Hallo meiden,
Wat was ik zenuwachtig zeg, vanmorgen.
Mijn vriend was mee, dus dat scheelt enorm!
Eerst kennismaking en een gesprek gehad over hoe mijn cyclus verloopt etc.
Ook wat mijn gewicht is, ziektes etc.
Toen zei de gynaecoloog, nu wil ik graag een inwendige echo maken. Ik zag dat ding en dacht ojee, dat gaat pijn doen.
Maar geloof me, ik voelde er bijna niks van het deed geen pijn, alleen voelde het wat koud aan.
Mocht meekijken op het scherm. Mijn baarmoeder zag er goed uit, dat is een meevaller.
Ze zei dat ik pco heb en dat je er genoeg aan kunt doen. Het betekent dat ik geen eisprong heb.
Best moeilijk, omdat ik toen besefte dat ik zonder medicijnen niet makkelijk een kindje zou kunnen krijgen.
Over twee dagen begin ik met een 10-daagse kuur Provera om de menstruatie op te wekken, dan op dag 1 van de menstruatie bloed prikken, dan op dag drie clomid tot en met dag 7 slikken om de eisprong op te wekken. En op dag 12 of 13 terug komen voor een inwendige echo. De gynaecoloog zei en een verplicht nummertje maken de dag voordat je een inwendige komt maken,zodat er een samenlevingstest gedaan kan worden.
Dus al met al, aardig eind op weg! Hoop dat dit gaat werken. Ga eerst 50 mg clomid gebruiken en eerst kijken of dit aanslaat!!!
Dus meiden die moeten naar de gynaecoloog, ik vond het ook super spannend, maar het valt allemaal best mee!!
Ik had ook het geluk dat ik een aardige vrouwelijke gynaecoloog had en een assistente.
Sorry, even mijn eigen verhaal gedaan. Moest even van me afschrijven!!
Groetjes van Patries.