*** Najaar 2008 stoppers ***

Hi ladies,

Nou, ik zal snel typen, want ik probeer het nu al 2 keer en beide keren was ik uitgelogd toen ik op verzenden drukte. Ik heb nog steeds geen rd's, maar ik test pas na het weekend. Mijn NOD kan namelijk ook (ondanks mijn gevoel - dat nu wel anders is dan dinsdag) later zijn.

Heleen, ik zou zelf niet pendelen of andere occulte zaken opzoeken. Al geeft het je wel inzicht in iets en al doe je het voor de lol, het kan je schaden omdat je bovennatuurlijke machten in je leven laat. Misschien gaat dit wel erg diep voor een forum, maar het is een waarschuwing die ik serieus meen. (vinden jullie het niet te diep en willen jullie meer weten, vertel ik dat natuurlijk graag, maar ik wil jullie niet allemaal bekeren hoor. het blijft een zwangerschapsforum)

Er wordt  best al wel  veel over namen nagedacht hier! Zelf heb ik wel wat ideeen (Renzia, Laurens, Gilana) maar ik moet ze nog bespreken en ook  een paar keer hardop zeggen voordat ik ze op 'het lijstje' zet.

Voor degenen die al een nieuwe ronde in zijn gegaan: succes deze keer!
O ja en nog een vraagje (kwam ik pas deze week achter): stel dat je nu zwanger zou worden en je kind wordt in de zomervakantie geboren, zou je dat leuk vinden omdat het dan zomer is of juist niet omdat het zijn verjaardag niet met klasgenootjes kan vieren?

Groetjes, Sonica

@ Sonica: Het is ook niet mijn bedoeling om er andere mee op te zadelen. Ik vroeg me alleen af of er hier ook mensen zijn die daar in geloven. Dat ik dat wel doe betekent niet dat een ander het ook doet. Ik vind het totaal niet schadelijk voor mezelf en iedereen om me heen. Maar ja ook daarover ieder zijn eigen mening.

@ Baby77: Ik kan inderdaad wel pendelen. Maar kan het niet bij andere doe het alleen bij mezelf en je moet er wel in geloven.

Gaat het goed met iedereen? Hoop dat het wachten niet te lang duurd voor iedereen.
Hier duurd het altijd veel te lang. hihihi

@Sonica: het kan mij eerlijk gezegd helemaal niets schelen wanneer ik eventueel zou bevallen. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik best gehoopt had op een mei / juni kindje. Maar nu ik inmiddels een paar rondes verder ben (gelukkig nog niet zoveel als andere meide die al heel lang moeten wachten), kan het mij niet zoveel meer schelen. Hoewel ... ik zou niet de voorkeur geven aan de decembermaand, omdat dit toch al een drukke maand is en ook met het oog op de cadeautjes. Maar eigenlijk is het gewoon zo dat je een kindje niet kunt plannen en dat je maar moet afwachten of zwanger worden lukt of niet.

Trouwens, zelf ben ik ook vaak genoeg in de zomervakantie jarig geweest. Dit betekende af en toe dan wel minder visite op de dag zelf, maar als we echt op vakantie waren, betekende dit ook dat ik zelf mocht bepalen wat we die dag allemaal gingen doen. En dat herinner ik mij als heel erg leuk! Trakteren kon na de zomervakantie en dus was je eigenlijk meerdere keren jarig. Geen probleem dus.

Verder gaat alles goed hier. Nou ja, een beetje onrustig. verwacht dit weekend mijn NOD (in lijstje staat 7, maar ik denk zelf 8 of 9 november) en ik heb wel diverse klachtjes, maar dit zouden ook klachtjes in het teken van een komende ongi kunnen zijn. Wat ik niet hoop natuurlijk ....

En bij jullie?? Druk aan het klussen of aan het wachten??

Liefs Suus

hehehe dames! hoe is het? hier wel okee! al weer een aantal NODtjes in aantocht! hier gaat ie wel lekker! alleen net als vorige maand rond de eisprong voel ik me weer de hele tijd misselijk.... ik heb het uit gerekend en morgen zal mijn ei moeten komen! dus de hele week al weer lekker aan t klussen! hihihi.

he babybeer: Ik geloof er wel in dat er meer is. Maar ik kan niet pendelen of iets en ik houd me er verder niet echt mee bezig. maar als er ooit iemand op mijn pad komt die zulke dingen doet, zou ik wel een gokje willen wagen.

