Naar de huisarts en verder de MM in! Wie ook?

Goedemiddag!!
Allemaal profijt gehad van het extra uurtje?
Wij niet eigenlijk, lagen weer veel te laat in bed na een gezellig avondje.
Maar goed, nu weer lekker aan het aanrommelen..
Mama23, nog even goed klussen en dan is ook jou eitje weer gesprongen.. Wel tof om te zien dat allemaal onder de microscoop,lijkt me heel apart.
En Joepie, is je haar helemaal naar je zin? Wel lastig he, die vragen soms. Kan soms best pijnlijk zijn, he?
Ga zo maar de boel hier een beetje opruimen, manlief staat alweer te schilderen op zolder..

Ben trouwens ook benieuwd of moon al heeft getest, zal zij hier goed nieuws brengen?

O ja, we zijn vrijdag lekker samen tapas gaan eten met een wijntje (), hebben een lekker gesprek gehad en zaterdag hebben we samen de zolder staan witten.
Was gewoon lekker gezellig. Dus zit hier wel weer goed. Gisteravond zitten risken, en helaas moest hij mij hebben, dat is dan weer jammer, dat je genadeloos van het bord word geveegd..

Wens jullie allemaal een lekkere zondag!!

hoi meiden,
Helaas nog geen goed nieuws...heb vanmorgen getest en die was dus negatief
Ga morgen eens met het z 'huis bellen om te overleggen, misschien mag ik wel een bloedtest doen,
Hou jullie op de hoogte,
Groet, MOON

Hey meiden,

Moon, wat vervelend dat je nog steeds niks wijzer bent....of ben je vandaag al wat meer te weten gekomen??? Ik hoop maar dat ze wegblijven...kan wel wat goed nieuws gebruiken.

Hier net terug van de Gyn....en ja hoor hij is gesprongen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! joepie!!!!!!!!!!

Maar jah...eigenlijk wat heb ik aan dit nieuws hahahaha ik voelde gister avond ook wel dat ie gesprongen was....hahahaha
Nu komt het moeilijkste en zwaarste gedeelte....Je weet dat alles in orde is en je weet dat je op de juiste tijden geklust hebt, maar het blijft net zoals al die andere 9 maanden afwachten of je ongi wordt.

Mocht ik nou niet ongi worden en zwanger zijn (wat we allemaal hopen), dan moet ik in de 6e week terug komen voor een vervroegde echo.

Mocht ik nou wel ongi worden, dan krijg ik een heel pijnlijk onderzoek...Ze gaan dan met een catheter door mijn baarmoeder heen (of iets dergelijks) opweg naar mijn eileiders. Ze spuiten dan wat contrast vloeistof in en maken dan een runtgenfoto van mijn baarmoeder en eierstokken/leiders. Zo kunnen ze dan zien of deze niet verstopt zitten. En mocht dit wel een heel klein beetje het geval zijn, dan zal dit al zoveel mogelijk verwijderd zijn door die contrast vloeistof en dan heb je de eerste 3 maanden een grotere kans op vruchtbaarheid. Dus meiden laten we hopen dat ik dat onderzoek niet hoef!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik heb de folders nog niet doorgelezen, maar de Gyn. had het al over medicijnen en antibiotica .....

pfff ik ga toch maar ff de folders doorlezen, want begin me er toch wel beetje zenuwachtig om te maken.

Meiden,  sorry  voor mijn ego berichtjes maar heb hier nogal veel aan mijn hoofd en vind niet de tijd om voor iedereen apart te reageren.  
Nog een fijne avond en tot morgen

Kus mama23

Ha lieverds...

Moon...gggrrrr...wat ontzettend balen zeg! Nu weet je nog niks!! Heb je vandaag nog met het ziekenhuis gebeld?!?! Ben benieuwd wat eruit is gekomen!

Mama23, wat spannend zeg!!! Fijn dat je eitje gesprongen is, dan weet je iig zeker dat je op de juiste tijd geklust hebt! Nu maar afwachten...je zou er wat van krijgen!!! We doen niks anders meer!
Kan me voorstellen dat je tegen dat onderzoek opziet, maar ik zou me niet heel druk maken...vaak is het zo dat hoe meer je gespannen bent, hoe pijnlijker het is en vaak stelt het niet zoveel voor. (en volgens mij heb ik van iemand gelezen dat je ook pijnstillers kunt nemen die je van gyn krijgt!)
We hopen gewoon met z'n allen dat je zwanger bent en dan hoeft er niks meer onderzocht te worden.!! Waarom krijg je een vervroegde echo dan?! Want als je zwanger bent, dan is het toch goed?

