muizeke/espritxx

Hoi Femke,

Sneeuwt het bij jullie ook zo?
Hier lag gisterenavond een hele laag! Jammergenoeg was het al laat en konden we niet meer met Anne-Sophie naar buiten...Voordat ze naar bed ging hebben we nog wel even voor het raam gekeken...ze vond het maar vreemd al die witte dingetjes in de lucht!

Nou wij hebben niets van Sinterklaas gezien! Alle ouders stonden vooraan en de kinderen konden niets zien. En met een wandelwagen is het zowiezo moeilijk om vooraan te komen...dus toen hebben we maar op de televisie gekeken. Anne-Sophie heeft er weinig van meegekregen. Ze was druk aan het spelen en vond die pieten niet echt interessant. Het cadeautje viel wel in de smaak (ze was nog meer blij met het inpakpapier dan het cadeau zelf) we hadden van die nijntje stapelblokken voor haar gekocht. Ze vindt ze helemaal leuk!
Wat heeft Daantje in haar schoen gekregen?

We moeten nu trouwens helemaal ontzwangerd zijn he? De negen maanden zijn inmiddels voorbij. VInd je ook niet dat de tijd omgevlogen is? HEt gaat zo snel!
Al voel ik me soms niet helemaal ontzwangerd!

Heeft Daantje ook zo last van haar tandjes? Anne-Sophie heeft echt een zere mond! Ik vind zo zielig als die kleine hummeltjes pijn hebben...Nu heeft Anne-Sophie de laastste tijd wel vaker pijn, want ze valt steeds ondersteboven...ze denkt namelijk dat ze alleen kan lopen maar dat gaat gelukkig nog niet.

Bij het CB waren ze erg tevreden. Ze was inmiddels 10 kilo en 77 cm. Gelukkig nog binnen de curve. En het was een vlotte tante (maar dat wisten we al)

Las net je topic over het autostoeltje. WIj hebben een maxi cosi toby en die bevalt erg goed!

Nou..ik ga nog even aan de strijk!

Hoe was het middagje van je werk? Ik heb er ook altijd   een hekel aan om ergens heen te gaan waar ik bijna niemand ken. ben dan in staat om me ziek te melden als er geen bekenden meegaan...erg he? Ik stap ook niet zo snel zomaar op iemand af...

Liefs Elise

Ha Elise

Hier heeft het ook heel hard gesneeuwd, maar ook bij ons was het inderdaad te laat om nog naar buiten te gaan helaas, Daantje heeft ook voor het raam vol verbazing naar die vallende vlokjes gekeken. En ze kan inmddels ook papa zeggen, dat praten gaat ineens zo vlot. Ze is nu alleen snotverkouden, voor het eerst, ze heeft nog nooit iets gehad sinds ze geboren is, dinsdagavond was ze helemaal zielig, echt huilen, en 's nachts werd ze ook een keer wakker, toen hebben we haar getroost en uiteindelijk wilde ze wel weer slapen. Woensdag ben ik meteen met haar naar de huisarts gegaan omdat ik bang was voor oor- of keelonsteking, maar dat was het niet, het zag er allemaal mooi uit zei de huisarts. Maar dat was geen garantie dat ze het niet kon krijgen (nee dat snap ik) want het heerst hier ontzettend op het moment. Het kon zijn dat ze vanwege haar snotneusje wel druk op haar oren voelt zonder dat ze ontstoken zijn, dus ik heb nu zo'n neusspray met zoutwateroplossing. Vannacht heeft ze gelukkig goed geslapen dus het heeft geholpen, het is alleen wel een opgave om dat kleine neusje te sprayen, ik moet haar heel strak vasthouden anders ben ik bang dat ik haar pijn doe met dat flesje.

Die stapelblokken zijn leuk he? Die heeft Daantje van vrienden van ons gehad toen ze net geboren was, ze vindt het keileuk als we ze opstapelen en zij vervolgens de boel mag laten instorten! Gisteren had ze nog een tol van fisherprice in haar schoen, tenminste we vonden haar zo zielig dat we nog maar een kadootje uit de tas getoverd hadden, het papier was ook in dit geval weer bijna leuker dan het kado, ze gooit nu vooral met alles in plaats van dat ze het gebruikt waar het voor bedoelt is.

