Muizeke/Espritxx

Hoi Femke,

Inmiddels ook klaar met de was??
Hier gaat alles prima. Mijn man hobbelt met Anne-Sophie door de kamer..haha..dus ik kan even lekker op de laptop..Nog net even voor 20.00 uur!
Wat een schattige foto's van Daantje zeg! Wat wordt ze groot!
Anne-Sophie heeft nog geen kaal plekje achter op haar hoofd, maar het zit er wel aan te komen. Ze heeft wel berg op haar hoofd. Ken je dat?

Hier ook nog even wat foto's van Anne-Sophie:





Liefs Elise
 
Hoi!

Lig je ook in de tuin te genieten van het mooie weer? Of sta je achter de strijkplank
Ik zit heerlijk in de tuin lekker in de zon. Word ik misschien nog een beetje bruin. Anne-Sophie ligt eindelijk te slapen in haar wieg. Ze had vandaag een echte "ik wil niet slapen dag" Ze heeft vanaf vanmorgen maar eventjes geslapen. Maar nu ligt ze helemaal uitgeteld in bed...Ze kunnen het lang volhouden zeg! Heeft Daantje dat ook wel eens? Anne-Sophie kan uuuren wakker blijven.
Ze is s morgens trouwens ook weer vroeg wakker. Zou dat door het weer komen? Het is nu s morgens zo snel licht. Ze ligt dan vanaf 6.00 uur klaarwakker in haar bed te brabbelen. Heel fijn voor papa en mama die dan nog wel eventjes willen slapen. En omdat we nog steeds in ons kleine huisje wonen horen we elk geluidje. Slaapt Daantje ook nog in haar wieg? Anne-Sophie nog wel. Ze past er nog steeds in. Haar bedje doet nu dienst als box omdat de echte box niet in ons kamertje past. Gelukkig gaan we eind van de maand verhuizen en dan kan ze in het ledikantje.
Wij hebben met koninginnedag ook rustig aan gedaan. Normaal gesproken zaten we s morgens al op het terras en bleven we daar de hele dag zitten. Een beetje slenteren door de stad en dan s avonds naar het vuurwerk. Dit jaar zijn we s middags naar de stad geweest (wat een gedoe met een kinderwagen) Het was zo druk dat we bijna niet vooruit kwamen. We waren met vrienden en zij hebben ook een kleintje wat twee dagen jonger is dan Anne-Sophie. S avonds zijn we uit eten geweest. Dat ging echt super. We hebben buiten op het terras gezeten en Anne-Sophie heeft zich keurig gedragen. Dus al met al een geslaagde dag. Ik heb het terras niet eens gemist.
Lastig he...meubels uitzoeken. Wij zijn toen denk ik bijna overal geweest. k werd er helemaal niet goed van. Ik had een idee in mn hoofd en dat hadden ze natuurlijk nergens. Gelukkig zijn we uiteindelijk wel geslaagd. Een bank uitkiezen gaf bij ons hetzelfde probleem. Mijn man is ook een stuk langer dan ik. Dan is alles uittesten de enige optie..haha! WIj hebben nu een bank met een soort ribmotief. Dat is niet zo handig als je er een tijdje ingelegen hebt. Dan heb je een hele motiefafdruk in je wang. Gelukkig hoeven we voor het nieuwe huis geen nieuwe meubels aan te schaffen. Wat voor een kleur bank gaat het voor jullie worden?
Wat grappig dat Daantje al probeert om heen en weer te bewegen. Anne-Sophie zwaait en trappelt wel met haar armen en benen en schuift ook wel wat heen en weer op het aankleedkussen maar niet zo als Daantje. Ze tilt sinds vorige week wel steeds haar hoofdje op. Echt grappig om te zien. Het kost haar nog zo veel energie. S nachts kan ze nergens heen omdat ze als een mummie in die doek ligt. Ze lscht trouwens ook steeds vaker en harder. Soms schatert ze echt. Vanmorgen kriebelde ik even onder haar armpjes en dan moet ze zo vreselijk lachen. We weten dan niet hoe hard we moeten rennen om de videocamera te gaan halen. Zaterdag hebben we de film bekeken. Ik was natuurlijk weer helemaal in tranen...Zo lief om te zien toen ze net geboren was. Het kijken naar mezelf was wat minder  Ik was echt helemaal opgeblazen. Ik ben blij dat dat nu al weer een heel stuk minder is. De weegschaal zit bijna onder de 60 (volgens mij is de 59 op onze weegschaal kapot ofzo)
Snel gaat zo'n pilstrip he? De dagen vliegen voorbij. Voor ik het weet ben ik alweer ongesteld. Dat heb ik tijdens mijn zwangerschap nou echt niet gemist.
Maar het is ook wel een fijn idee dat mn lichaam weer helemaal functioneert.
Hoe is het trouwens met je knip? Heb je er nog last van? Bij mij doet het bijna geen zeer meer. Zolang er geen druk op komt te staan. Als ik te lang zit voel ik het nog wel..om maar niet te spreken van andere bepaalde bezigheden
En hoe gaat het met je stuitje?

