muizeke/espritxx

Ha Elise,

Wat een gave foto's zeg! Die zwarte piet is leuk haha! Daantje is dol op het fototoestel, ze probeert hem altijd te pakken te krijgen. Anne-sophie is ook zo'n echt meisje om te zien. En ze staat al helemaal los, knap hoor, wat zal ik blij zijn als Daantje dat ook kan, dat scheelt haar een hoop frustraties denk ik! En wat een leuk knipje hihi, ik heb Daantje gisteren ook zoiets in gedaan, ik had er nog eentje gevonden van mij van vroeger, een knalroze met een poedel erop hihi ze leek ineens wel een stuk ouder.

En alweer 100 berichtjes ... jeetje, ja we zijn inmiddels al vanaf juli 2007 aan het schrijven volgens mij... ook alweer een hele tijd!

En vorig jaar inderdaad nog vol verwachting over onze knulletjes hahaha, hoezo goed voorgevoel! Ik vind zo'n klein meisje toch wel stiekem echt heel erg leuk... als Daantje een van mijn sjaals te pakken krijgt doet ze hem ook om en als ik dan zeg 'ooo wat een mooi meisje is Daantje' dan zit ze toch te glunderen, dat belooft nog wat!

Een driewieler is ook een leuk kado, zoiets krijgt ze van mn schoonouders, een wishbonebike, dat is een houten versie en ze krijgt een limited edition die helemaal vol slakjes staat, zag er leuk uit, ben benieuwd wat ze ervan vindt. We hebben van de week tegen elkaar gezegd dat we nu echt op moesten houden met kadootjes kopen, telkens weer iets erbij, ze krijgt nu al die superleuke duitse knuffel, een setje van little people, een tamboerijn,  een papieren trekharmonica (ze had al een grote plastice maar die kan ze voorlopig nog niet bespelen), een klein rieten boodschappentasje met rood wit stof aan de binnenkant en een leuke bloem op de zijkant (zoiets had ik vroeger ook), een grote blikken speeldoos, waar een kabouter uitspringt en natuurlijk nieuwe kleertjes voor de grote dag. En waarschijnlijk ben ik nog wel iets vergeten ook.....

We hebben bij de hema een grote taart besteld met een leuke foto erop van Daantje. We hebben iedereen uitgenodigd van 2 tot 6 uur en nu is van de week een oom van mijn vader overleden, was nog even misschien de begrafenis op daantjes verjaardag, maar gelukkig is het toch maandag, anders was de helft van de gasten pas rond 4 uur gekomen en dan begint Daantje meestal net weer een beetje moe te worden. Ja die man kan er natuurlijk ook niks aan doen, maar ik had wel even gebaald als het zaterdag geweest was.

Ik zal binnenkort ook mn hyves weer eens bijwerken, zet ik er ook meteen een foto van de kast bij, hij is goed gelukt!

Ik vind het wel heel spannend nu weer hoor, hoop dat we snel zwanger zijn (met datum in november of januari...). Daantje is dol op andere kindjes, als ze die bijvoorbeeld met zwemmen ziet dan doet ze de hele tijd oeeeeeeeeeeeeoeoeoeoe, zo van wat zie ik daar nou?

Denk dat ik vanavond het bandje van 5 min. na de bevalling nog eens opzet een lekker een potje emotioneel ga zitten doen op de bank, ben ook bang dat ik zaterdag nog wel een traantje zal laten van de emoties hihi. We zijn ook gewoon zo blij met haar, ons leven is veel drukker maar ik zou voor geen goud meer terugwillen.

X Femke

Hoi Femke,

Hiep hiep hoera!!!! van harte gefeliciteerd met de eerste verjaardag van Daantje!!!
Is ze al erg verwend??

Een hele fijne dag gewenst en ik ben benieuwd naar alle cadeautjes..en natuurlijk hoe het was vandaag!!

liefs Elise en een dikke verjaardagsknuffel voor Daantje van Anne-Sophie

Dankjewel!!!

