*** Najaar 2008 stoppers ***

Hey meiden

Jazzie de boel aan het verbouwen, lekker hoor.
Soms is het  gewoon even nodig.

Ikke ook aan het verbouwen, zit het in de lucht hahaha!!!
Hoe zijn jouw klusdagen verlopen ?? heb je een beetje hoop voor deze maand??

Suusmama had je al gefeliciteerd op het november forum, geniet ervan  meid.

Baby 77 wat spannend zeg.
Ik heb trouwens na het klussen ook wel eens een druppeltje bloed verloren en dat had niks met een aankomende ongi uit te staan!!
Ik duim voor je!!

Sonica het is niet krampachtig geworden hoor hahaha!!
Soms heeft mijn man geen zin en soms ik niet, maar dan moet je allebei gewoon wat water bij de wijn doen, niet?? ( het is voor een goed doel)

Nou man lief had gisterenavond direct door wat er aan de hand was en we hebben het erg gezellig gehad hihihi....
Normaal voel ik altijd mijn eisprong, alleen had ik gisteren zoveel ibiprofen genomen dat ik heb dus niet heb vernomen.
Weet zeker dat mijn ei gister is geweest want de test vanochtend was weer negatief.
En nu maar weer 2 week wachten, bah.
Ga in ieder geval niet weer testen, pas als ik overtijd ben!!!

Liefs Mama2006

Ha meiden,
Bedankt voor alle felicitaties. Voelt zo vreemd nog en ook verwarrend. Ik merk dat ik van mezelf niet zo super blij mag zijn, omdat ik het de eerste 12 weken nog heel spannend ga vinden. Best wel veel vriendinnen om mij heen hebben een miskraam gehad, dus vind het zelf toch een beetje ‘eng’. Maar ja, tuurlijk mag ik blij zijn: zwanger worden is in ieder geval gelukt en dat is de eerste stap, toch?
@ Iris: wat verwarrend allemaal. Wel een licht streepje, maar zo licht dat je twijfelt. Ik gun het je hoor, want ik weet hoe het voelt om het zoooo graag te willen. Ik heb trouwens ook OV-testen gebruikt afgelopen maand (voor de eerste keer) en was er heel positief over. Wij klusten rond de tijd van mijn eisprong wel elke dag, maar nu wisten we wel precies wanneer mijn eisprong was, want ik voel hem normaal nooit. En nu heb ik hem ook voor het eerst echt gevoeld!
Hopelijk was het bloedverlies inderdaad geen aankondiging voor ongi.
@binnenvaartschipper: succes meid. En wat vervelend dat je een miskraam gehad hebt. Ik duim voor je.
@ MissX: bedankt voor het steeds bijhouden van het lijstje. Ik heb even op internet gezocht en ik denk dat ik op 20 juli uitgerekend ben … als alles goed gaat natuurlijk. Een zomerkindje dus.
@ mama2006: bedankt voor je felicitaties, ook in de ‘nov NOD topic’. Voel je je alweer wat beter en is het gelukt om nog te klussen?? .. Ja, dus, dat las ik nu in een later berichtje. Ja, dat wachten hè, dat duurt zo lang. Hopelijk kun je het geduld opbrengen om te wachten tot na je NOD. Ik kon het niet …
@ik1978: En slik je de foliumzuurtabletten ook al? Ik ben er meteen mee gestart nadat ik de pil weggegooid had. En wij hebben ook bewust gekozen voor minimaal 3,5 jaar tussen ons zoontje en ons hopelijk tweede kindje. Hoewel je dit natuurlijk alleen kan plannen met minimaal. Als alles goed gaat, gaat ons zoontje een paar maanden nadat ons kindje geboren wordt (oh, wat klinkt dat nog onwerkelijk) naar school. Voelt prima moet ik zeggen. Jij hebt een andere reden. Tjee, twee maanden ziekenhuis. Mag ik vragen waarvoor?
@ Jazzie: jij bent dus alweer een paar maanden zwanger. Gaaf hoor. Ik heb je nog niet gefeliciteerd, dus bij deze. Nog een weekje en dan krijg je dus je echo. Leuk!! Of ook spannend?? Het klinkt in ieder geval alsof je super zwanger bent met alle klachten die erbij kunnen horen. Heb je het al tegen anderen vertelt??
En ook nog lekker aan het klussen … eeh … verbouwen las ik. Ja ‘klussen’ betekent iets anders hier, ha ha.
@ Sonica: blijf hoop houden hoor. Ik duim!!
Liefs Suus

