muizeke/espritxx

Ha Elise

De weg achter ons huis leek wel een schaatsbaan, bij ons achter rijdt je een soort woonerf op en daar is helemaal niks aan de sneeuw gedaan, doodeng!

Ai kan me voorstellen dat je enorm baalt van de pil, ik herken dat wel dat je niet boos bent maar verdrietig, dit is geen beslissing om in je eentje te nemen, ik was er ook al eerder aan toe dan mijn man, maar ik wilde hem niet pushen, stel je voor dat er later wat is met je kindje en dat jij dan degene was die het zo perse meteen wilde (kan me niet voorstellen dat mn man zo zou reageren, maar je weet maar nooit natuurlijk). Ik wilde ook perse dat hij het uit eigen beweging zou willen en niet dat ik mijn zinnetje door zou drijven. Dat maakt me bij heel veel andere dingen niks uit, maar bij zoiets als deze beslissing wel. Maar gelukkig weet je wel al wanneer hij het wel wil (maar inderdaad, wat maken die 2 maandjes voor verschil... zal wel mannenlogica zijn denk ik). (is het trouwens geen idee om toch te stoppen en het dan op een andere manier veilig te doen, dan ben je mooi al ontpilt over 2 maanden, of heb jij na het stoppen wel een mooie cyclus?)

Wij hebben afgesproken dat we het deze keer (als het lukt natuurlijk) het wel willen weten, ik vond de verrassing bij Daantje wel heeeeel erg gaaf, gezien de grote dochterwens die ik had, mijn man wilde het toen eigenlijk ook wel weten, maar dat mocht ie niet van mij (erg he?). Dus daarom heb ik gezegd dat ik het deze keer niet erg vind om het wel te weten, dan hebben we allebei een keertje gedaan wat de ander graag wil. Het lijkt ons dan wel leuk om aan de echodame te vragen het geslacht voor ons op te schrijven en dat we het dan thuis op een mooi moment pas nakijken. Mijn man wil heel graag nog een dochtertje zei hij, dat lijkt mij ook wel heel erg gaaf hoor, maar aangezien we Daantje al hebben lijkt me nu een jongetje ook heel erg leuk. Alleen moeten we dan het roze in huis weer een beetje terugbrengen denk ik hahahaha.

Zou jij de volgende keer ook geen 20 weken echo doen? Tenminste dat vond je toen toch eng he? Ik was eigenlijk toen helemaal niet nerveus, pas toen we voor het gebouw stonden en we naar binnen moesten kreeg ik het even benauwd.. stel dat... gelukkig was er niks, maar het was wel superspannend.

Ik ben trouwens net aan de griep ontsnapt, zondag en gisteren was ik helemaal niet lekker, ineens overal spierpijn en buikpijn, maar nu is het gelukkig al weg. Heel veel mensen in mn omgeving hebben de griep gehad, zal wel heersen nu denk ik.

Nou ik ga nog even wat doen hier, ben nu toch op mn werk!

X Femke

hee Femke,

Even lekker op de computer....de was is klaar..het konijnenhok schoon..Anne-Sophie slaapt dus ik heb tijd voor mezelf!

Hoe gaat het bij jullie? Ook nog steeds zo koud? Hier vriest het nog volop!
We gaan vanmiddag even lekker op de zee schaatsten. Anne-Sophie kan mooi mee in de kinderwagen..een klein stukje en ik blijf dichtbij de kant..vind het nog wel een beetje griezelig!

Na goed overleg hebben mn man en ik besloten dat ik deze strip nog afmaak en dat we dan stoppen! Maar goed je weet het maar nooit...hopen dat ie nu wel bij zn beslissing blijft! Ben helemaal klaar voor hummel nummer twee!

We hebben onze vakantie trouwens geboekt! We gaan echt naar Italie!! Pfff spannend! Ik vind het nog wel een heel eind!

Las net je topic over de garnalen..heb geen idee of ze dat al mogen. Ik ben niet zo'n visliefhebber....ik lust alleen maar visticks...erg he??

Liefs Elise

Hoi Elise

Hier is alle sneeuw inmiddels verdwenen, ik vind het ook niet zo erg moet ik zeggen, hoeven we niet meer over de stoep heen te glibberen naar het dorp toe.

