muizeke/espritxx

Hoi Femke,

Is het bij jullie ook zo lekker herfstig?? Hier waait en regent het behoorlijk! Heerlijk weer voor een kop thee en een goed boek...maar eerst maar even een berichtje!
Sneu he dat doorkomen van de tandjes...ik vind het zo zielig! Anne-Sophie heeft net als Daantje hele rode wangen en kauwt op alles wat ze tegenkomt. Ze slaapt er trouwens ook niet lekker van! Nu maar hopen dat ze snel doorkomen! Fijn dat die medicijnen helpen bij Daantje...is dat een zalfje?

Hier nog even wat foto's van onze dame:

Las net je topic over sinterklaas...wat een gedoe he dat kiezen van speelgoed!
Ik vind het belangrijk dat ze er iets nuttigs mee kan doen (dus niet van dat speelgoed waar je een keer naar kijkt en er dan niets mee doet) Dat ballending van Fisher price is trouwens wel heel gaaf. Ik zag m bij de Intertoys...echt educatief speelgoed.
Ik kan trouwens ook niet wachten met het kopen van zo'n klein poppenwagentje...haha!

Gaaf he zo'n bakfiets. Hier in Harderwijk fietsen er heel wat rond. Zag op tv tijdens een test met die dingen dat je er beter 1tje kan nemen met 1 wiel aan de voorkant. Die met twee wielen viel bij een scherpe bocht zo om...het zal je gebeuren met zo'n kleintje erin. Maar het is wel een hele aanschaf en het past echt niet in ons kleine schuurtje..haha!
Anne-Sophie wil ook graag een stukje typen...1        qcvhghlkydoitiop[i609[o
Zo en nu maar even snel naar papa! kan ik even mn verhaal afmaken.
Drinkt Daantje al uit een tuitbeker? Hier bij het CB mag het niet. Ze moet uit een gewone beker drinken...zie je het al voor je?? Wij hebben hier een nijntje tuitbeker...Heeft mn moeder bij de DE (van de koffiepunten) besteld...heel handig antilek...nu alleen nog een beetje oefenen...wij hebben echt een luie drinker! Ze wil de fles echt niet zelf vasthouden!

Hee fijn weekend!!

Liefs Elise

ps: Hoe bevalt het jou om weer te werken? Vind jij het soms ook best druk??

Ha Elise

Haha ik lees net je laatste vraag: vind jij het af en toe ook zo druk? Ja dus want we waren al op pagina 2 aangekomen! Ben de hele week aan het rennen van het een na het ander, vandaag naar de osteopaat geweest en daarna kwam het oppassubsidiebureau voor een intakegesprek langs en nu ben ik weer aan het werk. Het is inderdaad druk, maar voor mijn gevoel wel goed te doen. Alleen wil ik wel opletten dat Daantje niet de hele dag wordt meegesleept van de boodschappen naar een bezoekje enzo, wil ook graag tijd met haar doorbrengen en gewoon een beetje aanlummelen. Maar daar moet ik echt goed op letten (vrije uurtjes zijn bij mij altijd zo vol gepland), pfff tis wat he?

En sint inderdaad, ik wil ook dat speelgoed iets doet, of dat Daantje er iets mee kan, nu leek dat ballending me wel geschikt om haar te stimuleren zelf te zitten en te gaan kruipen, dat loopkarretje van Nijntje is ook heel leuk vind ik. We doen nu maar een paar kadootjes want haar verjaardag is ook zo weer en bovendien heeft ze er nog helemaal geen weet van dat het Sinterklaas is! Het is meer dat papa en mama het zooo leuk vinden, volgend weekend gaan we met haar naar de intocht kijken! Vorig jaar zijn we ook wezen kijken, ik met dikke buik en fantaserend over 'volgend jaar mag ukkie ook mee'. We zijn vandaag trouwens alweer een jaar getrouwd! Wat vliegt de tijd toch.

