menstruatie wanneer kom je nou??

Dag allemaal

Hier weer even een berichtje van mij. Niet veel te melden gehad de afgelopen dagen. Zit te wachten op de afspraak met de gyn. Mijn man gaat gelukkig mee naar de afspraak.
Nog steeds niet ongesteld geworden.
Wel vorige week begonnen met monnikspeper te slikken. Las daar toch wel hele positieve dingen over. Puistjes zijn wel stuk minder sinds ik dat slik. Hopen dat dat zo blijft.

Jee, Patries, wat een spannende tijden allemaal zeg! Sterkte, want er wordt wel veel van je gevraagd! Best heftig.

groet

Laura

Hoi Dames,

Ben ik weer na een weekje weg te zijn geweest. Het was een super weekje. Ik heb nu nog wel vakantie samen met mijn man, maar we hebben genoeg te doen. Druk aan het opruimen hier in huis en nu hebben we mijn nichtje op bezoek (komt uit Australie).
Ik heb op het gebied van rd's en eisprongen geen nieuws. Ik zit inmiddels weer op dag 68, maar volgens mij heb ik nog geen eisprong gehad. Misschien moet ik binnenkort het er maar weer op wagen een test te doen, maar ik heb geen idee wanneer. In ieder geval snapte ik het al niet wat betreft mijn cyclus, maar nu is het helemaal een zooitje. Maar op de een of andere manier ben ik er ook wel rustig onder.
Afgelopen vrijdag nog mijn nichtje van vier weken oud gezien en dat vind ik wel super, maar als ik zie wat een energie het allemaal kost, kan ik het voor mezelf ook wel relativeren.
Verder heb ik hier ook weer bijgelezen, ik weet het niet meer allemaal precies. Maar iedereen is aan het afwachten volgens mij. Dus succes allemaal maar weer. Ik zal de volgende keer ook wat meer op jullie reageren.

Groetjes van Mariska

Dag allemaal,

Even een update:
Vanmorgen bij de gynaecoloog geweest. Inwendige echo gehad. Viel gelukkig inderdaad wel mee. Hij denkt ook dat het PCO is. Voor de zekerheid nog wel bloed afgenomen.

Sinds gisteren licht bloedverlies. Overmorgen moet ik ook beginnen met Clomid, 50 mg, voor 5 dagen.
Daarnaast elke ochtend temperaturen en bijhouden op een kaart. Het is dan de bedoeling dat ik over 4 weken ongesteld wordt. Ik moet dan direct een afspraak maken. Wanneer ik niet o wordt, moet ik ook langskomen.

Hoop zo dat het hiermee gaat lukken!!!
De gynaecoloog is wel een beetje kort van stof, dat vond ik wel lastig. Maargoed...

Even op de zaken vooruitlopend (vond het een beetje vroeg om dat nu al bij de gyn te vragen): als je moeizaam zwanger wordt, moet je dan bij de gyn blijven lopen gedurende je zwangerschap en bevalling? Ik wil namelijk heel graag thuis bevallen. Vraag me af of dat dan wel mag...

Maargoed, eerst maar eens een eicel produceren en een bevruchting tot stand brengen.

Moest wel lachen: mijn man was mee en die heeft nogal een levendige fantasie. Die zei later dat hij eerst dacht voetjes te zien op de echo. Hahahahah, de grapjas. Hij zag het helemaal zitten. Helaas...

Patries, hoe is het bij jou? Al aan de Clomid? Hoe is het met de bijwerkingen?

groetjes,
Laura

Hoi Hoi!!

Hier was ik weer even. Ik heb de kuur Provera tot en met afgelopen zaterdag ingenomen. Dit was in totaal 10 dagen. Ik heb vanaf zaterdag tot en met vandaag steeds bruine afscheiding/menstruatie, maar zet nog niet door tot een bloeding.
Het duurt maximaal zeven dagen voordat het echt doorzet en ik zit nu op dag vijf.
Vanmorgen afdeling Gynaecologie gebeld en die zeiden als je menstruatie altijd hiermee begint telt dit al menstruatie, maar ik had dit voorheen nooit zo.
Dus ik wacht nog maar een paar dagen af, heb namelijk wel buikpijn en beetje hoofdpijn en dat is bij mij altijd een teken dat het komen gaat. Ik hoop het wel, want moet ook de eerste dag van mijn cyclus bloedprikken.
Dit kan gelukkig ook in het weekend!Weer een geruststelling!!

Laura, bedankt voor je reactie!!Echt lief. Inderdaad is het wel een heel gedoe, maar ik moet zeggen dat ik me wel meer ontspannen voel en er minder mee bezig ben.
Ik heb het namelijk nu ook  aan mijn ouders en schoonouders vertelt, zodat ik er over kan praten en ik niet steeds te horen krijg. Willen jullie geen kinderen? etc.
Het was wel spannend om te vertellen, er kwamen bij mij best wat emoties bij kijken.
Maar ja, dat hoort erbij he!

