*** Najaar 2008 stoppers ***

@ Mart: je kunt je ook de hele tijd gewoon goed blijven voelen hoor! Niet iedereen is zo misselijk als ik. Bij mijn eerste zwangerschap was ik alleen maar moe moe moe en totaal niet misselijk. Toen hebben het ook geheim kunnen houden tot de 12e week, maar of ik dit nu ga redden ... We hoopten het pas met kerst te gaan vertellen, maar we denken er nu hard over om het a.s. weekend al tegen de familie te gaan vertellen. Ik heb al zo'n buik, dat hou ik gewoon niet al te lang meer verborgen.
Maar geniet er lekker van. Zit je echt op een roze wolk???

Hier nog steeds niks!!

@iris: zeker frustrerend!! Ik weet ff echt niet wanneer ik de volgende test zou doen.
Voor jou ook weer ff een spannende tijd!! Ik duim voor je!

@Leentje: Ik kan ook eigenlijk niet wachten tot zondag!! Misschien vrijdag dan maar, haha. hier wordt je echt gek van.
Maar ja, zal je straks net zien dat de rd's zijn gekomen. Ik blijf er toch maar een klein beetje rekining mee houden.
Hoe is het met jou? Voor jou nieuwe ronde toch? beetje balen van de vorige keer. Hoop voor je dat het deze ronde raak  mag zijn.

@missX: Hoe gaat het met jou zwangerschap, alles op rolletjes hoop ik?

@suusmama: Wat vervelend zeg die misselijkheid! Maar dat je nu al je broeken niet meer past!! ongelooflijk, dat is snel.
Dan moet je er zeker over denken om het te vertellen, anders zien ze het straks nog!!
Nou ook wel weer leuk zeg, om het te vertellen.
Sterkte met je misselijkheid.

Goedemorgen ladies!

Sorry sorry dat ik nog niet had gereageerd, maar ben zo druk met van alles en nog wat!  Sinterklaasinkopen doen en werken,  visite gehad van de mensen die nu op de hoogte zijn, haha!  Maar wat een goed nieuws hier!!

@Mart, GEFELICITEERD!!!!!  Joepie!!! Wat een geweldig goed nieuws meis, echt helemaal super. Ga er lekker van genieten he!? Die bruinige afscheiding die komt blijkbaar vaker voor dan we denken bij een zwangerschap! Had jij nou ook zo'n slijmprop dan??? Haha, toevallig! En heb je al wat beter kunnen slapen? Op de een of andere manier kan ik heerlijk slapen! Ben er overdags wel heel erg veel mee bezig... Trouwens je moet je niet druk maken om die wijntjes hoor! Jij en je beeb ontwikkelen pas een bloedband rond de 5e week...

@Leentje, ik vind dat je best mag vinden dat het wachten lang duurt hoor, ook al ben je 'pas' in de tweede ronde! Iedereen heeft er zijn eigen gevoel bij en het forum is er om lekker van je af te schrijven, toch!? Ik hoop voor je dat het raak is joh!

@Babybeer, gefeliciteerd met de kleine van je zus!! Jeetje, 10 pond is niet niks zeg! En ook met de kleine van je vriendin. Gaat alles daar goed mee? 6 Weken te vroeg.... En wat sneu voor je dochtertje zeg!! Hoe is dat nou weer gebeurd? Alles komt wel tegelijk zo he, de drukte op je werk en dan ook nog eens die rd's, bah bah bah!! Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe dat zit met de prikpil, sorry! Je blijft toch wel hier mee kletsen he!?

@Ik1978, leuk dat je even langs komt! Ik ken behoorlijk wat mensen uit m'n omgeving die er echt lang minstens een jaar) over gedaan hebben om zwanger te raken en bij de tweede was het pats boem binnen een paar maanden raak. Er is alle hoop hoor! Ik duim heel hard voor je. Hou je ons op de hoogte??

@Potjeongeduld, ik denk dat je met je NOD 19 december i.p.v. november bedoelt he?! Haha, je bent helemaal in de war van het aanzoek!  Oh wat erg van je opa zeg! Ik hoop dat hij er gauw bovenop komt ja!

@MMWS, lief dat je naar me vraagt. Eigenlijk voel ik me top! Ik voel me eigenlijk helemaal niet zwanger. Het is dat ik het weet en daardoor op bepaalde dingen ga letten. Heb wel veel (vooral 's avonds) last van m'n onderrug en voel sinds gisteren m'n borsten wat meer. Ook ben ik best veel duizelig, zelfs als ik stilzit! Heb gelukkig al wel weer wat meer trek, maar echt heel misselijk ben ik nog niet geweest. Meer een vervelend, onbestemd gevoel in m'n maag. Maar ja, ik voel me dus niet zwanger ofzo. Weet niet hoe dat moet voelen? Haha! Denk dat dat echt komt als ik een buikje begin te krijgen?
Wat spannend dat bij jou de rd's nog steeds niet zijn doorgebroken!! Heb je een regelmatige cyclus??? Ik duim heel hard!!

