan is best wel weer spannend.

Liefs van Patries.

he patries,
 wat goed van je om weer naar de ha te gaan. gelukkig neemt hij je wel serieus!!! is niet makkelijk om die stap te nemen, succes.

en aan iedereen : bedankt voor alle felicitaties! onwijs leuk jullie reacties!
ben gister naar de vk geweest. zij vond het ook een raar verhaal en ging meteen kijken, ze zag meteen het vruchtzakje en het dooier-zakje. dus ze kon met zekerheid zeggen dat ik zwanger ben !!!
het is wel nog heel pril, pas 5 / 6 weken, maar dat kon ze nog niet precies zeggen, dus over 4 weken mag ik weer een echo laten maken en dan kan ze de uitgerekende datum beter berekenen. het komt ergens in februari...
ik ben zo blij !!!!!
-x-

Dag allemaal.

Vandaag ook naar mijn nieuwe huisarts geweest. Gelukkig een hele prettige begripvolle vrouw! Ze zei inderdaad wel dat het ontpillen wel een jaar kan duren vooral omdat ik zo''n 13 jaar de pil heb geslikt.
Er is nu bloed afgenomen dat wordt onderzocht op afwijkende hormonen.
Daar krijg ik de komende weken een keer een uitslag van.
Als daar niks uitkomt en het blijft hannesen, dan wordt het inderdaad de gynaecoloog.

Patries, fijn dat je ook wordt doorgestuurd. Ik zei al tegen die huisarts dat ik niet langer alleen maar wilde afwachten. Als er wel iets is, wil ik geen jaar verspild hebben.

Wel apart zeg, Ella, dan heb je misschien toch een 2e ovulatie gehad, zonder ongesteld te zijn geweest? Nou, we moeten hier maar eens flink aan de slag als het zo kan werken!!! Geen kans missen, hahah.

Anderen nog nieuws?

groet
Laura

Dag allemaal!

Ben zoals gezegd vanochtend bij de huisarts geweest en net zoals Patries heeft hij mij doorgestuurd naar afd. fertiliteit....

Aan de ene kant vind ik dat ook wel eng, maar aan de andere kant ben ik blij dat er wat gebeurt.
Mijn ha zei: Als je een kinderwens hebt en je cyclus is steeds zo gek, kun je er geen peil op trekken en mocht je eisprong niet goed op gang komen, heb je ook minder kans om zwanger te raken....Heel begripvol dus!
Binnen twee weken moet ik bericht krijgen en anders moet ik de ha nog een keer bellen of de verwijzing goed is aangekomen...

Wel spannend. Ben nog nooit bij een gynaecoloog  geweest. Ik denk dat ik me wel opgelaten voel als ik een inwendig onderzoek moet doen...verder ben ik ontzettend panisch voor bloedprikken, maar dat zal ik vast en zeker ook moeten..Nog maar niet teveel aan denken, anders maak ik me alleen maar zenuwachtig en slaap ik niet meer....

Een heel verhaal, maar moest het even kwijt...

Allemaal een heel fijn weekend gewenst...

Groetjes,
Jana

Hoi

Laura: Fijn he, om toch even naar de huisarts geweest te zijn. Ik snap alleen niet dat de huisarts tegen jou zegt dat het ontpillen wel één jaar kan duren. Dan zou je cyclus toch steeds iets korter moeten worden? Mijn huisarts geloofde niet zo in ontpillen, maar ja zo zie je maar weer er wordt verschillend over gedacht.
Ik hoop dat je snel meer weet en dat je niet heel erg lang moet wachten om eventueel doorgestuurd te worden. Ze hadden bloed geprikt bij jou, wie weet dat daar nog iets uitkomt.

Jana: Prettig dat je doorgestuurd bent. Ik vond het ook best spannend, maar wel had ik duidelijk in mijn achterhoofd dat het voor een goed doel is!!
Ik ben benieuwd wanneer jij terecht kan.
Ik moet namelijk aankomende maandag een verwijsbrief bij de huisarts ophalen en dan zelf een afspraak maken.
Ik hoop dat het meevalt met wat er daar gaat gebeuren. Ik had al wel even op internet gezocht wat ze tijdens zo' n eerste kennismaking gaan doen.
Waarschijnlijk veel vragen en een gesprek, bloedprikken en eventueel inwendig onderzoek/ echo.

Succes en ik hoop dat we via deze weg snel zwanger mogen raken!!

Liefs van Patries.

Hoi Ella,

Fijn zeg dat je al een echo hebt gehad en dat deze goed is!
Het is inderdaad nog pril, maar wel geweldig.
Ik hoop echt voor jullie dat alles goed blijft gaan.
Ook zeker prettig dat je over vier weken nog een echo krijgt, dan weet je zeker wanneer je uitgeteld bent.
Oh, ik vind het echt geweldig nieuws!!

Hoi Irene,
Hoe gaat het met jou dan?
De weken vliegen om he!En is je buik al behoorlijk gegroeid?
Ik merk het heel erg aan mijn zusje, die is nu 19 weken zwanger en ik zeg steeds wat gaat de tijd toch snel, ik kan me nog herinneren als de dag van gisteren dat ze zei " ik ben zwanger" en dat was met 6 weken.
Ben je al druk met het kamertje van de kleine?
Ik hoop dat jij je verder goed voelt.
Mijn schoonzusje is over 9 dagen uitgeteld, dus dat is nu ook spannend.

Fijn weekend allemaal!

Groetjes van Patries.

Hoi meiden.

Voor de meiden die naar de huisarts geweest zijn. Goed dat jullie toch weer een stap hebben kunnen zetten. Het is natuurlijk wel spannend, maar komt er misschien wel schot in de zaak. Ik ben in december al bij de gynecoloog geweest, vanwege die heel lange cyclus. Bij mij werd gelijk een inwendige echo gemaakt. En ik moest ook bloedprikken. Ik vond het niet heel vervelend, dus veel succes allemaal!

Ella, super dat je zwanger bent. Ik hoop dat je je een beetje kan ontspannen de komende weken naar de volgende echo!

Ik ben aan het wachten, maar ik ga morgen of overmorgen waarschijnlijk wel testen. Ik heb vanmiddag van die kruidvatdingen gehaald. Want ik snap echt niets van mijn lijf. En ik hoop dat ik dan wat duidelijkheid krijg, als de rd's natuurlijk niet al gekomen zijn .

Iedereen weer veel succes!

Groetjes Mariska

Terug
Bovenaan