*******Najaar 2008 Stoppers Deel 2********

Lieve meiden!

Dames, hartelijk dank voor jullie felicitaties!

Ik wou een foto van mijn zwangerschapstesten plaatsen maar het lukt volgens mij niet?!

Maakt ook niet uit, ik denk zelf dat het wel goed zit maar toch zijn er soms die twijfels.
Ik heb toch even gerekend en 19 november is mijn uitgerekende datum.

Suusmama, wat heerlijk dat je zo lekker bijgetankt hebt. Lekker pronken met je buik en genieten van de zon. Ohw wat kijk ik daar ook naar uit zeg!
Ik had even een vraag aan jou, wanneer heb jij de verloskundige gebeld?
Stom, maar ik wou graag nog even een paar weken wachten maar ik heb geen idee meer wanneer je de eerste afspraak ook alweer krijgt, Ik heb natuurlijk geen zin om straks veel later aan de beurt te zijn alleen omdat ik  te lang heb gewacht met bellen.
Wat leuk dat jij straks een bruiloft hebt, hahah moest wel lachen om jouw verhaal, dat had ik kunnen zijn, alles aanpassen uit de winkel. Als alles goed blijft gaan dan heb ik dit jaar 2 bruiloften waarop ik met een dikke buik zal verschijnen.
Misschien heb je het wel gezegd hoor maar wanneer heb je die bruiloft dan??

Mamaita, shit, weer ongesteld geworden. Nou, ik ga echt héééél hard voor je duimen en ik hoop dat je zwanger bent voordat de echte onderzoeken gaan beginnen!
Grappig dat je Nederlands praat tegen Joep, maar daar is niets mis mee!
Fijn dat je nog even in Nederland komt, kom je nog even langs bij mij??

Leentje, ik hoop ook zo dat voor jou de test aanstaande zondag positief is!

Potjeongeduld, balen van die moeheid, dat is nooit leuk maar het hoort er wel bij. Ik hoop dat je je snel weer lekker fit voelt.

Wacht even, ik moet even weer bijlezen. Het feit dat ik geen verhaaltjes kan plaatsen ligt aan het feit dat ik een dubbel scherm open heb staan. Nu moet ik dus even weer terug om bij te lezen want mijn geheugen is een zeef en dat ligt niet aan de zwangerschap!

liefs van mij

Sanpap, jouw bruinverlies kan ik ook niet echt snappen. Die spierpijn snap ik ook niet.
Als ik jou was ging ik toch even naar de huisarts om dit te melden. Kan er niet wat achter zijn gebleven??

Oeps, ik had je laatste berichtje over het hoofd gezien, je hebt alweer achter de strijkplank gestaan. Je zoekt ook wel het leukste werk op zeg!
Maar ik denk dat het vanaf nu alleen maar beter gaat.

Dames, volgende maand bereikt mijn zoontje de leeftijd van 3 jaar!
Ik heb er helemaal zin in. Ik moet nog een kado halen voor hem, hebben jullie nog suggesties voor een leuk kado voor een 3 jarig jong??

liefs van mij

NOD                                                  
Leeftijd
Kindje
Ronde
NOD  April    

Mamaita
27
1
9
3

Sonica
31
1
6

NOD                                                  
Leeftijd
Kindje
Ronde
NOD  Maart

Oeps        
28
2
1 na bbz
10

Leentje
23
1
4
14?

SanPap
25
1
1 na mk
25

Moeders      

Dochter / Zoon                                          

Leeftijd

Jazzie
zoontje
1,5 jaar

Connie
zoontje
3  jaar

Toppertje
2 zoontjes
13 maand en 3 jaar

Mama2006
dochter
2 jaar

Oeps
zoon
5 jaar

Baby77
*2 jongetjes*

SuusMama
zoontje
3 jaar

Heleen
dochter
2 jaar  9 maanden

Krista
dochter
2 jaar

Zwanger      
Leeftijd            
Kindje          
Ronde                          
Uitgerekend op

Jazzie
25
2e
1e
27 mei 2009

MaikeSanne
24
1e
1e na mk
3 juni 2009

SuusMama
34
2e
3e
20 juli 2009

MissX
25
1e
3e
4  aug 2009

Mart
23
1e
2e
8 aug 2009

Mama2006
28
2e
7e
5 sept 2009??

