menstruatie wanneer kom je nou??

Hoi Patricia,
Heel veel succes voor jullie morgen!!! Ben benieuwd wat de gyneacoloog gaat zeggen.
Duim, duim!!!
Groetjes, Irene

Dag allemaal,

Kort berichtje hier: bloedwaarden waren allemaal goed (hormonen enzo). Nu ook verwijzing naar gynaecoloog gehad. Mag er 7 augustus heen. Gelukkig ook redelijk vlot.

groetjes, Laura

Hoi Allemaal.

Patries, hoe is het geweest bij de gynecoloog. Ik hoop dat je wat wijzer geworden bent, maar niet dat het heel heftig is geweest.
Laura, goed dat je redelijk snel terecht kan bij de gynecoloog. Ik hoop dat hij/zij duidelijkheid kan gaan geven.
Esther, nog nieuws?
Hier nog geen nieuws, we gaan gewoon weer vrolijk door .
Succes allemaal maar weer!

Groetjes Mariska

Hallo meiden,

Wat was ik zenuwachtig zeg, vanmorgen.
Mijn vriend was mee, dus dat scheelt enorm!
Eerst kennismaking en een gesprek gehad over hoe mijn cyclus verloopt etc.
Ook wat mijn gewicht is, ziektes etc.
Toen zei de gynaecoloog, nu wil ik graag een inwendige echo maken. Ik zag dat ding en dacht ojee, dat gaat pijn doen.
Maar geloof me, ik voelde er bijna niks van het deed geen pijn, alleen voelde het wat koud aan.
Mocht meekijken op het scherm. Mijn baarmoeder zag er goed uit, dat is een meevaller.
Ze zei dat ik pco heb en dat je er genoeg aan kunt doen. Het betekent dat ik geen eisprong heb.
Best moeilijk, omdat ik toen besefte dat ik zonder medicijnen niet makkelijk een kindje zou kunnen krijgen.
Over twee dagen begin ik met een 10-daagse kuur Provera om de menstruatie op te wekken, dan op dag 1 van de menstruatie bloed prikken, dan op dag drie clomid tot en met dag 7 slikken om de eisprong op te wekken. En op dag 12 of 13 terug komen voor een inwendige echo. De gynaecoloog zei en een verplicht nummertje maken de dag voordat je een inwendige komt maken,zodat er een samenlevingstest gedaan kan worden.
Dus al met al, aardig eind op weg! Hoop dat dit gaat werken. Ga eerst 50 mg clomid gebruiken en eerst kijken of dit aanslaat!!!

Dus meiden die moeten naar de gynaecoloog, ik vond het ook super spannend, maar het valt allemaal best mee!!
Ik had ook het geluk dat ik een aardige vrouwelijke gynaecoloog had en een assistente.

Sorry, even mijn eigen verhaal gedaan. Moest even van me afschrijven!!

Groetjes van Patries.

Laura: Succes 7 augustus bij de gynaecoloog!!
Ik hoop dat alles net zo gemakkelijk en prettig verloopt als bij mij.

Irene: Bedankt dat je aan me gedacht hebt.
Het viel allemaal mee en ik ben ook blij dat mijn vriend erbij was. Oja, was ik vergeten te vertellen, mijn vriend moet de volgende keer ook een potje sperma inleveren. De gynaecoloog zei " dan kunnen we meteen de man onder de loep nemen". Ik vond het wel een goede, want je gaat met zijn tweetjes en komt omdat je samen graag een kindje wilt.
Met jou alles goed, nu je het rustiger aan doet?
Het gaat al hard he, de weken vliegen echt voorbij. En ook al druk met het kamertje?
Denk maar goed aan jezelf he!

Mariska: Wat vervelend zeg, dat je cyclus nu weer langer wordt.
Je krijgt er geen hoogte van zo he!
Ik hoop ook dat jij snel meer duidelijkheid krijgt.

Ristridina: Wat leuk zeg een jongentje!!
Jouw buik zal ook al aardig gegroeid zijn, omdat je al een eind op weg bent.
Ik kan namelijk merken aan mijn zusje haar buik, nu 23 weken dat die echt hard groeit.
Ben je al druk bezig met het kamertje?

Liefs Patries.

Hoi Patries,

Wat een verhaal bij de gynecoloog. Ben je erg geschrokken? Of ben je gewoon blij dat er nu wat gaat gebeuren? Kon ze direct zien aan de echo dat je PCO hebt?
Ik hoop voor je dat de medicijnen snel hun werk gaan doen.
En dank je wel dat je ook nog aan ons hebt gedacht.

Groetjes Mariska

Hoi Mariska,

Ik vond het bezoek aan de gynaecoloog echt meevallen!
Toen ik hoorde dat ik pco heb, kon ze zien aan de inwendige echo, was ik wel even teleurgesteld. Omdat het betekent dat je niet zonder pillen zwanger kunt worden.
Maar ik ben wel blij dat ik gegaan ben, want hoor zoveel positieve verhalen over de clomid om de eisprong op te wekken.
Zo weet ik wanneer mijn eisprong is en heb ik veel meer kans!!
Ook is het fijn dat het zaad van mijn vriend gecontroleerd wordt, zo ga je er echt samen voor!!Ook krijgen we een samenlevingstest.
Ja, het is niet leuk om naar het ziekenhuis te moeten, maar ik weet en denk dat het zeker allemaal goed komt.
Ik start donderdag al met de provera en dan 13 dagen erna met de clomid, dus kan nog twee keer voor mijn vakantie een poging wagen.
Ik ben erg benieuwd en hou jullie op de hoogte.

Groetjes van Patries.

Dag allemaal...

Ben een paar dagen weg geweest, dus heb even niet meer meegelezen en gereageerd...

Patries: Wat spannend moet dat zijn geweest om naar de gynaecoloog te gaan... Heb zelf in september een afspraak. Een inwendige echo lijkt me ook geen pretje, maar aan jouw verhaal te horen moet het meevallen. Bloedprikken vind ik verschrikkelijk eng, maar zal er waarschijnlijk wel aan moeten geloven. PCO is het dus. Niet leuk dat je het hebt, maar nu kun je er wel wat aan doen! Heb je ook andere symptomen die bij PCO horen, anders dan een zeer onregelmatige cyclus?? Heb zelf soms ook het idee dat ik PCO heb (over gelezen op internet), daar zal ik in september dan wel achterkomen. Een samenlevingstest lijkt me ook wel gek.... Lijkt me wel makkelijker om een vrouwelijke gynaecoloog te hebben... Heel veel succes met de kuren die je krijgt! Ik heb ook zeer goede verhalen gehoord van Provera en Clomid! Misschien ben je nu wel heel snel zwanger! Ik gun het je van harte!

Laura: Ook op naar de gynaecoloog dus! Ik moet zelf in september..erg spannend allemaal. Hoop eigenlijk dat het dan al niet meer hoeft, maar denk dat dat te mooi is om waar te zijn. Hoop dat je jouw ervaringen weer met ons wil delen...Geeft nl. een hele hoop steun! Heel veel succes gewenst!

Groetjes,
Jana

Terug
Bovenaan