Of ze uit de tuitbeker mag drinken weet ik eigenlijk niet, ik weet alleen dat wij die vroeger ook hadden en dus dacht ik dat Daantje het ook wel zou mogen, tot nu toe hebben we alleen maar een beetje geoefend, zodra de tuit haar mond raakt steekt ze haar armpjes uit en laat ze alles los, dat doet ze ook met haar fles, net als Anne-Sophie! Grappig he?

Wat een mooie foto's trouwens, echt een meisje he? Ik zal er ook nog wat van Hyves hier plakken, toevallig gisteren nieuwe erop gezet.

Leuk dat Anne-Sophie kan typen hahaha, jong geleerd....!

Moet snel weer aan het werk, ik plak nog even in illegale tijd wat fotootjes neer:

X Femke

Hoi Femke,

Wat een mooie foto's van Daantje zeg! Dat wordt ook al een echt dametje! En wat heeft ze al een boel haartjes!! Die van Anne-Sophie willen maar niet sneller groeien..het duurt nog wel even voordat ze een knipje in kan

Het mamazijn is bes druk he? Ik ren ook de hele dag heen en weer. En als ik niet achter Anne-Sophie aanren is het wel de was en het huishouden...Maar ik zou het ook niet willen missen! Het is zo'n lekker hummeltje!
Maandag en dinsdag is hier altijd stressen. Ik heb op 1 van deze dagen vergadering dus dan moet mijn man Anne-Sophie bij mn ouders ophalen. En eigenlijk ook eten koken...helaas heb ik een man die dat niet kan! Hij gebruikt alle pannen maar er komt niet echt iets eetbaars tevoorschijn! Kan jouw man wel een beetje koken? Nu eten we op maandag en dinsdag maar iets makkelijks (lang leve knorr) De dagen vliegen echt voorbij. Als ik niet werk kan ik s morgens wel wat rustiger aandoen maar dan wacht er weer een huis wat schoon moet (om maar niet te spreken van de bergen roze was haha) Maar aan de andere kant is het werken ook wel heerlijk hoor. Er eventjes uit en lekker met de collega's kletsen over van alles en nog wat (en natuurlijk heel veel over onze kids)

Anne-Sophie heeft nu trouwens echt door hoe ze moet gaan staan. Ze wandelt door de box alsof ze nooit anders heeft gedaan. We hebben haar bedje al op de laagste stand staan want ook in haar bed doet ze niets anders meer dan staan. Zelfs met haar slaapzak aan! Het is wel knap natuurlijk maar ik wil haar nog zo graag een beetje klein houden (nu wordt ze wel heel snel groot) Ze trekt zich ook overal aan op..op tafel is niets meer veilig. Het nadeel is wel dat ik haar nu steeds heel goed in de gaten moet houden. Toen ze nog niet zo goed kon kruipen kon ik haar rustig op het kleed laten liggen. Nu kruipt ze in recordtempo door de kamer en zit echt overal aan. We hebben de stopcontacten al babyproof gemaakt want ze stopt overal haar kleine vingertjes in. het is ook wel schattig hoor. Dat zo'n minimensje opeens rechtop kan gaan staan!

Wat heb je trouwens een handige slab voor Daantje (die met die mouwen eraan) Of is dat geen slab  Waar kun je die kopen? Ik heb ze hier nog nooit gezien...of ik heb niet goed gekeken!

We zijn vanmiddag nog met Anne-Sophie naar de huisartsenpost geweest. Ze slaapt al twee nachten niet (gaaap) En sinds gisterenavond zit ze ook steeds aan haar oren te trekken. Dus ik was bang dat ze oorontsteking had. Maar gelukkig waren haar oren helemaal schoon. Het wijst allemaal wel op oorontsteking maar ze heeft het dus niet (lekker vaag) Nu moeten we haar bedje aan het hoofdeinde iets omhoog doen en haar paracetamol geven voordat ze gaat slapen...ben benieuwd of ze vannacht wel lekker slaapt. Het is zo zielig (ze gilt echt om de 20 minuten..)

Nu weer trouwens dus ik ga snel kijken wat er aan de hand is...