Baby77
31
3e
4e
14sept 2009

Binnenvaartschipper        
25
1e
2e na mk
14sept 2009

Potjeongeduld
24
1e
4e
22 sept 2009??

Krista
27
2e
3e
2 okt 2009??

Babybeer/Heleen      
25
2e
3e
5 okt 2009??

LeonieR        
24
1e
4e
??

Tinkerbell 79
29
1e
4e
??

Conny        
30
2e
2e
19 nov 2009?                                                                                              

Echo's              
Datum                              
Hoeveelste                  
Hoe ver dan?
Hoe laat    

Jazzie
??
??
??
??

MaikeSanne
??
??
??
??

SuusMama
14 maart
pretecho
bijna 22 weken
??

MissX
18 maart
20 weken echo
20  weken en  1 dag
13.30

Mart
23 februari
3e echo??
??
8.30

Mama2006        
??
??
??
??

Baby77
9  maart        
2e echo
13 weken
15.50

Binnenvaartschipper
??
??
??
??

Potjeongeduld
4 maart
19 maart
1e echo
controle vk
??
??
??
??

Krista
2 maart
1e echo
ong. 9 weken
10.00

Babybeer/Heleen
??
??
??
??

LeonieR
??
??
??
??

Tinkerbell
??
??
??Dames, volgens mij is het mij voor de eerste keer gelukt om de lijst aan te passen!

CONNIE JOEPIEEEEEE!!!!! GEFELICITEERD ZEG!!! WAT EEN GEWELDIG NIEUWS LEES IK NU, WAUW!!! DEGENE DIE DIT TOPIC EEN HELE TIJD TERUG BEGONNEN IS, IS ZWANGER!!! BEN ZO SUPER BLIJ VOOR JE, HAHAHAAAA!

Hey meiden!!

Wauw zeg wat een geweldig nieuws Connie! Nu hoef je gelukkig ook niet meer een paar maanden te wachten. Hoe voel je je nu? Zijn alle twijfels van de afgelopen maanden weg? Hoewel, ik moet je zeggen dat twijfels er volgens mij altijd bij horen hoor. Heb tijdens m'n zwangerschap echt wel een paar keer jankend op de bank gezeten. Niet omdat ik spijt had, maar meer omdat ik dacht: "Jeetje wat komt er allemaal op me af en wat gaat er allemaal veranderen?" Maar het is je zo gegund meis. Ook gefeliciteerd voor je mannetje!

@Potjeongeduld, wat gaaf dat je zo'n leuke echo hebt gehad! En gewoon een week verder dan je verwacht had, dat is helemaal mooi meegenomen! Ik heb het lijstje meteen even aangepast.

@Sonica, he wat kl#te zeg dat je weer ongi geworden bent. Baal zo met je mee! Iedere keer weer die hoop en dan die teleurstelling, slopend! Hoe voel je je nu? Hopelijk zijn de rd's weer weg en kun je weer aan de klus. Ik ga weer duimen hoor!

@SanPap, bijna lekker skien! Wat zul je daar naar uitkijken zeg. Over dat bruinverlies, hoeveel dagen heb je dat al? Ik kan je er niet echt bij helpen. Had het telkens vanaf ongeveer 5 dagen voor ik ongi werd, maar ik had het ook 12 (!!) dagen lang toen ik zwanger bleek te zijn. Soms bijna zwart, maar het zette bij mij  die keer dus niet door. Dus tja, het kan natuurlijk bij jou alle kanten op. Weet niet of je het durft, maar misschien een testje? Zonder dat je teveel hoopt dan.... Bij mij bleek het een innesteling te zijn. Ik voelde ook niet iedere maand mijn eisprong. Dan wel en dan niet.... Hoop iig dat je gauw meer duidelijkheid hebt meis!

@Oeps, ik heb het lijstje voor je aangepast. Goed dat je jezelf (en je lichaam) zo de tijd gunt zeg! Hoe gaat het verder met je?

@SuusMama, jullie hebben een heerlijke vakantie gehad, fijn!! En bijna de pretecho, joepie!! Bedankt voor je tip over de bh! Ik draag ook altijd iets voorgevormde bh's, zodat je idd niet meteen je tepel ziet als je het koud hebt. Kun je die ook via internet kopen, weet je dat? Ik zal eens even op zoek gaan.