Springt Anne-Sophie ook zo? Daantje kan als ze zin heeft zo een half uur achter elkaar springen, je moet haar dan wel vasthouden, dan zwaait ze met haar armpjes en lacht en kletst ze en maar springen haha ziet er zo grappig uit. We hebben het natuurlijk alweer op film

Daantjes tweede voortandje boven is nu ook door, er staan nu al 4 tandjes in dat kleine mondje en die ene voortand die al langer door was is een stuk langer, dat ziet er geinig uit als ze lacht. Hiep hiep hoeraaa vindt ze ook geweldig, bij hoeraa gaan dan die twee armpjes de lucht in en als ze tegenwoordig iets wil begint ze bijna automatisch mamamamamamama te zeggen. Gek dat het nu alweer bijna gewoon is dat ze mama kan zeggen!

Fijn dat het op het cb goed was, Anne-Sophie doet het goed zo te lezen, fijn toch dat het een vlotte tante is? Daantje kan inmiddels goed stevig zitten zelf alleen het kruipen laat nog op zich wachten. Oja we hebben trouwens ook een maxi cosi tobi uitgezocht, arabian nights heet ie, de basis is een soort bruin ruitje en de hoofdsteun is knalroze en de armleggers knaloranje, ze zit inderdaad net als anne-sophie op een troontje in de auto. En ze heeft nu lekker de ruimte, het was echt proppen met de kleine maxi-cosi. Hebben jullie al veel gefietst met skipak en al? Ik wacht toch nog eventjes tot Daantje echt zelf van liggen naar zitten kan, dus we moeten nog even geduld hebben.

Dat netwerkdiner is gelukkig weer achter de rug, mijn collega en ik stonden eigenlijk de hele avond samen hahaha, maar goed ik weet gewoon dat dat niet mijn ding is en ik maak me er ook niet meer zo druk om als vroeger.

Zal nog even kijken of ik een foto heb van daantje en de nieuwe maxi cosi,

Ja hij doet het, ik vind dit zo'n leuke foto!

Tot snel, ik ga nog even wat doen hier

x Femke

Hoi Femke,

Hoe gaat het met Daantje?
Is ze inmiddels al een beetje opgeknapt? Ik kan er ook helemaal niet tegen als Anne-Sophie iets heeft...ze zijn nog zo klein...
Wij hebben hier ook zo'n neusspray...het is altijd een hele strijd om het in haar neusje te krijgen. Ze krijst echt alles bij elkaar! Doet Daantje dat ook? En als ik het er eindelijk in heb zitten niest ze alles er weer uit

Wat een mooie autostoel zeg! Die van ons is helemaal rood (net als de rest) Maar het liefste had ik ook een roze gekocht (ik ben echt zo'n roze moeder)
En wat een leuke malliot (heeft Anne-Sophie ook)

Wat een boel zwangeren alweer he op het forum! Ik word er helemaal jaloers van haha! Het liefst zou ik ook al weer aan het proberen gaan...maar goed we hebben afgesproken dat we volgend jaar weer een poging gaan wagen dus nog eventjes geduld! pffff....heb jij dat ook? Of zijn jullie inmiddels al weer druk aan de klus?

Hier is alle sneeuw verdwenen. Het is alleen nog erg koud. Als ik met Anne-Sophie naar buiten ga pak ik haar helemaal in...ben altijd een beetje bang dat ze het koud krijgt. Het is net een eskimo!

Gisteren heb ik ook maar druppeltjes gehaald voor de tanden van Anne-Sophie. Ze slaapt al weken niet goed door haar tandjes! En vannacht heeft het blijkbaar goed geholpen want ze heeft de hele nacht doorgeslapen. Had jij voor Daantje ook druppeltjes? Grappig he die tandjes in die kleine mondjes. Anne-Sophie heeft er twee beneden en twee hoektanden boven. En gelukkig zijn nu de middelste tandjes boven ook door (je ziet ze nog niet maar er zitten al wel scherpe puntjes)
Kan Daantje er ook zo vreselijk hard mee bijten?

Wat knap trouwens dat ze al papa zegt! Hier is het nog steeds mama en inmiddels zegt ze ook steeds 'mama mee''...en dada en och...grappig he dat ze steeds meer gaan praten...

