Naar de huisarts en verder de MM in! Wie ook?

Ha meiden!!!

Een beetje laat maar natuurlijk wens ik jullie allemaal een heel gelukkig 2009!!!!!

Ben hier voor mijn gevoel al eeuwen niet meer geweest... Was echt een chaos hier..

MAMA!!!!!!!!!!!!! SUPER!!!!! gefeliciteerd!!!!!! Ik hoop dat je een prachtkindje krijgt!

De rest, er ligt weer een heel jaar vol met mogelijkheden voor ons!

Hier verder alles goed, maandag de 5e ongi geworden, dus ben een beetje moed aan het verzamelen om een afspraak te maken voor een HSG... pfff.. Volgende maand maar..

Ik heb niet alles teruggelezen, maar Suusjuh is las dat jullie weer een stapje verder gaan.. Heel veel succes!

Mijn man is er even helemaal klaar mee, geloof ik. En ik heb zelf ook best genoten van de feesttijd. Ik denk dat we maar even wat aanklooien en dan ga ik volgende maand echt voor de HSG en als daar niets uitkomt is het klaar.. Raar idee hoor.
Dan moet het echt vanzelf gaan,

Joepie, hoe was het met jullie en volgens mij mis ik iets, maar wat is fm?

Ik hoop weer tot gauw allemaal!! Ik ga de voorbereidingen (kleren klaarleggen, brood uithalen etc.) voor morgen treffen! Bye!! x mutti

NOD-lijstje MM-meiden:

Mutti                        27 jaar          15e ronde - 1e kindje                6-1-09 misschien?
Joepie                 25 jaar      11e ronde - 1e kindje                 25-01-09
suusjuh              25 jaar         ruim 5 jaar-1e kindje                ??????    
Tamara                   29 jaar       16e ronde-2e kindje                             05-02-09

Het wachtbankje: meiden we  voor jullie

Spannend!! ~Meiden die overtijd zijn~ Spannend!!!

Missy                   27 jaar         9e ronde - 1e kindje                    31-12-08

Zwangere MM-meiden!! ~Van harte gefeliciteerd ~

Esther        24 jaar      17e ronde - 1e kindje        uitgerekend in: juli '09
Mutti              27 jaar      14e ronde - 1e kindje    uitgerekend op: 12 augustus 2009  6/7-12
Mama 22  23 jaar          13e ronde- 1e kindje   uitgerekend ?????

Gyn afspraken ~Heelllll veellll Geluk~

Joepie
09-01 2e fm
21-01 vriendje 2e zaadonderzoek
30-01 afspraak gyn, wat nu verder.

Tamara
26-01 afspraak gyn voor de laatste zaaduitslagen en plan van aanpak

Suusjuh
14-01 FM
05-02 gesprek ivf/icsi

Helaas vandaag toch weer ongi geworden
op naar ronde 16

Liefs Tamara

Hallo Meiden,

Wat jammer dat sommige meiden weer ongi geworden zijn..
Wanneer gaat het nu wel eens lukken he?!

Ik heb gisterenochtend weer een testje gedaan want nog steeds geen rd's. Maar helaas, test is negatief (geen twijfel mogelijk)  en nog steeds geen rd's.
Zit nu al op dag 41 (bij een cyclus van normaal 33 dagen).
Mh, vreemd!!

Even een vraagje aan jullie: wanneer zal ik starten met ovutesten deze maand?
Ik wil natuurlijk niet weer een maand missen!

Groetjes

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum.

Mijn vriend en ik zijn al ruim 1 jaar bezig en vandaag weer ongesteld geworden..:-((

Het eerste half jaar was ik bijna alleen maar ongesteld, 14 dagen wel en 14 dagen niet. Toen heb ik 2 kuren Primolut gekregen en nu na 1 jaar heb ik pas weer een regelmatige cyclus.

Wij zijn vorige maand voor het eerst naar de gynaecoloog geweest en daar heb ik een inwendige echo gehad, een uitstrijkje, 2 x bloed laten prikken en m;n vriend z'n zaad is onderzocht.

Uit het bloedonderzoek is gebleken dat ik wel een eisprong heb, maar het kan zijn dat het de 1e keer was dat ik een eisprong had omdat ik daarvoor iedere keer 2 weken ongesteld was.

Nu is bij m'n vriend gebleken dat traag is. Heeft iemand hier ervaring mee?
Z'n zaad is nu voor de 2e keer nagekeken en dat moeten we nog wel ff afwachten.

5 februari moeten we weer naar de gynaecoloog en wellicht dat we dan kunstmatige inseminatie moeten gaan proberen. Maar de slagingskansen daarvan zijn niet zo heel groot, zegt de gynaecoloog. Ze hebben daar weinig goede ervaringen mee.
Heeft iemand daar ervaring mee?

Groetjes,

Ha lieve meiden.