@SanPap, meis wat vervelend dat je buikgriep hebt! Hoop dat je je gauw wat beter voelt en dat jullie deze week nog wel kunnen klussen, hahaha!

@Binnenvaartschipper, meis zolang er geen rd's zijn moet je hoop blijven houden hoor! Kan echt zo zijn dat je lichaam gewoon wat langer de tijd nodig heeft om het hcg hormoon aan te maken! Geen bloed geeft moed zeggen ze... Ik zou om de dag een test doen (als je er genoeg hebt natuurlijk).

@Mamaita, wat duurt wachten lang he?! Gelukkig heb je wel aardig wat afleiding. Wat gaaf dat je voetbalt! Das straks idd niet heel veilig nee met een beebje in je buik. Maar zolang het nu nog kan! Mag ik vragen waar in Spanje je woont?

@Sonica, ik dacht al waar is ze gebleven?! Wanneer is je NOD? Als je gewoon regelmatig klust, maakt het niet zoveel uit dat je niet precies weet wanneer je ei was. Ik duim voor je!

@Iris, ik temperatuur idd wel eens, heb ik de afgelopen tijd regematig gedaan. Alleen niet elke dag op hetzelfde tijdstip... Toch herkende ik wel een duidelijk patroon bij mezelf. Tijdens en na m'n ongi altijd tussen de 36.4 en 36.7 en na m'n eisprong een stuk hoger, tussen de 37.0 en 37.4. Een paar dagen voor m'n ongi zakte ie dan weer terug naar tussen de 36.4 en 36.7. Het is mij eigenlijk nooit opgevallen dat ie net voor m'n ei omlaag ging ofzo. Nu ik zwanger ben zit ik (elke keer nog, elk moment van de dag) rond de 37.2. Hij blijft dus hoog. Onee van de week een keer 36.8, maar daarna weer hoger.
Je moet het eigenlijk echt een paar cyclussen gedaan hebben, wil je er echt wat van kunnen zeggen, maar als het bij jou echt heel opvallend was dat ie omlaag ging, dan zou dat je ei geweest kunnen zijn. Dat eentiende verschil van 36.8 en 36.7 is niet heel veel hoor. Bij mij verschilt het per dag soms zo viertiende. Hopen nu dat ie rond de 36.8 blijft hangen meis!! Als je het over koud hebben hebt... Ik heb het al twee weken bijna onafgebroken koud. De cv moet hier op 23!!! Haha, en dan nog heb ik het koud!
Meis, ik hoop het zo voor je, gun het je zo!!!

@Suus, hoop dat je misselijkheid echt minder wordt joh! En wat groei je hard! Das altijd bij een tweede zeggen ze he?!

@Tinkerbel, jouw NOD staat bovenaan in het lijstje nu! Die steekjes in je onderbuik, die had ik ook!! Spannend!!!

Hier is het bruinverlies eindelijk gestopt!!! Joepie!!! Eergisteren en gisteren  helemaal niets. Wel veel afscheiding (sorry!), dat schijnt echt een kwaaltje te zijn, want normaal had ik dat alleen rond de vruchtbare dagen. Maar gewoon kleurloos nu. Ik voel me zo opgelucht! Ben me er zeker wel bewust van dat het nog steeds mis kan gaan hoor. Maar kan er nu wel meer van genieten. Ook al heb ik kwaaltjes, toch voel ik me niet zwanger ofzo. Heb nog niet het gevoel dat ik een kleintje bij me draag. Maar dat komt vast nog wel. Is nu natuurlijk ook pas 2 milimeter, hahahahahaha!!!

Vandaag ga  ik voor het eerst een dag meelopen in die orthopedagogenprakrijk. Ben heel benieuwd! We gaan dyslexie onderzoeken afnemen bij brugklassers, interessant!!!

Fijne dag allemaal!

Liefs en een dikke kus, ikke

NOD                                              

Leeftijd

Kindje

Ronde

NOD December

Tinkerbell
29
1
1
8

Baby77
31
3
3
12

Mamaita
27
1
5
12

W1980
28
1
4
17

Ik 1978
30
2
1
18

Leentje                                                          
22        
1
2
19

Potjeongeduld
24
1
3
19

Sonica
31
1
2
?