We hebben een superleuke knuffel besteld voor Daantjes verjaardag, op www.herzenstreu.de   dat is een Duits winkeltje wat allemaal handgemaakte unieke exemplaren verkoopt. Hij is wel behoorlijk prijzig, maar zoooo leuk. Weten jullie al wat jullie geven aan Anne-Sophie met haar verjaardag? Ik heb trouwens ook weer keileuke kleertjes gekocht bij de Hema, ze hadden weer allemaal fleurige dingetjes. Ik had een hele stapel en de cassiere zei: je kunt het beter nu maar meenemen, want als je denkt ik kom morgen wel even terug dan is het meestal al weg. Hebben jullie ook een Hema in Harderwijk?

Inderdaad laat hummel 2 maar komen, ik vind het ook zooooo spannend, zit nu zeg maar in ronde 1, vorige keer was ronde 4 raak, dus ik ben erg benieuwd, het is gewoon weer net zo spannend als de eerste keer.

Daantje eet nu trouwens vissticks, ik bak er dan 2 en haal het korstje eraf, ze vindt het heerlijk. Ze eet nu eigenlijk alles wat ik voor haar kook zolang het geprakt is met een aardappeltje, van rijst houdt ze niet zo, maar ik weet ook geen leuk recept met rijst zonder dat er een sausje (dus zout) overheen gaat. Weet jij misschien iets met rijst?

Nou vrijdag word ik alweer 29.... het klinkt zo bejaard vind ik, zondagmiddag vieren we het voor vrienden en familie dus dat wordt weer een drukte van jewelste. En maandagmorgen mogen we weer naar het consultatiebureau voor de 11 maanden prikjes (arme Daantje). Weet je wat mijn moeder haar gisteren geleerd had? Blazen, ze blaast dan vanuit een hoekje van haar mondje, zo grappig, lijkt me wel leuk als ze haar eerste kaarsje zelf uit kan blazen, morgen over een maandje is het al zover! De hoeveelste is Anne-Sophie ook alweer jarig...? Was het de 20ste? Schaam schaam, ik weet jullie datum niet meer precies, komt denk ik omdat ik op dat moment nog helemaal in de kreukels lag van de knip...

X Femke

Hoi Femke,

Hier is de sneeuw ook helemaal weg.
Zondag konden we nog even schaatsen op de zee. Het was heeeel erg koud, dus we zijn niet zo lang gebleven. Ik wilde  eerst met de wagen op het ijs, maar vond het toch een beetje eng...je weet maar nooit! Anne-Sophie en ik zijn al snel weer terug gegaan (mijn man heeft nog even geschaatst en had het toen ook snel bekeken)
Ik moet zeggen dat ik het ook niet erg vind dat de sneeuw weg is. Sommige plekken hier waren net een ijsbaan. Gelukkig kon ik achter de wagen lopen...

Nog twee weken en dan zit het slikken van de pil er voor mij ook weer op (gelukkig) Dan gaat het toch echt gebeuren! Gerco (mijn man) is helemaal om! Joehoe!!!
Dan lopen we net iets achter bij jullie...Het zou ook wel heel toevallig zijn als we weer rond dezelfde tijd uitgerekend zouden zijn!

Bijna jarig alweer!!! Heb je al een verlanglijstje gemaakt? Vind jij het ook zo leuk om jarig te zijn met zo'n klein hummeltje om je heen??? Dat maakt het een stuk leuker vind ik! Enne...29 is echt niet zo oud hoor...je scheelt maar twee jaar met mij!

Mijn man wordt de 24ste 30! Reden voor een feestje!! Ik ga met mijn zwager een spandoek maken voor aan het huis en we doen een pop in de tuin (dat is bij ons een beetje traditie)

Ohh..even bij Anne-Sophie haar tuttel (speen) in haar mondje stoppen...

Anne-Sophie eet inmiddels ook alles! De potjes zijn alleen nog maar voor nood!
Ik geef haar ook wel eens chicken tonight. De zoetzure saus met perzik vind ze heerlijk. Ik maak de stukjes kip voor haar extra fijn en de stukjes uit de saus ook....het is niet pittig dus dat mogen ze volgens mij wel hebben. en pas heeft ze ook kip Madras gegeten (zo'n wereldgerecht van knorr) Ik kruid de kip dan niet en voeg ook geen extra kruiden toe (dat doen wij er later zelf wel overheen) Ze vind het heerlijk!! Is Daantje ook zo gek op doperwtjes? Anne-Sophie wordt net een koekiemonster als ze ze ziet. Ze stopt ze 1 voor 1 in haar mondje (zo schattig)

Wij hebben hier ook een Hema...Ben heel benieuwd naar de nieuwe zomercollectie..Die van Baby Barb is ook zo leuk...maar daar mag ik niet teveel van inslaan want het is best prijzig! Hebben jullie ook een Hier? Daar hebben ze het merk bakkaboe...heel goedkoop maar erg leuk!