Liefs Elise

Hoi Elise,

Ik ben zelf niet zo’n ster in koken, mijn man wel (gelukkig) alhoewel ik wel steeds beter aan het worden ben vind ik zelf, tegenwoordig heb ik er ook meer tijd voor als toen ik fulltime werkte (tenminste als Daantje lekker om 5 uur gaat slapen). Volgens mij als ik dat zo lees is het wel rustiger wanneer je kleintje nog niet kan kruipen, maar aan de andere kant lijkt het me ook zooo leuk als ze dadelijk ineens door de kamer heen sjeest. Wij gaan binnenkort ook de boel alvast babyproof maken, ik dacht eerst: dat doen we wel als ze kruipt, maar ja dan kan het kwaad natuurlijk al geschied zijn.

Die slabber van Daantje (jawel het is er echt een hahaha over het algemeen heeft ze niet van die blinkende kleertjes) komt trouwens van Prenatal, er stond eigenlijk een prinsesje op maar ik denk dat ie eraf is omdat ik hem in de droogtrommel gedaan had , bij Ikea hebben ze ze ook, die zijn alleen groen en blauw, dus niet zo meisjesachtig. Daar ben ik mee begonnen toe ze echt warme hapjes begon te eten, in het begin knoeiden we daar nogal mee en dan waren haar kleertjes telkens zoooo smerig, en dit is ideaal wat dat betreft. Alleen de slabber in de was en de rest blijft netjes.

Hoe gaat het nu met Anne-Sophie? Wat zielig als er een oorontsteking aan zit te komen, daar heb ik vroeger als kind ook heel veel last van gehad, het ging bij mij pas over nadat mijn keel- en neusamandelen geknipt waren (toen was ik inmiddels al 6), hopelijk is dit maar eenmalig, ik vind niks zieliger dan zo’n kleintje wat ziek is.

Oja we zijn gisteren bji het CB geweest: Daantje weegt nu 7700 gram en is 69 cm, ze ligt nu qua gewicht en lengte onder het gemiddelde maar beiden zijn weer wel in verhouding met elkaar. Verder wist de kinderarts maar weinig leuks te vertellen, ze vroeg alleen of ik vragen had… ik hoop elke keer op tips enzo, van nu mag ze dit en dit gaan eten of iets in die richting. Meestal ga ik liever bij de wijkverpleegkundige, dat is een veel leuker type dan onze kinderarts. Is het bij jullie ook zo dat je de ene keer bij de kinderarts zit en dan weer bij de wijkverpleegkundige? Oja, alleen de krentjes die we Daantje geven, dat kunnen we beter nog niet doen. Die kunnen makkelijk in de luchtpijp schieten zei ze. Terwijl ik overal lees dat krentjes een gezond tussendoortje zijn op deze leeftijd…zucht. De volgende afspraak hebben we als ze 11 maanden is en dan zijn er weer injecties (dat is het enige waar ze tot nu toe ooit ziek van is geweest, dus dat vind ik weer minder maar het moet).

Wat ik nog wilde vragen: wat doen jullie Anne-Sophie aan in bed? Ik legde Daantje telkens in haar pyjama in de slaapzak en dan ook nog een dekentje erover. Maar volgens die mevrouw van het subsidiebureau voor opa’s en oma’s hoefde je alleen een slaapzak te doen zonder dekentje, omdat ze zo klein schijnbaar hun warmte niet goed kwijt kunnen. Nu heb ik maar een tussenoplossing bedacht: in de romper in de slaapzak maar wel met een dekentje, zonder dekentje zijn haar beentjes ’s morgens zo koud.

Gisteren hebben we trouwens weer namen liggen bedenken hahaha, ik zei tegen mijn man we kunnen beter nu al iets beslissen (met name de jongensnaam) want mocht ik weer zwanger zijn over een tijdje dan gieren die hormonen weer rond en word ik weer een wandelende twijfelkont! Nu is het een extra uitdaging om de naam bij Daantje te laten passen, dus namen als Kevin en Destiny die maken geen kans hahahaha.

Beterschap met Anne-Sophie, ik hoop dat ze afgelopen nachten gewoon geslapen heeft!