Heb wel het idee dat het bij jullie allemaal veel sneller gaat! (qua stappen die genomen worden!) maar hier toch weer een beetje goed nieuws!
Heb vanmorgen de dokter gebeld dat ik toch weer onderzoek wilde of er nu echt wat zat of niet...mocht vanmiddag komen, moest dus weer opnieuw voor een kweekje. Toen hadden we het er nog een keer over dat ik het dus echt heel vreemd vond en het hele verhaal uitgelegd en toen zei hij ook dat het nog helemaal niet zeker was dat het  in mijn baarmoedermond of eierstokken   zat, want die infectie (chlamydia nog wat) kon je ook krijgen door acutte luchtweginfecties of ooginfecties...En luchtweginfecties heb ik wel gehad! Dus toen zei ik dat, toen zei hij dat het daar dus ook nog van kon komen...maar goed, een nieuw een kweekje gemaakt (met zo'n eendenbek...brrrr..maar deed minder pijn dan de vorige keer...) en toen heeft hij ook nog even gevoeld aan de baarmoeder en eierstokken en hij zei dat het allemaal heel goed voelde, dat hij niet het idee had dat er wat mis was en dat mijn baarmoeder ook mooi bewegelijk was enz...Dus ik was heeeeeeeeel erg opgelucht!
En als het van die luchtweginfecties komt dan is het ook verklaarbaar dat er via het bloed wel wat uitkomt, want dat neemt alles mee en dat er via het kweekje niks uit kwam de vorige keer, want dat is dus alleen voor de eierstokken en baarmoeder!

Moet het morgen inleveren en als het goed is is over een week de uitslag (maar denk dat het wel weer langer gaat duren, want dat is toch altijd zo!)

Hoe is het met de rest van de meiden?!?!

Vriendjelief is trouwens ontzettend chagerijnig, want normaal voor mijn eisprong stopt hij altijd een dag of 3 met roken, omdat dan de productie al beter schijnt te zijn...en nu moet hij woensdag dus zijn sperma inleveren en heeft hij vandaag ook niet gerookt!!! Kan echt niks tegen hem zeggen, hij kat me constant af!!! Ik hou  me maar rustig vandaag...hihi! Je moet er wat voor over hebben he?!

Fijne avond!

Liefs Joepie

Hi girls!!

How's life? Hier alles z'n gangetje eigenlijk, saai he?
Jullie ook weer in de wachtweekjes terecht gekomen?
Mama23: Dat fijne onderzoek staat bij ons ook op de lijst voor volgende maand... Zie er ook wel een beetje tegenop, maar las ook ergens dat je van tevoren idd pijnstillers krijgt, die de pijn wel tegengaan. En misschien is het hier ook wel niet nodig, laten we het hopen..

Joepie, dus nog een weekje voor je weer wat wijzer bent. Fijn dat de dokter ook nog even over luchtweginfecties is begonnen, als je die zoveel hebt gehad is dat natuurlijk een goede mogelijkheid. Is het vriendje alweer een beetje blij en heeft ie alweer een sigaretje opgestoken?

Roken en drinken jullie eigenlijk? Ik drink nog wel eens een wijntje f en toe en vooral niet teveel, maar hou er in de 2 weken voor ik ongesteld moet worden toch wel rekening mee..
En van de sigaretten kan ik nog niet helemaal afblijven.. Het is toch erg ook.
Bij m'n zwangerschap begin dit jaar rookte ik ook nog 2 sigaretjes per dag.. Ik dacht toen ook dat het daarvan was gekomen en voelde me heel erg schuldig. (ook met kerst nog gedronken, maar kwam niet eens in me op dat ik wel eens zwanger kon zijn, zo snel na het stoppen met de pil)
Ik hoop zo snel mogelijk helemaal van het roken af te zijn en men heeft me verzekerd, dat de miskraam niet van het roken kwam, maar waarschijnlijk van een verkeerd aangelegd vruchtje ofzo..

Meiden allemaal weer succes met wachten weer de komende tijd! Ben weer benieuwd naar jullie verhalen!

Liefs mutti

hoi meiden,
helaas slecht nieuws  om maar met de deur in huis te vallen.
Heb gistermorgen maar eens getemperatuurd, en m 'n temp was gewoon laag, (weet wat m 'n normale temp is en hoe hoog ie is na m'n ei) kan er dus vanuit gaan dat ik geen eisprong heb gehad. Heb er de hele week wel aan gedacht om eens te tempen, maar dit steeds uitgesteld omdat ik het eigenlijk niet wilde weten. (klinkt miss. raar)
Heb met m 'n verhaal nog naar het z 'huis gebeld, en een kuurtje provera gekregen, zodat m 'n menstruatie wordt opgewekt. Dan kan ik tenminste snel (nou ja, binnen twee weken) verder met een nieuwe ronde.
Ik merk aan mezelf dat de klap niet zo heel hard is aangekomen. Heb mezelf daar de hele week denk ik wel een beetje tegen beschermd door te proberen te denken dat het ws. toch niet gelukt zou zijn. Dit heeft blijkbaar wel geholpen.
Ben natuurlijk ook blij dat ik van de onzekerheid af ben, was zo 'n spannende week!
Nou meiden, ik spreek jullie wel weer,
Allemaal bedankt voor het meeleven,
 Groet, MOON