Wij hebben nog geen idee wat we Anne-Sophie 20 februari (geeft niets dat je het niet meer wist) moeten geven. We wilden haar eerst een loopfiets geven maar daar is ze volgens mij nog een beetje te klein voor. Zo'n knuffel lijkt me ook wel heel leuk! We denken ons suf! Dus als je nog wat weet??
De verjaardag van Daantje kun je bijna niet vergeten...de 14e..haha!

Anne-Sophie probeerde vandaag achter de loopauto te lopen...het gaat best al goed! Als ze niet te hard gaat. en op onze laminaatvloer werkt  die weerstandknop niet zo heel goed helaas!
Haalt Daantje ook je keukenkastjes leeg? Ik heb gelijk van die kinderslotjes gehaald...stel je voor dat ze de fles chloor te pakken krijgt..daar moet je toch niet aan denken!!!

Nou..ik ga even in bad (even lekker ontspannen na een dag hard werken haha)

Alvast een hele fijne verjaardag!!!!

Liefs Elise

Ha Elise,

Wel leuk dat jullie nog op het ijs geweest zijn, wij helemaal niet dit jaar, ik was te bang om uit te glijden, terwijl ik net uitbehandeld ben bij de osteopaat, mijn stuitje is zo goed als genezen.

Oow ook nog maar 2 weekjes, wat spannend he? Ik heb de 20ste mijn nod (hahahaha klinkt weer gek), ik heb geen idee, ik voel nog niks ofzo dus ik denk dat het deze keer nog niet gelukt is maar wie weet. Wat grappig dat jouw man ook al 30 wordt die van mij wordt de 28ste 31 (hij heet trouwens Ronald, gek dat ik dat hier nog nooit geschreven had, ik zag bij jou ineens Gerco staan, hahaha ja natuurlijk hebben die mannen van ons ook een naam). Het was dus de 20ste van Anne-Sophie, ik dacht al dat ze maar iets van 6 dagen scheelden dus dat klopt dan wel, ik vind mijn verjaardag nu ook een stuk leuker, Daantje zal wel de blikvanger zijn denk ik, dit is pas mijn eerste verjaardag met Daantje erbij.

Daantje vindt erwtjes ook lekker en bloemkool en sperzieboontjes, dat van dat wereldgerecht kan ik ook wel eens gaan proberen, bij ons zijn de potjes nu ook voor nood inderdaad.

Zo even een poepbroek verschoont, ze was ondertussen kiekeboe aan het doen dus het was weer spannend of niet alles onder kwam te zitten hahaha.

Bakkaboe verkopen ze bij ons bij Jola, is ook geen dure winkel en Daantje heeft er ook wel een paar dingetjes van, babybarb ken ik wel maar ze verkopen het hier niet, op internet heb ik er wel leuke dingetjes van gezien en bij babydump ook volgens mij.

Die dingetjes van little people lijken me ook wel leuk voor de 1ste verjaardag, ik vind het ook moeilijk hoor, ze zijn nog zooo klein he? Als ik nog iets leuks bedenk dan hoor je het meteen.

Vandaag even twee taarten maken voor op het werk te trakteren morgen, lekker een thuisdagje vandaag, ik heb alles al in huis dus we hoeven mooi niet door die miezerregen heen.

Daantje probeert het wel met de keukenkastjes, we hebben alles van schoonmaakspullen enzo (vaatwastabletjes schijnen trouwens het meest giftig te zijn, dat wist ik helemaal niet) in een hoog kastje gezet, ik wil haar eigenlijk aanleren dat ze de kastjes dicht laat (kan nog nu ze alleen in de buurt komt als ze in haar loopkarretje zit), ik zei laatst nee daantje mag niet, en toen liep ze nee schuddend weg in haar kar hahaha zo grappig. Ben benieuwd hoe lang we dat volhouden met nee zeggen,misschien komen er ook nog wel klemmetjes aan te pas.

