*** Najaar 2008 stoppers ***

heey,

daar ben ik weer.
Ik vind het wel gezellig en fijn dat er zoiets als dit bestaat.
je kunt toch met je vragen en onderwerpen bij iedereen terecht!!

Maar dat schema, hoe zit dat eigenlijk in elkaar.
en kan ik daar ook bij komen te staan?
Nou ik hoor het wel.

Groetjess Brenda

Ha Brendjuh,

Tuurlijk mag je in het schema. Je kunt jezelf toevoegen op de juiste regel (kopiëren en plakken in 'reageren' en dan rij toevoegen door op een regel te staan en dan rechtermuisknop te kiezen; je krijgt dan de keuze 'regel boven of onder invoegen'. Je vult dan de volgende gegevens in:

- naam

- 1e, 2e, 3e etc. kindje

- de ronde waarin je bezig bent

- de datum waarop je ongesteld moet gaan worden (maar wat je dus niet hoopt), je NOD

Succes!

Liefs Suus

Hallo dames,

Zo hier weer ff een berichtje uit de bijna opgeheven ziekenboeg...Het is echt een hardnekkig buikgriep virus dat hier heerst. Iedere keer denken we dat we het gehad hebben en dan gaat er weer een van de kinderen overgeven of aan de diarree...Vandaag is er nog door geen van ons over gegeven, tadaa nieuw record!!!!

Nou ja ik ga eens even met een tweede venster iedereen wat toeschrijven:

Iris: Ivar staat al sinds wij kinderen willen op de 2e plaats van onze namen lijst. Idd met een I ik had hem eigenlijk nog niet eerder met een Y gezien maar dat vind ik ook wel erg mooi. Voor een meisje denken we aan Sigrid. Mette vind ik ook erg leuk maar dan is de associatie met Mette-Marit vanKoning Haakon weer zo groot vind ik. Ise is trouwens de dochter van mijn neef en Elvi een collega. Ik zie trouwens dat je NOD ook al maandag is, spannend hoor!

Oeps: Balen zeg! Nou ja op naar de volgende ronde dan maar he! Nieuwe ronde nieuwe kansen meid!

Sonica: En heb je al getest? Spannend hoor! Over het pendelen, daar houd ik mij persoonlijk niet mee bezig maar het fasineerd me wel altijd en tegelijkertijd vind ik het ook wel angstig dus ik doe er zelf niet aan.

Wat betreft de zomervakantie, had ik eigenlijk nog niet zo over nagedacht. Ik ben zelf in maart jarig en het leek mij juist altijd zo leuk om in de zomer jarig te zijn. Mijn zoontje is 20 augustus jarig en nu ben ik 3 juli uitgerekend dus we hebben dan denk ik altijd wel een verjaardag in de vakantie, nou ja we zien wel hoe dat gaat lopen dan.

Mart: Jari is idd ook erg leuk maar we hebben al een kind met een naam die begint met de J dus eigenlijk wil ik nu perse een andere begin letter.

Sanpap: Jeetje wat vervelend dat je zo'n last hebt van het ontpillen, ik hoop voor je dat het snel uit je systeem is!

Ikke: Het gaat alweer langzaam wat beter hier! Gelukkig kan die pot niet meer zien en je breekt je nek hier in huis over de emmers....Bizar het dat die teamleider het gewoon vroeg. Niet met zoveel woorden maar hij zei zoiets van weet je wel zeker dat het niet ergens anders van komt, je weet wel zoiets dat sommige vrouwen 's-ochtends hebben...hint hint hint. Het is idd te hopen dat er niet een van je vriendinnen met jouw favoriete naam vandoor gaat. Of je moet gewoon afspreken met je partner avn we gaan voor die ene naam ongeacht wat anderen om ons heen doen. Dan kan je ook al tegen mensen zeggen dat je al een naam weet mocht je ooit zwanger worden toch! Ik moet zeggen dat wij wel een niet al te veel voorkomende naam willen. Het lijkt wel of bij mijn dochter op school alle meisjes Fleur of floor heten. In haar klas 2x Fleur een 1x floor en in de andere groep ook 2x fleur en een floortje. En een heleboel Jeaden, Jeavan Jeada en zulk soort varianten. Daar letten we dus wel op.

Potje ongeduld: Van Harte gefeliciteerd meid! Dat het maar een vruchtbaar jaar mag worden voor je!

Nou dames ik heb in grote lijnen de meeste van jullie geschreven maar ben nu de draad een beetje kwijt! Sorry maar ik wens iedereen alle goeds natuurlijk!

Groetjes Sannie

Gisteren toch maar getest... niet zwanger! Kennelijk heb ik dus toch last van ontpillen of gewoon een lange cyclus. Nou ja, kan ik vanavond toch nog een wijntje nemen  En nu maar wachten tot die rd's komen...

He meiden,

Zo moest even weer bijlezen zeg... leuk hoor!