Ha dames,

Ja, we zitten hier ook in de wacht...weet niet precies wanneer ik mijn eisprong heb gehad, maar iig in het weekend, dus we wachten af...Dacht hem vrijdag te voelen, want toen had ik ook erg veel rekbaar slijm bij het afvegen! Maar had zaterdag en zondag ook nog buikpijn, maar niet zo heftig...een week geleden had ik hele heftige steken in mijn onderbuik, dus wie weet wat er allemaal gebeurd! Heb geen testen meer in huis gelukkig, haha, dus ben niet van plan om in het weekend te testen...ga toch nergens meer vanuit! Was vanmorgen wel erg misselijk in bed en heb vandaag ook erg last van droge tepels...net of er van die schilfertjes opzitten...weet niet of dat wat kan zijn...
Heb ook nog veel last van mijn buik en alles rommelt ook!
Maar ik maak me echt geen illusies, want heb het allemaal eerder gevoeld en werd netjes op tijd ongesteld, dus ik geloof nergens meer in!

Mutti, het kan echt geen kwaad als je af en toe een wijntje drinkt hoor!! Gewoon in de gaten houden na je eisprong, dan is er niks aan de hand! En met roken...tja..ik denk dat als je zwanger bent, het je vanzelf wel kan stoppen, gewoon omwille van het kindje. En je hebt al zoveel teleurstelling gehad dat het stoppen ook moeilijker wordt he?
Ikzelf rook niet en ik drink ook heel weinig...vind alcohol vaak niet eens lekker! Alleen een zoet drankje zoals wkd of smirnoff ofzo! Maar nu ik op dieet ben, kan ik dat ook beter niet doen, haha! Als je het over calorieën hebt!

Mijn vriendje heeft nog steeds niet gerookt, hij moet morgen alles inleveren. Hij gaat voor de zekerheid ook een chlamydiatest doen, en dan moet hij eerst morgen in een potje plassen en dan in een potje klaarkomen..., hihi!!Hij ziet er erg tegenop...Maar ik heb gezegd dat ik wel gewoon mijn ding doe beneden, misschien dat er toch meer druk achter zit als ik er bij lig! Ik laat hem lekker met rust!

We zien het allemaal wel, we gaan er maar vanuit dat we in ronde 10 belanden...hhhmmm...2 cijfers...ik vond toen ik in de 2e ronde ongesteldheid werd dat het al lang duurde, maar dat is omdat alles nieuw is enz. maar nu vind ik toch wel dat het lang genoeg geduurd heeft!

Meiden, ik ga er vandoor!

Liefs Joepie

Hoi allemaal,

Spannend al die onderzoeken he waar we nu in belanden. Het eerste deel is nog wel leuk, met echo's en samenlevingstest. Maar ik ben wel een beetje bang voor contrastfoto's en hoop dat het ons allemaal bespaard blijft!
Gisteren ook een samenlevingstest gehad na de echo( eiblaasje was 16mm.) maar ik had heel weinig slijm en er was een zielig overleden zaadcelletje gevonden. Nu moeten we vanavond weer gezellig klussen en dan morgenvroeg weer naar het ziekenhuis crossen om opnieuw te testen. Ik had nog geen positieve ovulatietest, dus hopelijk was mijn slijm daarom zo agressief....

Mutti, moeilijk om met het roken te stoppen he, zeker als je al zo lang aan het proberen bent om zwanger te worden, ik vind het ook steeds moeilijker om de wijntjes en de energiedrankjes te laten staan en hou er niet zo erg veel rekening mee, ook niet zo best dus. Zodra ik echter denk dat het raak is stop ik daar wel moeiteloos mee, maar dan zou het inderdaad al aan de late kant kunnen zijn. Cafeine is nou eenmaal miskraam bevorderend heb ik ergens gelezen....

Joepie, wat apart dat een infectie in je luchtwegen hetzelfde in je bloed laat zien als een chlamydia-infectie. dat geeft ook weinig vertrouwen dan in die test! Ben je eerst helemaal over de fles geholpen met die uitslag, laten ze je een tijdje in het ongewisse en daarna hoor je dat het ook iets anders kan zijn, nou ja zeg! Hoplijk is dat toch het geval, dan is er verder ook niets aan de hand he. Scheelt misschien weer een aantal vervelende onderzoeken.

Ik las eerder ergens dat iemand die vroege echo's wel heel leuk vond, zo ben je misschien al vanaf de bevruchting betrokken bij je toekomstige kindje! Zo moeten we het maar zien, want dat zou inderdaad wel heel erg leuk zijn.....kunnen we ooit later vertellen dat we hem of haar al heeeeel vroeg hebben leren kennnen, hihi!

Liefs Gwen

Terug
Bovenaan