Nou...ik ga nog even genieten van de zon, want voor je het weet is het tijd om eten te gaan koken (ik heb een man die niet kan koken dus tja...)

Liefs Elise
 
Ha Elise

Wat een gave foto's zeg, ze staat er echt mooi op, houdt ze het flesje al echt vast? Daantje kan dat nog niet hoor, die ligt altijd met haar handjes te friemelen als ze de fles krijgt. Daantje heeft trouwens ook berg, ik gebruik nu de anti-berg pads van zwitsal ( ze hebben alleen niet dat lekkere zwitsalgeurtje helaas). Ze helpen trouwens wel want als we het eraf gewassen hebben liggen alle schilfertjes los op dr hoofdje.

Lekker weertje he? Gisteren heb ik ook nog effe lekker in de zon gezeten, ik heb inmiddels al een aardig kleurtje, vorig jaar heb ik de hele zomer in de schaduw doorgebracht dus nu ga ik echt vol in de zon zaaaalig!

De was is bijna weg, ik was eerst meer van opsparen, maar als ik nu was opspaar kom ik er helemaal niet aan toe, Daantje houdt me de hele dag bezig! Dus elk uurtje tussendoor is nu dus voor het huis of effe achter de pc

Daantje kan ook heel lang wakker blijven, als ik 's middags ga wandelen dan heeft ze ooit haar laatste slaapje om 12 uur gehad, net voor de voeding van 13.00 uur en dan kan ze ooit wel tot 's avonds wakker blijven. Ik had eerst nog geprobeert haar om 18.00 uur nog even te laten slapen, maar dan wil ze 's avonds niet slapen, dus dat slaapje hebben we natuurlijk als eerste afgeschaft. Ze ligt nu trouwens ook te slapen en dan haal ik haar er om 10 uur uit voor het flesje.
Ze heeft de afgelopen dagen een beetje last van krampjes gehad, als je dan met het flesje bij haar mondje in de buurt kwam begon ze hysterisch te krijsen, en werd ze vuurrood. Zielig is dat he? Ik geef haar nu trouwens af en toe een beetje gekookt (afgekoeld) water te drinken. Ze vind dat heel lekker, ze zweet nu soms best veel dus het lijkt me best dat dat mag. Ik heb ergens op het forum gelezen dat het cb zei dat dat wel mocht als het niet teveel was (ong 50cc).

Ik denk dat het licht er wel mee te maken heeft dat Anne-Sophie sneller wakker wordt nu, Daantjes kamer is pikdonker dus die blijft wel tot 7 liggen, maar onze eigen kamer is ook best licht en ik moet zeggen dat ik zelf ook sneller wakker wordt nu. Daantje slaapt al een tijdje in het ledikantje, ze pastte nog wel in de wieg, maar de kraamverzorgster had me eigenlijk een beetje schrik aangepraat over onze wieg (eigenlijk onzin want ik en mn broertjes hebben er ook alledrie een half jaar in gelegen, maar goed) ze zei dat omdat ze zijkanten met stof bekleed waren, dit eigenlijk niet mag ivm risico op wiegendood. Tsja toen durfde ik haar er dus niet meer in te laten slapen. Maar in het ledikantje slaapt ze gelukkig goed, we hebben het dan maar tot de helft opgemaakt zodat ze niet naar onder kan kruipen.

Gisteren weer voor een bank wezen kijken, WEEEEEEEEEER NIKS! Erg he? We waren al zover dat we er bijna eentje gekocht hadden die niet eens echt lekker zat... we willen trouwens iets van grijsgroenig, beetje natureltint, dus we zoeken "vrolijk" verder.

