Naar de huisarts en verder de MM in! Wie ook?

Hey meiden,

Wat een goed nieuws allemaal!!!!!!!!!! De een ziet zijn zaadjes zwemmen de andere niet een echte menstruatie en ik heb ook goed nieuws, want waar ik al die tijd bang voor was (dat mijn linker eierstok geen eisprong zou hebben) is goed gekomen!!!!!!!!!!! Mijn ei komt deze maand van links!!!!!!!!!!

Ik was gister naar de gyn. geweest om te vragen om deze cyclus ook in de gaten te houden. Zij vonden het niet echt nodig omdat alles goed was, maar omdat ik me er beter bij zou voelen zouden ze het toch doen, mits ik ook ovu testen ga gebruiken.

Op de echo was dus een eitje te zien aan de linker kant. Zegt de gyn. zo: Nou mevr. ik mag u feliciteren!!!!!!!!!!!!!!! Hij komt van links!!!!!!!!!!! Aaaahhhh ik was zo happy. Ik had echt de tranen in mijn ogen. hahaha wat geeft dat wel niet als ik straks echt zwanger ben hahahaa.

Gwen als ik het goed begrijp ben je dus niet echt ongi geweest.....zou je dan niet voor de zekerheid er een testje tegenaan gooien??? Onze wel bekende nathalie dacht ook dat ze ongi zou zijn, maar uiteindelijk bleek dat ze toch zwanger is.

Ik weet niet meer zo goed wat en voor wie ik nog wat wilde typen, maar anders reageer ik de volgende keer wel weer. Ik ga nu ff mijn ovutesten op internet bestellen en dan weer verder met klussen hier.

Meiden fijne woensdag!!!!!!!

Kus mama23

Wat een goed nieuws allemaal als daar deze ronde ook nog allemaal positieve zwangerschapstesten van komen dan zou het hellemaal super wezen

Gwenn wel een beetje spannend geen echte ongi op welke cd hebben ze jou geprikt op je fsh???
Maar nu dus waarschijnlijk wel een oorzaak gevonden
Mutti fijn dat de samenlevingstest goed was en grappig dar je de zaadjes hebt zien zwemmen lijkt me wel apart om te zien
en nu flink doorklussen
Mama fijn dat je nu weet dat je linker eierstok goed werkt

Echt allemaal oed nieuws dus

Hier zit de ongi er weer op dus volgende week flink aan de klus en dan
8 december weer naar de gyn om de uitslegen te bespreken
Mijn man heeft afgelopen maandag zijn zaad ingeleverd dus ben heel benieuwd

Liefs Tamara

ha meiden,

idd allemaal positief
morgen grote dag mn eerste follikelmeting
duim voor me meiden dat het oke en we snel kunnen insemineren.
ben erg nerveus.

ik hou jullie op de hoogte

liefs suus

Hoi Meiden,

Jullie kletsen al een tijdje gezellig samen, maar ik wilde toch vragen of ik me bij jullie aan mag sluiten? Ik heb een aantal van jullie verhalen terug gelezen, maar het is te veel om alles te onthouden. Ik zal dus maar beginnen met wat over mezelf te vertellen:
Ik ben Ellen, 29 jaar en woon in een klein dorpje in Brabant.
Wij zitten al wat verder in de mm. 6 jaar geleden is bij mij ernstige endometiose geconstateerd. Voor diegene die niet weten wat dat is: Het baarmoederslijmvlies wat normaal alleen aan de binnenkant van je baarmoeder zit, zit dan ook aan de buitenkant, in je buikholte e.d. Dat geeft enorme pijnlijke mensturaties en heeft bij mij dus ook een negatief effect op de vruchtbaarheid (dat hoeft echt niet bij iedereen met endometriose te zijn!!). In totaal ben ik 4x geopereerd en heb ik diverse  hormonale  behandelingen gehad.  
Wij zijn vanaf maart dit jaar bezig om zwanger te worden. Omdat ik dus al onder behandeling bij de gyn was hebben we begin dit jaar met hem onze kinderwens besproken. Ik moest immers stoppen met mijn medicijnen en dat zou betekenen dat de endometiose weer terug kan komen (is namelijk chronisch) en ik veel regelmatiger op controle zou moeten komen. We kregen van de gyn 4 maanden de tijd om "natuurlijk" zwanger te raken. Helaas is dat niet gelukt en zaten we afgelopen augustus weer in het ziekenhuis. De eerste maand heb ik toen verschillende onderzoeken gehad: follikelmetingen en bloedonderzoek om vast te stellen of ik wel een eisprong heb, dat was gelukkig allemaal goed. ook heb ik een HSG gehad, ook dat was allemaal goed gelukkig. Het zaad van mijn man was al eerder getest en was ook helemaal goed. na al deze onderzoeken konden we eind september eindelijk met de behandelingen beginnen. Het volgende plan was voor ons uitgestippeld: 4x IUI en mocht dat nog niet helpen, dan IVF. Op 8 oktober had ik mijn eerste IUI-poging, heel spannend allemaal maar helaas is het niets geworden. dus na een dagje flink balen en flink emo, weer vol goede moed op naar de volgende ronde.
Deze ronde loopt alleen niet zoals het zou moeten zijn. Ik zit nu op dag 29 van mijn cyclus en heb nog steeds geen eisprong gehad. Normaal heb ik en cyclus van 34 dagen. Ik heb vorige week een echo gehad en daar was nog niet eens een eiblaasje op te zien. Toen heb ik bloed moeten laten prikken om te kijken of ik misschien de eisprong al gehad had. dat was niet het geval. Gisteren weer naar het ziekenhuis geweest. nog steeds niets te zien. weer bloed moeten laten prikken, krijg ik vandaag de uitslag van. Als daar niets uitkomt, weet de gyn het ook niet.... Hij sprak zelfs van een afwijking aan de eileider.... Dat was op de HSG nog niets van te zien.....
Je schrikt daar enorm van! Als de gyn het al niet weet, wat dan??
Zit op dit moment dan ook niet lekker in mijn vel. Komt wel weer goed, maar toch het is allemaal zo balen. Het is gewoon al ontzettend shit dat al die behandelingen en zo nodig zijn om zwanger te worden terwijl anderen zo snel aantellen.... dat doet soms zo ontzettend pijn, maar dat zullen jullie als geen ander ook voelen! En dan gaan die behandelingen ook al niet zoals het zou moeten.... het lijkt wel murphy's law.....