Zo...wij gaan even naar de stad om sinterklaasinkopen te doen!

Fijn weekend!

Liefs Elise

Ha Elise,

Daantje is gelukkig weer redelijk opgeknapt, nog wel een beetje een verstopte neus, maar ze heeft gelukkig gewoon alle nachten doorgeslapen,. Ik lees hier op het forum ooit van die horrorverhalen (vind ik dan tenminste) van kindjes die 's nachts niet willen slapen, dat lijkt me echt doodvermoeiend. Daantje heeft er nooit problemen mee gehad en ik hoop ook dat dat zo blijft, heb mijn nachtrust namelijk hard genoeg nodig na een dagje rennen en vliegen, ik kan echt slecht tegen weinig slaap. Was ook superblij dat ze al doorsliep bij 7 weken toen.

Die maillot is leuk he? Echt Hema hahaha, Daantje heeft heel veel Hema-dingen, laatst hadden ze een superlief roze geruit blousje, ja die kan deze (ook roze) mama niet laten hangen natuurlijk. Ze heeft ook al haar rompertjes van de Hema en ook de kniekousen, die roze met witte stippen, zijn erg fijn, dat zijn nl de enige sokken die uit zichzelf blijven zitten aan die dunne beentjes. Als ze andere sokken aan heeft ben ik de hele dag sokjes aan het oprapen. Daarom heeft ze ook erg vaak een jurkje aan, niet alleen leuk om te zien maar ook erg praktisch met zo'n maillot. Die heeft ze tenminste tot nu toe nog niet uitgekregen!

Wij hadden ook druppeltjes voor de tandjes, Chamodent van vsm volgens mij, die helpen hier in elk geval heel erg goed, en ze is inmiddels weer op alles aan het kauwen dus ik ben benieuwd. Gaan jullie nog iets doen met sint? Wij gaan sinterklaasavond bij mijn ouders gourmetten samen met mijn broertjes. We doen geen surprise meer, alleen de vrouwen (dus alleen mijn moeder en ik) vonden dat leuk om te doen, en dan moesten we al die heren aansporen om toch maar op tijd een kado en een gedicht klaar te hebben, pfff vermoeiend, dus nu doen we gewoon maar gezellig wat eten met zijn allen. En dit jaar mag Daantje haar kadootjes dan uitpakken, die nemen we dan mee. Ze heeft van opa en oma al de autostoel gekregen en een superleuk kledingsetje van noppies (misschien ken je dat, een oranje legging met kleine figuurtjes met eenzelfde shirtje erbij en dan een sweater met capuchon in oranje met paars, het staat haar superlief. Ik heb het nog even bewaard voor morgen want dan is de oma van mijn man jarig (wordt 89!) en dan mag Daantje daar mooi de show stelen in haar nieuwe setje hahaha, let jij daar ook altijd zo op? Dat je ze extra leuk aankleed als je iets bijzonders hebt? Ik wel en dan smeer ik nog wat haarlotion in haar haartjes van zwitsal, dan ruikt ze extra lekker hihi.

Leuk inderdaad al die zwangeren, ik moet eerlijk zeggen dat wij al gestopt zijn met de pil (zo... jij bent de eerste en de enige die het nu weet dus mondje dicht ) we vertellen dat verder tegen niemand. Klussen doen we nog niet, want ik was vergeten op tijd met het foliumzuur te beginnen, ei dat ik ben, dus we gaan pas eind december voor het echt proberen, wel erg spannend allemaal weer. Op de verpakking stond dat je het beste 4 wkn van tevoren kon beginnen, stom dat ik dat alweer vergeten was he? Bij Daantje heb ik het heel lang van tevoren al geslikt, dus nu durfden we ook de gok niet te wagen om toch maar al te beginnen, stel je voor dat er dan iets niet goed is met je kindje, dat zou ik mezelf noooooit vergeven.

