Ha Elise,
Wat een drukke dagen zo met kerst en oud en nieuw he? Daantje vond de kerstboom helemaal geweldig! Die lichtjes.... onderin hing al het onbreekbaar spul, inclusief een soort kadootjes, die kwamen van Ikea, daar heeft ze zelfs nog een hapje uit genomen toen ik even niet oplette, ze rijdt nu nl regelmatig rond in haar loopkarretje en dan kan ze ineens bij dingen komen waar ik eerst geen rekening mee hield, zo is gisteren mijn supermooie grote theepot die op de keukentrolley stond gesneuveld... er zat geen thee in hoor, hete dingen hou ik wel heel goed uit de buurt bij haar. Ze kruipt nog steeds niet, ze draait gewoon rondjes op haar buik en vind het nog wel prima zo, in haar loopkarretje rent ze erop los, misschien gaat ze eerder lopen dan kruipen? Ze kan ineens weer heel veel dingen meer, als ik klap eens in je handjes zing dan gaat ze klappen, ze wijst haar neusje, oortjes en oogjes aan, ze danst erop los en ze kletst de hele dag, het is ineens een klein kindje aan het worden, dat babyachtige is bijna helemaal weg. Heeft Anne-Sophie dat ook? Wat gaat zo'n jaar toch hard he?
Balen dat jullie ziek zijn geweest met kerst, zijn jullie dan ook niet bij familie wezen eten? Wij eerste kerstdag bij mijn ouders, en tweede kerstdag kwamen mijn schoonouders bij ons eten. Daantje is sinds vandaag ook snotverkouden, het loopt zo uit haar neusje, 's avonds voor het slapen gaan probeer ik zoutoplossing in haar neusje te krijgen, maar dat is nog niet zo eenvoudig! Ze heeft ook een paar dagen flink gejengeld, dan merk ik 's avonds dat ik bekaf ben, heeft Anne-Sophie dat soms ook? Daantje heeft er van die dagen bij dat ze nog geen 5 minuutjes alleen kan spelen, ze heeft de hele tijd aandacht nodig en dan kan behoorlijk vermoeiend zijn, zeker als je ondertussen ook nog probeert het huis schoon te houden. Vandaag was ze gelukkig weer een stuk makkelijker, maar gisterenavond hadden we ook weer een nieuw tandje ontdekt, dus hopelijk was dat de boosdoener. Ik ken kleertjes.com wel, ook wel eens wat dingetjes op besteld. Ik ben in de vakantie nog 2 keer wezen shoppen, een keer met mijn nichtje en een keer met mijn moeder en allebei de keren had Daantje ook weer vanalles, een heel leuk blauw wit geruit blousje van de H&M en ook een heel soep spijkerbroekje en van die hele dikke sokken, de rompers van H&M vind ik ook geweldig fijn, die zijn niet zo breed als die van de hema. En natuurlijk ook lekker voor mezelf geshopt, doe ik tegenwoordig bijna niet meer met ons gekrompen budget (de vrije tijd met Daantje weegt trouwens niet op tegen meer salaris hoor), ik had supermooie laarzen gekocht en een paar jurkjes en truitjes, lekker mijn garderobe aangevuld.
Ja leuk al die zwangeren inderdaad, ik vond ons al zo snel om nu weer te gaan beginnen, maar er zijn er die er dus nog eerder aan toe waren. Tuurlijk heb ik ook twijfels, wil je ze horen? Ik ben bang dat ik misschien dingen van Daantje mis als we straks twee hummeltjes zouden hebben, het is nu wel lekker dan wanneer zij slaapt ik dingen voor mezelf kan doen, dat gaat denk ik moeilijker met twee ukkies. Maar aan de andere kant, nu weet ik nog een beetje hoe t was met die nachten wakker zijn, als Daantje straks bijv. 3 zou zijn en we zouden dan pas beginnen dan ben je alweer aan veel meer vrijheid gewend denk ik (dan kan ze al veel zelf bedoel ik) en het lijkt me gewoon leuk dat ze met elkaar kunnen spelen als er niet zoveel leeftijdsverschil tussen zit. Ook lijkt het me heerlijk over een paar jaar dan weer wat verder weg op vakantie te gaan enzo. Mijn man is nu nog overtuigder dan hij bij de eerste was, hij vond het toen enger bedoel ik, hij zegt dat hij nu weet wat ie kan verwachten en dattie dat dus daarom niet eng meer vindt.
Oja mijn ongi kwam op dag 37, ik was nog blij want de vorige keer had ik er rondes bij van 47 dagen. Dus mn ei gaat ergens tussen eind deze week en dan anderhalve week later zitten denk ik. Spannend he? Volgens mij vermoedt mijn moeder al iets... raar he? Alsof ze het ruikt ofzo. En het is nu 2 januari... ben je gestopt? Wie weet zijn we weer tegelijk! Lijkt me zo leuk!
Met oud en nieuw waren we bij mijn ouders met mijn broertjes (die moesten natuurlijk nog wel op stap na 12 uur) en mijn oom en tante, t was wel gezellig geweest, ik heb zelfs nog gesjoeld hahaha, dat alles zonder drank want ik was de Bob en mijn man was solidair (hij wil niet drinken als we weer gaan proberen, hij is bang dat dat van invloed kan zijn op de zwemmers, hij zei dat als ik me straks 9 maanden weer in moet houden met vanalles dan moest hij dat nu ook wel even kunnen, vond ik wel erg lief van hem).
Trouwens een vraagje: wat geef jij Anne-Sophie als tussendoortje? Daantje krijgt eigenlijk alleen fruit of een babyrijstewafeltje (met kerst heeft ze ook wel van een appeltaart gesnoept, maar zo af en toe vind ik dat niet zo erg), ik had ook die nijntje babykoekjes geprobeert, daar hapt ze alleen de oren af en gooit de rest op de grond.
Ik sluit me helemaal aan bij jouw goede voornemen, veel berichtjes met heel goed nieuws!!! En ook de beste wensen voor jullie natuurlijk!
Liefs Femke
PS: nog niet gefietst, we krijgen van mijn schoonouders zo'n set van bobike, maar die moeten we nog uit gaan zoeken, vind Anne-Sophie het leuk op de fiets?