X Femke

Hoi Femke,

Al helemaal in de Sinterklaasstemming? Vandaag komt Sinterklaas hier in de haven aan dus we gaan straks met Anne-Sophie maar eens een kijkje nemen. Ik ben heel benieuwd wat ze er van vindt! Daarna moeten we nog even een schoencadeautje kopen (eens kijken of we iets kunnen vinden wat in die ieniemienieschoentjes past)
Is er bij jullie ook altijd een intocht van Sinterklaas? Bij ons komt hij altijd in de haven aan...de Sinterklaas zelf is nooit zo bijzonder (zn baard valt er nog niet niet af zeg maar)

Anne-Sophie slaapt nog steeds slecht...volgens mij zijn het toch haar tandjes. Ze kauwt steeds op haar speen en kan ook niet van de bijtringen afblijven...het is zo zielig! Het is te hopen dat ze snel doorkomen...

Ik doe Anne-Sophie s nachts eigenlijk altijd haar pyama aan en dan haar slaapzak (wel een winterslaapzak maar dan zonder mouwen) en daaroverheen haar laken met dekentje. Ik voel altijd even aan haar nekje maar ze is nooit te warm. Nu is het op haar slaapkamer eigenlijk nooit warm zonder de verwarming aan. Soms zijn haar handjes s morgens zelfs een beetje koud. Heeft Daantje het wel warm dan? Hier op het CB zeggen ze juist dat je ze wel onder een dekentje moet leggen (pfff wat een gedoe he? als ze nu gewoon allemaal hetzelfde zouden zeggen...scheelde ons een hoop gepieker)

Fijn dat Daantje het zo goed doet! Wij moeten woensdag weer naar het CB! Ik ben benieuwd. De vorige keer zat onze dame weer netjes in de lijn....Ze zit trouwens onder de blauwe plekken. Anne-Sophie denkt dat ze al helemaal los kan staan en valt daardoor regelmatig ondersteboven. Pas viel ze s morgens met slaapzak en al achterover in haar bedje...nu heeft ze een blauwe wang! Ze zullen wel denken volgende week op het CB  Maar ik kan haar moeilijk vastbinden...
Gaat Daantje inmiddels ook al heen en weer of blijft ze nog netjes op haar plekje? Het is inderdaad wel heel erg leuk als ze gaan kruipen enzo maar je bent er ook een stuk drukker mee...

Dus jullie zijn al aan de slag gegaan met het bedenken van jongensnamen?? Wij hadden de vorige keer al een naam bedacht en deze past goed bij Anne-Sophie...maar misschien ga ik ook nog wel wisselen als ik eenmaal weer zwanger ben (we zijn nog niet begonnen aan een tweede hoor...we wachten tot Anne-Sophie 1 is en dan gaan we er weer voor...spannend!)

Echt handig die slab zeg!!! Hier zit helaas geen prenatal (ik moet er helemaal voor naar Apeldoorn) Maar als ik een keer in de buurt ben ga ik er zeker eentje halen (dat scheelt een hoop vieze kleertjes)

Zo....ik ga onze hummel een fruithapje geven (papa is haar nu aan het verschonen...en zo te horen zit haar luier behoorlijk vol...)

Fijn weekend!

Liefs Elise

wij hebben trouwens ook de ene keer de verpleegkundige en de andere keer de arts op het CB. De artsen hier zijn echt niet aardig! Dus ik ga ook liever naar de verpleegkundige...

x

Hebben jullie ook een konijn of zag ik dat verkeerd??
Knijpt Daantje hem ook helemaal fijn?
Anne-Sophie vindt ons konijn erg interessant...Puck zit gelukkig buiten in een hok anders had het arme beestje geen leven..haha

