*** Najaar 2008 stoppers ***

Dag dames,

Het is al weer een behoorlijke tijd geleden dat ik hier geschreven heb, maar zie in elk geval dat jullie niet stil hebben gezeten..... Allemaal  nieuwe dames erbij. Wat een gezelligheid en zie dat er al vier zwangeren zijn op dit moment. Gefeliciteerd dames. Ik heb hier al een tijdje geschreven, maar ivm een verhuizing(en dus ook even geen internet)kon in een tijdje niet schrijven. Nu is het als het goed is weer allemaal geregeld en kan ik weer gezellig met jullie mee gaan kletsen en duimen. Heb nog niet echt tijd gehad om alle berichtjes te lezen, maar ga me daar in het weekend maar eens mee bezig houden.
Voor de genen die mij nog niet kennen

Ik ben 29 jaar en heb 2 zonen. De oudste wordt in het voorjaar 4 jaar en de jongste is 16 maanden oud. En nu gaan we voor de derde....volgende maand dan. Ben al wel gestopt met de pil, maar klussen  voorzichtig, hihi, niet veilig. Dus het kan raak zijn, maar ga er niet vanuit deze maand. De volgende maand gaan we wat bewuster klussen...en kan ik met jullie mee gaan wachten op de NOD.

Voel me nu helemaal happy in mijn nieuwe huisje. We zijn er qua ruimte zo op vooruit gegaan. Heerlijk. De kids vinden het ook super al slaapt de jongste nog niet altijd even goed, maar heeft volgens ons meer te maken met tandjes die door moeten komen.
Dit weekend zal ik weer eens wat reageren op jullie verhaaltjes. Moet nu nog even wat voor mijn werk doen.

Heerlijk om weer online te zijn en met jullie mee te lezen en schrijven.

Tot snel!!!

Liefs mij

Hey Meiden,

Bedankt voor jullie begrip, fijn om er met iemand over te praten. Wij willen er weer voor de volle 100% voor gaan.
Mijn NOD is op 30 nov. Dus even oefenen, haha.
Gr

@ Debby: dank je wel. Raar hè wat voor signalen je lichaam allemaal afgeeft. Heel verwarrend af en toe. Maar positief blijven hoor, dat maakt het wachten minder lang.

@ ik1978: Oh jee dat moet best zwaar zijn geweest, ook al weet je waar je het voor doet. Jullie zijn echt niet de enigsten hoor die net als wij iets langer gewacht hebben. Wij wilden ook bewust de eerste jaren alleen van ons zoontje genieten en met een tweede kleintje erbij, met je de aandacht toch verdelen. Het voelt heel goed zo. En inderdaad: veel mensen zeggen misschien wel dat het leeftijdsverschil te groot kan zijn en dat de kindjes dan niet meer met elkaar kunnen spelen. Maar wie zegt dat dat wel gebeurd met kindjes die met minder leeftijdsverschil? Het moet maar net klikken. En nu kunnen we ons zoontje straks veel beter uitleggen wat er gaat gebeuren en gaat veranderen. En kan hij het echt al veel beter meebeleven. Voorlopig vertellen we nog niets hoor tegen hem, anders duurt het allemaal veelste lang. En nog iets: trek je niets aan wat anderen er van denken hoor! Het is nooit goed: wil je snel na je eerste kindje een tweede kindje, dan ben je te snel en als je iets langer wilt wachten is het ook weer niet goed. Volg lekker je eigen gevoel.

@Iris: Ik zal het topic wel even een keer terugzoeken, je hoeft het niet nog een keertje te vertellen hoor J . Ik blijf hier lekker kletsen, hopelijk zijn we straks allemaal zwanger!

@ Toppertje: voor jou gaat het dus ook weer gebeuren. Spannend hoor. Eerst een maandje oefenen dus, ha ha. Succes meid.

@ Binnenvaartschipper: klinkt positief. Ga er voor!

Hier alles goed. Moet zeggen dat ik me nu niet veel anders voel dan anders. Niet dat ik zit te wachten op misselijkheid e.d., maar het is ook wel weer lekker om in ieder geval íets te voelen. Snappen jullie dat?

Liefs Suus

Hi ladies!

Ja, ik ben er nog wel hoor. Nog steeds klopt mijn hart vol verwachting... of het nu van rd's is of van een positieve test. Ik las op internet dat er vrouwen zijn die bij het ontpillen een cyclus kunnen hebben van 8 weken, hoop niet dat dat voor mij ook zo is. Maar goed, we blijven oefenen.  

