Heej Elise,
Ja we zijn weer bijgekomen, t was druk geweest maar wel gezellig! Balen van je studiemiddag, het is nu wel anders dan dat je even snel naar je werk gaat he? Je moet meteen oppas regelen enzo.
Volgens mij hebben wij dezelfde moeder hahaha, die van mij vindt het cb ook overdrijven. Ik laat Daantje ook echt niet elke keer zo'n knoeiboel van haar stoel (en vooral de omgeving) maken... we hebben inderdaad zo'n krom difrax bestekje voor haar, maar sommige hapjes lanceert ze gewoon door de kamer! Ik had toch echt de hele dag een rotgevoel over het jengelen van Daantje na het cb bezoek, terwijl ik me nog wel had voorgenomen me niet op de kast te laten jagen. Wat blijkt nu: ze heeft er ineens 2 tandjes bij, ze jengelt dus wel met een reden. En nu ze kan tijgeren is ze veel meer aan het spelen zelf. Wat mijn moeder ook raar vond, Daantje mag nu ineens alles met de pot mee eten, dus van de ene op de andere dag mag ze ineens wel zout eten, vind ik ook wel vreemd. Ik probeer het wel een beetje te beperken hoor, anders wordt ze 's nachts wakker van de dorst denk ik.
Leuk dat je man 30 wordt, Ronald werd dat vorig jaar toen ik hooooooog zwanger was, we hebben er toen ook niet zoveel aan gedaan. Wat trouwens ontzettend leuk was, gisteren vroeg mn moeder of ze even langs mocht komen, want ze wilde wat vragen over Ronald zn verjaardagscadeau, dus ik denk die wil tips hebben. Komt ze binnen met een boek, of ik wil kiezen. Dus ik zeg wat moet ik dan kiezen... blijkt dat ze vorige week op haar oppasdag met Daantje naar een fotostudio geweest is (en Daantje had me dat niet verteld ) en een fotoshoot heeft laten maken! En nu wilde ze de mooiste foto uitzoeken, maar ze kwam er niet uit.Ik heb zoooo gelachen, Daantje zit op die foto's in haar verjaardagskleren (ja die had ik al) en ze ligt ook en er zitten portretfoto's bij, wel 80 stuks, nou probeer er dan maar eens eentje uit te kiezen. Ik vond het zoooo leuk van ons mam, Daantje zat er gisteren zo bij van 'ja dat wist ik al hahahaha' echt heel grappig. Nu gaan we vrijdag even doorgeven daar welke het moet worden en die laat mn moeder dan inlijsten 30x40 cm. Ik weet zeker dat Ronald superblij is, er zaten echt heel veel leuke tussen, denk dat ik er voor mezelf nog een paar kleintjes laat afdrukken.
Dat fijnknijpen van het eten kan Daantje ook goed, grappig he dat ze dat zo leuk vinden die dametjes?
Daantje krijgt nog gewoon een fles 's avonds, zo'n klein pakje met pyjamapapje, ken je die? Die heb je in bananensmaak of biscuit of peer, die vindt ze erg lekker. Van ons cb mocht het nog gewoon, en we mogen dadelijk met gewone melk gaan beginnen, we hebben nog anderhalf pak opvolgmelk staan dus die maken we eerst op. En evt 's morgens pap ipv een fles, eet Anne-sophie al pap? Ik heb het bij Daantje een hele tijd terug eens geprobeert maar ze vond er niks aan. En als ze geen pap wil dan een boterham. Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat flesje wel erg fijn vind nog... het gaat zo lekker snel op en ik geniet ervan om haar nog even als een klein babytje vast te houden.
Ik heb deze maand 2x getest, 2x niet zwanger, ik dacht nog misschien had ik wel te vroeg getest, eigenlijk hoefde ik niet te testen, ik voelde het wel dat het niet raak was deze maand. Ik test wel elke maand, vind ik gewoon zooo spannend om te doen. Maar bij Daantje wist ik gewoon dat het raak was. Nog maar 5 dagen de pil, fijn he? Mijn beste vriendin (is mijn nichtje) vertelde dinsdag dat ze zwanger is, ik vind het zo leuk voor haar, ze was ook in de 4de ronde zwanger geworden. En nog een ander nichtje is ook zwanger, ik wil ooooook!