Sonica heel veel suces de aankomende dagen!

En natuurlijk iedereen die ik nog vergeet! hopen dat het een vruchtbare maand wordt voor iedereen!  

x

meiden!

RD'tjes zijn weer weg, dus klustijd is weer aangebroken. zit weer vol goede moed!
leuk dat jullie het over namen hebben. wij hebben ook al een jongensnaam en meisjesnaam die we bijna zeker ons toekomstig kindje zouden willen geven. we vonden het wel moeilijk om allebei een naam heel leuk te vinden. wij houden ook van korte namen.
jongen; Jari
meisje; Fenna

ik vind jongensnamen heel moeilijk. van meidennamen vind ik ook leuk;
Nola
Nila

Jara is ook een leuke naam, maar een kindje op mijn groep heet ook zo. dat is in mijn vak wel heeeeel moeilijk, want je wilt niet je kindje een naam geven waar je een ander iemand mee associeert. en aangezien ik tussen de jonge, hippe kindernamen zit, is het echt superlastig. de namen die ik hier heb opgeschreven zijn gelukkig nog niet gebruikt. zoals lynn is bij ons in de buurt een veel voorkomende naam. op het dagverblijf zitten er alleen al 5 uit hetzelfde geboortejaar. maar ik vind het wel een heel leuke naam, en ook als je m als linn schrijft nog leuker.
jorn is trouwens ook een leuke jongensnaam. en mick vind ik ook leuk!

@sonica; ik heb daar ook wel eens over nagedacht, dat met de zomervakantie. ik zou het wel jammer vinden, maar heb zoiets van, ik kan het toch niet plannen wanneer ik zwanger raak. mn vriend is ook in de zomer jarig en die heeft het nooit als 'vervelend' ervaren dus komt wel goed denk. ik vind mei ook een mooie maand, maarja dan had ik eerder moeten beginnen en toen was ik er nog niet klaar voor zeg maar.

nou ga weer ff tv kijken

liefs mart

Hoi dames,

Nou ik schreewde heel hard dat ik geen last had van “ontpillen”, maar volgens mij zit ik er heel erg in op dit moment. Ik heb een dikke buik, helemaal opgezet onderin en ook zijn mijn baarmoederstreek en schaambeen. Ik kan er bijna niet op drukken, dan heb ik echt een soort heftige spierpijn en steken in mijn navel af en toe. Wat dat nu weer is, ik weet het niet… Iemand toevallig ervaring mee. Zal wel bij het ontpillen horen, want gisteren had ik een volleybalwedstrijd, ik dook op de grond en mijn baarmoederstreek deed gewoon zeer.

Wat leuk dat jullie al namen aan het bedenken zijn. Ik heb ook wel een paar leuke namen:

- Fleur
- Tara of Yara
- Terra (vindt mijn man niet mooi dus die valt af…)
- Julie
- Daniek

- Tom
- Lars
- Luuk
- Twan

Maar wij zijn er nog niet zo druk mee (ik wel in mijn gedachten hoor), maar eerst maar eens zwanger raken.

Ik dacht zaterdag mijn ei te hebben gevoeld, maar we zullen rustig afwachten of mijn NOD maandag de 17 komt of dat het later of eerder komt. Zou fijn zijn als ik weer een regelmatige cyclus krijg…… Moet wel zeggen nu we besloten hebben zwanger te willen worden, dat elke dag een dag te lang is, hebben jullie dat ook??

@ Babybeer: misschien een rare vraag, want lijkt wel of ik de enige ben: maar wat is PENDELEN??
Ik heb er volgens mij nog nooit van gehoord.

@ Oeps: Shit van je duiveltjes, op naar de volgende ronde!

@ Sonica: Spannend hoor, dat jij nog zo lang kan wachten, ik zou meteen gaan testen als ik een dag overtijd ben…. Tenminste dat denk ik.

@MissX1983: Fijn dat het zo goed gaat met de scriptie, dat moet toch wel een fijn gevoel geven.

En over de zomervakantie: ik denk dat mij niet zoveel uitmaakt. In november en december is het bij ons heel druk, neefje, zwager, schoonzus, mijn man, ikzelf, mijn moeder, mijn opa, mijn schoonvader en drie hele goede vriendinnen. Lijkt wel of het allemaal zo bij elkaar hoort maar in November en december rennen wij van verjaardag naar verjaardag, dus als ik mocht kiezen niet in die maanden, maar ja je hebt het niet voor het kiezen. Niets valt te plannen………..