Oja, ik heb nog een vraagje: weet iemand hoe snel je de verloskundige moet bellen om een afspraak te maken? Vreemd trouwens dat ik nu eigenlijk al 4 weken zwanger ben, omdat ik begreep dat je de eerste twee weken ‘gratis’ krijgt. Dan gaat het ineens snel.

Ik vond en vind het nog spannend.. Ik zal zo blij zijn als de echo goed is..
Ik heb ook aardig wat mk meegemaakt in mijn omgeving.. En als het dan in 1 ronde raak is en dan ook nog goed blijft gaan.. ja.. dat is wel heel bijzonder en speciaal.. maar het maakt het ook dat ik af en toe denk oooo.. zoveel geluk?! kan dat goed gaan.

Wij hebben het na de eerste echo tegen iedereen verteld. Ik ben morgen 12 weken.
Ik begin nu langzaam aan me echt zwanger te voelen.. Tuurlijk had ik kwaaltjes en zo..maar het begint nu pas echt door te dringen.
Begin trouwens nu ook wel wat te groeien... zo tegen de avond past mijn (strakke) spijkerbroek niet meer.. en zit ook niet lekker meer. Morgen shoppen.

Het is wel verstandig om niet te lang te wachten voor je de vk belt. Tegenwoordig willen sommigen praktijken rond 8 weken al een consult.. en bij ons dan ook de eerste echo.

Nog een leuk nieuwtje! ik ben vanmiddag tante geworden van een prachtig mooi klein popje!! moeder en dochter doen het super!

Liefs Jazzie

hoi allemaal!

Ook ik ben gestopt met de pil. Mag ik met jullie meekletsen? Ik ben gek op forums... en het is aardig druk hier!

Ik ben debby, 26 jaar, 1e ronde, 1e kindje en mijn NOD is 17 november. Ik heb een beetje hoop dat het raak kan zijn, maar misschien hou ik mezelf maar voor de gek.

Groetjes

Debby

Meiden,

Ik had net een enorm lang stuk zitten typen met voor iedereen persoonlijk een stukje, probeer ik het te plaatsen krijg ik een enorme error.....grrrr dat gebeurt altijd als je dus geen kopie gemaakt hebt....Nou ik heb er nu ff de balen van en ik ga het nu niet opnieuw tikken.
Wel wil ik natuurlijk Suus even van harte feliciteren!

Groetjes Sannie

hoi meiden
even een kort berichtje, mijn computer heeft een virus dus kan niet meer op internet zit nu op mijn werk stiekem en snel wat te typen.
ps hebben goed gekust op dag van mijn ei en mijn dochter is 2 jaar weetniet meer wie hier allemaal naar vroegen.
hopelijk is comp snel weer in orde.
gefeliciteerd voor de meiden die zwanger zijn
liefs krista

hallo allemaal,

heb ook maar even twee schermen geopend, heb het zo druk op dit moment dat ik hier niet altijd kan reageren, lees wel altijd mee en denk wel aan jullie.....

@sannie; wordt het al wat beter bij jullie, of zijn jullie nog steeds allemaal ziek?? wat fijn een dag helemaal niet overgegeven, een nieuw record.. waar je dan op zo'n moment al niet blij mee kunt zijn dan he?! haha

@binnenvaartschipper; welkom hier, ik hoop dat het voor jullie ook maar snel raak mag zijn.. wat naar dat het de vorige keer niet goed ging...

@suusmama; gefeliciteerd!!! wauw, wat moet dat een fijn gevoel zijn, dringt het al een beetje door dat jullie nu echt zwanger zijn?? ik kan me voorstellen dat er toch ook wel de "angst" is, dat het misschien nog misgaat, vooral als je dat in je omgeving veel hebt gezien. Maar aan de andere kant kun je er zelf niets aan doen, probeer ook te genieten van het feit dat je zwanger bent!! maar dat zul je ook vast wel doen...