Nog leuke dingen gekocht voor sint? Ik wilde nog die grote plastic kralen halen van fisher price, die ze in elkaar kan steken, die lijken me ook wel een beetje leerzaam. Ik ben niet zo van de electronische dingen voor zo'n kleintje, alleen die ballenbaan van playskool die we gekocht hebben voor sint, die werkt wel op batterijen...eigenlijk een beetje tegen mijn principes maar het leek me voor Daantje wel leuk dus ja. Mijn moeder zei dat wij vroeger ook zoveel "rommel" op onze verlanglijstjes hadden staan hahaha en dan ging ze het toch maar kopen en blij dat we er dan mee waren.

Fijn weekend!

Groetjes Femke

Hoi Femke,

WHAAAHHHH wat super spannend dat jullie al weer begonnen zijn voor een tweede hummeltje!!! Ik word helemaal jaloers. Heb gisteren gelijk een goed gesprek met mijn man gehad. Hij is echt van het logische nadenken (gaat het financieel wel lukken, hoe doe je dat met werken, de zolder is nog niet klaar) Maar gelukkig lijkt een tweede hummeltje hem ook erg leuk! Al wil hij wel heel graag eerst  de zolder afmaken...pfff mannen! Dus ik geef hem de hele kerstvakantie om de zolder klaar te maken en in het nieuwe jaar zal ie dan toch aan de klus moeten..haha!
Stel je voor dat het een tijdje duurt voordat ik zwanger ben....ik wil ook niet zo'n groot leeftijdsverschil tussen Anne-Sophie en haar zusje (ehh of broertje natuurlijk)
Spannend zeg!!! Beginnen we weer helemaal opnieuw! Het foliumzuur ligt hier ook al klaar in de la hoor....1 januari ga ik het weer slikken...beter kun je het nieuwe jaar niet beginnen toch??

Zijn jullie ook in de Sinterklaasstemming?
Morgen ga ik even met Anne-Sophie naar school...wij hebben het verhaal dat de zwarte pieten met elkaar gaan trouwen (de hal van de school is omgetoverd tot een bruidskapel en er is een ambtenaar en een trouwauto) echt grappig! Sinterklaas zit er eigenlijk maar een beetje voor de sier bij (hij hoeft alleen maar getuige te zijn) Gelukkig hebben we altijd een mannelijke en vrouwelijke piet...
En morgenavond gaan we met mijn ouders en zusjes+ aanhang Sinterklaas vieren bij ons thuis...de surprises staan al klaar...
Ik ben heel benieuwd wat Anne-Sophie van haar loopauto vindt en of ze er ook achter gaat stappen!
Ze heeft trouwens vannacht voor het eerst sinds weken weer doorgeslapen...heerlijk!!!!
We hebben haar vanmorgen een groot applaus gegeven..haha!

Het zou echt super zijn als we weer gelijk zwanger zouden zijn! Geen idee of het weer zo dicht bij elkaar zit als de vorige keer maar goed....Ik kan me er nu weer helemaal op verheugen...dat gefriemel in je buik en het luisteren naar het hartje (nu maar hopen dat we niet misselijk worden)
Ik ga het natuurlijk aan niemand door vertellen (houd jij onze 1 januari ook geheim??? haha)

Fijne SInterklaas!

Liefs Elise

ps: hoe ga jij dat straks doen met werken enzo??

Ha Elise,

Ja spannend dat we weer gestopt zijn met de pil he? Wij hebben dat ook wel hoor, van zal het financieel allemaal lukken enzo, maar ja ik heb ook zoiets waar er 3 kunnen eten kan eentje meer geen probleem zijn. En we hebben nu al een hoop spullen liggen die we voor Daantjes zusje (hahahaha of broertje) ook kunnen gebruiken dus dat scheelt wel denk ik. Nog een weekje en dan heb ik het foliumzuur alweer 4 weken geslikt. Volgens mij had ik van de week mn ei (hahaha ineens komen al die termen weer boven), maar we gaan dan voor de ronde van december, ik vind het ook zooooooooo leuk. Ik heb ook geen idee hoe lang het gaat duren voordat het lukt deze keer, het zou wel echt heel gaaf zijn als we weer tegelijk lopen ja, vind het echt heel leuk dat we zo'n internetvriendschap hebben. En inderdaad dat gefriemel in je buik enzo... echt heel gaaf als we dat nog een keer mee mogen maken. Ik zie het helemaal zitten, denk dat het in het begin wel druk zal zijn, maar als Daantje en ukje 2 wat ouder zijn kunnen ze lekker samen spelen (= mijn ideaalbeeld ), en we kunnen over een paar jaar weer verder weg op vakantie enzo, trouwens onze zolder is ook nog niet klaar, maar mijn man heeft goede hoop dattie nog een keer afkomt hahaha.