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben, anders sorry….. Heb even snel getypt en gelezen.

Nou dames ik ga lekker weer aan het werk. Tot snel.

Groetjes, SanPap

He meiden,

Daar ben ik ook weer.

Sonica... dat je nog zo lang kunt wachten met testen. Knap hoor. Weet niet wat ik zou doen. Ik heb vanochtend 2 zwangerschapstesten gehaald. Ik heb maandag mijn NOD en als die uitblijft ga ik denk ik wel testen. Maar ja eerst maar afwachten.
En heb jij een negatieve ervaring met pendelen of heb je er verhalen over gehoord ofzo? Zo klinkt het tenminste. Als dat zo is ben ik wel benieuwd naar je verhaal. Ik weet zelf niet eens hoe het moet hoor maar ik vind zulke dingen altijd wel interessant.
En het maakt mij niet uit of mijn kindje in de zomervakantie geboren zou worden of in december. Sommige maanden zouden misschien wat minder uitkomen ivm feestdagen, verjaardagen oid maar ja dat is dan niet anders. Als het maar gezond is (cliche maar waar)

Oeps... balen van de  volgende keer hopelijk beter.

Suusmama... spannende dagen he voor jullie.... nog steeds geen ??

Nou eerst maar weer tot zover. Ben er snel weer.

Liefs Iris

Hey meiden!

Ben gisteravond lekker wezen stappen, was gezellig! Lag vanmorgen om 5 uur in bed, pffff... Merk toch wel dat ik geen 16 meer ben (hmm, maar dat klinkt ook of ik alweer 50 ben, haha!). Lekker wijntjes gedronken nu het nog kan. Merk wel een verschil met de eerste maand. Toen zou ik rond m'n vruchtbare dagen echt geen wijntje genomen hebben. Vond dat nu nog een beetje te vroeg. Op het moment dat ik positief test of vermoed dat ik zwanger ben, laat ik het wel staan. Of we moeten al een jaar bezig zijn, dan wil je natuurlijk de kansen ook niet verkleinen...

Ik heb echt geen idee of ik nu m'n ei al gehad heb, of ie nog moet komen. Zo lastig! Als ik uit ga van een cyclus van 30 dagen, net als de vorige twee keer, dan zou ik zondag m'n eisprong moeten hebben. Maar had twee a drie dagen terug wat draderig cervixslijm (sorry) en nu weer helemaal niet. Heb ook gisteren flinke steken in m'n buik rechts onderin gevoeld. Zou dus kunnen dat ie al geweest is! Vraag me af of we dan we genoeg geklust hebben. Namelijk van woensdag op donderdag nacht en net nog. Volgens mij ook afgelopen maandag nog (moet je eens nagaan, ik weet het al niet eens meer). Maar dinsdag en donderdag dus niet. Ach ja, we zullen zien. Denk dat het wel goed is dat ik er wat minder mee bezig ben. Misschien helpt het! Merkte de vorige maand dat elke dag klussen rond de vruchtbare dagen ook pittig was, haha! Nu doen we het sowieso alleen als we ook echt zin hebben hoor, maar dat is zo gemaakt! We wachten het maar weer af, meer kunnen we toch niet doen.

Vind het wel vervelend dat ik de afgelopen twee keer dus al zo'n 5 a 6 dagen voor m'n NOD bruinverlies had. Als dat nu weer zo is, dan weet ik dus al bijna een week te vroeg dat ik ongi ga worden, das ook niet leuk! Laat het dan meteen doorzetten, maar nee hoor... Aan de andere kant... Als dat nu niet gebeurt, ga ik weer meer hoop krijgen. Het betekent dus gewoon dat het voor mij een week voor m'n NOD al spannend is als ik naar de wc ga. Kijken of er met afvegen geen bruin op het papiertje zit. Ik haat die spanning!!!

@Babybeer, je denkt dus dat het raak is!! Hoe voel je je??? Over dat pendelen, ik heb het wel eens voor de grap gedaan, maar er komt elke keer weer wat anders uit. Misschien deed ik het niet goed? Ik denk dat ik er alleen in wil geloven als het mij uitkomt , haha!