SanPap        
24
1
2
20

krista
26
2
2
20

Mama2006
28
2
7
25

NOD                                                    

Leeftijd

Kindje

Ronde

NOD Januari            

Wachtbankje
Leeftijd
Reden
Kindje
Ronde

Jessica
24
24 nov NOD, ???
2e
2e

MMWS
24
28 nov NOD, nog geen rd's!
1e
3e

Binnenvaartschipper
25
30 nov NOD, nog geen rd's!
1e
1e (na mk)

Moeders      

Dochter / Zoon                                          

Leeftijd

Jazzie
zoontje
1,5 jaar

Connie
zoontje
2 jaar

Toppertje
2 zoontjes
13 maand en 3 jaar

Mama2006
dochter
2 jaar

Sannie75
dochter en een zoon
4 jaar en 2jaar

Ik1978
zoon
3 jaar

Oeps
zoon
bijna  5 jaar

Baby77
*2 jongetjes*

SuusMama
zoontje
3 jaar

Heleen
dochter
2 jaar  9 maanden

Krista
dochter
2 jaar

Zwanger      
Leeftijd            
Kindje          
Ronde                          
Uitgerekend op

Jazzie
25
2e
1e
27 mei 2009

MaikeSanne
24
1e
1e na mk
3 juni 2009

Sannie75
33
3e
3e
3 juli 2009

SuusMama
34
2e
3e
20 juli 2009

Zoe
25
1e
2e
22 juli 2009

Debby
26
1e
1e

MissX
24
1e
3e
2 aug 2009?

Mart
23
1e
2e
8 aug 2009?

Echo's              
Datum                              
Hoeveelste                  
Hoe ver dan?
Hoe laat    

Jazzie
05 Januari        
3e
20 weken
11.00

MaikeSanne
?
?
?
?

SuusMama
24 december
1e echo
?
11:20

Sannie
13 december
2e
?
?

Debby
16 december
1e
?
?

MissX
23 december
1e echo
8 weken en 2 dagen  
15.30

Mart

Hallo dames,

Al een tijdje niet meer gereageerd hier, maar ben erg druk met allerlei dingen!
Op moment is zoonlief helemaal in de sinterklaas gekte, wel erg leuk hoor!
Ook is hij pas 5 jaar geworden, gaat zoooo hard!

Maar ookal lezen/zien jullie mij niet veel, wilde jullie toch even komen vertellen dat wij voor de tweede keer papa en mama gaan worden. En dat onze zoon dus echt Grote broer gaat worden!

****************************** voor iedereen!

Ik zag in de snelte ook dat Ikke zwanger is!
Van harte meid!

Voor alle andere...kom op en sucses met zwanger worden!

Gr. Oeps

Haai meissies!!

@Baby77: hey we hebben op dezelfde dag de NOD!!! Ik voel ook helemaal niets, bah, ik had gisteravond trouwens wel een beetje bruinverlies, maar dat hoeft dus helemaal geen slecht teken te zijn? Dus we moeten nog maar even afwachten, duurt nog lang, heee?

@Suusmama: ongelooflijk dat je je broeken niet meer past, ja bij een tweede schijn je sneller te groeien!! Wel leuk om het al te kunnen zien! Weet je tenminste dat het echt waar is! Hoe is het je misselijkheid? Helpen die tabletjes een beetje?

@Tinkerbell: Spannend!!! Jouw NOD komt nu echt dichtbij en je voelt dingen??? Ik hoop het voor je! Duim duim!

@Mart23: Hoe is het met je zwangerschapsgevoel? Dankje dat je mijn gevoel deelt in het ongeduldig zijn, heel moeilijk soms, en dan gister weer het bruinverlies, volgens mij word ik ook een beetje bijgelovig, want vaak dacht ik, volgens mij ben ik zwanger!!! En nu probeer ik dat juist niet te denken, misschien helpt het.... hihi gekke ik!!
Ja, en dat voetballen, ik geef het graag op voor een kindje!!!

@Binnenvaartschipper: Wat een spannende dagen voor jou, laten we er op hopen!!! Word je er al gek van, die onzekerheid, ik kan het me zo goed voorstellen!!

@MissX: Ja, nog even genieten van het voetballen dus! Ik woon in Sevilla, dus echt het zuiden van Spanje, ik wou het eerst niet opschrijven, tja je weet nooit wie meeleest, maar goed, ik voel me nu al zo lid van  het cluppie, dus doe ik het gewoon.
Weet je wat ik me laatst bedacht, als ik nu in deze tijd zwanger word, dan loop ik dus op z ´n laatst in de zomer. Kennen jullie de zomer in Sevilla, 48 graden, dat wordt lekker soppen! Hahahahaha! Maar goed, ook dát heb ik er voor over, natuurlijk!
Wat zie ik nou? Meelopen in een orthopedagogenpraktijk? Ik ben ook orthopedagoog!!!! Ik  heb een half jaar geleden hier mijn eigen praktijkje opgezet  voor kinderen van  0 t/m 4 jaar en  ik werk op een middelbare school, ook als ortopedagoog, wat leuk!!!! Vertel, vertel!!