Ha Elise,

Hier kwam sint zondag aan (in een soort van kano...echt een beetje sneu maar goed,  kinderen zien dat toch niet denk ik) en wij zijn  natuurlijk wezen kijken, wel met een beetje een kater... Daantje was voor het eerst  een hele nacht bij mijn ouders  wezen logeren omdat wij een feestje hadden in de kroeg, een hele goede vriend  van ons was op uitzending geweest naar Afghanistan en kwam afgelopen weekend terug.  Voor mij was het anderhalf jaar geleden dat ik wat gedronken had in de kroeg (dan tel ik de kerstborrel niet mee want toen was ik behoorlijk zwanger en aan de spa), dus dat wilde wel, de avond was zo om en het was errug gezellig geweest. 's Morgens dus wel een beetje duf en moe, maar we moesten en zouden Daantje bij mijn ouders ophalen om haar eerste Sint-intocht  mee te maken,  gelukkig deed de frisse buitenlucht ons wel goed. Zondag had ik wel zoiets van ben blij dat ik dit niet meer ieder weekend heb net als vroeger, ik ben een echte huismus geworden wat dat betreft. En ik wil ook niet  Daantje om de klipklap ergens laten logeren omdat  wij zo nodig iets hebben, tenzij het niet anders kan.  Het was wel super om  haar  zondag weer te zien,  ze was al vanaf zaterdagmiddag bij mijn ouders, want wij waren  eventjes met zn 2tjes wezen shoppen in den bosch. Stiekem misten we haar eigenlijk meteen  al, stelletjes softies dat  we zijn. We hadden ook een kleinigheidje voor in haar schoen (regenlaarsje maat 21 hahaha die past ze nog niet maar goed) gehaald, zo'n kokertje op een stokje waar je een popje uit kun duwen, snap je wat ik  bedoel? Sluit een beetje aan bij haar kiekeboe spelletjes dachten wij, ze  vond hem erg leuk, nam gelijk ook een hap van het inpakpapier. Ze is alleen  nog wel een beetje te lomp om hier alleen mee te spelen, ze sloopt het meteen hahaha, is Anne-Sophie ook zo sterk in haar handjes? Daantje heeft ontdekt dat alles geluid kan maken als je er mee slaat hahaha. Oow en van de week zei ze ineens mamamamama snif snif. Nu roept ze het ineens regelmatig, ook alleen mama ipv mamamamamam zo lief is dat. En ze kan ineens aaien, gisteren zat ik een boekje voor te lezen en toen zei ik dat ze pino maar moest aaien en dat deed ze en ze zei ook aaju, misschien was dat wel toeval maar het was wel heel grappig. Ze heeft nu trouwens ook last van haar tandjes, haar ene voortand aan de  bovenkant is er al anderhalve week door maar de tand ernaast zit al net zo lang te vervelen. Ik hoop dat ie snel komt voor haar. Ze kan dan af en toe ineens jengelig worden, zielig is dat he?

Daantje blijft nog steeds op haar plekje trouwens, ze kan nu wel zitten maar ik moet echt in de buurt blijven, want ze heeft het idee dat zich zo kan laten vallen naar links of rechts...laatst viel ze zo ook voorover, maar ze huilde niet. Je kunt er toch niet  elke keer op tijd bij zijn dus ik denk dat ze ook net als  Anne-Sophie nog wel wat blauwe plekjes op zal gaan lopen. Ze zullen dat trouwens bij het cb toch ook wel gewend zijn? Dat als ze net gaan staan enzo ze ook blauwe plekken krijgen, ik  denk niet dat ze daar jou raar op aankijken hoor en als ze dat wel doen dan is dat  hun probleem toch?  

Nou ik mag weer aan de poets op mn vrije middag,  donderdag  hebben we van het werk een netwerkdiner met allerlei opleidingspartners waar we mee samenwerken... heb ik altijd zo'n hekel aan, ben niet zo'n ster om allerlei mensen spontaan aan te spreken die ik niet of nauwelijks  ken... gelukkig gaat de de collega met wie ik nu samen mijn baan doe (ieder de helft) ook mee, en zij is er ook geen ster in dus hebben we een  beetje steun aan elkaar. We hebben al afgesproken  dat als een van ons ziek is  ze toch moet gaan!

Ben je inmiddels al bij het CB geweest? Was alles goed met anne-sophie?

Spannend he dat  nadenken over een tweede, zou  hij of zij op de eerste lijken enzo en wat voor naam gaan we doen.... we dromen er hier alweer op los.  

Groetjes Femke

Terug
Bovenaan