Leuk wat jullie op school doen met die pieten, gaaf als onze meisjes straks ook weten wie sint is en er echt   in geloven, volgens mij is dat echt een supertijd voor ouders. Ik vind het sowieso heel erg leuk dat kindjes zoveel fantasie hebben.

Fijn zeg dat ze weer doorgeslapen heeft, weet je nu waar het aan gelegen heeft of was het gewoon een fase? Het is in elk geval wel een applausje waard, hadden jullie haar wel in haar bedje gelaten of was ze zo wakker dat ze eruit wou?

Ik moest gisteren zo met Daantje lachen, ze zwaait nu echt naar alles en iedereen en ik wilde haar een slabber (of zeggen jullie slab? ik denk dat slabber brabants is) aandoen, maar hij was al gebruikt en vies, dus ik gooi het ding richting de trap (ik had daantje op mijn arm) en ze begint me toch uitbundig te zwaaien naar de weggegooide slabber hahaha zo grappig.

Jullie 1 januari geheim is bij mij veilig hoor! Geen mens komt het van mij te weten (alhoewel we hier wel op een openbaar forum zitten, maar dat is een kleinigheidje)
Ik ben echt benieuwd hoe het allemaal zal gaan, hoeveel rondes we eraan moeten wagen enzo... het klussen zal wel anders zijn als voor de bevalling (ik bedoel de knip), maar ja misschien dat dat gewoon nog wat tijd nodig heeft. Het gaat hier wel hoor, maar voelt toch anders, heb jij dat ook? Ze hebben tegen mij ook nooit verteld hoeveel hechtingen ik nu precies gekregen heb.... ik durfde er zelf ook niet naar te vragen eerlijk gezegd brrrr.

In elk geval hele fijne sinterklaas, de eerste van Anne-Sophie (dus veel foto's maken he?)

X Femke

Oja je vraag over het werken: ik blijf 3 dagen werken, ook met 2 kindjes, anders is het voor ons financieel gewoon niet leuk meer. Maar ik vind 3 dagen werken en 4 dagen thuis goed te doen eerlijk gezegd, hoe denk jij het straks te gaan doen? 2 dagen werken of meer/minder?

Hoi Femke,

Eindelijk weer een berichtje!
Onze laptop is gestolen dus vandaar...
Mijn man neemt s avonds altijd de laptop mee naar huis, maar omdat hij dinsdag een papadag had heeft hij m in de bouwkeet laten liggen (hij is uitvoerder) En zul je net zien...wordt er die nacht ingebroken en nemen ze onze laptop mee. Hij had m nog aan de verwarming vastgebonden met een staalkabel (pfff wie verzint dat nou...ik zou m gewoon in een kast stoppen....mannen!!) En toen hebben ze de laptop met verwarming en al meegenomen!
Maar goed....alle foto's van Anne-Sophie stonden erop!!! Ik kon wel huilen! ik heb zo vaak aan mijn man gevraagd of hij ze op de harde schijf van de gewone computer wilde zetten...Maar gelukkig had hij ze allemaal nog op stickjes van de camera staan! Een hele opluchting dus! Een heel gedoe!!!
Nu wachten we op een nieuwe computer...het ergste blijven toch die foto's! ik denk elke keer dat er een vreemde man naar die foto's zit te kijken! Gelukkig werkt hij in Arnhem! Worden we in ieder geval niet herkend!

Anne-Sophie is trouwens ziek! Ze is snipverkouden en zit helemaal vol. Het is de eerste keer dat ze echt ziek is,,,ik vind het zo sneu voor zo'n klein hummeltje!
Maar gelukkig gaat het nu beter. Ze hoest niet meer zoveel (ze was net een zeehond)

Hoe gaat het bij jullie?? Is Daantje ook flink verwend door Sinterklaas?
Hier staan nu een Nijntje loopauto een trein van little people, een pop en nog veel meer speelgoed!