Het was echt een hele belevenis hoor, alles liep supergoed en nu is ons babytje al 1!

Op het moment dat ze echt 1 werd (09:55 uur) zat ik lekker samen met haar in het grote bad te knuffelen, ze keek me zooooo lief aan, ik heb even een traantje gelaten. Dat ze er nu toch al een jaar is... het gaat zo hard.

's Morgens hadden we nog geen visite dus lekker rustig onze eigen kadootjes aan haar gegeven en mee uitgepakt, bij de Nijntje tv deed ze echt OEEEEEEEEEEEEEEE, de grote knuffel uit Duitsland kreeg meteen een dikke pakkerd dus die viel ook in de smaak. Daarna hadden we de kamer omgebouwd, twee extra tafels erin en Ronald ging de boodschappen halen. Daantje ging om 12 uur naar bed en om 14.00 uur kwamen alle gasten netjes op tijd binnen druppelen. Om 14.30 uur werd ze wakker, toen we de trap afkwamen begon iedereen, dat waren ongeveer 25 mensen, lang zal ze leven te zingen in koor, ik kreeg het alweer bijna te kwaad (wat een emo-mama ben ik toch), Daantje kroop even heel dicht tegen me aan want zoveel mensen had ze niet verwacht, alleen papa en mama waren er toen ze naar bed ging hahaha. Maar na even rustig rondkijken kwam ze erachter dat ze iedereen toch echt wel kende en kwam ze los, ze ging grapjes zitten maken in haar versierde stoel, wegduiken achter kadootjes enzo en haar feestmutsje hield ze ook goed op (ik had haar ook een oud knipje van mij aangedaan, dat bleef ook netjes zitten). Het kaarsje uitblazen heb ik uiteindelijk zelf gedaan, ze kan heel goed  blazen maar met 25 paar ogen op je gericht kreeg ze toch de zenuwen . Ze is ontzettend verwend, zoveel kadootjes poeh, mijn oma van 86 zei dat ze daar vroeger wel 10 kindjes blij mee hadden kunnen maken. En daar heeft ze ook wel gelijk in. Het was echt een hele gezellige relaxte dag. Nu is mevrouw officieel dreumes ipv baby, gisteren zijn we bij vrienden van ons op kraamvisite geweest, hun kleintje woog 7 pond, net zoveel als Daantje bij haar geboorte, maar wat een verschil nu zeg! Ik wil ook weer!!!! Werd helemaal week toen ik dat kleine hummeltje zag!

Hierbij een kleine impressie:

En nog een paar nachtjes en dan is het voor jullie ook zover, spannend he?

Liefs Femke

's morgens in haar pyjama met ons grote kado

het kiekeboek vond ze ook geweldig! (misschien een tip?)

in haar verjaardagsoutfit met mijn knipje in

hier was ze 's middags net beneden en zat ze nog eens goed de kamer door te kijken wie ze allemaal zag

En ze vond het wel erg fijn al die aandacht hihi

En deze is van gisteren met alle kadootjes!

Hoi Femke,

Wat een leuke foto's zeg! En wat een supergave knuffel! Pffff het lijkt inderdaad net een speelgoed winkel! Wat is Daantje verwend zeg! Eens kijken of wij vrijdagavond ook zo'n grote stapel hebben!