@Mamaita, shit, ook ongesteld geworden, balen!!!! Leuk dat je een week naar Nederland komt. Je vader opzoeken neem ik aan?
Over het temperaturen: je moet dat idd elke dag doen op precies hetzelfde tijdstip (dus eigenlijk je wekker ervoor zetten). En het is zelfs het beste als je nog in bed ligt. Het naar de badkamer lopen of plassen kan namelijk al voor een wijziging in je temoeratuur zorgen. Idd een heel gedoe. Maar hopelijk heb je er wat aan en kun je een structuur herkennen?

@Leentje, alweer bijna je NOD, spannend!! Hou ons op de hoogte he? Ik duim heel hard voor je!

Wat grappig om te lezen dat de een denkt dat we een jongen krijgen en de ander een meisje. Ben ook zooo benieuwd! Woensdag de echo, dus nog 6 daagjes geduld. Kan niet meer wachten!!! Haha. Verder gaat alles erg goed hier. Heb nu wel knallende koppijn. Mocht ook eerder naar huis van m'n werk. Ga zo even lekker in bed liggen.

Ik heb  Jazzie en MaikeSanne maar uit het lijstje gehaald, aangezien we nooit meer wat van hen horen. Wel jammer!

En hoe is het met Mart en Mama2006?  Zijn jullie  er nog?

Liefs, ikke

NOD                                                  
Leeftijd
Kindje
Ronde
NOD  Maart

Leentje
23
1
4
14?

SanPap
25
1
1 na mk
25

NOD                                                              

Leeftijd    
Kindje    
Ronde              
 NOD  April

Mamaita
27
1
9
3

Sonica
31
1
6

Oeps
28
2
2 (na bbz)
7

Moeders      

Dochter / Zoon                                          

Leeftijd

Connie
zoontje
3  jaar

Toppertje
2 zoontjes
13 maand en 3 jaar

Mama2006
dochter
2 jaar

Oeps
zoon
5 jaar

Baby77
*2 jongetjes*

SuusMama
zoontje
3 jaar

Heleen
dochter
2 jaar  9 maanden

Krista
dochter
2 jaar

Zwanger      
Leeftijd            
Kindje          
Ronde                          
Uitgerekend op

SuusMama
34
2e
3e
20 juli 2009

MissX
25
1e
3e
4  aug 2009

Mart
23
1e
2e
8 aug 2009

Mama2006
28
2e
7e
5 sept 2009??

Baby77
31
3e
4e
14sept 2009

Binnenvaartschipper        
25
1e
2e na mk
14sept 2009

Potjeongeduld
24
1e
4e
16 sept 2009

Krista
27
2e
3e
2 okt 2009??

Babybeer/Heleen      
25
2e
3e
5 okt 2009??

LeonieR        
24
1e
4e
??

Tinkerbell 79
29
1e
4e
??

Connie
30
2e
2e
19 nov 2009?                                                                                              

Echo's              
Datum                              
Hoeveelste                  
Hoe ver dan?
Hoe laat    

SuusMama
14 maart
pretecho
bijna 22 weken
??

MissX
18 maart
20 weken echo
20  weken en  1 dag
13.30

Mart
23 februari
3e echo??
??
8.30

Mama2006        
??
??
??
??

Baby77
9  maart        
2e echo
13 weken
15.50

Binnenvaartschipper
??
??
??
??

Potjeongeduld
4 maart
19 maart
1e echo
controle vk
??
??
??
??

Krista
2 maart
1e echo
ong. 9 weken
10.00

Babybeer/Heleen
??
??
??
??

LeonieR
??
??
??
??

Tinkerbell
??
??
??
??

Conny
??
??
??
??

MAMAJB: JOEPIE DE POEPIE!!!! GEFELICITEERD!! ONGELOOFLIJK!!!!
Is het nu weer de tweede ronde gelukt? Is wel geweldig zeg! Dus je had  ongipijntjes en dat kan dus ook betekenen dat je gewoon zwanger bent!
Ik vind het echt geweldig voor jullie, je zoontje wordt gewoon grote broer, stoer! Geen twijfels meer, want er is nu geen weg meer terug, hihihi!

