*** Najaar 2008 stoppers ***

@baby77: Ja inderdaad, dat gevoel heb ik dus ook. Om mij heen wordt de een na de ander zwanger, zo leuk. Ik ben pas in ronde twee, dus niets te klagen, maar ik word me er wel van bewust, dat het allemaal niet zomaar gaat. Dat de natuurlijk het maar beslist... In mijn familie zijn er ook een paar mensen, die al een hele tijd bezig weet ik, dus dat blijkt maar weer dat het geen gewoon "iets" is.

We hebben flink geklust de afgelopen dagen. EIgenlijk alleen vrijdag niet, dus dat moet voldoende zijn, toch.... Nu maar duimen draaien, dat het raak is. Dan zou ik op mijn verjaardag kunnen testen..... ZOu echt een geweldig verjaardagscadeau zijn.... Ow spannend!! Zo vlak voor de kerst. ALs het toch echt zo zou zijn, dan kan mijn verjaardag en de kerst niet meer stuk..... Hahah, mag ik lekker over dromen toch. Ik ben me er wel van bewust, dat het echt niet in ronde twee raak hoeft te zijn hoor! Maar er over dromen is heel fijn, haahaha.

@ TInkerbell: Hoe is het bij jou? Nog geen RD'tjes?? Spannend, ik duim voor je.

@ Baby77: Voor jou ook spannend, je NOD komt er bijna aan. Heb jij ook een test in huis, of wacht je eerst even af???

@SuusMama: Wat leuk dat jullie het verteld hebben. En geweldig, dat iedereen zo leuk heeft gereageerd. En super van je zoontje, dat hij een broertje wil... Echt weer mannen hé! Gelukkig gaat het beter met je misselijkheid.

@ Rest: succes met klussen en de vruchtbare dagen. Ik ga lekker met een pizze en een kop soep de bank op. Morgen weer een drukke dag op het werk, dus....

Fijne avond en tot snel.

Liefs SanPap

Hey meiden!

Vandaag hebben we de hele dag geklust bij vrienden die net een nieuw huis hebben. Lees: de mannen hebben geklust en de vrouwen zijn naar de intratuin geweest om ideeen op te doen, hahahaha!

@Oeps, GEFELICITEERD!!! Wat geweldig meis, super! Hoeveelste ronde was het nu raak? Ben echt blij voor je joh! Ik heb je onder de zwangeren gezet (als je dat leuk vindt). Vul je de rest even in? Lekker genieten meis!

@Mamaita, jeetje, de zomers in Sevilla zullen idd wel erg heet zijn! Stuur je wat van de warmte deze kant op? Kunnen we hier wel gebruiken haha! Ik ben bijna afgestudeerd Ontwikkelingspsycholoog. Komt nogal overeen met orthopedagoog, dus vandaar dat ik ook gewoon op die functie solliciteer. Leuk werk he!? Wat ontzettend gaaf dat je een eigen praktijk hebt daar zeg, wow! En wat een kleintjes waar je mee werkt. Bij ons zijn het toch meer de kinderen vanaf een jaar of 6 en jongeren/jongvolwassenen.

@Connie, wat sneu dat je zoontje niet helemaal lekker in orde is! Krijgt ie al het een en ander mee van Sinterklaas?
Hier is het bruinverlies sinds dinsdag helemaal gestopt. Ben zo blij! Durf nu eindelijk een beetje meer te genieten ! Maar ik hou wel in m'n achterhoofd dat het allemaal heel pril is (vandaag 6 weken) en dat het bij een op de zes zwangerschappen mis gaat. Maar ondertussen blijven we hartstikke positief hoor! Het besef begint nu pas langzamerhand echt te komen. Denk dat als straks iedereen het mag weten, het nog echter wordt!
Hoe is het verder met jou?

@SanPap, het lijkt ineens heel snel te gaan hier he met de zwangeren! Hopelijk is dit een geluksforum!! Zou fijn zijn als je in de gaten hebt wanneer je ei is! Jullie hebben iig op tijd geklust!