Hoe is het verder met de andere meiden?

Groetjes van Patries.

Hihi,

Patries, vreemd he, dat weinige bloedverlies? Ik heb dat ook, maar de gyn ziet het blijkbaar wel als menstruatie...

Ik heb het aan mijn moeder en beste vriendinnen ook verteld. Ik vind het niks om er geheimzinnig over te doen. Toen ik net gestopt was met de pil deed ik dat wel, maar nu het moeizaam gaat, ben ik er liever eerlijk over. Niet dat ze straks weer zitten te ginnegappen over wie er als volgende zwanger zal zijn en ik barst in janken uit ofzo en ze hebben geen idee waarom.
Zowiezo vind ik het wel fijn om erover te kunnen praten als de behoefte er is.
En uiteindelijk denk ik dan: over andere medische zaken doen we toch ook niet moeilijk, dus waarom wel als het over zwangerschap gaat...

Nou dames, sterkte weer!

groetjes
Laura

Hoi Laura,

Hoe gaat het met jou? en ook al begonnen met de clomid?

Met mij gaat het wel goed.
Mijn menstruatie is gelukkig toch wel goed doorgezet voor drie dagen maar. Meteen de eerste dag in het ziekenhuis bloed geprikt.
Morgen alweer mijn laatste tablet clomid! Volgende week woensdag moet ik terug naar de gynaecoloog om een samenlevingstest te doen (dus op commando de avond ervoor vrijen) en ik krijg dan de uitslag van het bloedprikken en mijn vriend heeft vanmorgen zijn potje met sperma in moeten leveren.
Ook krijg ik weer een inwendige echo om te kijken of er een eisprong aan zit te komen!
Ik hoop echt dat die 50 mg aanslaat. Want ik denk, maar weet dat niet zeker, volgens mij als de clomid aanslaat hoef ik de provera niet meer te gebruiken, omdat ik dan toch door die clomid ongesteld moet worden??
We zien wel, kan het allemaal goed van me afzetten!!
Ik ben idem dito blij dat ik het vertelt heb tegen mijn ouders en schoonouders. Met mijn moeder praat ik er nu wel regelmatig over hoe het gaat.

Iedereen succes!!en hoe gaat het met de zwangere??

Fijne week, groetjes van Patries.

Dames, ik heb jullie hulp even nodig. Ik snap er geen bal van hoe dat allemaal werkt met die cyclussen. Ik heb wat reacties doorgespit, maar kan er nog steeds niet uitkomen. En om nou álle reacties door te gaan nemen.....

Hoe zit het nou? Ik ben 15 jaar aan de pil geweest en   8 juli de laatste genomen.
15 juli ben ik voor het laatst ongesteld geweest.
Daarna niet meer.

Heb wel pijn in mn buik (alsof ik ongesteld moet worden) maar het blijft uit. Gisteren een test gedaan (mn allereerste) maar die was negatief.

Volgens mij was ik er nogal vroeg bij met testen, gezien jullie "overtijd dagen", maar ik moest toch zekerheid hebben.

Welkom Suph!

Begreep er in het begin ook geen snars van, maar het is ook allemaal erg onduidelijk.
Er wordt gezegd dat je lichaam na zoveel jaar pil slikken, moet ontpillen. Je lichaam moet het dan weer zelf gaan doen en dat duurt even.

Bij een aantal van ons is er geen sprake van ontpillen, maar PCO. Dit betekent dat je hormoonhuishouding niet in orde is en de eicel onvoldoende rijpt e.d.

Ik zou het gewoon even aankijken, aangezien je nog niet zo heel lang geleden bent gestopt met de pil. Maar ook niet te lang wachten. Ik heb 8 maanden gewacht op ontpillen en mijn cyclussen werden alleen maar langer. Nu blijkt het PCO te zijn.
En er zijn genoeg mensen die direct zwanger worden na het stoppen van de pil, dus geloof dat ontpillen niet helemaal.

Pat, drukke tijden voor jou! Succes met klussen! Hoop dat het direct raak is.
Zoniet, dan zou er volgens mij inderdaad een normale cyclus op moeten treden, dus geen menstruatieopwekkende pillen meer...
Ik ben ondertussen al een week licht ongesteld. Mateloos. Wellicht een bijwerking van de Clomid.
Heb er verder gelukkig weinig last van.
Heb alleen heel raar als ik auto rij, dat ik bv. bijna te vroeg een inrit neem. Heel gek, dan denk ik dat ik er al ben en dan ben ik er nog niet. Heb ik normaal nooit.
Mmm, misschien de aftakeling van het ouder worden.

Waar is de rest trouwens? Lang niks meer gehoord van de andere wachters!

groet
Laura

Terug
Bovenaan