@baby77; ik hoop voor je dat het bloedverlies niet doorzet en dat je gewoon hartstikke zwanger blijkt te zijn. Ik gun het jullie van harte!!! ik duim voor jullie
wat aardig trouwens van jou collega dat ze het jou persoonlijk even komt vertellen dat ze zwanger blijkt te zijn.
wat betreft het halen van de zwangerschapstesten, ik heb ze gewoon via internet besteld he... ik ben toch ook zo'n enorme held wat dat betreft

@sonica; ik hoop voor je dat je gauw duidelijkheid krijgt, dat wachten is toch ook helemaal niks... wat vervelend dat ons lichaam ons toch zo voor de gek kan houden.. bah.

jazzie: klinkt goed wat jullie allemaal aanpakken, wel heel veel werk lijkt me... wel lekker als straks alles af is en jullie zoontje niet meer met de lacktafeltjes ervandoor gaat haha
gefeliciteerd met je nichtje!!!! wat fijn dat ook alles goed gaat met moeder en dochter, dat is toch het allerbelangrijkste....

ikke; jullie gaan ook nog verbouwen, ja soms moet het gewoon even he..
ik ben zo blij dat wij dat allemaal achter de rug hebben, wij hebben dan alles nieuw gebouwd, maar dan heb je het op een gegeven moment ook wel gehad. Veel succes met het verbouwen in ieder geval!! dubbel zoveel klussen in huis dus de komende periode :)

@debby82; tuurlijk mag je hier mee kletsen, gezellig!! Ook voor jullie hoop ik dat jullie snel zwanger mogen zijn.... succes er mee in ieder geval

hier gaat alles z'n gangetje, heb al wel een paar dagen ongi pijn, (mijn nod is pas volgende week vrijdag), soms ook echt vlagen van misselijkheid...
als dit toch allemaal bij het ontpillen hoort dan is het toch echt wel troep wat je dan iedere dag geslikt hebt... maar goed, we wachten geduldig af tot volgende week vrijdag en dan zien we wel verder...

fijne dag iedereen

groetjes leentje

Goedemorgen!

@Jazzie, dat klinkt leuk allemaal zeg! Echt een hele metamorfose! Wij doen de verbouwing wel in stappen hoor. In principe ziet alles er netjes uit, maar de buren zijn tijdens hun verbouwing door onze muur heen gekomen. In dezelfde muur heeft onze lieve hond gebeten twee jaar terug toen ie klein was en in een andere muur heeft m'n lieve vriend doorheen geboord (van kamer naar hal) bij het ophangen van onze tv, haha! En dat terwijl alles, maar dan ook echt alles van ons huis nieuw is gedaan tijdens een verbouwing van anderhalf jaar lang zo'n 5 jaar geleden. Dus je kunt je voorstellen dat we flink van die gaten balen en het weer netjes willen hebben. Moeten even kijken hoe het met kleurverschil zit als we die stukken gaan sauzen, anders moeten de hele muren opnieuw... Daarnaast balen we toch een beetje van onze plinten, we hebben mooiere gezien, dus dan dat ook maar meteen. En onze houte vloer begint nu echt kale plekken te vertonen, dus die moet ook nodig geschuurd en opnieuw gelakt...

Verder moet de zolder nog geisoleerd worden en afgetimmerd en willen we die kamerklaar maken. Er moeten ook nog twee dakramen in. Nu gebruiken we de zolder alleen om de was op te hangen en het ziet er verder netjes uit hoor. Maar we denken dat als we eenmaal een kind hebben het er niet meer echt van komt. En aangezien ons plan is meer dan een, hebben we de zolder in de toekomst wel nodig als kinderkamer! Verder is alles in huis eigenlijk wel klaar en netjes. Alleen nog een keer een trapleuning erbij, maar das geen noodzaak. Al het schilderwerk aan de buitenkant heeft m'n vriend afgelopen zomer gedaan. Ach ja, zo blijf je bezig he...

En gefeliciteerd met je tante schap!! Is het een jongetje of meisje?? Leuk!!