@Iris, best zuur is dat he, als je zoveel mensen hier zwanger ziet worden en zelf zo graag wilt! Ik begrijp je gevoel helemaal. Hopelijk vinden jullie het niet erg als ik hier blijf kletsen? Ik ga niet naar het zwanger-zijn forum. Vind het daar te massaal en ken jullie nu allemaal, vind dit veel leuker! Wil jullie ook allemaal zwanger zien worden! Maar ik kan me voorstellen dat jullie het vervelend vinden om die 'leuke' verhalen hier te lezen, vooral voor degenen bij wie het wat langer duurt...
Het meelopen in de praktijk donderdag was trouwens erg leuk! Heb zelf de onderzoeken (dit was  het groepsgedeelte) al afgenomen! Aankomende donderdag ga ik weer een dagje om het uit te werken en de maandag erop ga ik een individueel onderzoek doen bij een jongen van 12. Vond het echt leerzaam en ook erg gezellige collega's!
Die vriendin die van onze plannen op de hoogte was, hebben we meteen op de hoogte gesteld. Ze was zo blij voor ons! We zijn nu 13 jaar bevriend en spreken en zien elkaar heel erg veel. Ze wist het eerder dan m'n ouders, haha! Haar moeder is kraamhulp en woensdag ga ik haar vragen of ze onze kraamhulp wil zijn. Bijzonder he? Is zo'n schat van een vrouw. Hebben we het vroeger voor de grap wel eens over gehad en toen gaf ze aan het zeker wel te willen. Ben benieuwd! M'n vriendin zegt zeker te weten dat ze het gaat doen. Leuk leuk!
Oh, voor jou wordt het spannend deze week! Ik hoop het toch zo voor je meis! Duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim....

@Binnenvraatschipper, meis wat is dit vervelend voor je zeg, die onzekerheid, bah! Maar nog steeds geldt: geen bloed geeft moed! Mag ik vragen hoe jullie schip heet? Ik woon vast aan een vluchthaven namelijk (Rijn) en kijk elke dag even uit m'n raam welke schepen er liggen. Misschien lig je hier nu wel in m'n voortuin, hahahaha!

@Tinkerbell, morgen je NOD!! Oh meis, als ik je klachtjes zo lees!! Dan denk ik dat het raak is hoor! Of je moet dit altijd hebben voor je ongi wordt...

@Sonica, meis 1 x kan heel goed raak zijn hoor! Er hoeft maar een snel zwemmertje tussen die miljoenen te zitten en het resultaat zal er over 9 maanden zijn. Hoop het zo voor je!

@Suus, Hoe heeft iedereen gereageerd op het fantastische nieuws?? Wat lief hoe je zoontje reageerde zeg, haha! Ben zo blij voor je dat de misselijkheid wat begint af te nemen nu. Heeft ook lang genoeg geduurd of niet?

Hier gaat het dus allemaal erg goed. Geen misselijkheid. Weet iemand hier of je dat dan nog kan krijgen? Of is het altijd zo dat je dat dan vanaf het begin van de zwangerschap al hebt? Ik hoop dat het wegblijft iig. Verder beginnen m'n borsten wel wat gevoeliger te worden en heb ik nog steeds geregeld (vooral 's avonds) last van m'n onderrug. Maar ik mag zeker niet klagen! Ben ook niet meer moe dan anders. Zal vast nog wel komen.

Morgen weer een afspraak met m'n scriptiebegeleidsters. Ben benieuwd wat ze van m'n conceptversie vinden! Hoop dat ik niet al teveel meer hoef te verbeteren en de complete eindversie voor de Kerst kan inleveren.

Fijne avond allemaal!!

Liefs, ikke

NOD                                              

Leeftijd

Kindje

Ronde

NOD December

Tinkerbell
29
1
1
8

Baby77
31
3
3
12

Mamaita
27
1
5
12

W1980
28
1
4
17

Ik 1978
30
2
1
18

Leentje                                                          
22        
1
2
19

Potjeongeduld
24
1
3
19

Sonica
31
1
2
?