Hier is de feestvreugde inmiddels wel een stuk minder geworden dankzij mijn schoonouders! De moeder van Gerco werkt altijd op vrijdag (bij de Livera..dat is een lingeriezaak) Nu houden wij het feest 's morgens vanaf 10 uur en 's middags vanaf half 3. Om 5 uur is het dan afgelopen en kunnen we eten, in bad en dan hadden we bedacht dat we nog eventjes tijd voor ons 3tjes hadden en daarna kon Anne-Sophie lekker op tijd naar bed (was Daantje ook niet helemaal moe aan het einde van de dag??)
Nu wil Gerco's moeder liever 's avonds om 7 uur komen en ze verwacht dan dat wij Anne-Sophie de hele avond op houden totdat ze weg gaan!! Ik begrijp daar helemaal niets van. Wij hebben voorgesteld dat ze ook gelijk uit haar werk langs kan komen (tegen 6 uur) kan ze bij ons een taartje eten en kan Anne-Sophie op tijd naar bed. Maar dat wil ze niet want ze wil eerst even rustig thuis zitten en warm eten...vind ze blijkbaar belangrijker dat haar kleindochter!! Dus wij hadden gisteren geen leuke avond. Eerst belde Gerco haar op om te vragen of ze toch niet eerder kon komen (een uurtje eerder weg van haar werk ofzo) Maar dat wilde ze niet. En ze kon ook niet lang praten want ze wilden graag gaan eten...wat is belangrijker??! Toen belde ze om 7 uur terug en nam ik op...Gerco was haar ondertussen al helemaal zat. Ze vond dat ik erg kil was en dat ik Gerco opgestookt had. En toen ik daar iets op wilde zeggen gooide ze de hoorn erop!! Dat geloof je toch niet??? En nu hebben we niets meer van ze gehoord. Het zijn van die mensen die willen dat wij ons hele leven aan hen aanpassen (lekker stijf  en strak) Maar goed wij hebben ons eigen leven nu en we zijn niet van plan om Anne-Sophie zo lang op te houden...volgens mij is een eerste verjaardag een hele ervaring voor zo'n klein hummeltje...Pfffff...het is wel weer een heel gedoe. De lol is er ondertussen wel een beetje af. Want als ze niet komen is het niet leuk maar als ze wel komen is het ook niet gezellig meer. We hebben samen wel afgesproken dat we de verjaardag niet laten verpesten door die mensen.
En nu moet ik donderdagavond ook nog mee uit eten (vrouwenetentje) Ik ga dus echt niet meer mee!! Ik kan toch niet gezellig tegenover haar gaan zitten met het idee dat ze zo belachelijk doet!

We gaan zometeen trouwens gezellig naar de toys a rus (in Almere) Anne-Sophie krijgt nog een paar kleine cadeautjes en ik wil voor haar nog de little people geluidenboerderij kopen...die is zooo leuk. Ik zag dat Daantje ook het een en ander heeft gekregen van little people (Anne-Sophie is er helemaal gek op) Kunnen we gelijk even ergens anders aan denken...haha...gelukkig ga ik nu met mn moeder dus dan is het in ieder geval gezellig!

Nou ik ga de tas even inpakken...
Ik houd je op de hoogte van alle ontwikkelingen haha!

Liefs Elise

Ha Elise,

Allereerst:

HIEPERDEPIEP HOERAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

Namens kleine Daantje en mij een dikke verjaardagsknuffel voor Anne-Sophie!

Ongelofelijk zeg, die schoonmoeder van jou,ik hoop van harte dat ze zich bedacht heeft en jullie deze dag op jullie eigen manier in laat delen, het is zo'n bijzondere gebeurtenis, ik snap niet hoe ze er bij komt om jullie zo te willen vervelen... En voor Anne-sophie is het ook niet leuk als ze vandaag tot laat wakker moet  blijven, Daantje was inderdaad best moe aan het einde van de dag en wij hadden eigenlijk alleen 's middags bezoek gekregen. En als ze niet normaal kan doen, laat ze dan lekker in haar sop gaarkoken zou ik zeggen, niks van aantrekken, wat zeggen jouw ouders van je schoonouders? Ik weet zeker dat mijn ouders het belachelijk zouden vinden, Daantje komt altijd op de eerste plek en als ze moe is dan is het over, klaar. Ik zit me hier gewoon plaatsvervangend aan je schoonmoeder te irriteren  Nou kop op, het is JULLIE dag en JULLIE leventje en gelukkig mag je dat helemaal zelf inrichten (maar goed ook), wel fijn dat Gerco met jou op een lijn zit wat betreft zn moeder, dan sta je tenminste niet alleen in je frustraties.

