Ha Elise,
Mijn verjaardag was heel gezellig geweest, heb keiveel kadootjes gekregen van iedereen, Ronald had de kamer versiert en Daantje werd helemaal blij van al die balonnen en slingers. Als ze nu ergens een balon ziet dan vindt ze die helemaal geweldig. En... ze tijgert, jawel het duurde even, maar het begin is er nu echt. Gisteren zijn we naar het cb geweest voor de 11 maanden prikjes, zooo zielig weer, ze keek ook zo sip naar haar bovenbeentje waar ze net de spuit gezet hadden, en toen moest er dus nog een prikje gezet worden, arme kleine hummel. Verder weegt ze nu 8400 gram en is ze 74 cm (ze is in 2 mnd tijd gewoon 4,5 cm gegroeid!!! dat vonden wij echt heel veel), haar lengte is gemiddeld en haar gewicht ligt onder het gemiddelde, maar gelukkig is het wel goed. Ze houdt echt van eten dus daar ligt het niet aan. We kregen het advies haar nu ook zelf het avondeten te laten eten, dus met haar handjes of evt een vorkje, gisteren meteen uitgeprobeert, nou een smeerboel, je wilt het niet weten. Eet Anne-Sophie dr avondeten ook al zelf? Daantje had wel door dat als ze haar vorkje gebruikte er dan meer op zat dan wanneer ze tussen duim en wijsvinger dr eten wilde oppakken, t zag er wel leuk uit, maar we zijn we een dik half uur bezig geweest. En toen daarna nog het toetje, een danoontje waar ik steeds haar lepeltje in terugzette...ook zo'n plakboel. Ik wil haar best stimuleren zelf te leren eten, maar dan om de avond denk ik en niet elke keer.
OJa ze mocht ook niet te vaak in het loopkarretje omdat ze dan misschien het tijgeren wel zou overslaan en meteen zou gaan lopen (is dat nou zo erg?), maar goed gisteren is ze dus na dat bezoek aan het cb ineens begonnen met echt tijgeren, alsof ze er iets mee wil zeggen hahahaha. En we hadden het ook gehad over dat ze niet echt een half uur alleen kan spelen, ze is vaak vrij snel uitgekeken op iets, nu was de tip om haar complimentjes te geven als ze lief speelt en te negeren of hooguit ander speelgoed te geven als ze jengelt. Ik voelde het toch een beetje als kritiek, alsof ik haar anders teveel verwen ofzo... t ligt ook wel gevoelig he als ze iets aan te merken hebben op je opvoedstijltje? In ieder geval toch maar een beetje geprobeert gisteren, en volgens mij ging het ook wel goed.
Omdat ik de kast van Daantje af wilde maken maar dat niet zo goed meer durfde met die terpentineverf hebben we zondag maar getest, maar ik ben niet zwanger, voelde me ook niet zwanger dus het was geen verrassing, nu ben ik als een haas aan het schilderen geslagen, zodat haar kast af is tegen de tijd dat de volgende eisprong komt. Dan hoef ik niet meer met die verf aan de slag, vind het toch wel eng, je weet niet wat voor invloed dat heeft op je eitje enzo he? De kans dat we tegelijk zwanger zijn wordt wel een stuk groter nu! Ik vond het weer helemaal spannend om bij het kruidvat van die testen in te slaan, heb weer die digitale van clearblue genomen, die geeft met tekst aan zwanger of niet zwanger, ken je die? Die laat in elk geval geen twijfels achter.
Wat een akelig nieuws van je vriendin zeg, zoiets wens je niemand toe he? Het is allemaal nog niet zo normaal dat het meteen goed gaat, daar ben je je dan ineens weer zo van bewust. Ik moet ook wel ooit op een andere dag opdraven hier, voor een vergadering ofzo, gelukkig werkt mijn schoonmoeder niet meer dus die kan in principe bijna altijd oppassen, dat is superfijn. En als zij niet kan dan houdt het gewoon op. Gelukkig begrijpen ze dat hier gewoon en is dat geen probleem.
Daantje houdt ook van het bad, ze loopt alleen wel veel want al die kleine plastic badbeestjes drijven weg en daar gaat ze dan achteraan, ze heeft een stuk of 15 van die dingen en dan ook nog nijntje badringen en als je vraagt waar is de kikker (bijvoorbeeld) dan vist ze die er meteen uit, dan zijn we weer zo trots als iets, dat begrijp je wel he? Dat van dat washandje is ook grappig, deed ik vroeger ook altijd, Daantje vindt de spons trouwens eng, geen idee, misschien door het materiaal?
En dat babbelen is zoo schattig he? Daantje zat laatst op mijn verjaardag bij mijn vader op schoot en die zat met de radio mee te zingen, toen begon ze ook zo mee te bewegen op de maat van de muziek en ze zong heel zachtjes, zo van daaadaadaa hahahah keilief. Dan zijn ze om op te vreten he? Bij een bepaald dierenboek geeft ze nu ook alle beestjes een kusje voordat ze de bladzijde omdraait. Ineens gaat het heel hard met alle nieuwe dingen die ze weer kan. Ik ben altijd weer blij als ik thuis kom, laatst toen mijn moeder aan het oppassen was en ik thuis kwam kreeg Daantje gewoon een kleur, ze werd gewoon verlegen hahaha zo lief.
Ik heb trouwens hele leuke schoentjes besteld (het lijken schoentjes maar zijn van die leren slofjes) voor bij haar eerste verjaardagsoutfit, even kijken of ik de link hierin kan plakken ... het werkt dus niet, maar als je op littlecool.nl kijkt en dan bij classic, het zijn van die rode meisjesschoentjes met een bandje rond de enkel.
En we hebben nog een blik gekocht voor haar verjaardag waar een hele leuke kabouter uitspringt als je hem opdraait. Weten jullie al wat Anne-Sophie gaat krijgen voor haar verjaardag? Als je nog leuke tips hebt hoor ik ze graag.
Nou succes met jullie eerste ronde he? Ik zal voor jullie duimen!
X Femke