SanPap        
24
1
2
20

krista
26
2
2
20

Mama2006
28
2
7
25

NOD                                                    

Leeftijd

Kindje

Ronde

NOD Januari            

Wachtbankje
Leeftijd
Reden
Kindje
Ronde

Jessica
24
24 nov NOD, ???
2e
2e

MMWS
24
28 nov NOD, nog geen rd's!
1e
3e

Binnenvaartschipper
25
30 nov NOD, nog geen rd's!
1e
1e (na mk)

Moeders      

Dochter / Zoon                                          

Leeftijd

Jazzie
zoontje
1,5 jaar

Connie
zoontje
2 jaar

Toppertje
2 zoontjes
13 maand en 3 jaar

Mama2006
dochter
2 jaar

Sannie75
dochter en een zoon
4 jaar en 2jaar

Ik1978
zoon
3 jaar

Oeps
zoon
5 jaar

Baby77
*2 jongetjes*

SuusMama
zoontje
3 jaar

Heleen
dochter
2 jaar  9 maanden

Krista
dochter
2 jaar

Zwanger      
Leeftijd            
Kindje          
Ronde                          
Uitgerekend op

Jazzie
25
2e
1e
27 mei 2009

MaikeSanne
24
1e
1e na mk
3 juni 2009

Sannie75
33
3e
3e
3 juli 2009

SuusMama
34
2e
3e
20 juli 2009

Zoe
25
1e
2e
22 juli 2009

Debby
26
1e
1e

MissX
24
1e
3e
2 aug 2009?

Mart
23
1e
2e
8 aug 2009?

Oeps

2e

Echo's              
Datum                              
Hoeveelste                  
Hoe ver dan?
Hoe laat    

Jazzie
05 Januari        
3e
20 weken
11.00

MaikeSanne
?
?
?
?

SuusMama
24 december
1e echo
?
11:20

Sannie
13 december
2e
?
?

Debby
16 december
1e
?
?

MissX
23 december
1e echo
8 weken en 2 dagen  
15.30

Mart

hallo meiden,

Helaas zijn de RDs al gekomen :-(

Mijn lichaam heeft me dus een beetje voor de gek gehouden, stom hoor! Tja normaal voel ik dat dus allemaal niet wat ik afgelopen weken heb gevoeld...

In ieder geval weer verder klussen ;-) en op naar de volgende ronde!!

Kus Tink

heee dames! dank je wel voor de filicitiaties..... we hebben nog geen datum, maar ik heb al wel een ideetje! En ik hoop inderdaad binnenkort ook te kunnen melden dat we zwanger zijn! hihihi nu nog vlink aan de klus!

Gister bij mijn opa geweest! praat nog wel een beetje verward maar verder gaat het allemaal wel! gelukkig! ik hoop dat hij het allemaal mee kan maken!

X

Hey Meiden,

Allemaal een goed weekend gehad?
Afgelopen weekend nog een paar testen gekocht (in Basel) dus dat was nog leuk om in het duits  te lezen hoe deze test werkt!
Maar goed gistere morgen de test gedaan en was weer negatief!! bah.
Ik snap er echt niks van. Nu heb ik ook wel eens gelezen van iemand die dat ook had, die was naar de gyn geweest en die zei dat ze geen eisprong had gehad!!??
Wat denken jullie? moet ik nog ff wachten en binnenkort nog een test doen? Of zal ik de huisarts bellen. Ik had mezelf voorgenomen om niet te hard van stapel te lopen, maar dat is nu wel heel moeilijk als je al ruim een week overtijd loopt. Je gaat er toch steeds meer op hopen. En dat valt nu alleen maar zwaarder.
Sorry voor dit ego berichtje!!