Nou, hier is het dus rustig, en het is zelfs aan de frisse kant hier. Ik heb de kerstboom al opgezet, laat Sinterklaas het maar niet horen!! Ik had er gewoon zo ´n zin in, mis Sinterklaas zooooooo erg!
Ook omdat we dit weekend het dochtertje van mijn vriend hebben, dus voor haar zo leuk.  Ja, ik ben al een beetje mama, ze is 6 en heel lief en leuk en we hebben het heel  fijn saampjes. Dit weekend gaan we met z ´n drieen knutselen voor kerst.
Ze gaf me laatst oranje babypantoffeltjes cadeau met een nijntje erop, ze weet dat ik nijntje leuk  vind (nederlands!) en oranje ook natuurlijk, en toen fluisterde ze in mijn oor, deze  pas jij niet, maar  mijn broertje of zusje wel! O, ik wil zo graag een broertje of zusje! Ze weet natuurlijk helemaal niets, maar dit was zo mooi, mijn vriend en ik hadden de tranen  in onze ogen staan. Het was zo symbolisch en lief!

Nou, ik ga weer werken, heb de siesta niet gehouden  vandaag, heb het gewoon druk in spanje, hihi!

Liefs Mamaita

Mart, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Lekker snel en het zal je wel een beetje overvallen hé?
Vandaar dat je slecht slaapt, dat had ik ook.
Ik was ook zwanger in de tweede ronde.....

Oeps, jij ook van harte met je zwangerschap!
Tjonge, jonge ze komen nu achter elkaar, geweldig!
Allemaal lekker in de zomer uitgerekend....en ook nog een groot gedeelte van de zomer met een lekkere dikke buik rondwaggelen hihihi!

Hier gaat alles zijn gangetje, mijn zoontje is alleen niet zo heel goed te pas. Ik kan het werken aan zijn manier van doen. Hij speelt niet zoveel en wil eigenlijk alleen maar voor de tv zitten. Zelfs als ik op zijn speelkleed ga zitten dan komt hij niet.
Hij zit gewoon heel rustig opde bank, dat ben ik niet gewend van hem, ook al omdat hij allemaal nieuw speelgoed heeft. Nou ja, is ook niet zo erg, hij zal vanzelf wel weer drukker en levendiger worden, dit is ook wel eens lekker.

Ikke, heerlijk zwanger he......probeer je niet teveel zorgen te maken over je bruinverlies hoor. Of is het al minder geworden?

Ik leef helemaal met jullie mee.....
Trouwens misselijkheid en last van zuur is natuurlijk niet fijn maar het is voor een goed doel.

liefs Conny

@ OEPS: wow ook zwanger, super gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

Ligt het aan mij of het echt heel druk met zwangeren hier. Ik heb helemaal zo'n gevoel van, pff iedereen is snel zwanger, zal het voor mij wel heel lang gaan duren.... maar dat is natuurlijk onzin. Misschien is dit wel het geluk forum....Op naar nog meer sterretjes. En dat wij in 2009 maar met ons allen met een ontzettende mooie dikke buik mogen rondlopen!!

Gisteren nog even geklust met mijn mannetje. Hij was nog niet helemaal fit, en ik was ook nog een beetjes slapjes, maar het gaat een stuk beter.... Hij vroeg wanneer mij "ei" zou komen.... Hahah zo lief. Nou ik denk ergens deze week, maar nu weet ik het zeker, vandaag heb ik mijn "ei". Gisteren al meer afscheiding en vandaag echt doorzichtig en je kan er draden van trekken (soory voor mijn bewoording, maar daar is dit forum nu eenmaal voor, omdat mannen dat niet zo lekker vinden als je er over praat, tenminste mijn man niet).
En ik heb vandaag een ontzettend kramp gevoel, net als ik ongesteld moet worden, dus ik denk dat mijn "ei" komt. Ik kan dit niet herkennen van de vorige keer, maar dat was ronde 1 en toen wist ik ook niet wat ik kon voelen. Dus weer op naar de klus vanavond, hahaha. Spannend hoor.
Dus mijn NOD is denk ik ook iets eerder dan 20 december. Ik denk zelf dan 18 december, maar ik hou 20 december aan, kan het ook niet tegen vallen, toch.

Sorry voor mijn ego berichtje, maar ik ga nu snel naar huis.... Het sneeuwt hier, dus zal wel druk zijn op de weg.
De volgende keer zal ik iedereen even beantwoorden.

Hele fijne avond.

Liefs, SanPap

Terug
Bovenaan