Nou ik ga aan het bakken!
En thanks, het zal vast wel gezellig zijn op mijn verjaardag met Daantje erbij!

X Femke

Hoi Femke,

Hoe was je verjaardag? Ben je erg verwend en heb je een leuke dag gehad??

Spannend he...bijna NOD...bij mij is de laatste pilweek ingegaan...en nu is het inderdaad echt de laatste week...ik ben benieuwd...of het nu anders klussen wordt..de vorige keer gingen we heel enthousiast aan de slag haha...maar nu met mijn knip..het is soms toch wel erg gevoelig nog...

Mijn vriendin belde me gisteren met het vreselijke nieuws dat ze na 8 weken een miskraam heeft gehad...pfff bah zeg! Ik durfde gelijk niet meer te vertellen dat wij gaan beginnen voor hummel 2. Dat lijkt me zo erg om mee te maken... het maakt onze oefenpogingen gelijk weer een stuk spannender..al hoeft het bij ons niet mis te gaan natuurlijk!

Nog drie kwartier en dan zit mn werkdag er weer op...de kinderen zijn helemaal hoteldebotel...dus ik ben blij als het tijd is! Morgen nog een dag en dan woensdag een studiedag...heb jij dat ook wel eens? dat je extra terug moet komen? Ik vind dat altijd zo'n gedoe met oppas regelen...gelukkig kan ze altijd bij mn ouders terecht!

Vind Daantje het trouwens leuk in bad? Anne-Sophie vond het eerst heerlijk maar lijkt nu een beetje bang voor water te worden...ze wil alleen maar staan..Gisteren was mijn jongste zusje er en toen hebben ze gezellig samen in bad gezeten..ze is 11 dus die vind het helemaal geweldig..ik ben er wel bij gebleven want ik laat haar echt niet alleen met water in de buurt....maar ze wil echt niet meer met haar bibs in het water...ze heeft trouwens nog iets vreemds..dan stopt ze het washandje in het water en zuigt daarna al het water eruit haha! malle meid!

Wordt Daantje ook een beetje ondeugend? Anne-Sophie kan echt met een blik kijken van...het mag niet maar ik doe het lekker toch! Gisteren waren we de sleutels van het dressoir al kwijt omdat ze ze er uitgehaald had..ze is ook zo snel!
Ze gaat ook veel meer babbelen..ze zegt nu: mama papa doei die nijn oma...dat is zoooo grappig!

Nou maar weer even wat doen...

liefs elise

Ha Elise,

Mijn verjaardag was heel gezellig geweest, heb keiveel kadootjes gekregen van iedereen, Ronald had de kamer versiert en Daantje werd helemaal blij van al die balonnen en slingers. Als ze nu ergens een balon ziet dan vindt ze die helemaal geweldig. En... ze tijgert, jawel het duurde even, maar het begin is er nu echt. Gisteren zijn we naar het cb geweest voor de 11 maanden prikjes, zooo zielig weer, ze keek ook zo sip naar haar bovenbeentje waar ze net de spuit gezet hadden, en toen moest er dus nog een prikje gezet worden, arme kleine hummel. Verder weegt ze nu 8400 gram en is ze 74 cm (ze is in 2 mnd tijd gewoon 4,5 cm gegroeid!!! dat vonden wij echt heel veel), haar lengte is gemiddeld en haar gewicht ligt onder het gemiddelde, maar gelukkig is het wel goed. Ze houdt echt van eten dus daar ligt het niet aan. We kregen het advies haar nu ook zelf het avondeten te laten eten, dus met haar handjes of evt een vorkje, gisteren meteen uitgeprobeert, nou een smeerboel, je wilt het niet weten. Eet Anne-Sophie dr avondeten ook al zelf? Daantje had wel door dat als ze haar vorkje gebruikte er dan meer op zat dan wanneer ze tussen duim en wijsvinger dr eten wilde oppakken, t zag er wel leuk uit, maar we zijn we een dik half uur bezig geweest. En toen daarna nog het toetje, een danoontje waar ik steeds haar lepeltje in terugzette...ook zo'n plakboel. Ik wil haar best stimuleren zelf te leren eten, maar dan om de avond denk ik en niet elke keer.