@Mama2006, we hebben best regelmatig geklust moet ik zeggen! Heb echt geen idee of en wanneer ik m'n ei heb gehad, dus we gaan maar gewoon door he. Moet wel zeggen dat ik er niet een heel goed gevoel over heb. Maar ja, mijn gevoel zegt ook niet alles, dat blijkt wel uit de vorige keren, haha! Fijn dat jllie gisteravond toch nog de kansen hebben kunnen benutten!

@Suus, heb je nog een test gedaan eigenlijk? Wel proberen lekker te genieten hoor! Je moet toch afwachten en dan is het zonde van je tijd om te piekeren!! Ik dacht trouwens ook dat je het beste de vk zo snel mogelijk kunt bellen even als het regelen van kraamhulp!! Oja, en kinderdagverblijven, daar zijn altijd enorme wachtlijsten. Beter te vroeg aanmelden en eventueel weer afmelden als het toch niet nodig blijkt dan dat je te laat bent. Als je tenminste je kind naar een kdv wilt brengen, weet niet wat jullie plannen zijn?

@Debby, welkom hier! tuurlijk mag je meekletsen. Dit is een erg druk, maar gezellig topic. Ik zal je gelijk in ons lijstje zetten. Wat spannend dat je denkt dat het raak kan zijn! Wat voel je allemaal?

@Sannie, grrrr, zo irritant is dat he, I know!!! Maar we weten dat je aan ons denkt hoor.

@Krista, wat vervelend van je computer! Hopelijk is ie snel weer gemaakt. Ik heb het lijstje aangepast.

@Leentje, het zou heel goed van het ontpillen kunnen komen maar natuurlijk ook van wat anders!! Ik duim voor je meis!

Nou, waarom ik nou ineens alles in zo'n klein lettertyp krijg, geeeeen idee. Hier gaat het verder goed. Ben 's ochtends een beetje misselijk en als ik opsta vaak duizelig. Maar ik heb wel vaker van dat soort periodes dus denk niet dat het met zwanger zijn te maken heeft. Zou nu misschien ook nog te vroeg zijn voor dat soort kwaaltjes.

Hoe is het met Sonica en Iris?? Ik gun het jullie zo!! Laat die stomme  wegblijven!!!!

Liefs, ikke

Zwanger willen worden

Wanneer            

Hoeveelste kindje          

Toppertje
November
3e

Ik1978
November
2e

OD

Leeftijd        

Datum

Ik1978
30
24 november

Toppertje
29
20 oktober

NOD

Leeftijd

Kindje

Ronde

NOD November

Sonica
31
1e
1e
5

Baby77                                          
31
3e
2e
10

Heleen
25
2e
1e
14

SanPap
24
1e
1e
17

Debby
26
1e
1e
17

Potjeongeduld
24
1e
2e
21

Leentje
22
1e
1e
21

Krista
26
2e
1e
22

Ikke
24
1e
3e
23

Jessica
24
2e
2e
24

Mama2006
28
2e
6e
25

Mart
23
1e
2e
?

MMWS
24
1e
3e
?

Oeps
28
2e
3e
?

Moeders      

Dochter / Zoon                                          

Leeftijd

Jazzie
zoontje
1,5 jaar

Connie
zoontje
2 jaar

Toppertje
2 zoontjes
13 maand en 3 jaar

Mama2006
dochter
2 jaar

Sannie75
dochter en een zoon
4 jaar en 2jaar

Ik1978
zoon
3 jaar

Oeps
zoon
bijna  5 jaar

Baby77
*2 jongetjes*

SuusMama
zoontje
3 jaar

Heleen
dochter
2 jaar en 8 maanden

Krista
dochter
2 jaar

Zwanger      
Leeftijd            
Kindje          
Ronde                          
Uitgerekend op

Jazzie
25
2e
1e
27 mei 2009

MaikeSanne
24
1e
1e na mk
3 juni 2009

Sannie75
33
3e
3e
3 juli 2009

SuusMama
34
2e
3e
20 juli 2009

Echo's              
Datum                              
Hoeveelste                  
Hoe laat    

Jazzie
 17 november
2de
09.30

MaikeSanne
11 november
2e
14.45