menstruatie wanneer kom je nou??

Hoi allemaal!

Ik praat sinds een maandje mee op dit forum en lees jullie topic ook weleens omdat ik ongeveer in hetzelfde schuitje zit. Ik ben in mei gestopt met de pil na deze 10 jaar geslikt te hebben. Inmiddels zit ik op dag 40 van mijn cyclus dus ben nog niet ongesteld geweest. Ik heb wel een aantal kwaaltjes, vooral moeheid en erge honger. Ik heb toch twee keer getest voor de zekerheid, maar negatief. Dus wrs heeft het met ontpillen te maken. Het lijkt me dan ook fijn om me bij jullie aan te sluiten omdat je hetzelfde meemaken. En ik moet zeggen, dat me ook goed doet om te lezen dat een aantal van jullie ineens zwanger bleken te zijn na een hele lange cyclus.

Liefs Mosa

Hoi meiden,

-Mosa: Welkom. Balen he een lange cyclus? Maar het kan ook mee vallen zoals bij mij. Het duurde bij mij 75 dagen voordat ik ongesteld werd, de tweede ronde was het gelijk raak. Ik duim voor je dat het bij jou ook snel goed gaat want de onzekerheden die de meiden hier op het forum meemaken is echt geen pretje!
-Mariska: Spannend!!! Je zou toch tot 4 juli wachten, of misschien toch maar eerder??? Ik duim voor je hoor.
-Patries, Laura en Jana: Alle drie bij de dokter, alle drie een ander verhaal. Toch gek hoe verschillend huisartsen erin staan. Maar fijn dat jullie wel alle drie een luisterend oor hebben gevonden en er wat aan de klachten gedaan gaat worden. Ik hoop snel op duidelijkheid voor jullie.
En Patries, je hebt wel een boel zwangeren in jouw omgeving zeg!? De tijd vliegt inderdaad snel. Lief dat je er naar vraagt hoe het met mij gaat!
-Ella: goed nieuws dat er iets te zien was op de echo. Wel spannende 4 weken nu. Weer wachten! Zorg goed voor jezelf en probeer er een beetje van te genieten!
-Esther: ben je al weer terug van  vakantie??? Lang niets van je gehoord!?

Ondertussen ben ik  al weer bijna 26 weken zwanger. Sinds twee  weken  ben ik  halve dagen aan het werk omdat ik heel veel bekken- en rugpijn heb. Kan bijna niet lopen, nou ja, het is meer waggelen. Lang zitten is ook niet lekker. Moet iedere middag minstens een uur op bed gaan liggen en 's avonds ook weer rond 8 uur naar bed omdat ik niet meer kan zitten of lopen. Kortom: balen!  Gelukkig gaat het met mijn kleine prima en is dit niet schadelijk voor hem. Maar leuk is het zeker niet.
Maar we proberen het positief te zien. We zijn met het kamertje bezig, maandag komt de wandelwagen (2e hands hoor!). En soms kan ik lekker 'spelen' met de kleine. Als ik mijn hand op mijn buik legt komt hij er naar toe. Dan mijn hand weer ergens anders komt hij daar naar toe. Echt leuk!!! Oja, 16 juli gaan we hem/haar bewonderen op een 3d/4d echo. Daar kijken we zo naar uit!

Heel veel liefs!
Irene

Dag allemaal,

Mosa, welkom! Klets lekker mee. Het lucht echt op om af en toe je frustratie kwijt te kunnen. En soms ook hoopgevend, aangezien er toch meiden zwanger worden!

Irene, wat vervelend die klachten! Gaat dat nog beter worden of wordt het alleen maar erger naarmate je zwangerschap vordert?
Moest wel lachten (niet om je klachten), je hebt het elke keer over 'hem/ hij' , dus ik dacht: een jongetje. Maar op het eind werd het toch hem/ haar. Weet je het al of houden jullie het voor jezelf spannend tot het moment daar is?

Hier niet veel nieuws. Eergisteren wel weer een beetje last van steken aan de zijkant, maybe een eisprong.

groetjes
Laura

Hoi Laura,

We weten echt nog niet wat het wordt. Maar we praten zelf altijd over  HIJ of over 'Frits' (=zijn werknaam ). Maar het blijft voor ons een verassing totdat de kleine eruit is...
En wat de klachten betreft, die zullen waarschijnlijk alleen nog maar erger worden, veel vooruitgang is er niet te verwachten. Helaas!

Grappig trouwens dat je blij kan zijn van steken in je zij, ik herken dat! Duimen dat het de eisprong is en veel klusplezier toegewenst!!!