Maar goed het is een feestdag dus even wat vrolijkers:

Heeft Anne-Sophie ook zo'n bult kadootjes gekregen??? Daantje had inderdaad ook wat dingen van Little People, superleuk vind ik die, ik heb nog wel een stuk of 5 kadootjes opzij gelegd, en haar oude speelgoed ligt ook even op zolder, daar was ze na een jaartje wel op uitgekeken. En heeft ze van de taart gesnoept? Daantje deed dat heel voorzichtig, wilde denk ik niet vies worden hahhaaa.

Nou geniet van vandaag en van alle andere lieve mensen die wel gewoon op normale tijden langs willen komen! Ik ben benieuwd naar je foto's!

Liefs Femke en Daantje

Hoi Femke,

Hier dan eindelijk een verslagje van de grote dag! (de foto's volgen nog...het is erg druk op hyves)

Anne-Sophie heeft s morgens haar cadeautjes uitgepakt op het grote bed...ze was helemaal in haar nopjes met haar driewieler en wilde er met geen mogelijkheid meer af! Gerco heeft een half uur rondjes gereden boven...hij vond het helemaal niet erg (papa vond de fiets volgens mij nog leuker dan Anne-Sophie zelf) ook kreeg ze van ons nog de ark van Noach van little people en een leuk boekje. Daarna heb ik haar nog even lekker geknuffeld (ook ik hield het niet helemaal droog hoor) En tegen 10 uur kwam de visite...erg gezellig allemaal. Daarna heeft ze lekker geslapen en s middags was het weer feest. S avonds zijn mijn ouders en zusjes nog blijven eten en toen was het om 18.30 uur het einde...ik heb haar naar bed gebracht om 18.45 uur en onze dreumes sliep gelijk! Het was echt een superdag....en nu is ze al 1! pffff daar moeten we nog wel een beetje aan wennen. Ze is trouwens ook waanzinnig verwend! We hebben nu net als jullie ook onze eigen speelgoedwinkel!

De ouders van Gerco zijn niet meer geweest...gelukkig maar want nu was het erg gezellig! We hebben voor onszelf gekozen en dat was een prima keuze...Toch blijft het een vervelende situatie! Al lijkt Gerco er niet zo heel erg mee te zitten...hij is er klaar mee zegt hij. Maar toen stond zn moeder zaterdagmorgen ineens voor de deur..ze kwam het cadeau even afgeven. Ze heeft verder niets tegen Gerco en Anne-Sophie gezegd (ik was er niet) Dan heb je toch een bord voor je hoofd????? Ik snap echt niet dat mensen zo kunnen zijn...Gerco heeft het cadeautje aangepakt en toen ging ze weer....

Ohh trouwens nog een heel verhaal:

Zondagnacht werd ik wakker met hele erge buikpijn. S morgens ben ik toen onwel geworden op het toilet. Gerco hoorde een harde bons en heeft me toen gevonden op het toilet (gelukkig had ik de deur niet op slot) Hij heeft me in de gang gelegd en na een aantal minuten kwam ik gelukkig weer bij. We zijn gelijk naar de huisartsenpost gegaan en daar dachten ze aan een blindendarmontsteking, maar omdat ik gestopt was met de pil kon het ook om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gaan..ik heb toen een test gedaan maar die was negatief. Bloed geprikt en een heleboel onderzoeken gehad...pff een bevalling is er niets bij...Maar ze konden niets vinden en daarom moesten we vandaag weer terugkomen. Ik had koorts en dat vonden ze toch niet helemaal goed...weer bloedgeprikt en een aantal testen gehad...maar ze vertrouwen het toch niet helemaal en nu moet ik morgen weer terug (en dan gaan ze een echo maken) Aan de ene kant hoop ik maar dat het mn blinde darm is want het zou erg zijn als het om een verkeerde zwangerschap zou gaan...donderdag is mn eerste NOD na het stoppen met de pil...het zou dus kunnen...