Ikke, ik wilde tegen jou nog zeggen dat een van de namen die jij hebt voor een meisje ook de onze is!!!! Jaaaaah echt leuk zeg! Raad maar eens welke.... Hij is goed uit te spreken in het spaans en nederlands...

Nou, ik moet nog naar mijn werk en daarna voetballen, dus ik ga maar eens gauw!
Ik spreek jullie snel weer!
Liefs Mamaita

quote: mamaita reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-03-2009 13:12:24'));

NOD                                                  
Leeftijd
Kindje
Ronde
NOD  April    

Mamaita
27
1
9
3

Sonica
31
1
6

NOD                                                  
Leeftijd
Kindje
Ronde
NOD  Maart

Oeps        
28
2
1 na bbz
10

Connie                              
30
2
2
11

Leentje
23
1
4
14?

SanPap
25
1
1 na mk
25

Moeders      

Dochter / Zoon                                          

Leeftijd

Jazzie
zoontje
1,5 jaar

Connie
zoontje
2 jaar

Toppertje
2 zoontjes
13 maand en 3 jaar

Mama2006
dochter
2 jaar

Oeps
zoon
5 jaar

Baby77
*2 jongetjes*

SuusMama
zoontje
3 jaar

Heleen
dochter
2 jaar  9 maanden

Krista
dochter
2 jaar

Zwanger      
Leeftijd            
Kindje          
Ronde                          
Uitgerekend op

Jazzie
25
2e
1e
27 mei 2009

MaikeSanne
24
1e
1e na mk
3 juni 2009

SuusMama
34
2e
3e
20 juli 2009

MissX
25
1e
3e
4  aug 2009

Mart
23
1e
2e
8 aug 2009

Mama2006
28
2e
7e
5 sept 2009??

Baby77
31
3e
4e
14sept 2009

Binnenvaartschipper        
25
1e
2e na mk
14sept 2009

Potjeongeduld
24
1e
4e
22 sept 2009??

Krista
27
2e
3e
2 okt 2009??

Babybeer/Heleen      
25
2e
3e
5 okt 2009??

LeonieR        
24
1e
4e
??

Tinkerbell 79
29
1e
4e
??                                                                                              

Echo's              
Datum                              
Hoeveelste                  
Hoe ver dan?
Hoe laat    

Jazzie
??
??
??
??

MaikeSanne
??
??
??
??

SuusMama
14 maart
pretecho
bijna 22 weken
??

MissX
18 maart
20 weken echo
20  weken en  1 dag
13.30

Mart
23 februari
3e echo??
??
8.30

Mama2006        
??
??
??
??

Baby77
9  maart        
2e echo
13 weken
15.50

Binnenvaartschipper
25 maart??
controle
15 weken en 2 dgn
??

Potjeongeduld
4 maart
19 maart
1e echo
controle vk
??
??
??
??

Krista
2 maart
1e echo
ong. 9 weken
10.00

Babybeer/Heleen
??
??
??
??

LeonieR
??
??
??
??

Tinkerbell
??
??
??
??

Hé, Hé, daar ben ik eindelijk weer!! We zitten de hele tijd in Belgié, maar daar lag de provider 'Proximus' eruit!! Grrrr. Dus nu maar hopen dat tie het blijft doen, want we zitten nog steeds hier!!

@ Iris: Ik ben ff nieuwsgierig!! Jij hebt als het goed is afgelopen maandag je 2e echo gehad. Hoe was het? Leuk trouwens dat je geslaagd bent voor een babykamer en een kinderwagen!! Heerlijk.
Wij willen ook binnnenkort gaan kijken.

@ MamaJB: Van harte gefeliciteerd meid!!!!!!! Wat leuk! Dat is pas een leuk verjaardags kado voor je zoontje!! Haha. Geniet van deze zwangerschap. Voel je je goed?

@ Mamaita: Balen dat die r'ds weer zijn gekomen! Maar lekker dat je er een weekje tussenuit gaat. Dan kom je naar ons koude kikkerlandje. haha.

@ Leentje: Ik duim voor je meid, dat het bij jou nou ook zover mag zijn!! Spannend, nog een paar daagjes wachten voor de test.

@ Suusmama: Leuk  die pretecho!! Hoever ben je dan? Het lijkt mij namelijk ook leuk. Fijn dat je zo'n goeie vakantie hebt gehad.