Muziekinstrumentjes zijn ook leuk he? Daantje heeft een xylofoon en een miniaccordeon (mijn vader speelt dat en het was meer een grapje, ze kan daar de komende 3 jaar nog niks mee doen denk ik) en sambaballen (waarvan ze het handvat te ver in haar mond stopt dus die ligt op een veilig plekje). De schoentjes zijn leuk he? Ze komen deze week aan dus ik ben benieuwd. Little people lijkt me ook leuk, heb je daar ook kleine verpakkingen van (heb me er nog niet zo in verdiept)? Dan kan ik dat vragen als mensen niet weten wat ze kunnen geven, maar als het superduur is vind ik dat ook weer lullig. Van mijn schoonouders krijgt daantje een wishbonebike, ken je die? een 3 wieler van hout die je kan ombouwen tot tweewieler, ze krijgt een speciale geschilderde limited edition, met slakjes beschildert, heel leuk. Van mijn ouders weet ik nog niet wat ze krijgt, die houden het nog geheim.
Wat lief dat ze mama's vriendinnetje is...ze zijn om op te vreten he? Als Daantje gaat dansen moeten wij ook zo lachen, dan schudt ze met dat ieniemienie kontje en ze draait echt met haar heupjes, keigrappig. Fijn dat ze nu ook papa zegt, Ronald vond dat ook zo gaaf dat Daantje dat kon, dan glimt ie van trots.
Hebben jullie al plannen voor de verjaardag van Anne-sophie, ik zit nl te twijfelen, we hebben best een grote vriendengroep, maar we nodigen alleen onze beste vrienden uit voor onze verjaardagen, nu twijfel ik wat ik moet doen bij Daantje, als we gewoon doen dan komen we op ruim 20 mensen, dat is met onze eigen gezinnen erbij geteld. Lijkt me eigenlijk wel druk genoeg voor haar eerste verjaardag. Anders halen we de 35 wel, maar ik weet niet waar ik die moet laten.
Lang leve de nr melder inderdaad, ik negeer mn schoonvader ook wel eens hoor, die belt meestal, mijn schoonmoeder niet, die is daar te verlegen voor. Je hebt groot gelijk dat je Anne-Sophie niet uit haar bedje wilt halen, dat is toch helemaal niet in het belang van dat hummeltje? Ik heb dan meestal wel dat ik er last van heb dattie gebeld heeft al weet ik niet eens waarover. Tegenwoordig is ons contact wel verbeterd, vroeger zag ik ze ook weinig, maar omdat mn schoonmoeder ook een dag oppast zie ik ze nu elke week, ze zijn wel heel lief voor Daantje gelukkig. Ik heb ook veel aanvaringen gehad met mn schoonvader in t verleden, ik ben heel positief ingesteld en hij is een echte zwartkijker, als ie een tv koopt denk ie dat de winkel hem op wil lichten, zo'n type is het, pfff kan ik moeilijk tegen hoor.
Ben trouwens benieuwd naar de foto van Anne-Sophie, Daantje heeft nog geen speldjes in, denk dat ze die meteen eruit haalt, als we na het wandelen thuis komen trekt ze ook altijd meteen haar gebreide mutsje van dr hoofd, zo van 'die hoef ik binnen toch niet op'.
Nou wat toevallig, ik sta vanmorgen hier bij ons secretariaat te vertellen tegen mijn collega's dat ik vind dat ik nog een buikje heb van de zwangerschap, waar dan zeggen ze (het zijn wel lieve collega's hihi) maar ik zie het zelf wel. Ik denk dat ik nu wel weer rond de 57/58 weeg, het was even 56 maar ik ben de discipline weer kwijtgeraakt, komt eigenlijk omdat we nu naar een zwangerschap toe werken, toen dacht ik ik ga wel heel fanatiek doen na die zwangerschap. Mijn borsten zijn ook anders, ik had eigenlijk geen beha nodig, want ze hingen altijd netjes naar voren, maar ik heb het gevoel dat de zwaartekracht er nu meer grip op begint te krijgen...
Wat fijn dat ze zo goed luistert als iets niet mag, Daantje is ook zwaar onder de indruk van het woordje nee, dan schudt ze haar hoofdje en houdt meteen op met wat ze deed. Ze komt nog niet echt overal aan, ze werkt zo hard om vooruit te komen dat ze daar geen tijd voor heeft hihi. Als ze geen dorst heeft en ik kom met haar flesje aan dan begint ze ook te schudden, ze weet dus wel al wat het betekent.
Ik hou ook niet van slaan trouwens, we hebben afgesproken dat we alles met woorden op gaan lossen. Ik wil niet dat ze bang van ons wordt, het is niet mijn manier van opvoeden denk ik.
Poeh tis weer lekker grauw buiten zeg, laat die lente maar komen. Alvast fijn weekend en heel veel plezier met de verjaardag van Gerco.
X Femke