Ikke dus afgelopen donderdag even op stap geweest... lekker hoor. En je kunt nu idd nog een wijntje nemen. Ik heb hetzelfde als jij. Eerst wilde ik ook helemaal geen alcohol of filet americain meer maar dat neem ik nu ook gewoon als ik daar zin in heb. Op het moment dat ik weet dat ik zwanger zou zijn laat ik het echt wel staan.

En mocht je je eisprong al hebben gehad dan hebben jullie nog wel genoeg geklust hoor. Ik sprak een paar dagen geleden met een collegaatje. Ze kwam mij persoonlijk vertellen dat ze zwanger is. (vond ik wel heel erg lief van haar dat ze daar aan dacht) Ze vertelde mij dat ze ongeveer een half jaar bezig zijn geweest en dat zij er op een gegeven moment ook genoeg van hadden. Het is natuurlijk wel een gemoet he iedere keer. Ik denk dat heel veel meiden het wel met me eens zijn dat er dan wat minder aan is. Het is toch fijner en lekkerder als het spontaan gebeurt... maar ja we willen zo graag allemaal. Maar om even op mijn verhaal terug te komen... hi hi hi.... in de maand dat ze zwanger is geraakt hadden ze het rond de eisprong maar 1 keer gedaan en toen was het raak, dus ja het maakt soms helemaal niks uit.

En ik vond het idd wel spannend om die zwangerschapstesten te gaan halen. Ik heb eerst ook wel even goed om mij heen gekeken maar ik zag geen bekenden. Misschien dat ik ze een volgende keer ook wel via internet ga bestellen. Is toch ook wel makkelijk. Maar ja toen had ik die testen in huis en ik kon me niet meer inhouden en heb vrijdag gelijk een test gedaan.   Beetje stom en was natuurlijk negatief. Bij een regelmatige cyclus heb ik morgen mijn NOD en op de test die ik had gekocht (huismerk van DA-drogist) stond ook dat ik de test vanaf de eerste dag van mijn NOD kan gebruiken, dus ja dat is pas morgen maar volgens mij heb ik woensdag 29 oktober mijn ei gevoeld dus mijn NOD  kan nu ook best pas woensdag zijn. Nou ja afwachten maar weer. Vorige maand had ik een paar dagen voor mijn NOD al wat bloedverlies maar nu niet en ik heb me ook een paar keer een beetje misselijk gevoeld, was donderdag en vrijdag heel erg moe  en heb sinds een paar dagen wat last van stemmingswisselingen. Dit kan wat betekenen maar ja mijn lichaam kan me ook gewoon voor de gek houden. Stom is dat... je doet je best en het enige wat je kunt doen is afwachten maar toch ben je er heel erg mee bezig en zit ik heel erg te hopen. Ach ja zal vast wel herkenbaar zijn toch???

Sannie.... leuk dat jullie Yvar ook zo'n mooie naam vinden.
En raar hoor dat je teamleider je dat zo vraagt. Snap ik echt niet hoor of hij moet het aan je kunnen zien. Die mensen zijn er. Die kijken je in de ogen en zien dat je zwanger bent.
En is de ziekenboeg nu helemaal opgeheven??? Zou wel fijn zijn he?? Kun je de emmers weer opruimen... hi hi hi.

Sonica.... jammer dat je niet zwanger bent... je had toch echt het gevoel dat je zwanger was he? Wat kan het lichaam je dan voor de gek houden he?! Had jij nu voordat je aan de pil was wel een regelmatige cyclus of weet je dat niet meer? En zit je in een band?? Leuk zeg. Treed je vaak op??

Potjeongeduld.... Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Heb een leuke verjaardag gehad?? En jij hebt wel heel veel last van je ei zeg dat je er niet eens meer van kon zitten. Heb je dat wel vaker?

Ik1978... jullie zijn even lekker weg geweest zo te lezen. En jullie gaan vanaf deze maand ook proberen om zwanger te worden toch??

Krista.... En kon je vriend afgelopen vrijdag nog presteren??  Ga je ook wel eens bij het zaalvoetbal van je vriend kijken? Ik ben wel eens bij vrienden wezen kijken en vind het best wel leuk om naar te kijken.

Suusmama... hoe is het met jou??? Nog steeds niet ongesteld?? Heb je tot nu toe steeds een regelmatige cyclus gehad??

Hoe is het trouwens met Jazzie en Maike Sanne?? Heb al even niks meer van jullie gehoord. Hoop dat het nog steeds helemaal goed gaat met jullie zwangerschap en dat de misselijkheid inmiddels is afgenomen. Ik zie dat jullie ook al bijna voor de 2e echo mogen, Maike dinsdag al!!

Nou fijne zondagavond nog iedereen!!

Liefs Iris

Hoi meiden,

Ik ben 25 jaar en proberen sinds een half jaar zwanger te worden, ben zwanger geweest maar heb een qurettage moeten ondergaan.
Ben nu net weer normaal ongi geworden en gaan het nu weer proberen. Ben erg benieuwd hoe snel ik weer zwanger  raak.  Ik hoop natuurlijk deze maand!  
gr

@baby77
ja wij gaan eind deze maand beginnen,nog even kijken hoe mijn cyclus is.
maar we gaan er al  wel voor 100% voor hoor.Toen  wij bij de 1e bezig waren was mijn cyclus heel onregelmatig.Dus daarom wil ik na een paar maanden ook met ovulatietesten beginnen.

groetjes..  