Ik houd je op de hoogte!

Liefs elise

ps: druk aan het carnaval vieren??

Ha Elise,

fijn dat de verjaardag leuk geweest is, ben erg benieuwd naar de foto's! Zo te lezen is ze goed verwend, wat leuk dat ze zo blij is met haar driewieler.De ark van noach lijkt me ook heel erg leuk trouwens.  Beter dat je schoonmoeder niet meer geweest is hoor, als ze alleen de sfeer kan verpesten kan ze inderdaad beter maar niet langskomen.

Maar wat heb je nu toch meegemaakt zeg? Wat akelig dat je buiten westen bent geweest, ik hoop ook echt dat het je blinde darm is en geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap, weet je al iets meer inmiddels? Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt in ieder geval, was Gerco zich niet rotgeschrokken toen ie je zo vond? Lijkt me heel erg eng hoor.

Hier gaat alles zijn gangetje, we zijn zondag wel naar de carnavalsoptocht wezen kijken, maar de muziek stond toch overal iets te hard voor Daantje, echt leuk vond ze het nog niet, daarom zijn we maar eventjes geweest. Ik had trouwens een nieuw konijnenhok voor buiten gekocht, vond het niet meer zo fris dat Muis nog in de kamer stond, maar toen ik hem in elkaar aan het schroeven was kreeg ik het dak heel hard op mijn hoofd, dat klapte ineens dicht, volgens mij heb ik er een ieniemienie hersenschudding aan overgehouden, het voelt nog niet helemaal lekker in elk geval. Hebben jullie nu ook vakantie? Ronald en ik zijn vandaag lekker een dagje op pad geweest met de trein, mn schoonmoeder heeft op Daantje gepast, we zijn naar Den Haag en Scheveningen geweest, het zonnetje scheen zelfs aan zee, heerlijk was het. En op de terugweg nog even via Utrecht naar huis toe, nog een leuk blousje voor Daantje gekocht (ja we zullen ook eens een keertje zonder iets thuis komen hihi), was in elk geval wel fijn om een dag met zijn tweetjes op pad te zijn, maar thuiskomen is nog wel het allerleukste!

Nou heel veel beterschap, laat maar snel weten hoe het met je gaat en wat het was.

Liefs Femke

Hoi Femke,

Hoe gaat het? Hier in Harderwijk gaat alles gelukkig weer helemaal prima!
Gerco en ik hebben drie morgens op de EHBO gezeten! Pfff wat word je daar moe van zeg. Ze hebben in totaal 12 buisjes bloed afgenomen (ik heb nu twee blauwe armen) en een foto gemaakt van mn darmen. Gelukkig was er niets aan de hand met mn baarmoeder enzo (een hele opluchting) maar had ik een knik in mn darmen (net zoals je de stofzuiger kunt knikken) Er kon dus niets meer doorheen en daar heb ik die pijn van gehad...het flauwvallen kwam ook door de pijn. Nu heb ik een hele doos met laxeerzakjes gekregen en daar moet het dan mee over gaan. Ik moet zeggen dat ik me al een stuk beter voel. Het is nog niet helemaal weg maar het is gelukkig niet meer zo erg als eerst...

Ik zal straks de foto's op hyves zetten en als het goed is staan ze dan vanmiddag ook hier...

leuk zeg...een dagje weg met zn tweetjes. Dat is voor ons al weer een hele tijd terug (gerco is trouwens ook helemaal geen winkeltype...Ronald wel???)

Zo...eerst maar eens even eten...

liefs Elise

Terug
Bovenaan