Sorry meiden dat dit zo'n lang bericht is geworden en het alleen maar over mezelf gaat. Ik hoop dat ik bij jullie mag aansluiten. Want met lotgenoten praten lijkt me erg fijn!

Groetjes.

@ Suus ik duim voor je dat er eitjes gegroeit zijn ben heel erg benieuwd
spannend zeg allemaal

@ellenan welkom hier jij hebt ook wat te verduren zeg en dan al die negatieve uitslagen die je op het moment te verduren krijgt
Pfff logisch dat je het af en toe even niet ziet zitten
en daarom is dit forum zo fijn omdat we allemaal bijna hetzelfde meemaken

Hoe is het met de andere dames?????

Liefs Tamara

pfff had ik een heel berichtje getypt kan ik weer opnieuw beginnen.....

Ten eerste EllenAn: WELKOM!!! Jeetje wat heb jij al een periode achter je liggen zeg. En idd als de Gyn. het al niet meer weet, hoe moeten wij het dan weten. Nou meis, ik wens je heel veel succes. Jij kreeg vandaag toch ook de uitslag he???? Nou meis, ik duim voor je.

Tamara: Fijn dat je rd'tjes weer weg zijn he meis. Dan kun je weer met een goed gevoel beginnen aan een nieuwe ronde. Ik wens je dan ook heeeeeel veel succes en hoop op goed nieuws.

Gwen: hoe is ie met jou meis???

En Joepie wat ben jij stil......is je lappie weer kaduk??? hihi

Mutti: bij jou nog nieuws???? Jij hoeft a.s.   maandag pas weer he??? Kreeg je dan het HSG onderzoek??? Of was het wat anders???

Ach jah suus.....meis heel veel sterkte vandaag!!!!! Ik hoop echt voor je dat je eitjes gegroeid zijn en dat jullie weer een stapje verder kunnen. Laat je het ff weten?!?!?!?!

Volgens mij heb ik dan alle meiden gehad he........Trouwens EllenAn als je wilt mag je jouw gegevens ook bij ons in het lijstje zetten hoor. Gewoon ff knippen en plakken. hahaha.

Ik ga hier ook weer verder. Heb weinig nieuws te melden buiten dat ik morgen weer voor een echo mag gaan om te kijken of ze weer gegroeid zijn. Ben benieuwd wanneer mijn ei gaat springen, want wil wel eens weten of ik 'm nu wel voel aan de linkerkant.

Meiden een fijne donderdag en tot snel.

Kus mama23

meiden vanmorgen mn eerste eitjes echo
heb links 1 groot ei van 25mm die ieder moment kan springen baarmoederslijmvlies is 7,6 mm dus juiste dik,te las vanavond de ovu test positief is mag ik morgen vopor mn eerste inseminatie

ben helemaal blij :)

ik hou jullie op de hoogte

Hey Suus,

Wat super voor je meis!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ohhh ik kan me helemaal voorstellen hoe blij je bent.

Dus als vanavond de ovu test positief is mag je morgenvroeg terug??? En dan krijg je je eerste inseminatie, toch??? Jah sorry, ben   niet vergeetachtig hoor. hahahaha.

Maar houdt dit dan in dat het zaad van je mannetje in je eitje wordt geplaatst??? Of wat is de bedoeling dan???

Ohhh meis vind het echt zo stoer he....ik hoop dat jij ons weer goed nieuws kan brengen!!!!!!!!!!

Hele dikke kus en veel succes,

Mama23

Terug
Bovenaan