Na de bevalling denken jullie daar al aan??

he meiden,

ik werk echt voor een super baas..
ik ga na de bevalling 66.1/3 werken.. werk nu 100%
ik ben stewardess en ben dus onregelmatig weg van huis.. en dus ook nachten maar daar heeft de kleine dan zijn papa.. haha die mag het dan na zijn werk alleen doen.. kunnen ze lekker samen goede band krijgen.
Overdag gaat de kleine dan naar flex kdv. (dit moet ik wel snel gaan regelen)
ik neem dan 15u per week af (hoop dat het 60u permaand is..)
en als het goed is heb ik daar meer dan genoeg aan..
oke het is niet leuk om er nachten niet te zijn en het kan ook heel zwaar zijn vliegen maar aan de andere kant geeft het veel voordelen..
ook ik heb tot nu toe geen idee wat het ons gaat kosten.. misschien handig om eens naar te kijken..  
maar onze beide bazen gaan mee betalen..  

liefs Annemieke
kusss

Hoi darkangel2500,

Na de bevalling ga ik 2 dagen werken, 16 uur. Nu werk ik 35 uur.
Ons kindje gaat naar het dagverblijf waar ik werk.
Voor die 2 dagen dagopvang betalen we 477,- waarvan je ongeveer 1/3 van de belasting terug krijgt en 1/6 van mijn en 1/6 van mijn vriend's werkgever terug krijgen.
(vind t toch een hoop geld)

Overigens voor de buitenschoolseopvang (kids vanaf 4jr) ben je voor bv 2 dagen 258,- kwijt (waarvan je ook weer terug krijgt).

Groetjes Nicole

hoii

ik ben petra en gastouder in groningen en op dit moment met zwangerschaps verlof

maar je bent voor gastouder opvang volgens mij minder kwijt dan de creche en je hebt andere tijden en dagen   en je kleine krijgt meer aandacht dan in een creche . ik doe dit werk nu al 13 jaar en met plezier .
ik verdien sinds jan 3 euro per uur .maar als ouder betaal je 5.65 aan het buro   .

groetjes petra

Hoi dames,

Ik kan het toch niet laten om even te reageren. Misschien dat ik hier wel een echte oorlog ontketen, maar het zij zo...

Ik ben zo'n moeder die 'vrijwillig' in de bijstand zit. Of toch weer niet helemaal, want wettelijk gezien is het helemaal correct geregeld. Ik werkte voor ik zwanger werd met wisselende diensten, en omdat ook mijn man vaak 's avonds en 's morgens vroeg van huis is, hadden we opvang nodig vanaf 6.30u 's ochtends, en 's avonds vaak tot 23u. En ik vond het heel erg, maar helaas was dat met mijn inkomen absoluut niet te betalen. Daarbij kwam dat ik met tijdelijke contracten werkte, en dus wel in een periode tussen 2 contracten ons kindje naar de opvang moest blijven sturen, omdat anders zijn plaatsje ingenomen werd. Ik ben dus in de bijstand gegaan, wel met de bedoeling om zodra de kindjes naar school gaan, terug te gaan werken.
Wettelijk gezien is het helemaal geregeld: ik heb een zogenaamde vrijstelling aangevraagd, zodat ik niet hoef te solliciteren, maar wel een (weliswaar kleine) uitkering krijg om zelf voor mijn kindjes te zorgen. Natuurlijk gaat dit niet onbeperkt, maar hoe het verder moet als die vrijstelling afloopt zien we dan wel weer. Tegen dan kunnen we misschien rondkomen van mijn man zijn loon alleen, of kan ik een gewone nine to five job zoeken (wishfull thinking vrees ik).
Ik had toen niet echt het gevoel een keuze te hebben, ook al had ik die volgens anderen wel. Maar je gaat toch werken om het financieel iets gemakkelijker te hebben? En als dat niet zo is, heb je dan wel een eerlijke keuze?

Groetjes,
Marian

Bijstand krijg je toch alleen als je alleenstaand ouder bent? Niet als je getrouwd bent of samenwoont??    Je man heeft toch inkomen? Je stopt er toch vrijwillig mee? Je krijgt ww als je ontslagen wordt, maar jij stopt er vrijwillig mee. Misschien snap ik iets niet, ben ik niet goed op de hoogte van alles?

Misschien heel brutaal, maar mag ik vragen wat je maandelijk dan netto krijgt?
Heb daar geen idee van!

Even een vraagje,

Verdienen jullie mannen zo ontzettend weinig en moeten jullie daarom werken?   Ik vraag me echt af waarom iedereen toch maar MOET werken.  Moeten de kinderen  perse mexx aan of zo of houden jullie van dure vakanties?    Tuurlijk ik snap heus wel dat alles duur is tegenwoordig.  Maar ik  werk niet  dat is ook niet mogelijk omdat we staks 4 kinderen hebben, maar  we kunnen ons aardig  redden...  

Ben dus benieuwd  waarom iedereen gaat werken.

Gerdientje

PS, ik ben geen verwend spook met een dure papa of iets dergelijks  

Ik 'moet' blijven werken omdat wij gewoon een erg hoge hypotheek hebben (in de tijd van de veel te hoge rentes afgesloten...) en als we daarnaast ook nog een beetje willen leven, moet ik er wel bij blijven werken. Mijn man verdient zeker niet weinig maar het is maar net denk ik ook wat voor vaste lasten je hebt en waar je voor kiest.

Zo zit het bij ons, maar misschien heeft iedereen daar weer een andere verklaring voor!

Groetjes,
Josephine

Terug
Bovenaan