Heeey meiden!

Heb een vol weekend gehad, vandaar dat ik er pas nu weer ben.

@Potjeongeduld, nog gefeliciteerd met je verjaardag!!!  Heb je een leuke dag gehad en goed verwend??

@Ik1978, nog even meis en dan gaan jullie ervoor!!! Begint het al te kriebelen?

@Krista, en nog flink geklust op de dag van je ei? Ik zal je in het lijstje bij moeders zetten. Hoe oud is je dochter?

@Brenda, welkom hier! Wat leuk dat jullie ook voor een kleine gaan. Lukt het met jezelf in het schema zetten of wil je dat wij het doen? Geen probleem hoor!

@Suus, nog geen rd'tjes?? Wat spannend! Het kan natuurlijk zijn dat je lichaam nog niet genoeg hcg hormoon heeft aangemaakt. Geen bloed geeft moed meis! Ze zeggen dat dat hormoon zich elke 2 a 3 dagen verdubbelt. Dus misschien morgen met octendurine weer testen?? Ik duim!!

@Sonica, jeetje jij bent ook al even over tijd!! Ook al zo spannend! Wat shit dat je een negatieve test had!!  Maar goed, zolang de rd's er nog niet zijn, kan het alle kanten op meis! Hou je ons op de hoogte?

@Leentje, ik kende die hond niet, maar heb em even gegoogeld, wat een schatje!

@Sannie, hoop dat iedereen alles nog steeds heeft kunnen binnen houde bij jullie thuis? Ik zag dat je een vraag had gesteld aan de moderator. Ik ben er nu achter dat je dat soort vragen volgens mij op een speciaal forum voor moderators moet plaatsen. Die kun je vinden onder het overzicht van alle forums onder 'zwanger'. Zoiets hadden ze best wat duidelijker mogen aangeven. Maar volgens mij duurt het daar vaak ook een eeuwigheid voor je een keer antwoord krijgt. Succes!

@Iris, vandaag je NOD!!! Lief dat je collega persoonlijk naar je toe kwam. Ik hoor inderdaad wel vaker dat vrouwen zwanger raken terwijl ze maar een keer geklust hebben. Ik twijfel  nu toch of ik m'n ei al gehad heb. Ik temperatuur namelijk af en toe, gewoon een beetje uit nieuwsgierigheid. Maar hij is nog niet gestegen! Nu moet ik zeggen dat ik het ook niet heel consequent op hetzelfde tijdstip elke dag doe hoor. Ach, we wachten het maar weer af. Oehh, als ik je kwaaltjes zo lees!! Weet je al wanneer je gaat testen?? Succes meis, ik duim voor je!

@Binnenvaartschipper, welkom hier! Wat erg zeg dat je even zwanger hebt mogen zijn, maar dat het mis is gegaan. Vreselijk! Hoop dat jullie er weer vol goede moed tegenaan kunnen?

Nou, de hond moet er nodig uit. Doei!!

Liefs, ikke

Zwanger willen worden

Wanneer            

Hoeveelste kindje          

Toppertje
November
3e

Ik1978
November
2e

OD

Leeftijd        

Datum

Ik1978
30
24 november

Toppertje
29
20 oktober

NOD

Leeftijd

Kindje

Ronde

NOD November

Sonica
31
1e
1e
5

Suusmama
34
2e
3e
8 of 9

Baby77                                          
31
3e
2e
10

Heleen
25
2e
1e
14

SanPap
24
1e
1e
17

Potjeongeduld
24
1e
2e
21

Leentje
22
1e
1e
21

Krista
26
2e
1e
22

Ikke
24
1e
3e
23

Jessica
24
2e
2e
24

Mama2006
28
2e
6e
25

Mart
23
1e
2e
?

MMWS
24
1e
3e
?

Oeps
28
2e
3e
?

Moeders      

Dochter / Zoon                                          

Leeftijd

Jazzie
zoontje
1,5 jaar

Connie
zoontje
2 jaar

Toppertje
2 zoontjes
13 maand en 3 jaar

Mama2006
dochter
2 jaar

Sannie75
dochter en een zoon
4 jaar en 2jaar

Ik1978
zoon
3 jaar

Oeps
zoon
bijna  5 jaar

Baby77
*2 jongetjes*

SuusMama
zoontje
3 jaar

Heleen
dochter
2 jaar en 8 maanden

Krista
dochter

Zwanger      
Leeftijd            
Kindje          
Ronde                          
Uitgerekend op

Jazzie
25
2e
1e
27 mei 2009

MaikeSanne
24
1e
1e na mk
3 juni 2009

Sannie75
33
3e
3e
3 juli 2009

Echo's              
Datum                              
Hoeveelste                  
Hoe laat    

Jazzie
 17 november
2de
09.30

MaikeSanne
11 november
2e
14.45