Nou, ik heb gelijk ook ff mijn volgende controle datum ingevuld. Al hoewel die datum niet helemaal vast staat. Maar ik hou het nu even op 25 maart.
Ik kan niet wachten tot het weer zover is het blijft toch spannend.
Heb allemaal nog leuke kaartjes en kleertjes gehad, echt leuk allemaal.

Goed, meiden tot de volgende keer.
lfs

He meiden,

Connie.... van harte gefeliciteerd meid!!! Super voor je! En dat het al weer zo snel is gelukt.... helemaal super. Goh is het besef al helemaal doorgedrongen of nog niet helemaal??? Nu hoeven jullie gelukkig ook niet meer zo lang te wachten. Oh ja Connie mij lukt het trouwens wel om een bericht te plaatsen met 2 schermen open. Wat ik wel altijd doe is voor dat ik het bericht verstuur een kopie maken voor het geval dat....

Suusmama.... morgen al weer jullie pretecho. Lijkt me helemaal geweldig. Heb vorige week foto's van een collegaatje gezien en die zijn echt superduidelijk! Wordt morgen een stralende dag voor jullie. En dan ook nog eens zo'n heerlijke vakantie achter de rug. Je bent nu zo'n 22 weken toch? Ben je ook al gegroeid? Ik ben nu bijna 14 weken en ik begin nu toch ook al te groeien. Ben helaas al een paar kilo's gegroeid. Ach komt ook nog wel door de vorige zwangerschap maar ja geeft niks... zien we later wel weer.

Leentje... jullie dus ook al wel een aantal namen op jullie lijstje staan. Staan ook mooie namen tussen. Wij hebben ook wel wat namen die we mooi vinden maar blijf het toch moeilijk vinden. Wat vind je van Jens of Finn of Tess? Vind ik dan wel weer korte stoere namen. En zondag weer testen. Spannend hoor. Duim duim duim......

Ikke... ik denk dat jij een jongentje krijgt. Weet niet waarom want die puistjes zouden ook wel weer op een meisje kunnen duiden. Nog maar een paar daagjes en dan weten jullie wat het is... leuk hoor. Wij hadden afgelopen maandag bij 13 weken weer een echo en ik heb ook gevraagd of ze al iets kon zien maar helaas.... moet nog even wachten. Maar ja dat was natuurlijk ook wel te verwachten... ha ha ha. Het maakt ons helemaal niks uit of het een jongentje of een meisje is maar wil het gewoon heel erg graag weten...
Ik vind het ook jammer dat we niks meer van Jazzie en maikeSanne hebben gehoord. Had graag willen weten hoe het nu met ze gaat. Ze zijn inmiddels natuurlijk al hoogzwanger.

Potjeongeduld.... fijn dat je je iets beter gaat voelen. Gelukkig is het meestal zo dat je je na de eerste 11/12 weken weer beter gaat voelen. En dan krijg je ook weer meer energie. En het mooie weer komt er natuurlijk ook aan. Dat scheelt ook.
En je eerste echo al weer gehad. Speciaal moment he?! En dan ook nog een week zwanger. Super zeg. Nu zijn we bijna tegelijk uitgerekend. Ik ben 14 september uitgerekend.

Sonica... balen meid dat je toch nog weer ongi bent geworden. Het mag voor jou nu ook wel eens raak zijn. Wel mooi gesproken trouwens dat je een wonder niet kunt afdwingen. Maar ja je hoopt natuurlijk dat jullie ook zo'n wondertje is gegund.

SanPap hoe is het nu met je?? Heb je al wat minder dipjes?? En idd raar dat je nog steeds zo vloeit. Hopelijk is het snel over. En anders misschien toch nog even de huisarts bellen??

Oeps03... hoe is het nu met je?? Wel fijn dat je ongi iig weer op gang is en ook regelmatig is.

Binnenvaartschipper... ja afgelopen maandag idd onze tweede echo al weer gehad. Was super om die kleine te zien. Het is een echt druktemakertje. Hij was druk aan het schoppen en doen. Heerlijk om te zien. Grappig trouwens dat jij waarschijnlijk 25 maart je 3e controle hebt. Ik heb dan nl. mijn 3e echo al weer. Ik zal het lijstje zo even aanpassen.  Wij gaan echt wel gelijk op... mooi hoor. En allemaal al kleertjes en kaartjes gehad. Super zeg.