Groetjes, Irene

Hee meiden,
Hier was ik weer, was lekker met vakantie geweest dus moes eerst effe alles terug lezen, allereerst Ella, van harte meid, super geweldig voor je dat je in blijde verwachting bent.
Voor de anderen wat goed van jullie dat je de stap hebt genomen om na de huisarts te gaan, en de ene kant wel fijn dat je huisarts je doorstuurt, wij zijn nu met ronde 14 bezig en als er in januari nog niks aan de hand is mag ik terug komen, dusdat duurt nog heeell erg lang (tuurlijk hoop ik dat ik dan met bolle buik loop)
en jullie ook. Wat balen irene dat je last krijgt van je bekken, Dat is niet prettig als je constant pijn daar hebt, kan ook niet zeggen dat ik hoop voor je dat het over gaat want dat doe het vaak niet als je last krijg van je bekken, nou jah dat hoop en duim ik voor je dat het niet erger gaat worden.  Ik ben in de vakantie ongesteld geworden, 6 wk. Laatste 2x   was het ook om de 6 wk en wel met eisprong geklust maar helaas. We gaan gewoon weer verder. Heb het idee dat deze x eisprong eerder was, dus we zullen het zien of ik het goed gevoeld heb.
nou lieve meiden, succes met alles.

Liefs Esther

Hoi meiden,

Het is rustig hier. Allemaal een beetje genoten van het weer? Of was het te warm?
Hier eigenlijk weinig nieuws. Ik had wel verteld dat ik zou gaan testen. Nou dat heb ik zondag gedaan, maar niets. Dus helaas. Maar misschien heb ik ook te vroeg getest. Ik had wel vorige week een aantal dagen krampen, alsof ik ongesteld moest gaan worden. Maar nog steeds geen rd's  te zien. Dus zolang die wegblijven, houd ik wel een klein beetje hoop. Toch zit ik er aan te denken om mijn volgende cyclus weer te gaan temperaturen. Ik voel vanalles, maar ik heb geen idee of ik al een eisprong heb gehad. Dat temperaturen gaf mij daar wel rust in. Niet dat ik de "pijntjes" kon verklaren, maar wel dat ik wist dat er niets aan de hand was. Dus ik blijf maar afwachten en we klussen vrolijk verder .

Groetjes Mariska

Dag meiden,

Ben de afgelopen paar dagen ongesteld geweest, ook vandaag nog...en hier is geen twijfel over mogelijk: dit is ongesteldheid.... Als ik mijn boekje bekijk waarin ik mijn cyclus bijhoud zie ik dat ik ong. 26 dagen geleden wat bloedverlies heb gehad waarvan ik niet wist of ik dit nou als ongesteldheid moest zien of niet...En daarvoor had ik ook een cyclus van ong. 26 dagen...Lijkt mijn menstruatie nou weer op gang te komen of niet?? Moet zeggen dat ik vandaag en gisteren best wel last van mijn buik had...Moet zeggen dat ik blij ben dan ik weer ongesteld ben en blij dat ik uberhaupt uit mezelf ongesteld kan worden.

Ook vandaag bericht gehad van het ziekenhuis. Begin september kunnen we er terecht.. Ik vind het fijn dat het  dan pas is, omdat ik nu het idee heb dat er weer wat regelmaat in mijn cyclus zit. Dan hebben we nog twee rondes om te proberen voordat we een eerste gesprek in het ziekenhuis hebben. Heb vorige week een lading ovulatietesten besteld en ga als ik niet meer ongesteld ben met deze testen beginnen...

Wat een nieuwe ontwikkelingen allemaal he? Zo ben je aan het wachten en zo kun je weer een nieuwe ronde beginnen.. Ook de verwijzing naar het ziekenhuis brengt een beetje rust, alhoewel het ook wel eng is.

Ben benieuwd hoe het bij jullie allemaal gaat...

Ella, Irene en Ristridina: Zijn jullie al uit de namen??? Lijkt me echt heel lastig!

Groetjes,
Jana

Dag allemaal,

Al iemand naar de gyn geweest?

Jana, fijn dat er wat regelmaat in komt, dat geeft toch vertrouwen of niet?

Zit hier weer lekker te malen.
Had een week geleden weer steken in mijn zij. Hebben toen niet direct geklust, maar wel een paar dagen later. Nu zit ik een week verder en heb licht bloedverlies.
Hoop zo dat het vanwege de innesteling is, maar kan natuurlijk ook gewoon ongesteld    zijn. Alleen normaal voel ik dat onwijs aankomen met krampen e.d. en dat heb ik deze keer niet.
Zit me dus van alles in mijn hoofd te halen, maar durf aan de andere kant niet te hopen.
We wachten dus maar af.

doei

Laura

Terug
Bovenaan