Spannend zeg.....zo'n tweede hummeltje! Je kunt het nieuwe jaar echt niet beter beginnen toch? Ik begin 1 januari weer met het foliumzuur. Dat moet eerst weer even vier weken inwerken en dan kunnen we weer.....Het klussen wordt inderdaad wel wat anders door die knip...soms doet het nog steeds pijn!
Ben benieuwd of we weer tegelijk zwanger zijn!

Fijn weekend! Ik ga nog even mn huis opruimen (mn man is ook ziek dus het lijkt beneden wel alsof er een bom ontploft is...niets voor mij want ik ben altijd heel netjes)

trouwens...hebben jullie ook een kerstboom? Anne-Sophie zit gelukkig niet aan de ballen en ook niet aan de boom (dat is ongeveer het enige waar ze niet aanzit haha)

liefs ELise

Ha Elise,

Het was weer lang geleden dat ik gereageerd heb, het is hier ook zooo druk geweest met vanalles, we hebben nu eindelijk de zolder afgemaakt, ik heb eigenhandig de hele zoldertrap geverfd, en nu moeten de tredes nog met tapijt bekleed worden, ik kreeg ineens super de kriebels, aangezien ik nu gestopt ben met de pil had ik zoiets dit  moet eerst af voordat ik zwanger wordt. Heb net op internet een leuke kast gezien, die ik voor Daantjes nieuwe kamer wil gaan opknappen, een driedeurs kledingkast, met van dat sierhoutsnijwerk erop. Eigenlijk een beetje kitsch, het is ook echt een oude kast, maar die ga ik dan schuren en daarna ga ik er 4 banen verf op maken (horizontaal als een zebrapad over de kast zeg maar), rood-roze-rood-roze. Dus dan is ie juist weer heel hip (vind ik zelf dan hahaha) en omdat je beter niet mag verven als je zwanger bent ga ik dat dus nu ook maar snel nog even doen, mijn cyclus is trouwens nog niet op gang, zit al op dag 33 en nog geen ongi, maar goed, de vorige keer had ik na het stoppen ook zo'n gekke cyclus, 47 dagen was niks vreemds.

Daantje is ook schandaaalig verwend met Sint, ze heeft ook de Nijntje loopauto gekregen en de ballenbaan van Playskool, een pop, een boekje van Nijntje waar haar eigen naam in het verhaal voorkomt (hadden mn schoonouders op internet besteld), eigenlijk is haar hoeveelheid speelgoed in 2 dagen tijd verdubbelt.

Wat ontzettend erg van jullie laptop zeg, ik kan zo kwaad worden als mensen iets van een ander stelen, waar halen ze het lef vandaan! En dan nog met verwarming en al, jullie hebben echt mazzel dat de foto's nog op stickjes stonden hoor, sjonges, daar moet je toch niet aan denken, dat je die kwijt bent. Heb je inmiddels al een nieuwe?

We hebben ook de boom gezet, tis wel een nepperd, we woonden eerst 2 hoog en toen was ik het op een gegeven moment helemaal zat om zo'n echte boom met zand en al de trap op te slepen, alhoewel ik een echte boom wel leuker vind leek deze nepperd me veiliger voor Daantje, geen naaldjes op de grond en geen gesleep met zand. Ze heeft zo'n loopkarretje en als ze daarin staat rijdt ze of op Muis (ons konijn) af of regelrecht op de kerstboom, alles wat onderin hangt is van stof of plastic dus het kan geen kwaad.

Moet zometeen een nieuwe stofzuiger kopen (baal baal, morgen ga ik shoppen met mijn nichtje, gaat weer van het budget af), we hadden er twee en eentje deed raar, die heeft mijn man geprobeert te maken (daarna was ie morsdood...) en de andere deed straks brrrr rr r rr ..... (stilte).... niks meer, helemaal kapot. Baal er altijd zo van als apparaten er de brui aan geven, ik denk dat ik een goedkope ga halen, maar wel met zak erin, een van de twee die we hadden was zonder zak, ik dacht toen das handig, maar die verliest zn zuigkracht zo snel, dat schiet niet op.

Nou ik ga even wat koken, nu lekker 2 weekjes vakantie en morgen lekker shoppen, heerlijke vooruitzichten!

X Femke

Terug
Bovenaan