OJa ze mocht ook niet te vaak in het loopkarretje omdat ze dan misschien het tijgeren wel zou overslaan en meteen zou gaan lopen (is dat nou zo erg?), maar goed gisteren is ze dus na dat bezoek aan het cb ineens begonnen met echt tijgeren, alsof ze er iets mee wil zeggen hahahaha. En we hadden het ook gehad over dat ze niet echt een half uur alleen kan spelen, ze is vaak vrij snel uitgekeken op iets, nu was de tip om haar complimentjes te geven als ze lief speelt en te negeren of hooguit ander speelgoed te geven als ze jengelt. Ik voelde het toch een beetje als kritiek, alsof ik haar anders teveel verwen ofzo... t ligt ook wel gevoelig he als ze iets aan te merken hebben op je opvoedstijltje? In ieder geval toch maar een beetje geprobeert gisteren, en volgens mij ging het ook wel goed.

Omdat ik de kast van Daantje af wilde maken maar dat niet zo goed meer durfde met die terpentineverf hebben we zondag maar getest, maar ik ben niet zwanger, voelde me ook niet zwanger dus het was geen verrassing, nu ben ik als een haas aan het schilderen geslagen, zodat haar kast af is tegen de tijd dat de volgende eisprong komt. Dan hoef ik niet meer met die verf aan de slag, vind het toch wel eng, je weet niet wat voor invloed dat heeft op je eitje enzo he? De kans dat we tegelijk zwanger zijn wordt wel een stuk groter nu! Ik vond het weer helemaal spannend om bij het kruidvat van die testen in te slaan, heb weer die digitale van clearblue genomen, die geeft met tekst aan zwanger of niet zwanger, ken je die? Die laat in elk geval geen twijfels achter.

Wat een akelig nieuws van je vriendin zeg, zoiets wens je niemand toe he? Het is allemaal nog niet zo normaal dat het meteen goed gaat, daar ben je je dan ineens weer zo van bewust. Ik moet ook wel ooit op een andere dag opdraven hier, voor een vergadering ofzo, gelukkig werkt mijn schoonmoeder niet meer dus die kan in principe bijna altijd oppassen, dat is superfijn. En als zij niet kan dan houdt het gewoon op. Gelukkig begrijpen ze dat hier gewoon en is dat geen probleem.

Daantje houdt ook van het bad, ze loopt alleen wel veel want al die kleine plastic badbeestjes drijven weg en daar gaat ze dan achteraan, ze heeft een stuk of 15 van die dingen en dan ook nog nijntje badringen en als je vraagt waar is de kikker (bijvoorbeeld) dan vist ze die er meteen uit, dan zijn we weer zo trots als iets, dat begrijp je wel he? Dat van dat washandje is ook grappig, deed ik vroeger ook altijd, Daantje vindt de spons trouwens eng, geen idee, misschien door het materiaal?

En dat babbelen is zoo schattig he? Daantje zat laatst op mijn verjaardag bij mijn vader op schoot en die zat met de radio mee te zingen, toen begon ze ook zo mee te bewegen op de maat van de muziek en ze zong heel zachtjes, zo van daaadaadaa hahahah keilief. Dan zijn ze om op te vreten he? Bij een bepaald dierenboek geeft ze nu ook alle beestjes een kusje voordat ze de bladzijde omdraait. Ineens gaat het heel hard met alle nieuwe dingen die ze weer kan. Ik ben altijd weer blij als ik thuis kom, laatst toen mijn moeder aan het oppassen was en ik thuis kwam kreeg Daantje gewoon een kleur, ze werd gewoon verlegen hahaha zo lief.

Ik heb trouwens hele leuke schoentjes besteld (het lijken schoentjes maar zijn van die leren slofjes) voor bij haar eerste verjaardagsoutfit, even kijken of ik de link hierin kan plakken ...     het werkt dus niet, maar als je op littlecool.nl kijkt en dan bij classic, het zijn van die rode meisjesschoentjes met een bandje rond de enkel.

En we hebben nog een blik gekocht voor haar verjaardag waar een hele leuke kabouter uitspringt als je hem opdraait. Weten jullie al wat Anne-Sophie gaat krijgen voor haar verjaardag? Als je nog leuke tips hebt hoor ik ze graag.

Nou succes met jullie eerste ronde he? Ik zal voor jullie duimen!