@Iris, wat naar voor je. Ik kan me je verdriet niet voorstellen. Gelukkig is er nog altijd hoop.
@mama2006, nog even geduld...
@Suus, blijf genieten hoor! Het is inderdaad de eerste weken het spannendst, maar geweldig dat er nieuw leven begonnen is (al ziet het er nog niet eens uit als een garnaaltje).
@Jazzie, geslaagd met shoppen? En heb je alleen voor jezelf gekeken of kijk je dan stiekem ook naar sokjes en rompertjes?
@Debbie, welkom bij de club, jij hebt ook een paar spannende dagen voor de boeg!
@Toppertje, welkom (terug), we hebben nu echt een flinke club,zeg.

Groetjes allemaal!

Heee meiden!

ik meng me hier ook even tussen. lijkt me gezellig om alle ervaringen te kunnen delen en anderen hier ook in te ondersteunen   heb gister mn OND gehad en nog niet ongi  vanmorgen een test gedaan en er was een heeel licht streepje te zien, maar durf er eigenlijk nog niet op te hopen. zijn net 2 maanden bezig, dus zou wel erg vroeg zijn, maar was in elk geval al erg blij met het vage streepje die ik zag.. hopen dat het zo blijft.. en anders blijven we lekker  klussen..
het lijkt me leuk jullie ervaringen ook mee te lezen!

liefs zoë

Hallo allemaal!!

Ik ben dus Tinkerbell (!) en ben 29 jaar oud. Mijn vriend en ik zijn onlangs gestopt met de pil en hopen (snel) zwanger te worden van (voor ons allebei) eerste kindje. Ik vind het allemaal vreselijk spannend! Alleen al het foliumzuur kopen bij de drogist!!
Vind het ook spannend om mee te kletsen op het forum, het maakt het allemaal zo vreselijk echt (wat ook de bedoeling is, maar toch).
Ik hoop dat ik hier met mijn verhalen, vragen etc terecht kan.

Dikke kus Tink

Ha meiden,

Net de vk gebeld en ze vond helemaal niet dat ik te vroeg belde! (dat gevoel had ik namelijk). Ik mag 28 november komen voor een intakegesprek, dan gaat ze van alles vertellen over de echo's enzo. Spannend. Ze zei gelijk al wel dat ze de 28e het hartje nog niet kan horen. Dan zou ik pas 6,5 week zijn, dus dat lijkt me inderdaad ook een beetje vroeg.

Wooh, door er zo mee bezig te zijn, gaat het wel leven allemaal. Zo klein als het is, nog niet eens een garnaaltje, ha ha. Weten jullie trouwens wat normaal is? Wanneer krijg je normaal gesproken de eerste echo? Met 12 weken en daarna met 20 weken? Of is dat niet meer zo?

Hoe gaat het met jullie? Zoe, welkom. Tjee, een licht streepje klinkt super positief. Voorzichtig 'gefeliciteerd' dan maar. Ga je nog een keer testen?? Dan zou je ongeveer gelijktijdig met mij uitgerekend moeten zijn straks. Spannend hoor. Zo ontwerkelijk allemaal.

Sonica, wat een geduld moet je opbrengen. Ik leef mee hoor. Met ontpillen had ik ook rekening gehouden, maar zo zie je maar dat elk lichaam weer anders reageert. Dat maakt het ook zo ingewikkeld allemaal.

Liefs Suus

Hey allemaal!!

Jeetje er komen steeds meer meiden bij, gezellig! Wordt wel steeds moeilijker voor me om op iedereen te reageren, ook qua tijd, maar ga het toch proberen.

@Iris, hoe is het nu met je meis? Is de grootste teleurstelling een beetje gezakt? Niet dat dat moet ofzo hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar bij mij is het meestal na een dag ofzo dat ik alweer denk: nieuwe ronde nieuwe kansen! Alleen zo vervelend dat wachten telkens he.. Hoop dat je niet te heftig ongi bent...

@Suus, wat gaaf dat je al terecht kunt bij de vk! Weet je al of je dan een echo krijgt of niet? Maar sowieso al spannend lijkt me, een intake gesprek! Zo begint het steeds realistischer te worden of niet? Trouwens super leuk dat je hier gewoon blijft kletsen!

@Debby spannend zeg dat je misselijk bent en last van je borsten hebt! Ik duim voor je!