Missy X: wat toevallig dat je aan het water woont!! Wij varen op de Armaris. Een binnenvaartschip van 110 meter lang. Misschien hebben wij al wel eens in je voortuin gelegen!! We liggen wel vaker in die vluchthavens zoals: Haafen, yzendoorn of Lobith.

hallo,

iedereen goed weekend gehad? hier was het vrijdag en zaterdag sinterklaas en zondag lekker helemaal niks.... heerlijk!

oeps; wauw zwanger, van harte gefeliciteerd!!!!!!!! hoe gaat het met je? heb je al kwaaltjes ed?

suusmama; wat leuk al die reacties!! vooral van je zoontje, lief hoor! hoe reageerden je ouders en je zussen?

iris; bijna nod.... ik hoop zo voor je dat het raak is!!!! spannend hoor dat wachten..
ik heb ook wel eens dat ik denk dat het nog wel eens heel lang kan duren, ben ook wel eens bang dat het er voor mij helemaal niet inzit... maar goed daar wil ik dan ook weer niet te lang bij nadenken, we zien wel..

ikke; wat fijn dat het bruinverlies eindelijk weg is, kan me voorstellen dat je daar erg onzeker van word/werd.
wat leuk dat je nieuwe werkplek bevalt en dat je fijne collega's hebt. Dat is toch ook wel erg belangrijk...
blijf maar lekker hier kletsen hoor, vind het wel leuk om de verhalen van de zwangere dames te lezen, wat leuk dat je de moeder van je vriendin gaat vragen als kraamhulp, hopen dat ze dat wil.. Lijkt me erg fijn een bekend gezicht, maakt het ook iets persoonlijker denk ik.

binnenvaartschipper; bah wat verschrikkelijk irritant dit of niet? lijkt me zo frustrerend dat je gewoon niet weet waar je aan toe bent.. wat ga je nu doen? ga je de huisarts bellen of wacht je nog even af. Persoonlijk zou ik denk ik nog even afwachten, maar dat is meer omdat ik gewoon een hekel heb om naar de huisarts te gaan...

tinkerbell; wat balen dat de rd's zijn gekomen....

groetjes, leentje

Goedemorgen dames,

Hartelijk bedankt voor alle felicitaties!

@ Ikke: heb in 16 september het spiraal laten verwijderen, daarna heeft het 1 periode geduurd voordat de cyclus “normaal”was. Dus in principe zou je kunnen zeggen dat het nu in de 2de ronde raak was.

@ Tinkerbell: Balen zeg van je RD. Maar blijf positief!

@ Binnenvaartschipper: Hoelang ben je nu voor het echie aan het gaan (zal vast wel ergens vermeld staan, maar dan moet ik alles teruglezen)

@ Leentje: In tegenstelling tot mijn eerste zwangerschap ben ik nu met vlagen erg misselijk! Gelukkig niet de gehele dag door, heb het vooral s’avonds! En s’avonds rond 8 uur stort ik echt in! Dan gaat het kaarsje echt uit!

@ Suusmama: Mijn zoontje van 5 wil ook erg graag een broertje! We hebben hem nog niets verteld, negen maanden duren nog zolang! Maar we zeiden: als we nou een meisjesbaby krijgen, Nou antwoordde hij daarop: Dan gaan we ze toch gewoon ruilen in de C1000. Hahahaha. Dus dat word nog wat als het deze keer een meisje word.

@ Alle zwangere: Willen jullie weten wat het word? Gaan jullie voor fles of borstvoeding?

@ Alle (nog) niet zwangere: Kop op, er komt een dag dat jullie ook mogen genieten van een vette zwanger op de test! Ik duim voor jullie!

Gr. Oeps

@oeps..gefeliciteerd, helemaal te gek en geniet ervan!! Ik blijf zeker positief, we gaan gewoon naar de tweede ronde.....!! mogen over een weekje weer flink gaan klussen en ook dat is leuk!!!

@ de rest..hoop dat jullie snel zwanger zijn

kus tink

Terug
Bovenaan