Tamara, wat balen zeg...je had er inderdaad zo'n goed gevoel over! Worden jullie er ook soms zo moedeloos van. Je moet toch elke keer weer opkrabbelen na zo'n teleurstelling. In het begin lukt het wel aardig, maar ik vind het elke keer moeilijk worden.
Wat gaat er nu allemaal gebeuren bij je? Ik kan wel opbeurende worden spreken, maar ik zei gister ook tegen vriendje, soms is het gewoon kut (sorry voor m'n taalgebruik) en we weten wel dat er nog zoveel mogelijkheden zijn en we weten wel dat we positief moeten blijven, maar soms is het gewoon KUT...punt...en dan heb ik behoefte aan een arm om me heen en verder niks. En geen opbeurende woorden. Ik weet het allemaal wel, maar voel het soms niet meer. Kennen jullie dat?

Patje, jij bent ook alweer een paar dagen verder in je cyclus he? Hoe waren de metingen, zijn er mooie eitjes gevonden???

Mutti, toch enigszins wel positief, dat jullie lekker even aanklooien, misschien haalt dat de druk er wel af en gaat het wel goed deze keer! Kan me ook voorstellen dat je vriendje/mannetje er even klaar mee is. Het beheerst toch wel veel vind ik. We moeten er heel wat voor over hebben.
Een fm is een folikelmeting. Dan gaan ze dus kijken hoe groot de eitjes (folikels zijn)

Nu ik het daar toch over heb...ik heb vrijdag dus mijn 2e meting gehad, cyclus dat 12, maar m'n eitje was helemaal niks door gegroeid. Had nu geen gyn maar zo'n echoscopiste. Ze kon mijn linker eierstok ook niet zo goed vinden, ze zag hem wel, maar kreeg hem niet goed in beeld en het eitje waar de gyn het over had zag ze wel, maar die was nog vrij klein zei ze...hhhmmm...toch een domper hoor. Ik heb al wel veel cervixslijm en mijn buikpijn begint ook. Ook heb ik lang getempt en daar zag je ook duidelijk mijn eisprong. Waarom gaat hij dan deze ronde ineens vreemd doen?! Het is maar goed dat er pro's naar kijken, want snap er zelf ook niks meer van.
Moet dus nu dinsdag weer terug...pppfff...wat een gedoe. Heb het mijn leidinggevende ook verteld en ze had er heel veel begrip voor. Moet toch elke keer inval hebben. Gelukkig kan zij zelf vaak even voor de klas en anders de onderwijsassistente. Heb een lief groepje, dus dat is wel te doen. En het ziekenhuis zit op nog geen 10 minuten afstand van de school, dus ben wel snel terug. Dat scheelt wel. We hebben gisteravond gewoon geklust, wilde hem absoluut niet missen, mocht hij toch ineens doorgroeien en morgen klussen we weer. Als we dan dinsdag te horen krijgen dat we die avond een samenlevingstest moeten doen, dan hebben we er iig een dag tussen zitten. Hoop dat we dinsdag meer duidelijkheid hebben...maar dit kan dus ook evt een reden zijn dat het niet lukt. Ik hou jullie op de hoogte!

Suus, hoe is het met jou?! Gaan jullie nu voor de IVF, of proberen jullie nog een poging IUI?

Ben je naam even kwijt, maar welkom, helaas, want het is natuurlijk nooit leuk om in de MM terecht te komen. heb geen ervaring met traag zaad, mijn vriendje heeft er wat weinig en er zitten wat afwijkende tussen. En jouw cyclus is dus ook niet helemaal optimaal? Gelukkig kunnen ze daar van alles mee...al is het geen pretje!

Meiden, fijne avond en toi toi toi!

Liefs Joepie

ha joepie

we gaan nog 1 keer IUI proberen nu we beide gestopt zijn met roken

heeft dat niet het gewenste resultaat willen we 3 maanden ff niets alleen maar clomid ondersteuning en dan in combinatie met acupunctuur

en dan wer opnieuw proberen met IUI

IVF is toch wel een hele ingrijpende behandeling dus hebben we er even voor gekozen om het op deze manier te gaan doen

misschien dat het werkt

liefs suus

Hoi Joepie,

Wat balen zeg, dat de eitjes niet goed gegroeid zijn!
Inderdaad duurt het maar en hoe langer het duurt des de minder geduld en frustratie, tenminste dat merk ik.
Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt.
2009 moet gewoon ons jaar worden he!! We blijven gewoon hopen.

Ik zit nu op cyclusdag: 11 en heb op dag 10 een inwendige echo gehad. Er zat 1 eitje van 10mm, de assistent gynaecoloog zei dat het positief was. Nu moet ik weer aankomende dinsdagochtend voor een follikelmeting om te kijken of het eitje gegroeid is, dan zit ik op cyclusdag: 14. Hoop echt dat het eitje gaat springen nu ik 150mg clomid heb gebruikt.

Voor iedereen, ik hoop dat jullie snel zwanger zijn en dit voor iedereen een super jaar wordt!!

Liefs van Patries.

Terug
Bovenaan