Wat toevallig zeg, wij hebben eergisteren ook de eerste film zitten kijken, van voordat Daantje er was, ons trouwen stond erop met buikje, ik weet nog dat ik mezelf toen al gigantisch vond hahahaha, toen was het echt nog bijna niks, maar dat zie je achteraf pas he? En ook nog ik in bad in mijn bikini, een weekje voordat ze kwam, poeh wat was mijn buik dik, ik snap nog steeds niet dat ik er zonder striae ben afgekomen, als je dat zag... En ook het filmpje van toen ze er net was, ik was net gehecht en had Daantje op mijn buik, en zei alleen maar tegen mn man 'wat is ze mooi he?'. Met zo'n versufte blik in mijn ogen, ik leek wel high van de pijn en het harde werken, en mijn hoofd was zo ontzettend opgeblazen (dat heb ik ook als ik moet overgeven, als er dan veel druk om mijn hoofd staat blaast het gelijk op), en mijn onderlip was helemaal stuk gebeten... dan ben ik toch wel goed opgeknapt, maar die emoties maken het toch het mooiste filmpje wat we hebben (ook al zie ik er een beetje erg verkreukeld uit, maar dat zullen jullie ook wel herkennen toch?)

Met de knip gaat het trouwens goed, het litteken is wel dik, het ligt nog echt bovenop mijn huid, maar ik heb nu al normale tampons gebruikt in plaats van die ieniemienies en ze irriteren niet eens. Ik heb goede hoop voor de toekomst haha!

Mijn stuitje doet trouwens geen pijn meer, alleen mn heup nog wel een beetje, ik kijk het nog even aan en anders moeten we maar weer naar de fysio, je lijf wordt wel echt gesloopt met zo'n zwangerschap he?

We hebben trouwens superleuke uitnodigingen gemaakt op internet voor Daantjes doop, als het goed is komen ze aan het eind van de week binnen, ben benieuwd! Gisteren met mn moeder en Daantje nog even naar Prenatal geweest, ik mocht de baby-doos ophalen en ik had nog wat dingetjes nodig, nou die doos was 3x niks, een paar potjes nutrilon babyvoeding en een scheermes voor mn man, helemaal niks leuks voor Daantje zelf. Maar we hadden zelf natuurlijk wel weer wat voor dr gekocht: een activiteitenrek, dat kun je gewoon los neerzetten, met 4 poten, ze heeft er gisterenmiddag al onder gelegen en haar hele lijfje wilde ze naar dat ding toe krijgen, ze was echt supergoed aan het kijken naar alles wat er aan hing en geluid maakte. Ze sloeg af en toe onbewust met haar handje tegen een rammelaartje aan, zo grappig. En we hadden een zachte bal van Nijntje met een belletje erin, mn moeder hield hem voor haar gezichtje en draaide hem rond, nou ze zette me toch grote ogen op. Leuk dat ze echt al vanalles kan zien. We hadden ook nog een aapje-rammelaar/bijtring van Fisher Price, die hield ze wel vast, maar dat kwam alleen maar omdat wij hem in haar handje geduwd hadden haahha we willen denk ik te snel!

Nou ik ga Daantje zo weer halen, net nog even lekker dr kamertje schoongemaakt dus ze ligt weer in een fris bedje.

Gaat het trouwens nog naar wens met het huis? Lekker vooruitzicht dat je er  binnenkort echt in mag gaan wonen lijkt me!

Geniet van het weer (en nog even van het verlof!)

X Femke
 
Gaaf trouwens dat jullie lekker weg zijn geweest met Koninginnedag, dat beloofd wat voor de toekomst als ze zich nu al zo netjes gedraagd!

Met een kinderwagen zie je pas hoe lastig het is om ergens te komen als je in een rolstoel zit vonden wij, je kan echt supervaak ergens niet langs of over, wij waren met Daantje even naar de oranje-braderie geweest in het dorp, superdruk en denk maar niet dat mensen aan de kant gaan voor je wagen pffff
 
Hoi Femke,

Wat een heerlijk weer zeg! Ik zit lekker met de laptop in de tuin. En voorlopig blijft het ook nog zo...wat willen we nog meer! Ben blij dat ik nog even niet hoef te werken...je zult met dit weer maar binnen zitten in een lokaal met 30 kids..pfff
Ik heb aan de ene kant wel zin om te gaan werken (weer even wat anders) maar aan de andere kant wil ik Anne-Sophie ook niet alleen laten (nou ja alleen...ze is bij mijn moeder maar toch...ik hoop dat ze me nog wel herkent als ik haar s avonds op kom halen..haha)