X Femke

Hoi Femke,

Weer helemaal bijgekomen van de verjaardagsdrukte?
Gerco wordt zaterdag 30 dus ik ben volop aan het hamsteren...

Vandaag had ik een studiemorgen op school.
Gisteren vroeg ik nog of deze morgen verplicht was voor iedereen (dus ook degenen die niet op woensdag werken) zegt ie...ja iedereen moet komen! Maar toen ik vanmorgen op school kwam was ik met nog 1 collega de enige die ervoor teruggekomen was. Bleek het toch niet verplicht te zijn!!! GRRRR heb wel even flink gebaald zeg! Had ik speciaal oppas geregeld! Gelukkig was het achteraf best interessant maar ik vond het niet helemaal eerlijk! Dat is bij ons op school echt een probleem..de communicatie! En dat mag je toch wel verwachten van een locatieleider!
Maar goed...het zit er weer op!

Fijn dat met Daantje alles goed was op het CB!
Dus ze moet nu zelf gaan eten....haha wat zal dat een gesmeer geweest zijn! Anne-Sophie smeert zich met haar broodje al helemaal onder! laat staan met warm eten!
Heb jij daar dan een speciaal lepeltje voor gekocht? Ik zag pas in de supermarkt dat je ook van die kromme lepeltjes hebt..dat schijnt makkelijker te zijn! Anne-Sophie eet wel haar broodje zelf maar ik geef het haar dan wel stukje voor stukje. Als ik het bordje voor haar neerzet stopt ze alles in 1 keer in haar mond of verdwijnt het onder de tafel! Het warme eten geef ik haar met een lepeltje. Het liefste eet ze dat ook met haar handjes. Maar dan slaat ze met haar handje op het bord en zit alles eronder..ik vind het ook zo'n smeerboel! En het broodje eten duurt veel langer als ze het zelf eet. Niet dat dat heel erg is, maar soms moet ik toch echt ook nog even wat anders doen...
Het fruit eet ze wel zelf. Ik leg dan een aantal stukjes op een bord en dat pakt ze er dan zelf af! Vooral banaan is een groot suc6..die knijpt ze helemaal fijn en smeert het dan lekker uit over haar gezichtje! haha! Wat een meiden he???

Ik vind ze soms wel erg zeuren hoor op het CB. Je zou er bijna een complex van krijgen. Ik vraag me altijd af hoe ze dat doen met hun eigen kinderen. Zouden zij helemaal perfect opgevoed worden volgens de boekjes? Het voelt inderdaad als kritiek..dat heb ik ook. Meestal bel ik als ik terugkom even met mn moeder en zij zegt dan dat ik het lekker op mn eigen manier moet doen. En me er niets van aan moet trekken. Maar als ik op het CB zit voelt het gelijk alsof ik geen goede moeder ben in hun ogen. We moeten er maar niet te veel van aantrekken.

Wij moeten 17 februari weer naar het CB. Moeten jullie ook altijd een soort van vragenlijstje inleveren? Het hoeft niet elke keer maar om de zoveel maanden. Of ze ziek zijn geweest en wat ze precies eten. Ik ben benieuwd of het niet erg is dat Anne-Sophie s avonds voordat ze naar bed gaat nog een klein flesje met opvolgmelk krijgt. De vorige keer zeiden ze dat ze dat echt niet meer nodig had. Qua gewicht misschien niet maar anders slaapt ze niet rustig...of zou ik me dat inbeelden? Krijgt Daantje ook nog een flesje s avonds?

Nog 5 pillen in de strip en dan is ie leeg!! Het lijkt wel of de laatste dagen het langste duren...Test jij elke maand of je zwanger bent? Ik heb het bij Anne-Sophie ongeveer 3 keer gedaan. Toen dacht ik dat ik zwanger was...Ik heb ze de vorige keer bij de etos gehaald...twee streepjes is zwanger en een streepje niet. Ik moet zeggen dat die digitale testen wel handiger zijn. Daar staat het tenminste duidelijk op. Ik heb wel eens met een test voor het raam gestaan om te kijken of er echt toch niet twee streepjes op stonden.