@Ik1978, ik heb altijd gedacht dat als we kinderen kunnen krijgen, we dan niet teveel leeftijd ertussen wilden laten (voor hoever je dan wat te kiezen hebt he...). Maar hoor het in m'n omgeving steeds meer dat de oudste 3 of 4 is en dat ze dan in verwachting raakt van de tweede. Moet zeggen dat dat me ook wel ideaal lijkt hoor. De een naar school zodat je net weer wat meer tijd hebt voor de kleine. Maar goed, aan de andere kant, ben je net uit de luiers, kun je weer van voor af aan beginnen. Ach het heeft allemaal z'n voors en tegens, toch? Lekker doen waar jullie je goed bij voelen hoor!

@Toppertje, leuk dat je er weer bent, eindelijk! Haha, heb al een aantal keer naar je gevraagd, was even bang dat je niet meer terug zou komen. Maar top dat je er weer bent en alles bevalt dus in jullie nieuwe huisje, geweldig! Je staat nog steeds in ons lijstje hoor, we waren je niet vergeten. Wanneer is je nieuwe OD? Of wordt het al NOD??

@Binnenvaartschipper, je staat in  ons lijstje! Hoeveelste ronde is dit en hoeveelste kindje? Hoop voor je dat het gauw raak mag zijn na alle ellende!

@Sonica, wat naar dat wachten joh! Ik heb je even op het wachtbankje gezet, oke??

@Zoe en Tinkerbell, welkom hier! Ik heb  jullie ook in het lijstje gezet! Zoe, wat is je leeftijd en is dit jullie 2e ronde en 1e kindje? Spannend dat de rd's er nog niet zijn!! En Tinkerbell je kunt hier met al je vragen terecht hoor! Geef je ook even jouw info door voor het lijstje? Succes meiden!

@MaikeSanne en Jazzie, hoe is het met de zwangeren en de kwaaltjes??

En hoe is het met de andere meiden? Morgen heeft Heleen haar NOD!

Hier alles oke. Voelde gister avond echt flinke steken links onderin m'n buik. Duurde wel drie uur en natuurlijk wel met tussenpozen. Vanmorgen weer! Hoop toch niet dat dat een verlate eisprong was. Heb echt geen zin om nog langer te wachten zeg. Dacht ook eigenlijk dat ik afgelopen donderdag m'n ei gevoeld had...

Liefs, ikke

Zwanger willen worden

Wanneer            

Hoeveelste kindje          

Toppertje
November
3e

Ik1978
November
2e

OD

Leeftijd        

Datum

Ik1978
30
24 november

Toppertje
29
20 oktober

NOD

Leeftijd

Kindje

Ronde

NOD November

Zoe
?
?
?
11

Heleen
25
2e
1e
14

SanPap
24
1e
1e
17

Debby
26
1e
1e
17

Potjeongeduld
24
1e
2e
21

Leentje
22
1e
1e
21

Krista
26
2e
1e
22

Ikke
24
1e
3e
23

Jessica
24
2e
2e
24

Mama2006
28
2e
6e
25

Binnenvaartschipper
25
?
?
30

Tinkerbell
29
1e
?
?

Mart
23
1e
2e
?

MMWS
24
1e
3e
?

Oeps
28
2e
3e
?

NOD                                              

Leeftijd

Kindje

Ronde

NOD December

Baby77
31
3
3
12

Wachtbankje
Leeftijd
Reden
Kindje
Ronde

Sonica
31
NOD 5 nov, nog  geen  rd's  
1
1

Moeders      

Dochter / Zoon                                          

Leeftijd

Jazzie
zoontje
1,5 jaar

Connie
zoontje
2 jaar

Toppertje
2 zoontjes
13 maand en 3 jaar

Mama2006
dochter
2 jaar

Sannie75
dochter en een zoon
4 jaar en 2jaar

Ik1978
zoon
3 jaar

Oeps
zoon
bijna  5 jaar

Baby77
*2 jongetjes*

SuusMama
zoontje
3 jaar

Heleen
dochter
2 jaar en 8 maanden

Krista
dochter
2 jaar

Zwanger      
Leeftijd            
Kindje          
Ronde                          
Uitgerekend op

Jazzie
25
2e
1e
27 mei 2009

MaikeSanne
24
1e
1e na mk
3 juni 2009

Sannie75
33
3e
3e
3 juli 2009

SuusMama
34
2e
3e
20 juli 2009

Echo's              
Datum                              
Hoeveelste                  
Hoe laat    

Jazzie
 17 november
2de
09.30

MaikeSanne
11 november
2e
14.45