Lekker he dat we weer "slank" zijn. Ik heb nog wel een beetje ruzie met de weegschaal. De 59 is nog steeds kwijt, maar het gaat de goede kant op...
Dus jij was ook zo opgeblazen? Ik ook...ik leek wel een aangespoelde zeekoe! Gek dat je dat achteraf zo goed kan zien. Toen ik zwanger was leek het allemaal wel mee te vallen. Mijn man heeft er nooit iets over gezegd. Al is ie volgens mij wel blij dat ik weer slank ben..Hier is ook geen striem te bekennen op mijn buik. Er zit alleen nog wel een bruine verticale streep. Ik hoop dat dat ooit nog weggaat. Als het kan binnen een maand want ik moet in de zomer echt in mijn bikini!
Dat litteken is bij mij ook helemaal bobbelig! Bah zeg...gelukkig dat het op een onzichtbaar plekje zit. En dan hebben we nog geluk gehad..stel je voor dat we dat op onze buik hadden gehad..

Ohh..mijn man komt thuis...ga even eten maken want hij moet vanavond weer klussen..

Typ vanavond wel verder...Als Anne-Sophie dat toelaat..

Groetjes!
 
zo daar was ik weer...inmiddels wel een dagje verder.
Heeft Daantje ook last van de warmte? Anne-Sophie wel! Ze ligt nu in haar romper (zonder mouwtjes) in bed. Omdat ze ook nog ingebakerd ligt is het wel snel warm. Maar ze wil niet slapen zonder die doek. En ik wil haar ook niet alleen in haar pamper in die doek doen, want s avonds koelt het toch nog wel snel af.
Ik geef Anne-Sophie naast haar fles ook wat water. Ik heb er zelfs een heel klein drupje roosvice in gedaan. Echt een heel klein beetje. Ze heeft echt dorst met  dit warme weer.  En alleen water leek me niet zo lekker. Mijn moeder zei dat dat wel kon. Kregen wij vroeger ook...we hebben de cb boekjes er nog even op nageslagen.
Wij doen in de flesvoeding ook gekookt water. Dat stond op het pak  dus tja dat volgen we dan maar netjes op..

Dus je hebt nog steeds geen bank...lastig he? Het is niet iets wat je na een jaar weer  gaat inruilen dus dan moet het echt wel DE bank  zijn.

Met het klussen gaat het goed. Het is wel heel  hectisch (lekker gepland allemaal) maar als het goed is gaan we eind van de maand over. Anne-Sophie  haar kamer is  echt heel leuk geworden.  1 wand hebben we behangen met gestreept behang in lime groen en roze (en dan de strepen horizontaal) de andere wanden hebben glasvezelbehang en  we  roze laten  verven. Een echt meidenkamertje dus. Mooi bruin laminaat dus daar kan ze heerlijk in slapen. Kan niet wachten tot we erin wonen. Vanochtend hebben  ze de tuin bestraat dus dat scheelt een hele hoop zand in huis. Nu alleen nog de laatste dingetjes in de badkamer en dan de vloeren erin en dan is het eindelijk klaar....

Anne- Sophie slaapt nu s morgens weer tot 7 uur. Het lag inderdaad aan het licht in haar kamer. We hebben het nu donker gemaakt en nu gaat het goed. Dan geef ik haar om 7 uur de fles en vaak gaat ze daarna nog lekker slapen tot een uurtje of 9. dan gaat ze in bad en slaapt ze tot haar volgende fles om  10.45 uur. Tussen  de middag is ze altijd wakker. Ze valt meestal tegen 2 uur in slaap...lekker handig want ze krijgt om 14.45 uur weer een fles.  Dan slaapt ze wel door tot 17.45 uur. Kunnen wij in ieder geval even rustig eten  (eerst was ze steeds onder het eten wakker...)
S avonds heeft ze een  jengeluurtje en  slaapt ze tegen  21.00 uur. Dan  nog een fles om 22.45 uur en dan slaapt ze de hele  nacht heerlijk door.
Zielig is dat he  als ze krampjes hebben. Anne-Sophie heeft er ook last  van gehad. Gelukkig gaat het nu goed.  Bij haar hielp het als ik haar op haar  rug op mn schoot legde en ging fietsen met haar beentjes. Of in zo'n kangaroehouding op mn arm.
Ze kan trouwens nog niet echt haar fles vasthouden hoor. Dat was meer een foto moment..haha!

Wat leuk trouwens een doopuitnodiging!!

Fijne  Pinksterdagen...enne wanneer moet jij weer werken?

Liefs Elise
 
 
Terug
Bovenaan