Leuk die slofjes zeg!!!! Anne-Sophie loopt eigenlijk altijd op haar zootjes. Dat zijn ook van die leren slofjes. Ze zijn niet goedkoop maar ze zitten heerlijk (denk ik..haha)
Wij geven Anne-Sophie waarschijnlijk (misschien bedenk ik me wel weer) zo'n driewieler met een stang waar je haar zelf mee kan duwen en waar ze straks alleen mee kan fietsen. En dan nog iets van little people (ik vind de ark van Noach zo leuk...met al die dieren) of Duplo..en een muziekinstrumentje lijkt me ook leuk..kan ze alvast een beetje oefenen. Ik hoop maar dat ze het muzikale van mij heeft en niet van Gerco (hij heeft echt geen ritmegevoel)

Wat grappig zeg dat Daantje kan dansen...Ik doe het steeds voor aan Anne-Sophie als de muziek aanstaat, maar ze zit me alleen maar vreemd aan te kijken (ze zal wel denken) Ze knikt wel steeds ja met haar hoofdje. Als we vragen..ben je mama's vriendinnetje nog.. knikt ze met haar hele hoofd op en neer. En sinds gisteren zegt ze papa. Ze kon al wel opa en oma zeggen maar papa zat er nog niet in. Tijdens het eten zei ze het opeens. Gerco was natuurlijk helemaal trots...
Ze heeft trouwens ook een haarknipje in haar haar...echt lachen!! Zoveel haar heeft ze niet dus het blijft maar voor eventjes zitten. Het staat zo schattig! Een echt meisje. Ik zal er even een foto van maken als ze wakker is (ze slaapt nu heerlijk)

Pffff mn schoonouders hebben net al twee keer gebeld..ik heb de telefoon niet opgenomen (lang leve nummermelder)..erg he?! Mn schoonmoeder wil vast langskomen...daar heb ik echt helemaal geen zin in! Ze wil altijd komen als Anne-Sophie nog slaapt en gaat er dan vanuit dat ik haar wakker ga maken..dus niet! En ik heb niets met die mensen. We zien ze 1 keer in de maand twee uur en op verjaardagen...verder niet eigenlijk. Maar goed..er is dan ook een heleboel gebeurd!
Ik word altijd helemaal nerveus als ze komen of bellen. Meestal neemt Gerco dan op maar hij is nu aan het werk...En we hebben een voicemail (die ze nooit inspreken) dus als het belangrijk was hadden ze maar in moeten spreken...toch?

Hoe is het trouwens met de kilo's? Ben jij ook weer helemaal op gewicht? Ik schommel er soms wel eens een kilo of twee boven maar het gaat nooit boven de 60 (dat moet ook niet) Maar verder ben ik weer net zoals voor de bevalling..nou ja..niet helemaal want die streep is nooit meer helemaal weggegaan en mn borsten zijn net pudding  En mn buik is niet zo plat als eerst. Er is een heel klein hobbeltje overgebleven (niemand ziet het maar ik wel) Ik vind het eigenlijk niet erg want   als ik naar Anne-Sophie kijk ben ik dat allemaal weer vergeten!

Wat goed dat Daantje tijgert!! ZIt ze ook al overal aan? Onze vloer is voorzien van tientallen plakhandjes en ook de ramen zijn aan de onderkant niet helemaal schoon. Ze luistert trouwens wel heel goed. Als ze ergens aan wil zitten en we zeggen..uuhh dat mag niet Anne-Sophie! zit ze er negen van de tien keer ook echt niet aan. De familie van Gerco slaat hun kinderen altijd op hun handjes als ze iets fout doen. Ik heb echt niet tegen een klein tikje (nou ja wel een beetje,...volgens mij kan het ook zonder tikken) maar zij slaan echt...zoo zielig!
Wij hebben Anne-Sophie nog nooit een tik hoeven te geven....
Grappig is het he als ze opeens vooruit komen. Ik vond de blik op haar gezichtje zo grappig toen ze in de gaten kreeg dat ze vooruit kon komen. Nu gaat onze kleine dame echt als een speer door de kamer...Ze kan ook al een poosje alleen staan. Dat is eng!!!! elke keer denk ik dat ze gaat vallen...Ze staat dan een poosje alleen bij de tafel of bij het raam...pfff mijn hart zit dan echt in mn keel...

Zo..een heel verhaal al weer. Ik ga de was even uit de wasmachine halen. Helaas geen weer hier om het buiten op te hangen dus het gaat lekker in de droger (mag best voor een keertje)

Liefs Elise

Terug
Bovenaan