Mamaita... dus ook weer ongi geworden... dat is ook echt grrrr ja. Net zoals bij Sonica mag het voor jullie nu ook wel een keertje raak zijn. Nog even dan komen alle uitslagen. Hopelijk kunnen ze jullie daarna helpen. Of nog beter.... dat je toch nog maar spontaan zwanger raakt voor die tijd. En straks lekker even weer een weekje naar Nederland. Ga je naar familie en vrienden? En natuurlijk even bij je vader langs. Hoe gaat het nu met je vader?

En fijn zeg dat Joep zo'n lief en leuk speelmaatje is. Katten zijn wel lief he?! Die van ons ook.
Ik zal je nog even vertellen van onze jongetjes. Onze eerste zoontje is na een zwangerschap van 19,3 weken geboren. Er was vantevoren niks aan de hand. De avond ervoor nog naar een verjaardag geweest, alles nog goed. De volgende ochtend werd ik wakker met buikpijn. Waren dus achteraf lichte weeen. Ik heb het eerst nog even aangekeken maar de buikpijn ging maar niet weg en ook had ik licht bloedverlies. S'middags naar het ziekenhuis geweest (2x) Ben toen ook nog inwendig onderzocht. De gyn. maakte zich wel zorgen om mijn bloedverlies maar het hoefde niet per se te betekenen dat het mis was. Ik moest eerst maar weer naar huis en rustig aan doen. Thuisgekomen ben ik gelijk weer op bed gegaan want de weeen werden steeds heftiger en heftiger. Iedere keer als ik er weer 1 kreeg zat ik met mijn benen heen en weer te schoppen van de pijn. En ik nog maar denken dat het buikpijn was. Dit kwam ook doordat de gyn. had gezegd dat ik buikpijn kon krijgen door het bloedverlies. Maar het werd maar erger en erger en s'avonds rond half 7 moest ik voor de zoveelste keer naar de wc waar de vliezen braken. Toen in alle spoed naar het ziekenhuis gereden, daar heb ik nog een echo gehad en het hartje klopte wel maar heel zwak, je zag duidelijk verschil met het hartje van zijn broertje. Dus op dat moment wisten we dat onze eerste zoon geboren zou worden en dat het veels te vroeg zou zijn. 5 voor 9 s'avonds is hij geboren. Toen leek alles nog goed met ons andere zoontje. De 1e 48 uur waren kritiek maar die kwamen we goed door. Tussendoor de hele dag door artsen aan mijn bed, en controles, echo's en bloedprikken etc. etc. Al die tijd mocht ik het bed ook niet uit. Na een week was er goede hoop dat  ons andere zoontje het iig zou redden tot een week of 26/27 van de zwangerschap. Maar helaas diezelfde nacht werd ik rond 4 uur wakker in het ziekenhuis (gelukkig was mijn vriend er ook, die heeft ook iedere nacht daar geslapen) en om kwart voor 5 was onze andere zoontje ook  geboren. Vervolgens moest ik ook nog geopereerd worden omdat 1 placenta er niet uit wilde en daarbij ben ik ook nog eens 4 liter bloed verloren. Dat laatste is natuurlijk het minste erg. Het eerste wat ik ook dacht toen ik uit de narcose kwam was waarom ben ik hier nu nog en mijn lieverds niet meer??! Lichamelijk en geestelijk was ik helemaal kapot. Terwijl ik dit verhaal schrijf stromen de tranen al weer over mijn wangen maar dat geeft niet. Vind het lief dat je er naar vraagt en het is voor mij ook wel goed denk ik om het verhaal af en toe nog even te doen.
Misschien is het voor sommige andere dames niet zo leuk maar dit komt gelukkig maar heel weinig voor dus bij jullie gaat het allemaal gewoon goed hoor.

Heeft je vriendin ook een kindje verloren? En na hoe lang dan?

Hier is verder alles goed. Ik voel zelfs af en toe al wat kriebelen in mijn buik maar ik weet niet zeker of dat de kleine is. Zou wel vroeg zijn toch??

Liefs Iris

Terug
Bovenaan