@Sannie, gaat het al beter met de ziekenboeg thuis? Wat een lef van je teamleider om het zo op de man af te vragen! Of was het meer onder het mom van een grapje? Ik vind Ise trouwens ook een mooie naam! Elvi wat minder. In onze vriendengroep is een kindje dat Isa heet. Wil toch proberen om niet (bijna) dezelfde namen te kiezen als onze vrienden. Hoewel, als ik een naam echt heeeel erg mooi zou vinden en vrienden van ons ook, dan zou ik het denk ik toch doen. Wie zegt dat die kids later met elkaar te maken krijgen? Als het nou familie is.. Wel lastig want op het moment zijn 4!!! vriendinnen zwanger en ik hoop zo dat ze niet voor Jesper, Lise, Linn of Evi (vind ik ineens ook mooi, haha)  gaan!

@Oeps, wat balen meis! Bah bah wat haat ik die rd's! Op zich wel fijn dat je een mooie cyclus hebt, maar toch. Wanneer is je nieuwe NOD?

@Sonica, nog nooit zo over nagedacht over de zomervakantie! Maar ik denk dat ik al dolgelukkig ben als ik eenmaal zwanger ben dat ik dan de rest maar voor lief neem. Veel keus hebben we dan niet! Zou denk ik december wel een beetje een rotmaand vinden. Ben zelf tussen Kerst en oud en nieuw jarig. Zo druk! Maar verder maakt het me niet uit. Lijkt me wel erg leuk om zwanger te zijn in de maanden waarin je lekker buiten kunt lopen zonder jas. Zie mezelf al helemaal met een dikke tuut rond paraderen, hahaaa!!!!  Wanneer ga jij testen??

@Suus, heb het lijstje al even aangepast voor je. Spannend he al die klachtjes! Weet je al wanneer je gaat testen als je ongi uitblijft?

@Potjeongeduld, net als ik druk aan de klus. Straks die akelige periode van het wachten weer he...  Is je misselijkheid wel wat minder dan de vorige maand?

@Mart, wanneer is je nieuwe NOD? Ik vind Jari en Nila ook leuk zeg! Mijn vriend houdt meer van de wat Hollandsere namen.

@SanPap, zou het niet kunnen dat jij je eisprong gevoeld hebt???? Als ik zo naar je NOD kijk.... Onee, lees nu dat je zaterdag je ei gevoeld denkt te hebben. Wat zijn onze lichamen toch raar he?!

@Iris, vond je het niet spannend om die testen te halen? Ik ben altijd bang dat ik bekenden tegen kom. Daarom bestel ik ze nu gewoon via internet, sensitest.nl. Erg goede testen en heel goedkoop!

@MMWS, wanneer is je nieuwe NOD?

Zouden we nog wat van Toppertje gaan horen?? Ben wel benieuwd hoe het met haar is.

Liefs, ikke

Zwanger willen worden

Wanneer            

Hoeveelste kindje          

Toppertje
November
3e

Ik1978
November
2e

OD

Leeftijd        

Datum

Ik1978
30
24 november

Toppertje
29
20 oktober

NOD

Leeftijd

Kindje

Ronde

NOD November

Sonica
31
1e
1e
5

Suusmama
34
2e
3e
8 of 9

Baby77                                          
31
3e
2e
10

Heleen
25
2e
1e
14

SanPap
24
1e
1e
17

Potjeongeduld
23
1e
2e
21

Leentje
22
1e
1e
21

Krista
26
2e
1e
22

Ikke
24
1e
3e
23

Jessica
24
2e
2e
24

Mama2006
28
2e
6e
25

Mart
23
1e
2e
?

MMWS
24
1e
3e
?

Oeps
28
2e
3e
?

Moeders      

Dochter / Zoon                                          

Leeftijd

Jazzie
zoontje
1,5 jaar

Connie
zoontje
2 jaar

Toppertje
2 zoontjes
13 maand en 3 jaar

Mama2006
dochter
2 jaar

Sannie75
dochter en een zoon
4 jaar en 2jaar

Ik1978
zoon
3 jaar

Oeps
zoon
bijna  5 jaar

Baby77
*2 jongetjes*

SuusMama
zoontje
3 jaar

Heleen
dochter
2 jaar en 8 maanden

Zwanger      
Leeftijd            
Kindje          
Ronde                          
Uitgerekend op

Jazzie
25
2e
1e
27 mei 2009

MaikeSanne
24
1e
1e na mk
3 juni 2009

Sannie75
33
3e
3e
3 juli 2009

Echo's              
Datum                              
Hoeveelste                  
Hoe laat    

Jazzie
 17 november
2de
09.30

MaikeSanne
11 november
2e
14.45