Hey meiden,
Hier even een update:
Morgen ga ik om 8.00 bellen, wil dan direct langs komen om weer een briefje mee te krijgen om bloed te prikken. (dat kan van 8.00 tot 8.30)...verder wil ik voor morgen ook een afspraak maken, omdat ik echt wat zekerheid wil.
Vanmiddag na het slechte nieuws mijn moeder gebeld, die was ook helemaal onder de indruk...nu vind ik het toch wel fijn dat ze het weten hoor, moet er gewoon met iemand over praten (naast vriendje dan) zij zei dat ik de assistente van hun huisarts eens moest bellen (daar zat ik ook toen ik nog bij mijn ouders woonde) want daar was de SOA-test gedaan. Ik bellen, zij kon ook niet heel veel zeggen, omdat ze niet wist wat de uitslagen waren, maar ze zei wel dat ze het raar vond dat mij niet gezegd was dat ik opnieuw bloed moest prikken. Een dubieuze uitslag kon vaker voorkomen omdat het een momentopname was en meestal werd het dan opnieuw gedaan. (vandaar dat ik morgen meteen opnieuw bloed wil prikken!) Dan kon er zo uitkomen dat het wel negatief was...Dubieus betekende dus dat als je bij b.v. chlamydia een bloedwaarde moet hebben tussen de 10 en 15, mijn uitslag rond de 9 was ofzo...dus niet dat er zeker wat zat, maar ook niet zeker dat het er niet zat...
Mijn moeder vertelde later dat zij bij een uitstrijkje ook een dubieuze uitslag had gehad, (een paar x zelfs) en dat ze het opnieuw deden en dat er dan niks aan de hand was. Dus dat stelt me wel een beetje gerust.
Ook zei mijn eigen assistente (van mijn huisarts dan) dat het kon zijn dat er een virusje sluimerde, maar niet dat de infectie er ook echt zat...en als je echt chlamydia hebt, wil het ook nog niet direct zeggen dat je onvruchtbaar raakt, dus dan zal het wel echt een doemscenario zijn als ik van een virusje al onvruchtbaar zou zijn...
Mocht er de volgende keer wel uitkomen dat er wat kan zitten, dan ga ik ook echt niet tot 18 december wachten voordat ik een echo krijg...straks ben ik dan te laat...omdat er al teveel schade is aangericht. Dan moet de ha maar bellen dat ik eerder MOET!!!
Wat ik verder heel vreemd vind is dat ze bij mijn SOA-test wel op chlamydia hebben getest, want dat is de meest voorkomende SOA...ook is er met een uitstrijkje getest en dan moet er wat uitkomen als het mis is...vriendje en ik hebben in het begin met condoom gevreeën totdat mijn uitslag er was...vriendje kon het niet hebben, want hij heeft met één vrouw zonder condoom gevreeën, maar ze waren voor elkaar de eerste...hij heeft nog 3 andere vrouwen gehad, maar toen heeft hij altijd een condoom gebruikt...En ik ben weleens naief geweest, maar goed, deed niet voor niks een SOA-test...en daar kwam dus uit dat er niks aan de hand was!
Dus het kan eigenlijk helemaal niet, daarom snap ik het niet...Je denkt natuurlijk aan vreemd gaan, maar ik geloof mijn vriend op zijn woord dat hij dat niet gedaan heeft (zou hij het wel gedaan hebben, dan was hij nog zo verstandig om een condoom te gebruiken, haha!) hij is er ook helemaal geen type voor, veel te verlegen!
Maar goed...om een lang verhaal kort te maken...ik wacht het wel af...kan me wel allerlei scenario's in mijn hoofd gaan halen, maar dat heeft geen zin!
Als ik morgen wat meer weet, dan horen jullie het!!
Fijne avond!
Liefs Joepie